Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mars  (Luettu 13179 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 02.07.2014 15:54:58 »

Hakutoiminto ei löytänyt yleistä tai merkkikohtaista keskustelua marsista. Voiko tosiaan olla, että muista planeetoista löytyy oma keskustelu, mutta marsista vielä ei? Nytpä sitten aloitetaan sellainen.

Tyylitopicin innoittamana sukelsin youtuben astrologiamaailmaan ja löysin sieltä aika osuvan videon marsini sijainnista skorpionissa (http://www.youtube.com/watch?v=u5jiP9WqSe4). En ole tähän mennessä kovin syvälle sukeltanut marsin maailmaan, mutta tuo video herätti mielenkiinnon. Aika taitaa muutenkin olla otollinen marsin tutkiskelemiselle itselläni. Videossa puhutaan itsevarmasta ja epäitsevarmasta versiosta skorpparimarsista. Pystyn tunnistamaan molemmat puolet itsestäni olemassaoleviksi samanaikaisesti, ei niinkään välttämättä yleisestä itsevarmuudesta riippuen. Se että antaa olla, on tavallaan myös valtakeino ja valinta. En aina "jaksa tuhlata energiaani turhiin asioihin", joka on olemukseltaan omanlaisensa mielenosoitus. Toisaalta epäitsevarmoina aikoina passiivisaggressiivinen alistuminen on kuitenkin myös tuttua.
Pyrin kuitenkin muun karttani ja moraalikäsitysteni varjossa yleensä olemaan taistelematta, koska usein olen taistellut ja siitä on seurannut liikaa negatiivista energiaa, jota en kaipaa. Silti joka hetki tunnistan itsessäni sen halun lähteä hitaasti ja piilevästi, mutta kokonaisvaltaisesti tuhoamaan minua loukanneen ihmisen. Kosto on varsin kiehtova aihe. Silti en halua toteuttaa sitä, koska jouskari ja kala minussa pyrkivät positiivisempaan ja empaattisempaan suuntaan.
Videossa sanottiin mielenkiintoisesti, että "ajattelee ettei kukaan muu kestä mitä itse kestää", tuo kyllä aika paljon kuvaa yleensä skorpparia, mutta marsin ollessa kyseessä toimintakyky korostuu, jolloin tunnistan tuon "selviän vaikka kiven läpi" -asenteen. Mielenkiintoista tuossa kuitenkin on tuo "ajattelee ettei kukaan muu", jota olen itsestäni viime aikoina tutkaillut. Se ei ole kovin vahvana siinä mielessä, että ymmärrän ettei elämäni ole mitenkään erityislaatuista muihin verrattuna. En koe, että kestäisin asioita enemmän kuin muut, mutta siinä on ajatuksena jotakin ideaalista ja kiehtovaa. Sellainen mystinen sankarihahmo. Siinä vaiheessa, kun rupeaa ajattelemaan kestävänsä enemmän kuin muut, lukitsee itsensä kehään, jossa etäännyttää itsensä muista ja yrittää hyväksyttää tätä itselleen selittämällä, että on tällä tavalla kuitenkin parempi kuin muut, näin ainakin omalla kohdallani.
Mutta tuo seksiin liittyvä "they didn't shower for you" kyllä nauratti.  Grin Vaikka skorppari merkkinä edustaa seksiä, niin enemmän se edustaa äärimmäisyyksiä. Osaan olla sekä runsaasti seksuaalinen että selibaatissa ihan yhtä luontevasti ja kärsimättä.



Mitä osaa psyykessä mars siis edustaa? Mars on toimintaenergia, mistä innostuu, mikä saa toimimaan, miten toimii, miten puolustaa itseään, milloin kokee tarvetta puolustautua, kuinka periksiantamaton on tai kuinka helposti antaa periksi..

Mars on omassa merkissään oinaassa ja skorpionissa, ylennyksessä kauriissa ja alennuksessa ravussa.

Aloitin pohdiskelun oman marssijaintini kautta, mutta jatkukoon myös muista sijainneista.  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #1 : 02.07.2014 16:38:03 »

Ihme tosiaan jos ei ollu Marsille omaa keskustelua.
Mää tuun tähän miettiin jahka on parempi tovi, mulla on kovinkin ristiriitanen Mars kartalla, vaikee pelkkää Marsin toimintaa ees miettiä, se on semmosessa sopassa siellä.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2 : 02.07.2014 16:41:11 »

Minun Marsini sijaitsee Kauriissa eli ylennyksessään. Se on osa Kehto-kuviota ja Vesta aspect_con Eris aspect_opp Ceres muodostaman tarkan T-ristin kärkenä. Eli toimintaa ja haastetta pitäisi siis riittää. Osaako joku sanoa tuon T-ristin merkityksestä mitään akselilla 2. - 8. huoneet? Noh, onneksi se on siis kolmiossa aurinko & merkurius sekä sekstiilissä kuu & jupiter.

Minä sain nuorempana todella ison itseluottamuksen nousun sillä, että sain kasvatettua muutaman vuoden aikana mukavasti lihasmassaa. Tälläinen itseluottamus on aika hataralla pohjalla, mutta se silti rakensi pohjaa vakaammalle olemukselle varsinkin omissa silmissä. Vielä kun Aurinkoni ja Marsini sijaitsee maa-merkeissä, niin fyysisen työn tekeminen on oikeastaan aina monella tavalla palkitsevaa. Olen siis jo monta vuotta toiminut sivutoimisena puunkaatajana ja se resonoi hyvin näiden energioiden kanssa. Voi sahata vaikka kuusi tuntia putkeen pitämättä yli 3 minuutin taukoja. Sitten voi tietysti kysyä, onko siinä järjen hiventäkään. Smiley

Tuo Kauriin vaikutus on aika miellyttävä Marsille. Olen kerran elämässä lyönyt ihmistä ja se voiman tuntu sen tapahtuessa oli aika pelottava vaikkakin voimistava. En silti kadu sitä sinänsä, jossain menee aina raja. Nuo hyvät kulmat Marsilleni ovat auttaneet Kauriin kanssa maadoittamaan nämä voimakkaat energiat. Olen ollut lapsesta asti mielestäni vähintään 8/10 arvosanan arvoinen missä tahansa urheilulajissa. Olen myös melkein aina altavastaajan puolella, enkä hyväksy huijaamista urheilussa, koska se vähentää kaikkien siitä saamaa iloa. Kestävyyttä riittää, enkä kovin helposti nöyrry jos vaistoan olevani oikeassa. Tosin en silti tuhlaa helposti energiaani mihinkään missä sille ei ole kysyntää.

Uranus on viime aikoina transitoinut neliössä Marsiani stimuloiden tuota T-ristiä. Tämä on tuonut esille henkisyyden ja seksuaalisuuden välisen linkin. Kundaliinin nousu taitaa liittyä tähän. Kaikkihan on osa Jumalaa ja seksuaalisuus on ehkä eniten väärinymmärretyistä ja -käytetyistä asioista Maan päällä. Jos sitä käyttää kaikkien suurinta hyötyä tavoitellen, niin silloin on yhteydessä Jumalaan. Aivan samoin kuin toiset planeetat ilmentävät tätä yhteyttä omalla tavallaan. Kasvatin myös parran nyt ensimmäistä kertaa elämässäni tämä transiitin aikana. Vaikka on tässä muitakin transiitteja ollut, niin veikkaan sen liittyvän juuri Uranukseen ja Marsiin.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #3 : 02.07.2014 16:58:07 »

Pitäisikö nämä kommentit siirtää sitten tuonne toiseen topiciin tms.? Siellä kun on jo aika monta sivua näköjään juttua...
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 02.07.2014 17:17:53 »

 kuu liikkuu  neitsyt :ssä  angel
Tässä toinen:

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=31141.0

Ja tuohon  mars skorpioni ajattelee ettei kukaan muu kestä mitä itse kestää
 mars vois olla fyysistä kestämistä, varsinkin miehillä,
tyyliin sä putoat porauslautalta täysissä varustuksissa mereen
ja sitten kun sä kerrot tästä niin sä alotat kertomalla kuinka korvalappustereoista kuului viimesenä Lennonin Woman
...I can hardly express...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #5 : 02.07.2014 17:52:55 »

Olin käyny Marsiani tuolla luuhaamis keskustelussa miettimässä sen verran, että hankala tajuta Cheesy

Ristiriitanen jätkä :/
Stellium  venus mars vesta kuu. Muut  kalat 2, Kuu  oinas 3.
Alennuksessaan  kalat, ja  Venus huoneessa, mutta tuo  kuu oinas ja stellium-vaikutus tekee mun Marsistani kai kuitenkin aikamoisen ilotulituksen.
Lisäksi Marsilla on Bq  pluto ja  aspect_sex  chiron tarkkoina, bq MC:lle myös kahdella asteella, sekä Neptunuksen kanssa neliö.

Niin se on, että kun reagoin, niin reaktio ei jää huomaamatta. Ja tunteella reagoin, järki laahaa perässä. Liekö sitten kalaisaa se, että ainakin nyt vanhemmiten tunnereaktioon joutuessani vetäydyn mielelläni joksikin aikaa pähkimään asiaa itsekseni, ja vasta rauhoituttuani ja objektiivisesti tilannetta mietittyäni olen halukas palaamaan takaisin sen selvittelyyn?

Tekemisessä...ON tai OFF Cheesy Joka kantilta.

Ja jos ajattelen seksuaalisuutta tässä niin sekin istuu nyt kyllä tuon mun Marsin kuviointiin oikein hyvin. Ihan niin.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #6 : 03.07.2014 14:56:37 »

No löytyihän niitä ketjuja, kun vain osaa muistaa.  :Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 05.07.2014 10:59:07 »

Jatketaanpas tätä aihetta, nimittäin mielenkiinnolla odotan, miten pojan mars tulee ilmenemään. Se on hänellä nousulla, mutta vaa-assa, nousu siis myös vaaka. Samaan aikaan hillitty ja diplomaattinen vaaka, mutta marsin kärsimättömyyttä ja räjähtelevyyttä pitäisi olla myös esillä. Onhan hän tälläkin hetkellä olemukseltaan rauhallinen, mutta nopeasti hermostuva jos jokin taito ei heti onnistu tai lelu ei tee mitä hän haluaa.  smitten Olisiko kenellekään tuttua tällaisella kombolla?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 11.07.2014 12:34:14 »

Jatketaanpas tätä aihetta, nimittäin mielenkiinnolla odotan, miten pojan mars tulee ilmenemään. Se on hänellä nousulla, mutta vaa-assa, nousu siis myös vaaka. Samaan aikaan hillitty ja diplomaattinen vaaka, mutta marsin kärsimättömyyttä ja räjähtelevyyttä pitäisi olla myös esillä. Onhan hän tälläkin hetkellä olemukseltaan rauhallinen, mutta nopeasti hermostuva jos jokin taito ei heti onnistu tai lelu ei tee mitä hän haluaa.  smitten Olisiko kenellekään tuttua tällaisella kombolla?


Minun pojallani Mars on myös nousulla ja vieläpä erittäin tarkasti. Merkki ei ole kuitenkaan Vaaka vaan Leijona, mikä on Marsille varmasti Vaakaa luontevampi sijainti. Muuten poika on  aurinko oinas kuu kalat.

Nyt 4-vuotiaana poika on aika eläväinen ja iloinen energiapakkaus. Nopea viilettäjä ja ulkoilmaihminen. Uhkarohkea ei kuitenkaan, joten ei ole aiheuttanut sydämentykytyksiä liialla riskinotolla tai paukapäisyydellä. Liekö sitten tuon Marsin sijainnin vaikutusta, että hän on saanut suurin piirtein puolet leluistaan rikki 15 minuutin kuluttua siitä, kun ne on paketista avattu.  crazy2 Eikä hän ole välttämättä niitä mitenkään tuhoamalla yrittänyt tuhota, lelut vain salaperäisesti hajoavat hänen käsissään. No, siinä on sitten hyvät lelut valikoituneet aika äkkiä huonoista..

Ollakseen Mars-nousuinen nuori mies, niin poika on ihmeen huomaavainen ja empatiakykykin on ikäisekseen hyvin kehittynyt. Ehkä se on sitten sitä kalakuun vaikutusta. Vauvanahan hän oli suuritarpeinen, ts. tarvitsi aivan erityisen paljon ihokontaktia minuun ja käytännössä hän asui rintarepussa 4:n kuukauden ikään asti. Välissä oli sitten ankaraa eroahdistustakin, mikäli katosin vähäksikin aikaa näkyvistä. Nyt tällainen voimakas läheisyydentarve on jo lieventynyt ja hän on kiinnostunut monista asioista ympärillään. Lapsi on sosiaalinen ja olen tietoisestikin järjestänyt niin, että hän saa tilaisuuksia harjoittaa sosiaalisia taitojaan ja luultavasti hän on siinä asiassa jo kouluikään mennessä huomattavasti taitavampi kuin minä 20-vuotiaana.  2funny
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 11.07.2014 12:42:03 »

niin ja muistui mieleen että joskus olen lukenut, ehkä täältä foorumilta että esikoislapsilla mars / oinas korostuu kartalla

Juu, olen ollut huomaavinani, että Oinas-lapsi on usein vanhin, nuorin, ainoa tai ainoan lapsen asemassa perheessä. Minun Mars-nousuinen Oinas- lapseni sopii oikeastaan kaikkiin noihin kategorioihin. Hänellä on velipuoli, johon ikäeroa on runsaasti. MInullehan hän on sekä esikoinen että ainokainen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 11.07.2014 23:12:59 »

ehkä teillä kasvaa siellä itsenäinen pikku herrasmies? jahka oppii puhumaan niin hurmaa jutustelullaan kassajonossa kaikki vanhat rouvat Cheesy

 Cheesy Kartan perusteella jotakin tuollaista voisi ehkä odottaa..  :Smiley

Lillin mainitsema lelujen rikkoutuminen voi olla voimistunut sen leijonan myötä, mutta jotenkin tuntuu, että voisi olla nousumarsinkin kautta odotettavissa.  :Smiley Toistaiseksi ei ole mennyt rikki yhtäkään helistintä.  Cheesy


Mars vaa-assa kuitenkin taitaa olla tavallaan jahkailija, tekisikö näin vai näin, vai sittenkin näin. Otanko näin huomioon tämän ja tämän ihmisen ja tämän ja tämän asian. Teenkö varmasti oikean ja mahdollisimman täydellisen päätöksen. Nousulla oleva mars ei kuitenkaan jaksa odottaa. Hän turhautuu itseensä ja ehkä hosuu, mutta katuu karvaasti jälkeenpäin, sillä ei hyväksy itseltään hätäisiä harkitsemattomia päätöksiä. Hän syyttää omaa kärsimättömyyttään, jos asiat eivät sujuneetkaan täydellisesti. Hän ajattelee, että jos hän olisi harkinnut tarpeeksi pitkään, asiat olisivat menneet paljon paremmin. Ehkä hän ei kuitenkaan koskaan jaksa, tai sitten hän joskus jaksaakin. Sitten hän syyttää itseään siitä, jos tilaisuus menikin ohi jo asiaa pohtiessa. Jotain tälläistä heittelisin mututuntumalla tästä asemasta?
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #11 : 16.07.2014 12:10:31 »

Hmm-mm, ei ihan kaikkein seesteisin vaaka.. Kiitos muuten tästä ajatuksesta, tuo pluto+kauris taitavat värittää siis kuitenkin pojan nousua. Tuo saturnus tuntuu mun puoleltani ainakin olevan jokin sukuvika, tai ainakin meidän perheessä toistuu jokaisen kartalla jossakin merkittävässä kuviossa.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 04.08.2014 16:08:41 »

 mars skorpioni

Niin.

http://mysticmedusa.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/08/tumblr_m9akt8vmKA1qz5q5oo1_r1_1280.jpg

 Grin
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: