Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kelloajan vaihto - tunti eteenpäin - Miten vaikuttaa elämääsi  (Luettu 8186 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« : 25.03.2007 13:10:30 »

Hei Ystäväin

(http://www.houstonswingout.org/images/images_forum/smilies/jerboa_hanging_from_clock75.gif)

Tulipa nukuttua pitkään
k e s ä a j a n  alkamisen kunniaksi
- tunti "pidempään"

Miten kello-ajan vaihto vaikuttaa elämääsi
- kellon viisareita siirrettiin tunti eteenpäin



 smittenElämänilo    smitten


tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 25.03.2007 13:23:29 »

eipä varmaan vaikuta sen enenpää ainakaan minuun muuta kun että nyt voi todellakin virallisesti sanoa että on kevät...ihanaa kun alkaa taas päivä pitenemään ja on enenpi valoa...
tallennettu

Freyja
Vieras
« Vastaus #2 : 25.03.2007 14:10:30 »

Rytmini on valmiiksi jo niin sekaisin että eipä tänä vuonna tunnu missään  buck2
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 25.03.2007 17:23:16 »

Siis tunti lisää!?

Taivaallista!

Olen aamu-uninen  Huh  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 25.03.2007 18:21:18 »

Niin ... hävisi yksi tunti elämästä viime yönä kun kelloja siirrettiin taas eteenpäin... Onneksi sen saa takaisin sitten syksyllä!!  Grin

Omalla kohdalla tämä kellon siirto tuntuu toimivan kyllä vuosi vuodelta positiivisemmin... Kun valon määrä on näin kevään myötä lisääntynyt, olen myös alkanut heräilemään aina vain aikaisemmin (kellon mukaan siis), joten tunnilla eteenpäin meneminen laittaa kyllä meikäläisen elämän rytmin takaisin "oikeisiin uomiin"...

Töissä olen huomannut lapsista saman jutun, vanhemmat ovat olleet keväisin tosi väsyneitä, kun pikkuiset ovat heräilleet jo 5:n aikaan.. Nyt kun kelloja siirrettiin on tuo herätys 'vasta' 6:n aikaan..

Kumpi näistä ajoista muuten on se "normaali aika", kesä- vai talviaika?
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 25.03.2007 18:46:10 »

Minusta tulee energisempi ja rakastan nousta varhain
aamulla kesä-aurinkoon ja lintujen lauluun
ja nautia vielä nukkuvan Wienin hiljaisuudesta kahvilasi kädessä. Smiley

Tähän aikaan aloitan myös aamulenkit varhain aamuisin.
Tonavan rantaa pitkin on mukava hölkätä. Smiley

Talvi-ajassa haluan nukkua aina pidempään,
mielellään vaikka koko talven yli. Wink
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #6 : 25.03.2007 19:36:24 »

Mulla tuntui kellon siirto vaikuttavan sen verran että nukuin tosi huonosti viime yön, pyöriskelin vaan sängyssä   Angry
Mutta normaalisti keväisin tulen energisemmäksi, ihanaa kun aurinko paistaa,siitä saan energiaa  smitten

                Wink Oinas73
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #7 : 25.03.2007 19:41:43 »

Huomen aamulla varamsti huomaa että sai nukuttua tunti liian vähän  knuppel2. Mua ärsyttää tää kellojen siirto, ihan naurettavaa.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 28.03.2007 14:26:27 »

minulla on sellainen käsitys että eikös tuo meidän talvi aikamme ole sitä "normaalia" aikaa..korjatkaa jos olen taas väärässä...
tallennettu

Jasca
Vieras
« Vastaus #9 : 29.03.2007 10:53:59 »

minulla on sellainen käsitys että eikös tuo meidän talvi aikamme ole sitä "normaalia" aikaa..
Kyllä on! Talviaika on normaalia ja kesäaika on ihan sairasta!   tickedoff  Minä aamu-uninen ihminen menen täysin sekaisin kesäajasta. Viime yö vielä meni täysin pilalle vaikka on jo torstai.  Angry Täällä siis yksi, joka tahtoo elää vain normaalissa ajassa!   crazy2
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #10 : 29.03.2007 21:36:03 »

No mulla se vähän sekottaa unirytmiä, kun joudun jo muutenkin menemään pari tuntia aiemmin nukkumaan kuin ennen (herätys jo klo 4.30, työt alkaa klo 6.00...  buck2). Uni ei tulis millään silloin, kun pitää ja sit saatan heräillä pitkin yötä kattomaan kelloa. Onneksi yleensä rytmi "oikenee" muutamassa päivässä...

Olen muuten maatalon lapsena monesti miettinyt kotieläimiä, miten tämä kellon veivaaminen niihin vaikuttaa. Lehmäthän on tarkkoja lypsyajoista ja ne ainakin tykkäävät vähän kyttyrää. Eiväthän ne tajua, miksi ihmeessä emäntä/isäntä yht'äkkiä tulee nyhtämään niitä tuntia ennen aikojaan saati syksyllä tunnin myöhässä. Jos nyt itteäni lypsylehmään vertaan, niin ainakin oma oloni oli imetysaikana helkkarin tukala, jos tuplani eivät heränneetkään "normaaliin" aikaan syömään...

Tulipahan vaan mieleen Cheesy
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #11 : 29.03.2007 22:18:22 »

"Lainattu
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=3453.msg132135#msg132135
Kuunkierto topicista"


".... ja tuosta ajan värkkäämisestä ihan samaa mieltä,
eikös se vaikuta astrokarttojen tekoonkin,
ja lehmillä on tarkka sisäinen kello,
jos meet liian aikasin navetalle,lehmät makaa tyytyväisinä ja kattoo sinua ku hoo-moilaset,jotta mitä sää täällä teet TÄHÄN AIKAAN!
elikkä lempeä vähittäinen siirtymä tehtävä tuolla lypsyn puolella,
menee muuten maijonantihormoonit sekasin.."
Olen muuten maatalon lapsena monesti miettinyt kotieläimiä, miten tämä kellon veivaaminen niihin vaikuttaa. Lehmäthän on tarkkoja lypsyajoista ja ne ainakin tykkäävät vähän kyttyrää. Eiväthän ne tajua, miksi ihmeessä emäntä/isäntä yht'äkkiä tulee nyhtämään niitä tuntia ennen aikojaan saati syksyllä tunnin myöhässä.

Hei "Satusko70"


"nikki" kirjoittikin tuosta lypsyhommasta


Tuollainen pieni asia kuin
kelloajan "rukkaaminen" tunti sinne tai tänne
ei olekaan aivan selvä asia lypsylehmille


Oma rytmini on vieläkin sekaisin



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Jasca
Vieras
« Vastaus #12 : 30.03.2007 13:06:52 »

Siinä tapauksessa ilmoitan olevani lypsylehmä!!!    crazy2
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: