Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kärsitkö esiintymiskammosta?  (Luettu 14419 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Abelide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #15 : 10.06.2012 00:15:00 »

Kiitos, kun kommentoit ja neuvoit! Minun ei tarvitse esiintyä, mutta joissakin yhteyksissä, kun tiedän, että minun on viestittävä jokin asiani, teen tosiaan niin, että puhun asiani peilille muutamaan kertaan ja sitten se sujuu itse tilanteessa. Tanssitulkintasi on hieno!

Voisitkohan auttaa minua siinä, kun jännitän kaikkea, mihin liittyy vieraat ihmiset? Lääkärissä käynnit ovat tuskaa ja murehdin jo vuosia etukäteen operaatioita, joita ainakaan tuo lähin lähimmäiseni ei jännitä pätkääkään. - Miksi jotkut ihmiset jännittävät? Miten siitä voi päästä eroon?

« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 12:53:26 kirjoittanut Abelide » tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #16 : 12.06.2012 22:05:45 »

Ei mittään Smiley

Tehdäänkö niin, että kopioit tuon viestisi tuosta ja laitat mulle yksityisviestinä syntymäaikasi
esim 31.1.1980 klo 21:08 Helsinki niin vastaan noihin kysymyksiisi kun helpottaa kummasti jos
näen mitkä asiat tuohon kokonaisuudessa (syntymäkartta) vaikuttavat eli voi tulla useammastakin
kohtaa riippuen niin aspekteista kuin merkeistäkin niin tuohon on vaikea vastata ilman, että näen
karttasi.. 

-M-
tallennettu
Lumililja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83



Profiili
« Vastaus #17 : 25.06.2012 22:37:53 »

Jos, niin mitä sulla olis kartalla joka siihen vois viitata?

Mä tässä vaan arvailen, mutta oiskohan  pluto  aspect_squ  merkurius ja eritoten  saturnus  aspect_squ  merkurius syyllisiä  Huh
12 huoneessa ovat sitten Jupiter ja Uranus, ihan ascin tuntumassa kylläkin.

Kiintoisaa  Undecided Enpäs koskaan  ole tullut  ajateelleeksi että astrologialla  voisi  olla tämänkin asian kanssa jotakin tekemistä... Minulla löytyy tuo  saturnus aspect_squ  merkurius  idiot2 Esiintymiskammo on ihan patologinen tilanteissa, joissa on mentävä ison yleisön eteen. Isoksi yleisöksi riittää ihan  20:kin henkeä  Embarrassed Ihme juttu tämä on, en ole mitenkään ujo ja usein  se, joka yrittää rikkoa jään kun muut istuvat tuppisuina. Mutta se esiintyminen on karmea  paikka. En vaan pysty olemaan oma itseni. Menen jäähän. Vaikea on sanoa, mistä siinä oikein on kyse Sad
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012 22:39:34 kirjoittanut Lumililja » tallennettu
Syringe
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #18 : 08.08.2012 18:09:12 »

Minulla on pluto aspect_squ merkurius ja minulla on aivan hirvittävä esiintymiskammo. Miten pieni yleisö tahansa, laukaisee aina paniikkikohtauksen. Alan täristä, hyperventiloida, sanat juuttuvat kurkkuun, tulee huono olo ja muuta sellaista.. En tosiaan tiedä mistä johtuu, tai liittyykö mitenkään syntymäkarttaani, mutta näin vain on.
tallennettu

If one day your sugar sits untouched, will you have gone forever?
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #19 : 08.08.2012 19:07:44 »

Mulla on  merkurius aspect_con saturnus ja se tuo mukanaan kieltämättä jonkinlaista tylyä vaikutelmaa, kun se small talk ei aina suju kauhean luontevasti. Mutta ujo en ole, enkä esiintymiskammoinen - päinvastoin! coolsmiley

On hauskaa olla ainakin välillä itseään täynnä, omistaa talonkokoinen ego ja käyttäytyä kuin "Euroopan omistaja" kuten isäpappa tapasi sanoa. angel

Mutta mitä tuttavapiirini perusteella olen huomannut, tunnen useita ujoja tyyppejä jotka esimerkiksi soittavat bändeissä (ihan oikealle yleisölle) ja omaavat valtavan ystäväpiirin ja ovat muutenkin sellaisia tosi pidettyjä ihmisiä. Paitsi että heillä on ikävää taipumusta passiivis-aggressiivisuuteen.  Että haluavat kuitenkin olla esillä vaikka se tunne on epämiellyttävä?
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #20 : 10.08.2012 13:16:45 »

Olen kyllä hieman hidas lämpeämään esiintymiselle ja ujokin toisinaan, mutta pidän esilläolosta. Ja tykkään opettaa.

 merkurius löytyypi työnhuoneesta, huone 6 ja merkki on  kauris . Puhun vähän, mutta asiaa, ellen sitten ole erittäin epävarmassa tilanteessa ja jännitän kovasti, jolloin iskee puheripuli. Sitten suusta tulee ihan mitä sattuu.

 kuu aspect_squ merkurius  ( kuu  vaakamerkurius  kauris )
 merkurius aspect_tri saturnusmerkurius kaurissaturnus  neitsyt )
 merkurius aspect_sex uranusuranus  skorpioni )
 merkurius aspect_ssx neptunusneptunus  jousimies )
 merkurius aspect_squ plutopluto  vaaka )

Improvisointi ei toki onnistu, mutta asiantuntijana tykkään ilmaista itseäni. Ja kun tunnen aiheeni läpikotaisin, osaan puhua elävästi sekä käytännönläheisesti. Tosin tätä edellyttää jo ammattinikin. Mieluiten voisin tehdä asiantuntijaluennointia freelancer-pohjalta, koska ahtaat raamit kammoksuttavat. Myönnän kyllä luovani draamaa puheillani ja eleilläni jokapäiväiseen elämääni.

 Cheesy  Angry  :Smiley  Cool  Wink
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
valonsilta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 10.08.2012 14:55:09 »

Minsa sanoi "6. huone on arjen huone Smiley "  .. katsoin omaa karttaani ja kuutos huone näytti olevan kaikkein pienin huoneeni kooltaan Smiley (paitsi 12. huone siellä vastapäätä on myös) ja siinä on ainoastaan kuu ja kuunsolmu.

Olen kärsinyt ujoudesta, mutta senkin voi voittaa mutta mitää sirkuspelleä ei minusta saada vieläkänn. Tuo saturnus ja pluto täälläkin oppositiossa,, paniikkia on joskus ollut, se tuli silloin kun kaikki muukin ns romahti, työuupumus. Tänäpäivänä aika hyvä tilanne. Saturnut ja uranus näyttää myös olevan oppositiossa.
tallennettu

aurinko - kauris
kuu - kaksonen
puukäärmes
valkoinen yliääni maailmojen sillanrakentaja
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #22 : 11.08.2012 21:38:45 »

Valonsilta,

6. huone on työn tekemisen ja arjen eli Neitsyt merkin huone, sinulla siellä on "vaan" tuo Kuu Kaksonen mikä on puheliaimpia merkkejä mutta sinulla siihen luo hieman haastavuutta Saturnus mikä on Kauriin hallitsija, siis planeetta käsittää kontrollinhalua ja rajoitteita.

Minna
tallennettu
valonsilta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 13.08.2012 12:11:24 »

Näin on minsa, saturnus on todellakin luonut kontrollinhalua ja esteitä, olen ssitä kohdistanut muihin mutta kaikkein eniten itseeni ;P onneksi olen ymmärtänyt tämän seikan, eli voin ja olenkin nostanut jo kissan pöydälle asian suhteen ja nyt oon huomattavasti helpompi hengittää.
tallennettu

aurinko - kauris
kuu - kaksonen
puukäärmes
valkoinen yliääni maailmojen sillanrakentaja
Downtempo
Vieras
« Vastaus #24 : 30.10.2012 00:56:24 »

Mulla ei saturnus tee aspektia merkuriukseen, mutta sen sijaan pluto tekee siihen neliön. Siitä varmaan mun esiintymiskammo johtuu, tai sitten merkuriuksen neliö kuulle ja marsille.

Esimerkiksi jos koulussa piti aikoinaan pitää esitelmä tai puhe, en mitenkään pystynyt etukäteen miettimään ja keksimään puheenvuoroani, tai mitä siellä pölisen. En kerta kaikkiaan! Mitä enemmän etukäteen mietin mitä sanoisin, sitä enemmän puhe kangerteli ja koko ajatus hukkui. Sitten päätin yksinkertaisesti, että mun on pakko aina inspiroida Cheesy
Mitä enemmän olin itse tunteella mukana jutussa enkä ennakkoon miettinyt ja stressannut, sitä parempi suoritus. Ja puhe tuli suoraan mun innokkuudesta ja sielusta, jos näin voi sanoa...

Ala-asteella esiintymiskammoni oli kaikkein haastavin, hyvä kun oman nimeni sain änkytettyä luokan edessä, ja suurinpiirtein esiteltyä itseni. Mutta täytyy myöntää, vieläkin pelottaa esiintyminen, varsinkin jos sellaiseen on pakko, tai joku muu pakottaa.
Omasta tahdosta esiintyminen ei tuota ongelmaa, silloin se lähtee taas omalla sisäisellä voimalla Smiley


Itseasiassa olen huomannut, että mitä ärtyneempi ja aggressiivisempi olen, sitä vähemmän mulla on mitään esiintymisen pelkoa. Silloin saa kyllä kaikki kuulla mitä mulla on asiaa ja osaan sen selkeesti myös ilmaista, ilman minkäänlaisia paineita.  buck2
Enkä tällä nyt tarkoita mitään kiukkupuuskia kuitenkaan Cheesy Ehkä silloin ei kauheasti mieti mitä muut ajattelee...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #25 : 30.10.2012 07:29:29 »

Jeps. Kyllä se on juuri se miettiminen, joka sen kammon tuo ilmi...jouduin tuossa esiintymistilanteeseen täysin yllättäin, ja minulla ei ollut aikaa sitä miettiä ja kehitellä kauhu-ajatuksia, ja olin kuin kala vedessä  :Smiley
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #26 : 01.11.2012 20:42:55 »

Kärsin esiintymiskammosta, joka ilmenee kenties pahimmillaan sellaisissa tilanteissa, joissa joutuu selvästi esiintymään tai pelkästään olemaan yksin muiden ihmisten huomion kohteena. Kartallani ei ole merkurius mitenkään erityisen aspektoitunut...nekin harvat aspektit, jotka se tekee, ovat näitä harvemmin käytettyjä, kuten esim. kvintiilit saturnukselle ja uranukselle sekä noviili neptunukselle. Merkuriukseni on 3.huoneessa yhdessä venuksen kanssa ja ne ovat toistensa hallitsemissa merkeissä. Sen sijaan uskon, että ongelmieni suurimpana syynä on tuo kartallani lymyilevä suuri risti, jonka osia ovat Kuu, Venus, Mars ja Saturnus/Uranus. Olen kärsinyt myös pitkään melko lamaannuttavista sos.tilanteiden ja julkisten paikkojen pelosta.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #27 : 15.11.2012 12:19:42 »

Täällä oli ihan hyvää asiaa ko.kammoon liittyen:
http://joyandclarityinternational.blogspot.fi/2012/02/do-you-hide-your-light-finnish-saint.html
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: