Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vaihtoehtohoitona ulkomaan matka?  (Luettu 16634 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 16.02.2006 20:31:25 »

Löysinhän minä kysymykselleni paikan!

Kun kylmä kolottaa ja masentaa, niin mikäs olis sen ihanampaa kuin lähteä johonkin toiseen maahan.  :Smiley

Jos neuvoisitte metsätontulle ulkomaan matkaa, niin mikä se olisi ja miksi? Vastaukset voivat auttaa muitakin suunnittelemaan tai ainakin haaveilemaan asiasta.

Siis peruskysymys: Mikä on sinun suosikkipaikkasi ulkomailla, kun haluat lähteä rentoutumaan ja etsimään uusia aiheita elämääsi?
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #1 : 17.02.2006 00:02:33 »

Hei Metsatonttu
Kysyisin ennen matkaa kuinka paljon haluat tuhlata ja kuinka pitkaksi aikaa paaset lahtemaan, etsitko parin viikon aurinkolomaa vai huikeaa historiaa, ehka inkojen laakintatapoja vai Egyptin pyramiideja.
Itse olen matkustanut satoja kertoja ja nahnyt vasta murusia koko maailmasta.
Maailma on taynna ihmeita etta aloita nyt jostain, ensimmaiseksi neuvoksi avoin mieli ja seuraavaksi juttelemaan paikallisten asukkaiden kanssa.
Itse rakastan Espanjaa, heidan kulttuuria, maisemia,ruokaa ja ihmisia.Afrikka oli yllatykseni, avoimia ihmisia, vaikka suurin osa ruti koyhia, mutta heidan elamaniloa ei nae muualla, tuntui kuin minut olisi tiputettu toiselle planeetalle.
Varmasti loydat mita etsit, sehan voi olla vaikka nurkan takana..
Onnea matkaan Diamond
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #2 : 17.02.2006 00:55:57 »

Morjensta Metsätonttunen!

Tässä on itsellä samat jutut menossa.
Meidän poppoo on kiertänyt kreikkaa ristiin ja rastiin, enkä yhtään huonoa paikkaa ole löytänyt. Nyt tietty siellä on kylmä, eikä matkailukausi.

Teneriffalla onlen ollut Puerto De La Gruz:sissa ja olihan sielläkin kaunista, muttei oikein tälläiselle meriuimapedolle oikea kohde.
Muut Teneriffan kohteet kuulemma ihan ok, sekä myös Lanzarote on erikoisuudessaan karu, mutta kiehtova.
Minä pidän runsaasta kasvillisuudesta ja kukkasista, joten itse suuntaan sellaisiin paikkoihin mieluummin.

Madeira! Siellä on nyt kevät, vähän koleaa noin 15-17 ja yöllä viileää, mutta  kaunista Smiley

Eksoottisissa maissa en ole käynyt kuin Marokossa. Siellä karun kaunista, rannat hyviä - mutta likaisia. Hotellipalvelu oli erinomaista ja naista, vaaleaa siellä palvotaan. Kannoin hotellille illallispaikoista sylillisen oikeita ruusuja melkein joka ilta. Tosin me mieheni kanssa keskustelimme paljon henkilökunnan kanssa ja he pitivät siitä (ehkä).

Eiköhän sitten lähdetä Epsanjaan smitten
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #3 : 17.02.2006 10:22:16 »

Kuubaan! Sinne olen aina halunnut mennä, vaan en ole vielä päässyt.
Kuullut ihania tarinoita tuosta auringon ja rytmien ihanasta sekamelskasta. Ja aitoja iloisia ihmisiä, joiden kanssa pääsee juttuun helposti.

Toisena vinkkinä tarjoan vähän edullisempaa kaukomatkailua. Nimittäin Ukrainassa Jaltalla, olen viettänyt yhden antoisimman rantalomani. Kulttuurikin siellä on todella kiintoisaa ja mustanmeren aalloissa kelpaa polskia. Olin siellä vuonna 1992,  juuri kun irtautuivat Venäjästä. Aivan ihana paikka.

Tämmöisiä, vähän "vaihtoehtoisempa" reissukohteita!  Grin
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #4 : 17.02.2006 13:10:37 »

Hei Metsatonttu
Kysyisin ennen matkaa kuinka paljon haluat tuhlata ja kuinka pitkaksi aikaa paaset lahtemaan, etsitko parin viikon aurinkolomaa vai huikeaa historiaa, ehka inkojen laakintatapoja vai Egyptin pyramiideja.
Itse olen matkustanut satoja kertoja ja nahnyt vasta murusia koko maailmasta.
Maailma on taynna ihmeita etta aloita nyt jostain, ensimmaiseksi neuvoksi avoin mieli ja seuraavaksi juttelemaan paikallisten asukkaiden kanssa.
Itse rakastan Espanjaa, heidan kulttuuria, maisemia,ruokaa ja ihmisia.Afrikka oli yllatykseni, avoimia ihmisia, vaikka suurin osa ruti koyhia, mutta heidan elamaniloa ei nae muualla, tuntui kuin minut olisi tiputettu toiselle planeetalle.
Varmasti loydat mita etsit, sehan voi olla vaikka nurkan takana..
Onnea matkaan Diamond

Voi, voi! Minulla on ukkoni niin huonossa kunnossa, että uskalsimme ottaa vain Viron kylpylämatkan. Mutta...tuo Espanja, ei mitään rantoja, vaan oikeaa elämää. Flemencon vuoksi Andalusia. Mutta tulipa mieleen eräs juttu minkä haluan unelmiin sisällyttää: PYHIINVAELLUSMATKA HALKI VUORISTON! Olen kuulltu sellaisesta, esim. Pablo Coelho teki sellaisen Ranskasta Espanjaan jossakin.

Onko kukaan ollut sellaisella?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #5 : 17.02.2006 13:13:10 »

Morjensta Metsätonttunen!

Tässä on itsellä samat jutut menossa.
Meidän poppoo on kiertänyt kreikkaa ristiin ja rastiin, enkä yhtään huonoa paikkaa ole löytänyt. Nyt tietty siellä on kylmä, eikä matkailukausi.

Teneriffalla onlen ollut Puerto De La Gruz:sissa ja olihan sielläkin kaunista, muttei oikein tälläiselle meriuimapedolle oikea kohde.
Muut Teneriffan kohteet kuulemma ihan ok, sekä myös Lanzarote on erikoisuudessaan karu, mutta kiehtova.
Minä pidän runsaasta kasvillisuudesta ja kukkasista, joten itse suuntaan sellaisiin paikkoihin mieluummin.

Madeira! Siellä on nyt kevät, vähän koleaa noin 15-17 ja yöllä viileää, mutta  kaunista Smiley

Eksoottisissa maissa en ole käynyt kuin Marokossa. Siellä karun kaunista, rannat hyviä - mutta likaisia. Hotellipalvelu oli erinomaista ja naista, vaaleaa siellä palvotaan. Kannoin hotellille illallispaikoista sylillisen oikeita ruusuja melkein joka ilta. Tosin me mieheni kanssa keskustelimme paljon henkilökunnan kanssa ja he pitivät siitä (ehkä).

Eiköhän sitten lähdetä Epsanjaan smitten

Jep! Päätin jo tuossa edellä, että Pyreneitten vuoristoon vanhalle pyhiinvaellusmatkalle. Kun Kreikkaa olet komunnut, niin oletko käynyt Delphissä?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #6 : 17.02.2006 13:16:12 »

Kuubaan! Sinne olen aina halunnut mennä, vaan en ole vielä päässyt.
Kuullut ihania tarinoita tuosta auringon ja rytmien ihanasta sekamelskasta. Ja aitoja iloisia ihmisiä, joiden kanssa pääsee juttuun helposti.

Toisena vinkkinä tarjoan vähän edullisempaa kaukomatkailua. Nimittäin Ukrainassa Jaltalla, olen viettänyt yhden antoisimman rantalomani. Kulttuurikin siellä on todella kiintoisaa ja mustanmeren aalloissa kelpaa polskia. Olin siellä vuonna 1992,  juuri kun irtautuivat Venäjästä. Aivan ihana paikka.

Tämmöisiä, vähän "vaihtoehtoisempa" reissukohteita!  Grin

Tosiaan! Ukrainan Jalta! Mikähän matkatoimisto sinne järjestää matkoja?
Varmasti nauttisin myös kulttuurista. Muistan aina elokuvan "Mustalla merkitty valkea lintu". Se kertoi Ukrainasta ja voi niitä maisemia! Me joskus haaveiltiin ukkoni kanssa, että olisi kiva seelata Volgaa. Nythän sinne ei huvita mennä eikä niitä matkojakaan vissiin enää järjestetä.
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #7 : 17.02.2006 14:40:34 »

Metsätonttu

Empäs ole Delphissä käynyt, aattelin sitä tossa monet kerrat. Muksut ovat olleet melko monesti mukana, joten rantalomaa,ei nähtävyyksiä. Paitteen ollaan kyllä autolla huruuteltu aina ristiin rastiin, melkein joka reissu. Silleen näkee tietty enemmän ja saa lapset hermoraunioiksi 2funny
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #8 : 17.02.2006 14:42:08 »

Menen Viroon Spahan ens viikolla (www.sagamatkat.fi) ja sitten tuttavien luo Italiaan, siitä Ranskan Rivieralle, sitten syksyllä/talvella Espanja, Kanaria kunhan budjetit pitää. Kevät näyttäis menevän ok.

Gran Canaria, Teneriffa, Lanza ja Fuerte kaikki hyviä.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha


Profiili
« Vastaus #9 : 17.02.2006 16:05:28 »

Hei tonttunen  Smiley

Mieheni kanssa haluamme aina lämpöön ja rauhaan...vastapainoksi työllemme.
Olemme aika paljon reissanneet..kivoja paikkoja on löytynyt. Gran Canaria/Puerto Rico on yksi takuuvarma auringostaan. Thaimaa/Pattaya ystävällisistä ihmisistään, Madeira kauneudestaan...voi onhan niitä ihania  "lepopaikkoja" paljonkin. Viron kylpylämatkatkin on virkistäviä....mihin kylpylään menette ?? Pärnu on ihana kesäkaupunki ja paljon hyviä kylpylöitä siellä myös.   Smiley Smiley    t.ilo
tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #10 : 17.02.2006 16:31:20 »

Hei metsätonttu,

Aika ovelasti aiheeseen linkitetty kysymys! Grin Itse asiassa juuri hiljattain ajattelin että olisipa kiva kirjoitella matkustusjutuista, joten ketjuhan tuli kuin tilauksesta.

Jos neuvoisitte metsätontulle ulkomaan matkaa, niin mikä se olisi ja miksi? Vastaukset voivat auttaa muitakin suunnittelemaan tai ainakin haaveilemaan asiasta.

Itse olen kiertänyt ainoastaan Eurooppaa, mutta siellä sentään Suomi poislukien kuudessatoista eri maassa. Lempparilomani ei sisällä juurikaan rannalla löhöilyä, vaan enemmän kulttuuriin ja nähtävyyksiin tutustumista, joten ihan rantalomakohteista en osaa sanoa mitään. Valitettavasti siis varsinaisesti mitään aurinkolomaa en osaa suositella, mutta ehkä jotain muuta kuitenkin. Smiley

En taida edes osata nimetä mitään ykköspaikkaa, koska joka matka on yksilöllinen ja siinä mielessä myös jokainen uusi paikka on mielestäni hieno. Jos nyt pitäisi keksiä sellaisia mitkä ovat jääneet erityisesti mieleen, olisi lista varmaan seuraavanlainen:

* Madeira: upea, "kelluva puutarha", hiekkarantoja ei ole (läheisellä Porto Santon saarella tosin on), mutta meriuimaloita kyllä, sen lisäksi retket levadoille (kastelujärjestelmän rinnalla kulkevat polut) tuovat kivaa vaihtelua, jännitystäkin (korkeuserot...) ja hienoja maisemia. Saarella on tosi monipuolinen ilmasto ja kasvillisuus, joten saarikierros on varmaan paras tapa tutustua Madeiraan.

* Islanti: lilluminen 38-asteisessa, linnunmaidolta näyttävässä ja tuntuvassa vedessä kun taivaalta sataa räntää, on aika ihana elämys. Smiley Tämän voi kokea ulkoilmakylpylä Blue Lagoonissa keskellä mustia laavakenttiä. Tosin muuten sitä lämpöä ei tuosta maasta taida löytyä muuten kuin sisäisesti...

* Italia: tästä maasta tykkään kovin, ihana ruoka, rennot ihmiset, Toscanan auringonkukkapellot, Pohjois-Italian vuoristo, Sisilian aurinko...lähtisin minne tahansa, milloin tahansa. Mahtavat kirkot, upeat mosaiikit...

* Malta: täällä saisi varmasti aurinkoa, ainakin hiukan myöhemmin keväällä. Kiva yhdistelmä englantilaisuutta, italialaisuutta ja arabikulttuuria.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 17.02.2006 17:53:23 »

Hei tonttunen  Smiley

Mieheni kanssa haluamme aina lämpöön ja rauhaan...vastapainoksi työllemme.
Olemme aika paljon reissanneet..kivoja paikkoja on löytynyt. Gran Canaria/Puerto Rico on yksi takuuvarma auringostaan. Thaimaa/Pattaya ystävällisistä ihmisistään, Madeira kauneudestaan...voi onhan niitä ihania  "lepopaikkoja" paljonkin. Viron kylpylämatkatkin on virkistäviä....mihin kylpylään menette ?? Pärnu on ihana kesäkaupunki ja paljon hyviä kylpylöitä siellä myös.   Smiley Smiley    t.ilo

Pärnu on paikka ja muistaakesi Vihreä talo nimeltään tämä kylpylä. Aion todella ottaa kaikki mahdolliset hoidot.  smitten Mutta tutustua myös ympäristöön.
Toivottavasti voin vuokrata pyörän, että saa itseksensä kulkea. Minä kun en vielä ole ihan eläkeläinen kuten muut.  :Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 17.02.2006 18:02:26 »

Hei metsätonttu,

Aika ovelasti aiheeseen linkitetty kysymys! Grin Itse asiassa juuri hiljattain ajattelin että olisipa kiva kirjoitella matkustusjutuista, joten ketjuhan tuli kuin tilauksesta.

Jos neuvoisitte metsätontulle ulkomaan matkaa, niin mikä se olisi ja miksi? Vastaukset voivat auttaa muitakin suunnittelemaan tai ainakin haaveilemaan asiasta.


.
* Madeira: upea, "kelluva puutarha", hiekkarantoja ei ole (läheisellä Porto Santon saarella tosin on), mutta meriuimaloita kyllä, sen lisäksi retket levadoille (kastelujärjestelmän rinnalla kulkevat polut) tuovat kivaa vaihtelua, jännitystäkin (korkeuserot...) ja hienoja maisemia. Saarella on tosi monipuolinen ilmasto ja kasvillisuus, joten saarikierros on varmaan paras tapa tutustua Madeiraan..
Lainaus
Tosiaan. Yrttimummolle varmaan ihanteellinen paikka. Olen sitä usein katsellut, mutta aika kallis matka.


.
Lainaus
* Islanti: lilluminen 38-asteisessa, linnunmaidolta näyttävässä ja tuntuvassa vedessä kun taivaalta sataa räntää, on aika ihana elämys. Smiley Tämän voi kokea ulkoilmakylpylä Blue Lagoonissa keskellä mustia laavakenttiä. Tosin muuten sitä lämpöä ei tuosta maasta taida löytyä muuten kuin sisäisesti....
Lainaus

Kyllä muuten, mutta meidän seudun povari povasi oikein lehdessä tulevaksi vuodeksi tosi mylläkkää tuonne Islantiin.  Huh

.
Lainaus
* Italia: tästä maasta tykkään kovin, ihana ruoka, rennot ihmiset, Toscanan auringonkukkapellot, Pohjois-Italian vuoristo, Sisilian aurinko...lähtisin minne tahansa, milloin tahansa. Mahtavat kirkot, upeat mosaiikit....
Lainaus

Tuossa maassa en ole vielä käynytkään. Sardinia kiinnostaisi. Kerran Saksassa asuessani minulla oli Lorenzo-ystävä ja hän oli sardianialainen.  Cheesy

.
Lainaus
* Malta: täällä saisi varmasti aurinkoa, ainakin hiukan myöhemmin keväällä. Kiva yhdistelmä englantilaisuutta, italialaisuutta ja arabikulttuuria..
Lainaus

Ahaa! Arabikulttuuriakinko? Tuo kuullostaa mielenkiintoiselta paikalta.

Tässäpä olisi tosi hienoja paikkoja!  Wink
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #13 : 17.02.2006 18:21:09 »

Tähän vuodenaikaan euroopassa on kylmä hhhrrrr....
Itse haen aina lämpöä ja aurinkoa ja jos nyt jonnekin lähtisin lähtisin Intiaan. Siellä en ole vielä ollut ja sinne vielä menen.  Smiley

Mutta jos matkaa voi odottaa kesään, on jo euroopassakin lämmintä.  Smiley

Kreeta on tietysti vielä ykkösenä minulla.  angel
Siellä olen ollut 5:tenä kesänä.
Vaikuttavia 'retkikohteita' siellä on Spinalongan saari (ent.spitaalisten saari), Samarian rotko ja kaikki vanhat rauniot ja 'kirkot'.
Tunnelma Kreetalla on ihana...tuoksuja, yrttejä kasvaa villinä, sirkkojen siritys oliivipuissa, ruokien tuoksut illassa ja meren tuoksu.
Ja ne ihanat ihmiset siellä ja heidän kulttuurinsa.  angel

Santoriinin saari on tullut 'koluttua' ja se on kaunis saari myös. Mutta Kreetan jälkeen ruoka oli pettymys. Kreetan ruokahan on aivan omaa luokkaansa ja ainutkertaista...

Pärnussakin olen ollut.(voitto.matka-kilpailusta) Todella kaunis ja pieni idyllinen paikka. Ihan kiva!  Smiley Viron kieli on mukava kuulla ja sitä on helppo oppia.

Kypros...tjaa..ei ehkä ollut minun makuuni..mutta sieltä tein retken Egyptiin ja Israeliin ja ne kruunasi matkan.
Pyramidit, museot ja Israelissa kaikki Jeesuksen aikaiset paikat. Hyvin vaikuttavia ja mykistäviä.

Kanarian saaria on tullut koluttua, mutta nekään ei ole minun makuuni...turistikohteenomaisia liikaa...vaikka kaunistakin niissä on. Gran Kanarialla tuli käytyä useamman kerran, koska siellä oli edes lämpö taattu.  Wink Ylipäätään Espanaja ei kiehdo minua henk.koht.

Italia on alkanut nykyään kiehtomaan...se voisi olla mielenkiintoinen maa.

Noh...eipä minulla kummoista ehdotettavaa ole tähän vuoden aikaan... :Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #14 : 17.02.2006 20:26:33 »

...........
Italia on alkanut nykyään kiehtomaan...se voisi olla mielenkiintoinen maa.
......................

Niin minuakin, jostain kumman syystä  :Smiley Cheesy smitten

Tähän aikaan vuodesta reissasin muinoin Israelissa ja ihanaa oli uida ja sukellella Punaisessa Meressä, kellua korkin lailla Kuolleessa meressä sekä katsella auringonlaskua Välimereen!

Nyt ei ole matkaa tiedossa, mutta elän toivossa .......!! angel
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: