Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Minkälainen neitsyt on???  (Luettu 4859 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sartsa_93
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


"elä jokainen päivä kuin se olisi viimeisesi"


Profiili
« : 30.01.2006 16:49:47 »

Hei, minkälainen merkki neitsyt on?  Undecided Siis, minkälainen neitsyt on ihmisenä, millainen luonne , ym. laugh

Haluaisin tietää millainen olen, kun kerran olen neitsyt...  smitten tai olen, pitäisi kai sanoa millainen minun Pitäisi olla... Grin Grin crazy2


 Terkkuja, coolsmiley
tallennettu

neitsyt
nouseva kauris
aurinko neitsyessä
kuu oinaassa
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 30.01.2006 17:04:45 »

Voisitko kuvailla itseäsi, perusluonnettasi ja pääasiallisia kiinnostuksen kohteitasi? Kerro myös, mitä palautetta olet muilta saanut. Sitten muut Neitsyet tai Neitsyiden kaverit/sukulaiset/viholliset voivat tehdä vertailevaa tutkimusta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
katsuska
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #2 : 30.01.2006 19:02:03 »

hei!
tässä toinen neitsyt ja kuu oinaassa.. eroan sinusta siinä, että nousumerkkini on jousimies. luulen, että kuu oinaassa antaa meistä äkkiä ulkopuolisille ihan toisenlaisen kuvan - se on niin vahva, eikä välttämättä mikään ihan pehmeä ominaisuus. eräs astrologi sanoi, että se on soturin merkki ja että "sotiminen" tulee meiltä selkärangasta l. automaattinen ominaisuus. välttämättä emme ole lainkaan riidanhaluisia, mutta jos mielipiteet eroavat ympäristön kanssa, ilmoitamme omamme niin kovin helposti ja jyrkästi, että muut saattavat vetää ihan vääränlaisia johtopäätöksiä meistä..tai pitävät vaikeina ihmisinä. kauris on ahkera käytännön puurtaja joka laittaa asiat kuntoon - niin että voisin sinun olevan toiminnan ihminen. vaikka kuu oinaassa saattaa aloittaa miljoonaa hommaa ja jättää sitten kesken, niin ehkä nousukauriina teet ne valmiiksi. tässä vain muutamia ajatuksia, mitä tuli elävästä elämästä mieleen.
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #3 : 30.01.2006 20:45:42 »

No täältä liittyy joukkoon vielä yksi aurinko-neitsyt & kuu-oinas coolsmiley . Nousumerkiltäni olenkin sitten skorpioni, joka voisi ehkä olla hieman lähempänä nousu-kaurista luonteeltaan ja toimintamalleiltaan kuin nouseva jousimies.

Jos nyt itseäni tässä peilaan, niin näkisin niin, että aurinko neitsyessä ja kuu oinaassa on melko ristiriitainen yhdistelmä. Neitsyttähän pidetään perinteisesti melko pidättyväisenä ja viileänä tarkkailijaluonteena kun taas oinasta rämäpäisenä tulisieluna ja pioneerina. Siinä missä neitsyt usein nähdään pikkutarkkana perfektionistina, tuo oinas taas monille mieleen suurpiirteisen seikkailijan. Vastakkain asettelua voisi varmaan jatkaa loputtomiin.

Koska sinulla on kuu ensimmäisessä tulen merkissä oinaassa, et siis aina välttämättä käyttäydy aivan niin kuin neitsyen voisi kuvitella käyttäytyvän. Ihmisten voi olla vaikea arvata aurinkomerkkiäsi, koska saatat vaikuttaa tunteellisemmalta, ulospäinsuuntautuvammalta ja agressiivisemmalta kuin perinteinen neitsyt.

Toisaalta nousumerkkisi kauris on neitsyen tavoin maan merkki. Siinä missä oinaan ja neitsyen väliltä voit löytää loputtomasti eroavaisuuksia, huomaat neitsyen ja kauriin taas jakavan paljon samoja luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia. Näiden kahden merkin voisi siis jotenkin ajatella vahvistavan ja korostavan toisiaan. Voi siis olla, että tietyillä elämän osa-alueilla ilmennät hyvinkin vahvasti neitsyttä ja oinaan spontaani ja räjähdysherkkä energia on rajoittunut vain kuun hallitsemaan tunne-elämään.

Neitsyestä ja kaikista muistakin eläinradan merkeistä löydät runsaasti hyvinkin tarkkanäköisiä kuvauksia sadoista (vai tuhansista) astrologiaa käsittelivistä kirjoista. Ne on yleensä painettu jopa halvimpiin ja viihteellisimpiinkin horoskooppiopuksiin ja myös näiltä Astro.fi-sivuilta löydät ne klikkaamalla sivun ylälaidassa olevia eläinradan symboleja Wink. Tutkiskele niitä ja mieti tunnistatko itsesi niistä. Tulet varmasti huomaamaan, että tietyt "väittämät" pitävät hyvinkin paikkansa kun taas toiset eivät päde sinuun lainkaan. Tunnet varmaan myös muita aurinko-neitsyitä? Mieti onko teillä jotain yhtäläisyyksiä ja voisivatko ne olla sellaisia tyypillisen "neitsytmäisiä" juttuja.

Yleisesti ottaen voisin sanoa, että pelkkää aurinkomerkkiä tarkastelemalla harvoin pääsee perille ihmisen todellisesta luonteesta -näin sinulle varmasti sanoo moni muukin astrologiasta ja tähtimerkeistä kiinnostunut. On niin paljon muita elementtejä ja aspekteja, planeettojen asemia yms. jotka myös vaikuttavat ihmisen persoonaan, usein joko korosten tai häivyttäen aurinkomerkin vaikutusta.

Mielestäni ei myöskään kannata koskaan lähteä siitä ajatuksesta, että tietyn merkin edustajan "kuuluisi" tai "täytyisi" olla jonkun tietyn kaltainen. Ollaan kaikki ihan vaan sellaisia kuin ollaan, eikös niin Cheesy ...ja sitten mielenkiinnolla tutkaillaan, että mitkä "säännöt" pätivät ja mitkä rikottiin Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 31.01.2006 16:12:05 »

Kokemuksiani neitsyistä...

Hmmm... Heillä on paljon tietämystä asioista, laaja yleistieto. Käytännöllinen ja tarkka. Pikkutarkkakin, varsinkin asioissa joihin tuntee intohimoa ja kiinnostusta.
Hoivavietti, eräs tuntemani aurinko neitsyt mies hoivaa eläimiä, kulkukissoja ja metsäneläimiä, eläimet rakastavat häntä. Nousevia neitsyitä koskee sama piirre.
Voivat olla erikoisia luonteita, omistuisine piirteineen  Smiley Joskus niin omituisia että ovat hellyyttäviä kuten rakas ukkoseni joka on nouseva neitsyt.
Yleensä fiksu.
tallennettu
Elsis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #5 : 31.01.2006 23:03:23 »

Ei kokemuksia muista neitsyistä, kuin tuosta omasta ukko kullasta joka onkin tupla neitsyt, eli neitsyt sekä aurinkomerkiltään että nousumerkiltään.
Tässä kuvauksia hänestä:

Pikkutarkka joissakin ihmeellisissä asioissa, mutta monessa arjen askareissa  käsittämättömän huolimaton ja unohteleva.

Todella jyrkkiä mielipiteitä monissa asioissa ja silloin ei edes halua kuulla muita näkökantoja. Joskus vuosien kuluttua hän saattaa sitten ihan itse muuttaakin näkökantaansa ja myöntää että oli aikoinaan väärässä tai turhan jyrkkä.

Vaikka monissa asioissa onkin jyrkkiä mielipiteitä, niin on myös paljon asioita joissa hän on erittäin sovitteleva ja toiset huomioonottava.

Tykkää ihan hulluna eläimistä ja lapsista ja tulee niiden kanssa toimeen, mutta kurinpitäjäksi hänestä ei ole, ennemmin menee itse lapsien ja eläinten tasolle  :Smiley.

Luonto ja luonnonvaraiset eläimet ovat hänelle tärkeitä, mutta elämäntavoissaan ei silti ota luontoa huomioon jos sen takia pitäisi tehdä jotain enemmän (pestä lasipurkkeja lasinkeräystä varten) tai maksaa enemmän (luomu tuotteet tms.)

Edelliseen liittyen, melko nuuka tyyppi.

Aviopuolisona uskollinen, aika hyvin vaimon huomioonottava, mies joka osaa puhua ja pussata, mutta joka ei kestä yhtään komentamista tai käskemistä. Jos häntä erehtyy käskemään liikaa saa vastaansa jääräpäisyyttä ja jonkinlaista väliinpitämättömyyttä, mutta ei koskaan agressiivisuutta.

Itseasiassa miehenä varmasti aika oivallinen pakkaus, vaikka kieltämättä monet ystäväni häntä hieman omituisena tyyppinä pitävätkin  Smiley
tallennettu

Aurinko: Oinas
Nouseva: Rapu
Kuu: Oinas
laa-laa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #6 : 04.02.2006 11:29:34 »

tässä toinen neitsyt ja kuu oinaassa.. eroan sinusta siinä, että nousumerkkini on jousimies.

Samat täälläkin. Minä olen aika neitsytmäinen, tarkka, hiljainen puurtaja. Mutta jousimiehen hulvattomuus ja iloisuus alkaa puskea läpi koko ajan enemmän. Oinaan olen ajatellut näkyvän minussa etenkin vastoinkäymisissä, se aiemmin mainittu soturi todellakin herää eloon. Tulta ja tappuraa löytyy ja sen saavat tielle tulijat kuulla. Läheisten puolesta taistellessa varmaan Leijona Venuksessa teroittelee myös kynsiään.

Mutta minun kohdalla ei oikein Oinas näy päällimmäisenä ihmisille, mutta kuin poikkeustilanteissa. Ehkä aurinko-neitsyenä koitan pitää sitä vähän piilossa... Grin
tallennettu

AC Jousimies, Aurinko Neitsyessä, Kuu Oinaassa, Merkurius Vaa'assa, Venus Leijonassa, Mars Kaksosissa
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: