Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neliöt  (Luettu 27520 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #30 : 19.03.2010 14:03:22 »

Mulla siis asteen tarkka  aurinko jousimies kymppihuoneessa  aspect_squ  pluto neitsyt seiskahuoneessa.

Mä en voi mitään sille, että tuo neitsyt seiskassa jäytää mun miesasioissa, siltä musta tuntuu.  crazy2  Useampi neitsytmies on vienyt mun pään sekaisin, eikä niistä suhteista oo mitään tullu.  Oonko ihan hakoteillä tämän neliön suhteen?

Tulkitse nyt tämäkin, nikki.

 smitten
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #31 : 19.03.2010 14:10:53 »

Täällä on myös neliöitä hieman siunattu;

 aurinko aspect_squ jupiter
 kuu aspect_squ jupiter
 merkurius aspect_squ jupiter (0 astetta)
 venus aspect_squ pluto

Lisäksi vielä  saturnus aspect_squ kuunsolmu (0 astetta) ja  uranus aspect_squ kuunsolmu
Viimeisimmäksi mainituista ei oikeastaan ole hajua, että mitä saattavat tarkoittaa. En ole aiemmin itseasiassa oikein huomannut noita enkä osaa kyllä oikein henkilökohtaisella tasolla tulkitakaan kunnolla.

Mutta nuo Jupiterin neliöt, noh, mistään kaikkein vaikeimmasta päästä ne eivät ehkä kuitenkaan ole. Voimavaroja ylitetään, liikaa luuloja omista voimista, asiat vähän helposti lähtevät lapasesta, mutta kuitenkin taustalla on se Kaurismainen vastuullisuus, että mitään hirveää ei ole noiden takia kyllä aiheutunut. Voimakkaasti tunnen ja tunnesyöpöttelyä tulee harrastettua, tuhlailevakin olen ja välillä vähän huoleton maallisten asioiden suhteen. Vanhemmat ovat luottaneet minuun välillä vähän liikaakin, eli on mennyt välillä aika pahasti jopa laiminlyönnin puolelle. Eli on ollut pakko luottaa itseen kun ei ole voinut luottaa keneenkään muuhunkaan ja noh, sitten tulee kahmittua itselle niitä hommia ja pakko uskoa itseen, kun ei luota muihinkaan.

Tuo Venuksen ja Pluton neliön olen saanut aika hyvin aisoihin viime aikoina kyllä. Suhteet ovat intensiivisiä, mutta eivät kahlitsevia. Pitää antaa tilaa ja ilmaa, mutta tunteet voivat silti olla suuria ja skorpionimaisen vahvoja. Tasapaino näiden välillä on vähän vaikea ollut välillä saavuttaa, mutta ystävyyssuhteissa toimii, rakkaussuhteissa vielä hapuilevaa, mutta ehkä jonain päivänä vielä...Smiley

Kiinnostaisi kyllä tietää mitähän tuo  saturnus 9.huone aspect_squ kuunsolmu 12.huone voisi tarkoittaa.  idiot2
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6588


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 19.03.2010 14:45:17 »

aamunsäde
Laitoin tuon oman ajatuksen tarkasta neliöstä senkin takia, etteivät ihmiset suotta lisäisi tätä neliöidensä luettelon määrää jollakin 10 asteen orbilla,
varsinkin kun monet, sinäkin, pitävät neliötä haasteellisena ja vaikeana ja vaikka mitä.
Ja ajattelen itse noista neliömerkeistä taas siten että ne ovat aina suhteessa toisiinsa, mutta siten että niille kaikillehan on yhteistä se laatu.Eli niissä on jotakin samaa, joka ehkä helpottaisi neliön ymmärtämistä.  skorpioni ja kiinteä laatu, yhteistä  vesimies/ harka ja  leijona energioitten kanssa. Itselläni näistä  harka on vapaa tanner siten, ettei sitä ole rasitettu millään planeettaenergialla, eli se auttaa minua työstämään ja toimimaan muiden neliöitteni kanssa. Vaikka siten että suurin osa ystävistäni on  harka:ä  tai että voin purkaa  venus skorpioni aspect_squ mars leijona energiaa vaikka puutarhatöissä. Tai että ne ystävät edustavat juuri sitä  venus:sta 11 huoneessa. Tai että kaikissa miessuhteissani on vahvaa  leijona energiaa, kuin muistuttaen lämmön jakamisesta tai oman  aurinko:n arvostamisesta.
Ja nuo tarkat asteluvut ovat taas omaa monimutkaista numerologista ajatteluani,jolloin 21 astetta värähtelee jo toisella tapaa kuin 25 astetta vaikka tulkitaan neliöksi keskenään kartalla.Alitajuntani huomaa neljän asteen eron ja pohtii mielessään mitä 4, maan luku vaikuttaa tuossa suhteessa ja vaikuttaako. Mutta siis tää on ihan oma päänsisäinen juttuni, monimutkainen vaistomainen prosessi, joka vaan tapahtuu ja se vaikeuttaa tulkinnan sanalliseen muotoon muokkaamista.
Ja nämä tarkat asteluvut ovat tulleet ehkä siitäkin, kun kirjoitan kuunkierrosta, niin kuun liikkuessa nopsaan, sen aspektit vaihtuvat nopsaan ja yritän bongata aina sen merkityksellisen eli tarkan sillä hetkellä.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6588


Profiili WWW
« Vastaus #33 : 19.03.2010 15:02:22 »

ja meimille kun niin nätisti pyysit...
 aurinko jousimies aspect_squ pluto neitsyt
Plutosta 7 huoneessa on sanottu ettei se ole siellä oikein "kotonaan",
eli se pyrkii muokkaamaan ns. Vaakamaisia etikettisääntöjä uusiksi.
 pluto 7 huoneessa merkitsee usein vallankäyttöä suhteessa, olet joko se alistettu tai alistaja tai se valtataistelu on jatkuvaa.  neitsyt ja kumpi "vetää pisimmän korren"?
Molemmat  jousimies ja  neitsyt ovat muuttuvia merkkejä eli tarve olisi kuitenkin siihen joustavuuteen ja liikkumaväljyyteen, mukautumiseen muuttuviin olosuhteisiin.
Ehkä tuo  pluto tekee sitä just, että pakottaa sopeutumaan muutoksiin.
 aurinko jousimies ja oma totuus, vapaus ja  pluto neitsyt elämän realiteetit,
näitten yhteensovittaminen. Huoneitten mukaan miten sovittaa yhteen työ ja parisuhde, miten ne tukee toisiaan tai rajoittavat toisiaan. Toisekseen 10 huone on se päiväntyö ja descendentillä tavallaan "ilta" ja kokonntuminen aikaansaannosten ääreen. Erotteleeko  pluto jyvät akanoista,  jousimies kun otti vähän kaikkee sieltä ja täältä ja tuolta?
 neitsyt ja  merkurius ja  jousimies /  jupiter ja sosiaaliset suhteet, kanssakäyminen,
"kaupankäynti", julkisuus ja yksityisyys.
Mikä on pakkoa ja mikä tuo iloa ja menestystä ja laajentaa horisonttia.
Mitä itse opin ja mitä opetan muille.
Tämmösiä tuli mieleen tuosta neliöstä.

Pitää lisäämäni, että Plutohan vartioi maan rikkauksia,
eli tuossa neliössä olisi ideoiden rikkautta, joista sinun tulisi poimia plutomaisesti elinkelpoiset,
henkiin jäävät ja esitellä ne kaikelle kansalle päivänvalossa 10 huoneessa.
Toisekseen 7 huoneen kautta tulevat kaikki ihmiset ja asiat elämäämme eli Pluto voi tuoda niitä muutoksia tai  näet ne muutoksen tarpeet ympäristössä ,jotka pakottavat muuttamaan suunitelmia.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2010 15:29:07 kirjoittanut nikki » tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #34 : 19.03.2010 15:08:04 »

Ratkaisu
eikös sun nimimerkki edusta jo  merkurius:sta?
Ehkä se  merkurius on se sun juttu, onhan se jo  aurinko -merkkisi  neitsyt:n hallitsija.
Mitä se  merkurius sinulle edustaa?
Onko se viestintää, kommunikointia, asioiden järjestelyä, pikkutarkkuutta, analysointia,
hermojärjestelmää, maksuliikennettä, kulkuvälineitä, sadonkorjuuta, kasvua,
nopeutta, ideoita, kirjoittamista, kirjaamista, puhevälejä, tietoliikennettä,
pilkun paikkaa vai suurpiirteisyyttä.Milloin on syytä kiinnittää huomiota pikkuseikkoihin ja milloin pitää vaan luovia eteenpäin.

Niin no, itseasiassa kun tuosta nimimerkistäni mainitsit, niin kyllähän se tavallaan liittyy aika vahvasti omaan kommunikointiin. Olen aikalailla analyyttinen, mutta pyrin analysoimaan enemmän suurpiirteisesti järjestelmiä, esimerkiksi yhteiskunnassa ja pyrin näkemään pienten yksityiskohtien summista suurempia kokonaisuuksia ja teoreettisia funktioita. Hmm, haluan nähdä maailman sieltä omasta omaperäisestä näkökulmasta ja tuoda sen esille omassa suunnittelutyössäni ja tällä hetkellä maalauksissa. Luulisin tämän tulevan tuosta  neptunus aspect_squ merkurius, että täytyy tosiaan löytää se kanava tuoda omat sisäiset ajatuksensa esille.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #35 : 19.03.2010 15:50:59 »

Oi kiitos, nikki!  smitten

Kyllä tuo valtataistelu exän kanssa oli jatkuvaa.  Samaten työn, perheen ja parisuhteen yhteensovittaminen oli välillä melkein mahdotonta, tuntui että olis pitäny revetä joka suuntaan.

Muutenkin valtavasti totuuden sanoja! 

Pitääkö siis ottaa huomioon myös huoneitten teemat planeettojen ja planeettojen merkkien lisäksi?  Niin ja sitten merkkien hallitsijaplaneetat vielä? Ainakin tuossa nikin tulkinnassa kaikessa tuntuu olevan järkeä, kun ajattelen omaa elämääni.

Kiitos kovasti!  Näillä eväillä voin alkaa purkamaan noita muitakin neliöitä!  On edes joku konsti, mitä kautta niitä lähtee pemistämään.   :Smiley
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #36 : 19.03.2010 23:02:04 »

Ei todellakaan,
koskapa neliö ei anna viis veisata..

Nyt ette sitten tajunneet ollenkaan. :Smiley
En tosiaankaan meinannut, että leikitään ikäänkuin neliötä ei olisi olemassa. Neliön hallinta on täysin eri asia ja kyllä, sen voi tehdä myös "viis veisaamalla" - ottaen ensin huomioon neliön energioiden olemassaolon ja negatiivisen potentiaalin, minkä jälkeen saattaa kyetä olla antamatta neliölle valtaa, mikä sillä muuten olisi, jos sen olemassaoloa ei tiedostaisi.

Näin rautalangasta vääntäen.
tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #37 : 19.03.2010 23:37:00 »


Minä tuolla Uranus keskusteluissa jo kohkasin miten näen näitä aspekteja.

Ja minä koen
 aspect_squ "haaste, kokeile osaatko ratkaista", kun taas  aspect_opp on enneminkin "opettele, tai itke ja opettele"  Grin

Tosin itselläni  aspect_squ ei syntyessä ole siunaantunut kuin kolme, joten saata aliarvioida niiden haasteita.  aspect_opp on taas puolestaan jo viisi.  Lips Sealed

Ei mulla sitten muuta!  angel

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #38 : 20.03.2010 01:13:02 »

Olen tänne jo aiemminkin
vahvimman neliöaspektini
pistänyt..
Nyt kumminkin laskeskelin
niiden yhteissumman,
joka oli sitten hurjat 15 Shocked
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #39 : 20.03.2010 11:12:45 »

Käytännön esimerkki neliön "ratkaisemisesta", puhuisin tosin ennemmin aspektin hallinnasta, vaikkapa nyt tällainen sangen epämiellyttävä  mars aspect_squ askendentti. Tämä on klassinen kapakkatappelijan aspekti kuten vaikkapa  mars aspect_squ pluto tai  mars aspect_squ keskitaivas,  joko haastaa itse riitaa, muut tulevat haastamaan sitä tai sekä että. Esimerkiksi näihin aspekteihin auttaa parhaiten ylimääräisen energian suuntaaminen rakentavampaan toimintaan ja tietoinen viestittäminen ympäristölle, ettei kannata vaivautua, koska ei kiinnosta ja kaikenlisäksi voit tarjota vastineeksi jotain kenties paljon pahempaa, esimerkiksi SM-tason v*ttuilua tai peräti elävältä nylkemistä? coolsmiley

tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #40 : 20.03.2010 22:17:02 »

Sen verran tahdon sanoa, että omalla kohdalla tuo Kato Vegan mainitsema  mars aspect_squ pluto ja kuittailun/veetuilun SM-kisat, oli aikoinaan henkireikä erään vanhan hyvän työkaverin kanssa.
Sitä sananvaihtoa kaipaa joskus vieläkin. Toista niin loistavaa vastusta en ole löytänyt- en ole kyllä hakenutkaan. Vyön alle ei isketty ikinä tahallaan  smitten ja molemmat nautti noista tilanteista täysillä. Myöhemmin muutamista muista työkavereista tuli meidän "riita-faneja" kun ne tajus homman nimen  2funny.

Mut joo, sanasodissa tulee harvemmin hävittyä. Toisaalta hyvä, toisaalta huono  :Smiley
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #41 : 21.03.2010 13:00:00 »

Nämä ekat neliöt kuuluvat suureen ristiin

chiron sulkeutuva aspect_squ :merkurius
Sepon tulkinnan mukaan liittyy sanoilla parantamiseen niillä loukkaamisen sijaan. Tätä opettelin selkeästi yläasteella. Lisäksi tähän liittyy taipumus ohjailla muiden elämää ja pyrkiä saamaan heidät oikealle polulle. Kerran elämääni tuli moniongelmainen uusi ystävä, johon lopulta suutuin, kun häntä ei pystynyt kukaan auttamaan yhtään mitenkään. Käyn vieläkin tätä läksyä läpi.

 chiron avautuva aspect_squ mars
Liittyy myös parantavan energian käyttöön. Aiheuttaa ongelmia miehisyyden kanssa. Taipumukseni on kuulemma valita itseäni heikompia miehiä. En allekirjoita näkemystä, vaikka jotkut ovat vihjailleet sellaista. Toisaalta kun mietin, saattaisin tuntea oloni levottomaksi liian vahvasti maskuliinisen miehen seurassa, mutta en kyllä mistään tossusankareistakaan tykkää.

 neptunus sulkeutuva aspect_squ mars
En saisi toimia toisten odotusten mukaan, jos ne ovat yhtään omia henkisiä päämääriäni vastaan ja minun pitäisi käyttää intuitiotani elämän ongelmien ratkaisemiseen. Olen kyllä huomannut menestyväni kaikista parhaiten, kun olen luottanut intuitioon. Järjellä toimiminen intuitiota vastaan on aiheuttanut lähinnä ongelmia, ihan niin kuin minua rangaistaisiin siitä Smiley

Nämä taas tulevat nousumerkille

 neptunus avautuva aspect_squ askendentti
Pystyn kuulemma ennustelemaan elämääni jossain määrin. Jos minulla on paha aavistus jostain, en saa toimia muiden neuvojen mukaan, tai muuten käy huonosti. Tästäkin on muutamia esimerkkejä elämän varrelta.

 uranus avautuva aspect_squ askendentti
Minulla on vahva vapauden tarve, ja sekoan, jos rajoitan vapauttani tai ihmisillä on odotuksia minun suhteen. Muiden ihmisten odotukset suhteeni ovatkin joskus aiheuttaneet poikkeuksellista hulluilua. Nykyään olen oppinut olemaan välittämättä liikaa toisten odotuksista. Jos se, että teen parhaani, ei riitä, ei minun ole mitään järkeä yrittää täyttää toisen odotuksia.

Merkuriukselle tulevat neliöt

 neptunus avautuva  aspect_squ merkurius
Liittyy aika paljon tuohon aikaisempaan neptunus-mars -neliöön. En saisi kuulemma yrittää auttaa toisia ennen kuin olen auttanut itseäni. Jos sairastun, se kertoo siitä, että olen liikaa yrittänyt auttaa muita omalla kustannuksellani.

Mitä muuten nuo avautuvat ja sulkeutuvat neliöt merkitsevät? Mitä eroa niillä on?
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #42 : 21.03.2010 15:26:24 »

Itseltä löytyvät myös  chiron aspect_squ merkuriuschiron aspect_squ marsneptunus aspect_squ marsneptunus aspect_squ merkurius.

Olen ehkä itse luopunut tuosta sanoilla parantamisesta, koska siitä ei yleensä mitään hyvää ole minulle seurannut. Yleensä auttamishaluni on kääntynyt minua itseäni vastaan. Tämä on siis vielä työn alla. =/

Hmm, ongelmat miehisyyden kanssa näkyvät siten, että minulla on taipumus halveksia heikkoja miehiä. Tiedän, että kuulostaa kauhealta. Mutta en tosiaan itselleni valitse heikompia miehiä.

Tuo oman elämän ennustaminen on kyllä itselleni tuttua, sillä analysoin aika paljon tekemisiäni ja tekojani ja nehän näyttävät suuntaa aika hyvin. =) Mikään ei juuri yllätä minua, tai ei ole yllättänyt minua tähän asti omassa elämässä noin erityisemmin.


tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #43 : 01.04.2010 23:50:02 »

Mulla ei ole hirveästi neliöitä kartalla, mutta ristiriitoja pään sisällä aika paljon niin olisi hauska tietää voisiko se johtua vaikka näistä. Smiley

 aurinko vesimies aspect_squ skorpioni pluto (3,58 astetta)
 vesimies kuunsolmu aspect_squ skorpioni pluto(-1,16 astetta)
 kaksoset keskitaivas skorpioni kuu(-9,04 astetta)

en löytänyt noista muuta kuin jotain enkunkielistä abstraktihkoa liibalaabaa, mutta ainakin toi ensimmäinen vähän huolestuttaa..
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #44 : 02.04.2010 22:48:55 »

Ratkaisu:

Minäkin olen näin vanhemmiten tavallaan alkanut halveksia heikkoja miehiä. Ei se tosiaan ole hyvä tapa. Erityisesti minua ärsyttävät loismaiset pummit, jotka odottavat naisten kustantavan elämisen. En väitä, että miehen pitäisi olla aina perheen elättäjä, mutta mielestäni on erityisen epämiehekästä, jos yrittää elää naisen siivellä.
  Tunnen erään asunnottoman miehen, joka on kiinnostunut ainoastaan naisista, joilla on oma asunto, johon hän voi mennä asumaan. Liehettelee naisia, että saisi asua pidempään ja pelailee monen naisen kanssa, että asunto olisi aina tarjolla, jos yksi nainen suuttuu. Mielestäni hänen käytöksensä on vastenmielistä ja erityisen epämiehekästä.

Minulla oman elämäni ennustaminen näkyy poikkeuksellisen hyvinä visualisoimisen tuloksina. Visualisoin mielessäni unelmieni miehen ja yhtäkkiä olin hänen kanssaan. Kerran katselin erästä kerrostaloa, jonka alakerrassa oli pieni kauppa. Ajattelin, että olisi mukava asua tuossa talossa ja olla kaupassa töissä. Vuoden päästä kumpikin toteutui, vaikken erityisesti panostanut asioihin. Uutta asuntoa tarvitsessamme juuri siitä talosta oli asunto vapaana ja kauppaan tarvittiin uutta työntekijää.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: