Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sideerinen Rapu jne...  (Luettu 8336 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
hurma
Vieras
« : 29.12.2005 16:24:03 »

Tuossa oli puhetta siitä, että trooppinen rapu on erilainen kuin sideerinen?

Millainen olisi sitten sideerinen rapu? Jotenkin leijonamainen (siis trooppisesti leijonamainen)?
Entäs  askendentti sideerinen leijona sitten?
Entäs vaikuttaakoo sideerinen kuurapu tavallaan aika voimakkaasti, kun kuitenki kuu hallitsee rapua? Vai?
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #1 : 29.12.2005 16:33:55 »

Sideerinen rapu on mun havaintojen mukaan aika hengellinen (Intiassa sanotaan "sattwinen") merkki. Ei kovin trooppisesti leijonamainen, vaan hillitty ja sisäänpäinkääntynyt, mutta myötätuntoinen. Monilla hengellisillä guruilla ja opettajilla on sideerinen Rapu esim. nousumerkkinä. Kuu on planeettakunnan mystisin planeetta, joten Rapukin on aika mystinen merkki. Nousuravut antaa usein aika sisäänpäinkääntyneen mutta viisaan vaikutelman. Sideerinen Rapu ei ole yhtään sellainen arkinen kälättäjä tai "pyykkäriemäntä" kuten trooppinen Rapu joskus.
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #2 : 29.12.2005 16:40:39 »

Ahaa mielenkiintoista.
Jotenkin vaikeaa mieltää rapua hengelliseksi yms..kun on sellainen voimakas mielikuva ujosta ravusta, joka syö liikaa ja punastelee, kun on niin ujo.

Niin onko sideerisessä, jos on nousumerkkinä se leijona, niin sellainen hallitseva?
Ns liian iso kala liian pienessä lammikossa, eli tuo väkisin liikaa itseään esille?
Merkurius on myös ravussa, venus kaksosissa ja mars neitsyessä?
Voiko venusta kaksosissa tulkita sellaiseksi, että on taipumusta vaikka pettämiseen ja tarvetta useaan samanaikaiseen suhteeseen?

Entä, jos kartalla on yhdistettynä asc leijona, ja aurinko-ja kuurapu, se merkuriuskin ravussa, venus siinä kaksosissa ja mars neitsyessä? Voiko nuo jotenkin kumota toisiaan tms?

Missä ne muuten näkee tarkasti? Laitoin astro.comiin siihen zodiaciin sen lahirin, antaako se tarkasti sen ascin yms?
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 29.12.2005 17:06:34 »

Leijonat on yleensä sellaisia että
heillä on huomionkipeyttä enemmän kuin vähän.
Sekä tarvetta hallita ja pomotella muita jos kehitys
on mennyt kieroon.
Kuvittelisin että voisi olla hyvin mahdollista että
ravun ominaisuudet on menneet piiloon sen nousumerkin taakse?  Huh

Marsin neitsyessä ajattelisin tekevän, ainakin miehen. Suuntaaman
energian askeettisesti, tarkasti ja huolehditusti.
Voipa olla että antaa energiaa vieläpä piikittelyyn ja toisten
virheiden nälvimiseen.
Venus kaksosissa voisi mielestäni tuoda tuollaista kaksimielisyyttä
ja sitä ettei ehkäpä ole tyytyväinen ellei samanaikaisia suhteita.
Rakkaudessa on tärkeänä osana puhuminen?
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
hurma
Vieras
« Vastaus #4 : 29.12.2005 17:12:25 »

Ei mun sisko ole kovin leijonamainen tuolla tavalla?
Eikä se oikein kai halua monia suhteita yms.. siksi kyselin.....

Mutta se kyllä piikittelee ja puhuu.

Niin ajattelin vain, että varmaankin esim venus kaksosissa tulkitaan sitten sideerisesti toisella tavalla?
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 29.12.2005 17:26:25 »

Kaksosissa olen huomannut sen
että he voivat olla yhtä mieltä asiasta ja kun kääntää
selkää he ovatkin täysin toista mieltä.
Erään tunnen kenellä on Asc kaksosissa ja osaa
olla halutessaan aikamoinen kettu.
Luulis että se toisi toisen kasvon tai puolen peliin
tai sitten auttaisi tarkastelemaan paljon erillaisia
näkökulmia sen kautta.
En kyllä osaa tarkalleen sanoa miten se vaikuttaa venuksessa.
 Lips Sealed
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
hurma
Vieras
« Vastaus #6 : 29.12.2005 17:29:57 »

No mutta, eikö tuo ollut sellainen trooppinen kaksoset mistä puhut?

Entäs sideerinen? Jos sideerinen kaksoset ei olekaan tuollainen?
Tuo venus kaksosissa mistä kyselen on siis sideerinen venus kaksosissa.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 29.12.2005 17:34:33 »

Kyllä ihan sideerinen kaksonen käyttäytyy
sillä tavalla. Tai siis hän kenellä asc:lla
se.
Jotku astrologit ajattelee sillä tavalla että Venus kuvaisi
naisilla, sisäistä naista (haluja, toiveta, pyrkimystä, aineellisuutta
estetiikkaa??)  ja Mars sisäistä miestä.
Miehillä tietenkin menee jossain määrin toisinpäin.

En tiedä.
Jostain kuulin että se on yksi Jupiterin (12v) kierros kuin kauan
olisi hyvä tutkia asioita ennenkuin voi antaa vedenpitäviä tulkintoja.
mutta en tiedä siitäkään sitten.
 :Smiley
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
hurma
Vieras
« Vastaus #8 : 29.12.2005 17:47:35 »

Ahaa, onko venus sideerisessä astrologiassa myös tulkittavissa sisäiseksi naiseksi ja mars mieheksi?
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #9 : 30.12.2005 17:36:56 »

Ahaa mielenkiintoista.
Jotenkin vaikeaa mieltää rapua hengelliseksi yms..kun on sellainen voimakas mielikuva ujosta ravusta, joka syö liikaa ja punastelee, kun on niin ujo.

Pohdin lisää tuota sideeristä Rapua ja sen suhdetta trooppiseen Leijonaan. Trooppista Leijonaa pidetään usein semmoisena vähän lapsekkaan huomionkipeänä merkkinä tyyliin "katsokaa minua, minä pyörähtelen!". Tämän vuoksi esim. Liz Greene on ristinyt Leijonan hallitsijan Auringon "divine childiksi" eli "jumalalliseksi lapseksi", mikä minusta ei ole kovin osuva luonnehdinta mahtavasta ja julmasta sotapäällikkö-Auringosta. Jos ajatellaan, että valtaosa trooppisesta Leijonasta on sideeristä Rapua, niin tuo tietynlainen huomionkipeys selittyisi Ravun hallitsijan Kuun peilisymboliikalla. Kuuhan on taivaankappale, joka heijastaa Auringon valoa maahan. Olisko niin, että Rapukin tarvitsee aina sen peilin tekemisilleen, tai sitten hän ovat itse peilinä toisille (myötätunto, myötätuntoinen ohjaus)? Kuu symboloi myös lapsuutta ja ihmisen pehmeää ja ehkä vähän naiiviakin puolta.

Sideerinen Leijona sen sijaan ei ole varsinaisesti huomionkipeä, koska se on hallitsijansa mukaan omavaloinen. Leijona saa huomiota ihan ilman mitään kipeyttä! Sille on samantekevää, huomataanko hänen tekemisensä tai ei, se on ennen kaikkea toimija. Sideerinen Leijonan merkki on myös luonteeltaan vakaa, sideerinen Rapu puolestaan on merkkinä hallitsijansa Kuun mukaan hyvin vaihteleva ja ailahteleva. Nyt täytyy huomata, etten puhu mitenkään erityisesti aurinkomerkeistä, vaan merkin luonteesta yleensä. Sideerisellä eläinradalla näkyy myös minun mielestäni merkin maskuliinisuus ja feminiinisyys hyvin: "katsokaa, minä pyörähtelen!" on feminiininen, rapumainen piirre, suoraviivainen, pois alta risut ja männynkävyt -tyyppinen toiminta sekä ohjaksien käsiin otto puolestaan maskuliininen, leijonamainen piirre.

Suurin osa sideerisestä Leijonasta kuuluu trooppisesti Neitsyeeseen ja tietämäni astrologiaa harrastavat trooppiset nousu-Neitsyet näkevät itsensä neitsytmäisen kriittisinä, mutta minun näkökulmastani kyse on Leijonan täydellisyydentavoittelusta. Kerta toisensa jälkeen näkee myös ihmettelyä, että "miten niin Neitsyt jotenkin väritön ja huomaamaton merkki, en minä ainakaan ole, eikä muutkaan tuntemani (trooppiset) nousu-Neitsyet!" Eivätkä he totisesti ole! Tyypillinen sideerinen keski-ikäinen nousu-Leijona -nainen on voimakas, voimakkaisiin väreihin ja suuriin kuvioihin pukeutuva, määrätietoinen olento, joka taatusti huomataan ja joka ei epäröi sanoa mielipidettään asioista ja tämä on oma empiirinen havainto.

Iso kala pienessä lammessa, hyvä luonnehdinta. Astro.comista näkee tarkasti ja Lahiri on erittäin käyttökelpoinen ayanamsa, kyllä niihin planeetta-asemiin voi luottaa.
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #10 : 30.12.2005 17:45:30 »

Tuo oli varsin valaisevaa tietoa.

Kiitos  Smiley
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #11 : 30.12.2005 17:51:17 »

Ahaa, onko venus sideerisessä astrologiassa myös tulkittavissa sisäiseksi naiseksi ja mars mieheksi?

En tiijä. Olen jo jonkin aikaa tiennyt, että Venus on sanskriitiksi Sukra ja se tarkoittaa paitsi "valkoinen" myöskin "siemenneste". Luin jostain muistaakseni varsin asiantuntevalta taholta yks päivä, että Mars puolestaan symboloi Intiassa munasolua. Ajatelkaa, ihan päinvastoin kuin lännessä! Nyt kun Mars ja Venus eli munasolu ja siemenneste yhtyvät, syntyy elämää ja siksi Marsin ja Venuksen hallitsemat merkit ovat eläinradalla vastakkain.

Mutta näin ollen, voiko ajatella, että  mars olisi sisäinen mies ja  venus sisäinen nainen? No, miksi ei voisi. Onhan ne kuitenkin klassiset miehen ja naisen symbolit. Mulla on Mars sideerisessä Kaloissa ja olen tuntenut intiimisti parikin sideeristä Kala-nousuista ukkelia, joiden  askendentti on ollut mun Marsin päällä ja se on sentään aika harvinainen nousumerkki näillä leveysasteilla.
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #12 : 03.01.2006 20:15:06 »

Sideerinen leijona, hmm... itselläni on sideerisesti niin Venus, Mars kuin askendenttikin leijonassa. Kaiken lisäksi nuo planeetat ovat ilmeisesti 1.huoneessa. Tuntuu jotenkin turhan hurjalta omaa luonnetta ajatellen. Tuon takia pidän trooppista neitsyttä sopivampana, mutta siinä taas tökkii se kuvaus henkilöstä harmaana ja palvelualttiina hissukkana jota en erityisemmin ole... Lips Sealed

Mitä teille, arvon sideerikot, tulisi mieleen tuosta?
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: