Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vettä, viidakkoa ja rupikonnia?  (Luettu 3974 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
viljamih
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« : 06.10.2014 17:07:13 »

Hei vain kaikille!

Näin jonkin aikaa sitten poikkeuksellisen voimakkaan unen, joka jäi pyörimään mieleeni eriskummallisella tavalla. Uni tuntui todella puhuttelevalta ja aivan kuin viestiltä jostain toispuoleisesta. Olisin iloinen jos joku voisi tarttua uneni keskeisiin kohtiin ja hieman avata sen symboliikkaa ja potentiaalisia merkityksiä. Unien tulkinnan suhteen olen noviisi, mutta aihepiiri kiinnostaa minua valtavasti oman itseymmärrykseni kasvattamisen kannalta.

Näin siis unen, jossa liidin leveän ja voimakkaan virran yläpuolella. Kyseessä oli siis joki, jota reunusti molemmilta puolilta tiheä ja läpitunkematon metsä. Yleisvaikutelma oli koskemattomuus, luonto alueella oli siis villiä ja luonnontilaista. Muistan, että lensin noin kolmen tai neljän metrin korkeudella, aivan kuin jossain luontofilmeissä, joissa on ilmaotoksia helikopterista kuvattuna. Joen pauhu oli suurta ja lopulta edessäni avautuikin valtava vesiputous. Se oli valtavan suuri, eikä mikään vaatimaton. En muista tarkkaan miten koin putoukseen joutumisen, mutta koska liikuin ikään kuin henkenä ilmassa, ei tuo vesiputouskaan voinut minua satuttaa. Liisinkin jokea pitkin kohtaa, jossa joen uoma leikkautui pois ja valtava vesimassa putosi kohti suurta pudotusta. Muistan, että usvaa...sakeaa ja läpitunkematonta usvaa oli kaikkialla.

Vesiputouksen jälkeen ajauduin jonnekin. Muistan, että vesiputouksen pauhu vaimeni alati mitä pidemmälle ajauduin kohti alavirtaa. Tässä vaiheessa huomasinkin olevani jo fyysinen hahmo ja koin tilanteen jännittävänä. Veden virta kuljetti minut lopulta paikkaan, jota voisi parhaiten kuvata jonkinlaisena trooppisena rämeenä tai suistona. Kaikkialla oli polveilevia juuria, jotka oikeastaan muodostivat rämeen "lattian". Siis sellaisia spagettimaisia muodostelmia, joiden raoissa oli vettä ja kaikenlaista humusta. Tunsin olevani jonkinlaisen metsän pohjalla ja kaikkialla oli paljon vesihöyryä.

Tässä vaiheessa uni muuttuikin ahdistavammaksi. Metsän pohja ikään kuin liikkui ja juuret muuttuivat ihmisen kokoisiksi rupikonniksi, joilla oli erittäin syyläiset selät. Koko metsä tuntui liikkuvan, kun rupikonnia oli kaikkialla. Tässä kohtaa menetän loput muistoni unesta, enkä pysty kertomaan mitä seuraavaksi tapahtui. Muistan kuitenkin kokeneeni tilanteen ahdistavana - mutta kukapa ei olisi kokenut? Yleistuntemuksena kuitenkin koin, että olin jonkin asian jäljillä ja tuo unimaailman kummallinen paikka oli jotenkin tuttu. Siitä jäikin juuri kuvaamani efekti, että koin unen jotenkin...poikkeuksellisen mystisen tunteen sävyttämänä.

Olen miettinyt sitä millaisena elementtinä olen kautta elämäni kokenut veden unissani. Minulle vesi on ollut aina negatiivinen elementti. Olen tuntenut hukkuvani valtaviin virtoihin ja mustaan, kylmään veteen. Yhtäältä olen nähnyt paljon unia siitä, että kimppuuni hyökätään, mutta kun yritän puolustautua lyönnein ja potkuin, olen kuin veden alapuolella eikä iskuissani ole mitään voimaa. Minut ympäröi niin iso vastus, ettei käsieni heiluttelusta ole mitään hyötyä, sillä niiden voima kuluu jo niiden liikuttamiseen. Näkemässäni unessa vesi oli siis sangen erilaisen tuntuinen asia.

Taustaa sen verran, että elämäni on ollut viimeisen vajaan 2 vuoden ajan erittäin myrskyisää ja valtavat voimat ovat myllertäneet minua heitellen. Jouduin jätetyksi pitkäaikaiseseta parisuhteesta, ero oli ruma ja julma. Ikää minulla on karvan alle 30 vuotta.

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #1 : 07.10.2014 18:51:25 »

Aloitan mietelmalla "loppu hyvin, kaikki hyvin", Todella olet joutunut kaymaan hyvin myrsyisan ( vesiputoukset) menneisyyden lapi ja olet miettinyt paljon elamaa(metsa).

Mielestani kavit lapi menneisyytta lentaen ( jopa entisia elamisia), olet vahva ja toisaalta lentaminen vapauttaa sinua menneisyydesta ja nama rupikonnat symbolisoivat taydellista muodonmuutosta, tarkoitan enemman henkista muodonmuutosta, kokoat itseasi kasaan ja vannon, etta Universumi auttaa sinua energeettisesti kun vain ojennat kaden  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: