Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Edelliset elämät pohdintaa.. mm. Hitler  (Luettu 30890 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #15 : 11.01.2006 15:29:55 »

Vaikeaa on sanoa että mitä tapahtuu, ottaen huomioon että on aika hurjaa syyttää yhtä ihmistä niistä julmuuksista ... Olihan siinä niin moni asia joka vaikuttu tuohon aikaa ja niihin tekoihin.

Ja taas tuo "pahana" oleminen on niin suhteellinen käsite meidän ymmärryskyvyn rajoissa.

Pitäähän jonkun esitettää tuota "roistoa" jotta me muut opitaan ja herätään, julmuus meissä kaikissa piilee tuolla pinnan alla ja juuri tuo "roisto" toi sen meidän silmiemme eteen, muiden avustuksella.

Uskon että kyseinen sielu tekee saman kuin me kaikki, neuvottelee eletystä elämästä ja suunnittelee tarvitaanko lepoa ja miten paljon, miten työstetään tapahtunutta jne

Michael Newtonin kirjoissa on paljon tästä asiasta.

Ja juuri tuon sisäistäminen että yhtä sielua ei voi syyttää ja vaatia maksamaan kaikkien tehtyjen julmuuksien takia, se olisi aivan kohtuuton taakka yhdelle sielulle.

Niinkuin keskusteluja jumalan kanssa sanottiin, hitlerkin "pääsi" taivaaseen.

On myöskin muistettavaa, että jos sielu on todella aiheuttanut julmuuksia toisille ja ollut mukana todella ikävissä merkeissä, on tämä sielu todella halukas maksamaan ja sovittaamaan ne teot, ei tuolla "kotosalla" olla yhtä välinpitämättömiä kuin täällä, koska siellä ymmärrämme tekojemme seuraukset laajemmin ja sielu haluaa aina sovittaa ja oppia.


Olen samaa mieltä.  smitten angel
tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #16 : 11.01.2006 15:55:45 »

Nyt tästä keskustelusta tulee se mielikuva, että Hitler olisi ollut julmuudessaan jotenkin poikkeuksellinen. Kuitenkin 1900-luvulla noita massatappajia on ollut paljon. Stalin taisi tapattaa yhtä paljon kuin Hitlerkin. Muilta mantereilta löytyy Pol Pot pääkallovuorineen, Idi Amin ja laumoittain pikkudiktaattoreita. Onkohan sillä edes eroa, surmauttaako miljoonan vai kymmenen miljoonaa. Juuri Stalin taisi pohdiskella, että yhden ihmisen tappaminen on vaikeaa, mutta massamurha vain tilastojen kanssa puuhailemista.

Jokaisella diktaaattorilla on vielä ollut yli-innokkaat apurinsa (esim. Hitlerillä Mengele ja muut 'käytännön miehet').

En usko heidän sieluttomuuteensa. Enkä usko myöskään vanhatestamentilliseen 'juutalaisten pahojen tekojen rankaisemiseen'. Pikemminkin kieroutuneet tilanteet sokeuttavat ihmiset, väärä persoonallisuus saa vallan. Natsi-Saksakin kypsyi pitkään, jo hävitystä 1. maailmansodasta. Ja aina on yksilöitä, jotka menevät mukaan mitä ihmeellisimpiin asioihin. Eiköhän jokainen meistä joskus ole lipsunut.

Se takaisinmaksun prosessi lienee pitkä ja tuskallinen. Michaelin opetuksissa sälytetään vastuu lähinnä päättäjille, mutta arvaan, että jokainen miekkaan tarttunut kohtaa asian kääntöpuolen. Eikä välttämättä tässä ulottuvuudessa.

Buddhalaisuudessa on tuollaisten tekojen sovittamiseksi helvetti. Sinne vajoaa ikuisuuksiksi. Mutta joskus pahakin karma on taas sovitettu, ja on aika jatkaa muissa olomuodoissa eteenpäin, kohti valaistumista.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #17 : 11.01.2006 16:00:17 »

Hitler olikin vain yksi esimerkkini. Yleensäkin puhun ihmisestä joka tekee kammottavia tekoja. Ja kyllä, Stalin murhautti miljoonia ihmisiä mutta siitä ei koskaan ole puhuttu niin paljoa kuin Hitlerin julmuuksista, johtuen varmaan siitä että Neukkujen rajojen sisälle ei niin vain päästy kyttäämään.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #18 : 11.01.2006 16:26:56 »

Hyviä ajatuksia tässä - montakin  Smiley

- Hopeatähti, "On myöskin muistettavaa, että jos sielu on todella aiheuttanut julmuuksia toisille ja ollut mukana todella ikävissä merkeissä, on tämä sielu todella halukas maksamaan ja sovittaamaan ne teot, ei tuolla "kotosalla" olla yhtä välinpitämättömiä kuin täällä, koska siellä ymmärrämme tekojemme seuraukset laajemmin ja sielu haluaa aina sovittaa ja oppia." -Tämä oli loistavasti ilmaistu! *taputtaa innostuneena* Ehkä yksi syy onkin siis se, että oppisimme suvaitsevaisuutta ja ymmärtämystä?

- jos ajatellaan sieluttomana esim. kiertonsa päättänyttä (entiteettiä?), niin miksi tämä kollektiivisen pahan ilmentymä toteutettiin näin? Onhan toki ymmärrettävää sekin, että sen piti tapahtua täällä 'sivistyneessä' Euroopassa, koska eihän meitä ole hetkauttanut massatuhot, joita muilla mantereilla on toteutettu. Aivan kuten vuoden takainen tsunami ei olisi ketään paljoakaan kiinnostanut, jos ei se olisi osunut turistirannikoille.

- Julietta, jäi vaivaamaan lauseesi: "Enkä usko myöskään vanhatestamentilliseen 'juutalaisten pahojen tekojen rankaisemiseen'", siis uskotko yleensä syyn ja seurauksen lakiin (josta minä käytän laiskuuttani nimitystä karma) ? Onko buddhalaisten helvetti ja vt:n helvetti sama asia, ja onko ne tosiaankin olemassa, vaiko uskontojen kehittelijöiden lanseerama paikka ja mielentuotos vallan käyttöä varten?

Jotenkin luulisin, että Aatu on inkarnoitunut tänne takaisin ja selvittelee tekojaan ihan yhteiskuntapalvelussa - niinkuin meistä moni muukin tänne inkarnoitunut  Wink
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #19 : 11.01.2006 16:28:05 »

...Tuosta tulikin mieleen, että kun kristityt elävät antikristuksen pelossa ja pelottelevat sillä toisiaan ja muita, niin hehän itse luovat ko. pedon.

Ja kun Ilmestyskirja puhuu seurakunnista, joista antikristus nousee, niin että ihmiset eivät edes tajua olevansa sen antikristuksen seurakunnassa, vaan uskovat olevansa hyvyydessä ja hyviä ja käyvät hengellistä ja ruumiillista sotaa muita vastaan saadakseen antikristukselle lisää sakkia..Wink
...

Mielenkiintoista, olen pohtinut silloin tällöin samaa asiaa!  Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #20 : 11.01.2006 16:51:49 »

Luulen että helvetti on aika monelle monesti täällä maanpäällä taikka päänsisällä. Vaikka puhutaankin erilaisesta helvetistä usein.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #21 : 11.01.2006 17:13:35 »

Omasta mielestäni helvetti on kyllä ihan jokaiselle henkilökohtainen "paikka/tila" jossa me itse aiheutamme itsellemme kärsimystä.

Eli emme kuuntele omaa sydäntään vaan toimimme "muiden" ohjauksessa/toiveiden/odotuksen ynm kaltaisessa tilassa, emme rakasta/kunnioita/kuuntele itseämme, vaan annetaan jonkun pelon/huolen/epävarmuuden takia ulkoisille tekijöille ohjakset joka vie meidät kyllä suoraan helvettiin.

Mitä enemmän kiellämme itseämme ja toiveitamme/olemme sokeita omalle sisäiselle maailmalle ja sen eheytymiselle, emme kykene rohkeasti kohtaamaan itseämme, niin kauan olemme tuon myrskyisän helvetin keskelle tai kävelemme suoraa sitä kohti.

Tietynlailla kyllä ymmärrän tuon kristillisen symboliikan tuosta helvetistä, osittain se on kyllä aika osuva, vaikkakin se on tulkittu ja toteutettu mitä ihmeellisellä tavalla kautta aikojen.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #22 : 11.01.2006 17:25:29 »

Ehkä yksi syy onkin siis se, että oppisimme suvaitsevaisuutta ja ymmärtämystä?


Monen muiden oppien joukossa.

Jokainen meistä "kerää" noita kokemuksia kautta elämien ja viemme ne kokemukset sitten mukaan sielunperheelle jossa sitten puretaan ja katsotaan "miten meni" ja mitä voimme siis oppia lisää, mitä erityistaitoja haluamme kehittää jne.

Joskus sielu kuitenkin haluaa kokemuksen tuosta "roistona" olemisesta (vaikka olisi muuten kehittänyt noita taivaallisia piirteitä) ja sen elämän seuraukset voivat olla todella rankkoja ja sielun katumus ja tuska voi olla aika iso energianviejä jossain elämässä, että tunnemuistot tuosta elämästä voi sielu kantaa mukanaan todella monien inkarnaatioden aikana, ja jonka tasapainottamiseen voi viedä vieläkin enemmän aikaa.

Olemme täällä oppimassa miten elää sielutietoisuuden todellisuutta maan päällä täysin tietoisena, eli muistaa ketä me olemme ja mistä me tulemme, mitä enemmän koemme ja opimme, sen enemmän kykenemme ilmaisemaan tuon "taivaallisen" ominaisuuden ihmiskehossamme.

Kun reppumme on täynnä kokemuksia, alamme siis tyhjentämään tuon repun pikkuhiljaa ja vapaudumme niistä tunnemuistoista/karmasta jotka ovat meissä, näin ympyrä sulkeutuu ja yksi kierros on päätöksessä.

Tuo vapaa tahto onkin sellainen joka sitten lisää tuota haastetta muistaa ja toimia niinkuin aluperin tarkoitus oli, eli jokainen elämämme onkin sitten "arpa" jossain mielessä.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 11.01.2006 17:27:34 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #23 : 11.01.2006 19:05:00 »

Joku sanoi että pahantekijä voi haluta seuraavassa elämässään auttaa muita, hyvittää. Voisiko siis joku hyväntekijä tehdä hyvää työtä muiden auttamiseksi koska haluaa yrittää hyvittää edellistä pahaa elämäänsä?
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #24 : 11.01.2006 19:25:07 »

Joku sanoi että pahantekijä voi haluta seuraavassa elämässään auttaa muita, hyvittää. Voisiko siis joku hyväntekijä tehdä hyvää työtä muiden auttamiseksi koska haluaa yrittää hyvittää edellistä pahaa elämäänsä?

Mikäpä on hyvää ja mikä pahaa kas siinä pulma  police
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #25 : 11.01.2006 20:16:57 »

Selvennys Elektralle...

Elektra kirjoitti: "jäi vaivaamaan lauseesi: "Enkä usko myöskään vanhatestamentilliseen 'juutalaisten pahojen tekojen rankaisemiseen'", siis uskotko yleensä syyn ja seurauksen lakiin (josta minä käytän laiskuuttani nimitystä karma) ? Onko buddhalaisten helvetti ja vt:n helvetti sama asia, ja onko ne tosiaankin olemassa, vaiko uskontojen kehittelijöiden lanseerama paikka ja mielentuotos vallan käyttöä varten?"

Siis tämän viestiketjun alkupuolella joku puhui 'juutalaisten pahojen tekojen rankaisemisesta', jota varten olisi luotu A. Hitler. Tähän en usko, koska olen sitä mieltä, että jokainen kantaa karmansa itse, henkilökohtaisesti. Syyn ja seurauksen lakiin uskon kyllä.

Tähän on vielä lisättävä, etteivät juutalaiset ole olleet mikään erityisen hyvä tai väkivallaton kansa. Eivätkä ole vieläkään. Tuskin partainen ylijumala silti iski heitä pilven päältä Hitlerillä.

Helvetistä: maanpäällinen elämä voi pahimmilllaan olla yhtä helvettiä. Silti pidän hyvin mahdollisena, että vielä hirveämpiäkin olomuotoja on. Mahtuuhan tähän maailman niin paljon kaikkea tämän havaitsemamme todellisuuden ympärille.
tallennettu
Itse
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #26 : 11.01.2006 21:05:47 »

Ihminen joka ei kuule omaatuntoa ja käyttäytyy ainakin niinkuin olisi  sieluton eli ainakin kaikki
psykopaatit. Silloin ihminne on kykenevä tekemään vaikka mitä.
Ts. omantunnon rima on niin korkealla ettei siihen ylety. ( vertauskuvallisesti).
Sielu tulee ihmiseen ihmisen syntymähetkellä eli silloin kuin ihminen parkaisee ensimmäistä kertaa. Jos ei ole sielua on vain ego.
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #27 : 11.01.2006 21:48:39 »

Voisitko Itse kertoa mikä on egoa ja mikä sielua? Minä en sitä meinaan tiedä. Minä olen mutta olenko nyt sielu vai ego vai oma itseni? Miten kerrot ihmisille minkä kautta he todellisessa elämässä toimivat?

Ja onko toisten ihmisten tappaminen mielestäsi psykopatiaa? Tämä yhteiskunta esmes kasvattaa miehistä toisen ihmisen tappajia. Minkä kautta he toimivat jos voivat ottaa toiselta sielulta hengen pois?

Jos vaikka kaverisi on maailman mukavin ihminen, mutta samalla olisi valmis tappamaan toisen ihmisen koska uskoo johonkin että se on totta niin onko silloin kysymys egosta/mielestä/sielusta vai Itsestä?
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
satupäivi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36


Profiili
« Vastaus #28 : 11.01.2006 22:06:32 »

Voisitko Itse kertoa mikä on egoa ja mikä sielua?

Suosittelen vaikkapa kirjaa: Meditaatio Ainoa tei vapauteen. Osho.
Unio Mystican painatus.  Smiley
tallennettu

Punainen Spektrinen Taivaanvaeltaja
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #29 : 11.01.2006 22:17:15 »

Ei vapaus tule kirjoja lukemalla. Se on jos se on. Luonnollisesti


Ja onko sillä väliä onko Hitler vai Stalin jos itse syyllistyy toisen hengen viemiseen?
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: