Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuolleen läheisen "yhteydenotot"  (Luettu 21467 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
valonkantaja
Vieras
« : 08.11.2005 22:32:11 »

Isäni vaihtoi olemisensa tasoa tuossa kolmisen vuotta sitten, hän sai kotipihalla sairauskohtauksen. Isän kuolinhetkellä olohuoneen seinäkello pysähtyi.

Seuraavana päivä oli aurinkoinen pakkaspäivä. Kävelin pihalla ja huomasin että isän työauton oikea etuvalo palaa. Ajattelin kuitenkin, että aurinko vain häikäisee niin pahasti että näen väärin. Illalla kuitenkin huomasimme äidin kanssa että totta tosiaan, auton oikea etuvalo ja vasen takavalo olivat päällä. Isä oli ollut viimeinen, joka kävi autolla. Eihän auton valot edes voi palaa tuolla tavalla ellei ne muut lamput ole palaneet?

Siitä muutama päivä, niin äidin kännykkä soi ja siinä vilkkui isäni nimi. Tätä tapahtumaa olivat todistamassa äiti, äidin veli ja hänen avovaimonsa. He eivät vastanneet puhelimeen. Isän kännykkä oli ollut koko sen ajan työhuoneessa, eikä ketään muuta ollut silloin kotona. Soittotiedoissa ei kuitenkaan lukenut, että isä olisi soittanut äidille silloin.

Yhtenä päivänä keittiömme pöydällä oli isän kuva ja pari kynttilää palamassa. Kun menimme keittiöön, kissamme istui pöydällä katsellen hölmistyneen näköisenä kynttilöitä ja kuvaa. Tässä on erikoista se, ettei kissamme ole ikinä ennen ollut keittiön pöydällä, kun hän tietää ettei siinä saa olla.

Nämä kaikki tapahtuivat n. viikon sisällä isän lähdöstä. Meillä kaikki uskovat ja tuntevat että nämä ovat isän terveisiä ja olimmekin hyvin onnellisia siitä että hän teki meille tuollaisia jekkuja! Olen kertonut näistä asioista vain ihmisille, joiden tiedän uskovan henkisiin asioihin. Pidän itse kaikkea tällaista luonnollisena.

Onko kenelläkään kerrottavana vastaavanlaisia tarinoita? Olisi ihana kuulla mitä kaikkea nämä meidän poislähteneet rakkaamme ovat keksineet! smitten
tallennettu
Tara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #1 : 08.11.2005 22:39:54 »

Myös minun isäni kuoli kolmisen vuotta sitten. Yhteydenotot minun suuntaani tulevat unissa, mutta äitini talossa isäni on käynyt soittamassa ovikelloa ja kävelemässä narisevalla puulattialla senverran paljon että äitini jo hermoili. Hän kun ei näitä asioita myönnä ja sitä kautta pelkää. Ensimmäisillä kerroilla isäni unissani oli huonosti kävelevä hoitajan saattama, myöhemmin reipas ja nuorempi kuin kuollessaan. Eli näin ne asiat siellä puolella parantavat oloa. Tämä on ainakin minun yksinkertainen käsitykseni tästä  angel
tallennettu

kuu kalat, aurinko vesimies, merkurius kalat, venus kauris, mars kalat, jupiter neitsyt, saturnus oinas, uranus neitsyt, neptunus skorpioni,
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #2 : 08.11.2005 22:45:27 »

Minäkin olen nähnyt hyvin paljon unia isästäni, joissa hän yleensä naureskelee ja on oma ihana kiusoitteleva itsensä. Usein hän on unissa tullut lohduttamaan minua, kun olen häntä ikävöinyt.

Kaiken huippu oli se kun poikaystäväni näki isästäni unta, vaikka ei ikinä ehtinyt tapaamaan isääni. Kertomansa perusteella isä kuulosti hänen unessaan niin tyypilliseltä itseltään, ettei poikakaverini voinut "kehitellä" unta alitajuisesti, vaan hän oli todella tavannut isäni! Smiley
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #3 : 09.11.2005 08:19:12 »

Siitä muutama päivä, niin äidin kännykkä soi ja siinä vilkkui isäni nimi. Tätä tapahtumaa olivat todistamassa äiti, äidin veli ja hänen avovaimonsa. He eivät vastanneet puhelimeen. Isän kännykkä oli ollut koko sen ajan työhuoneessa, eikä ketään muuta ollut silloin kotona. Soittotiedoissa ei kuitenkaan lukenut, että isä olisi soittanut äidille silloin.

White Noise -elokuvassakin soi kännykkä kun kuollut vaimo yritti ottaa yhteyttä.
http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=3363
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 09.11.2005 13:43:27 »

Minun "uniini" ovat tulleet kuolleet läheiset moikkaamaan ja kertomaan, että heillä on kaikki hyvin. Samoin tuli meidän kissa ja kani kuolemansa jälkeen.  Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 09.11.2005 20:58:07 »

Voi miten suloista kissalta ja kanilta smitten

Tuli tässä mieleeni, kaveri kertoi kun hänen isänsä oli tekemässä kuolemaa sairaalan vuodeosastolla ja hän oli äitinsä kanssa kotona nukkumassa, niin tämä äiti oli nähnyt unessaan käden, joka oli luisunut pois eikä hän saanut siitä millään otetta vaikka yritti.

Kaverini äiti heräsi siihen ja he päättivät lähteä heti sairaalaan. Ehtivät juuri paikalle saattamaan rakkaansa vihreille niityille...

Aika usein kuoleman tuntee ja aavistaa tai näkee jonkun unen..
tallennettu
maaret
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47



Profiili
« Vastaus #6 : 09.11.2005 21:30:29 »

näin on käynyt myös minulle. äitini oli meillä viikko isän poismenon jälkeen. isä huolehti aina, että äiti pukisi kaunista päälle ja kampaisi hiukset kauniisti. ensimäisenä yönä, kun äiti oli meillä,  lensi vessan peilissä oleva meikkipeili lattialle. se ei ole koskaan ennen irronut, joten uskoin äitini kanssa, että isä sillä tavoin lähetti merkin, että muista huolehtia edelleen itsestäsi. samoin linnunlaulu toi muutaman viikon jälkeen viestiä, uskon. oli hiljainen hetki, ei edes radio ollut auki, kun kuulin pikkulintujen liverrystä, vaikka muuttolinnut olivat jo lähteneet muille maille.
mara
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 09.11.2005 23:27:48 »

Juu tuollaisiakin kokemuksia on kertynyt. Olen ennalta unessa nähnyt muutaman läheiseni kuoleman.

Muutenkin kuin unessa on tapahtunut...
Kaksi vuotta sitten raskausviikolla 20 menettämäni lapsen (jonka jouduin synnyttämään  Cry) tiesin kuolevan, kun eräs enkelikoriste makuuhuoneemme seinältä tippui ja meni rikki. Olin jo aikaisemmin aavistellut, että kaikki ei ollut kunnossa. Kun sitten tuo koriste tippui, tiesin että "enkelini" lähtee takaisin sinne mistä tulikin...

Lapsemme kuoleman jälkeen tammikuussa. Kävimme hautausmaalla hänen uurnapaikallaan. Siinä kyyneleet silmissä seistessäni, kohotin katseeni ylös ja "rukoilin" Luojalta että antaisi minulle jonkin merkin, että pikkuisellani on kaikki kunnossa ja hyvin. Kyllähän sen jo tiesin, silti halusin ehdottoman varmuuden. Siinä sitten kylmässä pakkasilmassa seistessäni. Hiljaisuuden vallitessa, hetkenä kun "rukoilin". Parvi lintuja lensi ykskaks vieressäni olevaan puuhun laulaa lirkuttelemaan ja samassa oravan POIKANEN juoksi aivan jalkojeni vierestä. Tuli todella hyvä olo näistä viesteistä ja "heitin" kiitokseni Luojalle.  smitten angel
« Viimeksi muokattu: 09.11.2005 23:37:40 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 10.11.2005 10:12:07 »

Kävin muutama vuosi sitten selvänäkijällä, joka sanoi, että eräällä sukulaisellani oli minulle asiaa. En heti yhdistänyt, kuka voisi olla kyseessä, joten selvänäkijä alkoi kuvailla henkilön ulkonäköä, kuolinaikaa ja sanoipa lopulta etunimenkin. Tunnistin henkilön aiemmin kuolleeksi enokseni. Selvänäkijä sanoi, että tulen saamaan unessa viestin tuolta henkilöltä. Muutaman päivän päästä näinkin unen, jossa enoni kertoi suuren salaisuutensa; hän oli päivätyönsä ohella kirjoittanut salaa romaania. Enoni näytti minulle unessa romaania, jossa oli myös hänen tekemiään lyijykynäpiirroksia. Seuraavana päivänä kerroin unesta äidilleni, joka meni aivan hassun näköiseksi ja sanoi, että enoni oli todellakin kirjoittanut kaikilta salaa romaania ja se oli hänen kuolinhetkellään aivan juuri julkaisua vailla, kustantaja oli jo löytynyt ja käsikirjoitus oli enollani enää korjailuja varten.

Tuo tapahtuma avasi silmäni unien ja henkimaailman suhteen.
Jälkeenpäin on jäänyt mietityttämään, miksi enoni halusi kertoa romaanista juuri minulle - emme olleet kovin paljon tekemisissä hänen elinaikanaan. Halusiko hän ehkä että olisin saattanut romaanin julkaistavaksi? Toisaalta hän ei sellaista unessa selvästi pyytänyt. Jos olisin läheisissä väleissä enon vaimon kanssa, olisin voinut kysyä asiaa häneltä, mutta valitettavasti emme ole hänenkään kanssaan juuri tekemisissä... Asia vaivaa yhä!

Olen myös saanut viestejä äidiltäni hänen kuolemansa jälkeen. Ne ovat tapahtuneet unessa, kuten hänen lauseensa "älä sure liikaa". Hänen siunaustilaisuudessaan ovi kirkon vieressä olevaan saliin aukesi yhtäkkiä kovalla narinalla ja samoin on käynyt mökillämme. Istuimme mökillä äitini miesystävän kanssa äitiäni muistellen. Tuntikausia kestäneen keskustelun kuluessa aloimme käsittelemään myös äitini vähemmän miellyttäviä piirteitä (hyi meitä!) kun mökin ovi lensi yhtäkkiä auki kovalla ryminällä. Olimme aivan äimänä, ulkona ei tuullut, oli aivan tyyni  kesäyö. Oven auki lentämiselle ei jäänyt mitään järjellistä selitystä paitsi se, että äitini ei enää kestänyt kuunnella omista negatiivisista puolistaan juoruamistamme.

Oli mielenkiintoista lukea teidän muiden kertomuksia samankaltaisista asioista. Toivottavasti saamme lukea vielä lisääkin poislähteneiden rakkaittemme tempauksista.  smitten
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 10.11.2005 14:49:04 »

Kiitos Innali!  smitten Tässä sen taas näkee konkreettisesti, miten tärkeä ulkopuolisen mielipide onkaan. Olen tosiaankin jumiutunut itse miettimään romaania ajattelematta ollenkaan, että romaani tosiaankin saattoi olla vain sivujuoni silmieni avautumiseksi.

Kiitos Innali, olen todella kiitollinen!
tallennettu

Risama
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 217



Profiili
« Vastaus #10 : 06.07.2006 10:33:20 »

Äitini kuolemasta on aikaa 15 vuotta ja olen hänen kanssaan tekemisissä, varsinkin silloin äiti on kuvioissa mukana paljonkin kun itselläni on vaikea ajanjakso menossa. Sen tuntee läheisyyden tunteena.
Esikoiseni syntyi samana vuonna kuin äitini kuoli ja eräs tapaus on jäänyt suurella rakkaudella ja kiitollisuudella mieleeni...
Kun olin lastani synnyttämässä ypöyksin, sillä lapsen isä ei kyennyt veren näkemisen pelossa tulemaan tueksi ja turvaksi, niin koin itseni yksinäiseksi ja turvattomaksi. Jossain vaiheessa tuli se kuolemanpelko ja hädissäni huusin äitiä. Ja kas, äiti ilmestyi oikealle puolelleni niin että näin jopa hänen kasvonsa, jotka olivat noin 30 vuotta nuoremmat. Äiti säteili iloa ja valoa ja siinä itsekkin tunsin, että äidin on hyvä olla sielä missä on.
Äitini valoi minuun synnytyksessä rohkeutta ja uskoa. Ja jossain vaiheessa äidin kuva häipyi, mutta läsnäolo säilyi ja koen erittäin vahvana sen läsnäolon kun lapseni syntyi...Ja miten ihanaa, että äitini oli se joka oli lastani auttamassa maailmaan.
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #11 : 06.07.2006 10:49:57 »

Omilla läheisilläni ei ole ollut vastaavia temppuja, mutta eräälle kaverilleni kävi samainen kello juttu.
Heillä on kotona kaunis kello seinällä, mutta se oli muutamia vuosia käymättä sen jälkeen, kun kellon omistaja kuoli. Sitten se oli vaan eräänä kauniina päivänä taas alkanut raksutella vaikka sitä ei oltu putsattu yms. pitkiin aikoihin. Kelloa pidettiin silti muistona seinällä.
tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 06.07.2006 10:52:57 »

Juu tuollaisiakin kokemuksia on kertynyt. Olen ennalta unessa nähnyt muutaman läheiseni kuoleman.

Muutenkin kuin unessa on tapahtunut...
Kaksi vuotta sitten raskausviikolla 20 menettämäni lapsen (jonka jouduin synnyttämään  Cry) tiesin kuolevan, kun eräs enkelikoriste makuuhuoneemme seinältä tippui ja meni rikki. Olin jo aikaisemmin aavistellut, että kaikki ei ollut kunnossa. Kun sitten tuo koriste tippui, tiesin että "enkelini" lähtee takaisin sinne mistä tulikin...

Lapsemme kuoleman jälkeen tammikuussa. Kävimme hautausmaalla hänen uurnapaikallaan. Siinä kyyneleet silmissä seistessäni, kohotin katseeni ylös ja "rukoilin" Luojalta että antaisi minulle jonkin merkin, että pikkuisellani on kaikki kunnossa ja hyvin. Kyllähän sen jo tiesin, silti halusin ehdottoman varmuuden. Siinä sitten kylmässä pakkasilmassa seistessäni. Hiljaisuuden vallitessa, hetkenä kun "rukoilin". Parvi lintuja lensi ykskaks vieressäni olevaan puuhun laulaa lirkuttelemaan ja samassa oravan POIKANEN juoksi aivan jalkojeni vierestä. Tuli todella hyvä olo näistä viesteistä ja "heitin" kiitokseni Luojalle.  smitten angel

Hei, Rakkauden enkeli!  smitten

Kommentoinpa tätä viimevuotista viestiäsi pikkaisen...  Wink

Minulle orava itsessään merkitsee sielua:

- kuinka sielu pesiikään puussa eli taivaan ja maan välisessä ilmanalassa;
- kuinka sielu kokoaakaan itselleen kokemuksia liikkumisesta "puiden ja maan" eli sielunkierron väliä;
- kokemuksia kuin "talven yli säilöttäviä siemenkotia" avautumaan sitten aikanaan,
kun mieli on valmis ja sydän hereillä sekä hetki otollinen.

... Kuten NYT.  Shocked smiley6600

 angel
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 06.07.2006 17:07:34 »


Hei, Rakkauden enkeli!  smitten

Kommentoinpa tätä viimevuotista viestiäsi pikkaisen...  Wink

Minulle orava itsessään merkitsee sielua:

- kuinka sielu pesiikään puussa eli taivaan ja maan välisessä ilmanalassa;
- kuinka sielu kokoaakaan itselleen kokemuksia liikkumisesta "puiden ja maan" eli sielunkierron väliä;
- kokemuksia kuin "talven yli säilöttäviä siemenkotia" avautumaan sitten aikanaan,
kun mieli on valmis ja sydän hereillä sekä hetki otollinen.

... Kuten NYT.  Shocked smiley6600

 angel

Heipä hei Rauhan enkeli!  smitten

Olet kyllä aikamoinen symbolien tulkki...  coolsmiley Sydämeni on jälleen täynnä kiitollisuutta.  smitten  angel

Sait minut jälleen pohtimaan asioita...  :Smiley

Pikkuinen olisi ollut poika ja tuon raskauden aikana elämässäni oli muutenkin melkoista myllerrystä...  Shocked  Cry

Palailen varmaan vielä asiaan...  Wink smiley6600


tallennettu
Aminanda
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #14 : 07.07.2006 12:45:18 »

Hei smitten

Minulle on sanottu, että pienet lapset jotka kuolevat ennen synnytystä jatkavat elämäänsä henkitasoilla. Heille valitaan sopivat vanhemmat sielun suunnitelman mukaisesti ja he viettävät lapsuutensa henkimaailmoissa. Unensa aikana lasten biologinen Äiti voi vierailla heidän luonaan ja osallistua heidän kasvatukseen.

Joidenkin elämä täällä on hyvin lyhyt, joskus lapsen sielu tarvitsee vain joitain kokemuksia kohdun suojissa, kun hänen fyysinen aikansa on jo täytetty. Joskus lapsi on tullut jakamaan jonkin kokemuksen Äitinsä kanssa ja sen jälkeen hän siirtyy viettämään lapsuuttaan niille tasoille, joihin hänen sielunsa hänet johdattaa.
 smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: