Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kipu  (Luettu 10085 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
-manna-
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #15 : 09.04.2007 22:53:33 »

Niin, en edelleenkään ymmärrä minkä vuoksi toiset ihmiset laitetaan kärsimään järkyttävistä kivuista, kivuista joita edes lääkityksellä ei saada poistumaan  Shocked . Sen ymmärrän kyllä, jos ihminen on jotain pahaa saanut aikaan, niin silloin joutaakin kärsimään  Angry ...mutta suurin osa hoitamistani potilaista ovat olleet kunnon kansaa ja ovat hoitaneet asiansa varmaan niinkuin pitääkin. Potilaat itkien huutavat mitä pahaa he ovat tehneet, saadakseen tällaisen kärsimyksen palkaksi  Cry . Enhän tietenkään heidän taustojaan tarkkaan tiedä, mutta kun potilasta pitkään saattohoitaa, niin siinä saattohoitaa myös omaiset ja läheiset. Omaisten sekä läheisten tarve puhua omasta rakkastaan on suuri ja kyllä siinä laidasta laitaan kuulee potilaan elämästä...syntymästä saattohoitovaiheseen ja lopulta ikuiseen uneen... angel angel

Tämä on minun kokemukseni, olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä/kokemuksia  smitten

Käsitykseni mukaan meidän täytyy läpikäydä kaikki. Siis KAIKKI sellainen joka on tarpeen kehittyäksemme. Se tuntuu ehkä epäreilultakin, mutta on huomattava että kosmisten sääntöjen mukaan aina on "tasapeli"-tilanne, puntit on tasan.

Lapsena tapasin sanoa sen näinkin viisaasti; Minä uskon että onnellisuuden määrä on vakio  Wink

Sitähän tässä nyt yritän selittääkin. Mikään ei ole miltä näyttää vaan kaikki on mitä on Grin

Ja mielestäni kaikki on loppujen lopuksi kiinni siitä mitä minä tai sinä itse asiasta ajattelemme, kun kaikki riippuu siitä miten siihen suhtautuukin. Toiselle lämpö ja auringon paiste on ok, jollekin tosi hyvä ja kolmannelle katastrofi.
tallennettu
inkivääri
Vieras
« Vastaus #16 : 10.04.2007 08:59:10 »

Hoitotestamentti on sen verran tärkeä paperi, että se kannattaa tehdä kunnolla. Hoitohenkilökunnasta ja lääkäristä riippuen, siihen suhtaudutaan vakavasti tai sitten ei. Omakätistä tekstiä ei välttämättä oteta huomioon ilman todistajia jne...

http://www.stakes.fi/NR/rdonlyres/F894D4A3-3653-49BE-AF99-17C8A9C2B980/0/hoitotestamentti.pdf

http://www.stakes.info/4/4/index.asp

Tuolta saa tietoa...

Itsekään en sitä ole vielä tehnyt, mutta hyvä olisi toimia, vaikka mitään hätää ei nyt olisikaan käsillä.

 smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #17 : 10.04.2007 10:03:53 »

Hoitotestamentti on sen verran tärkeä paperi, että se kannattaa tehdä kunnolla. Hoitohenkilökunnasta ja lääkäristä riippuen, siihen suhtaudutaan vakavasti tai sitten ei. Omakätistä tekstiä ei välttämättä oteta huomioon ilman todistajia jne...

http://www.stakes.fi/NR/rdonlyres/F894D4A3-3653-49BE-AF99-17C8A9C2B980/0/hoitotestamentti.pdf

http://www.stakes.info/4/4/index.asp

Tuolta saa tietoa...

Itsekään en sitä ole vielä tehnyt, mutta hyvä olisi toimia, vaikka mitään hätää ei nyt olisikaan käsillä.

 smitten

Samantein liitteeksi siihen voisi tehdä paperin, jossa voipi eritellä, kuinka haluaa itseään kohdeltavan sitten kun on vihannesosastolla hoidossa.   Smiley

Eli... En halua luopua ihmisarvostani enkä piintyneistä tavoistani, jotka minulla on aina ollut, siis... olen tottunut ottamaan iltaisin unilääkkeen sijasta fingerporillisen Hennesyn VSOP - konjamiinia, ja tämän yömyssyni tahdon saada hamaan kuolemaani asti.

Lisäksi haluan nukkua pässinpökkimät villasukat jalassa ja paksu flanellipyjama päällä, koska vanhuuden myötä palelen yhä enemmän, enkä tarkene noissa sairaalan hiutuneissa yöpaidoissa etenkin kun siellä on ilmasto aina infernaalisen repivän kylmää.

Mikäli minulla on kipuja, niin haluan asiantuntevan aromaterapeutin tulevan hoitamaan minua säännöllisesti, koska tiedän sen auttavan kipuihin erinomaisesti. En halua voimakasta kipu- tai mielialalääkitystä pelkästään sen vuoksi, että nukkuisin kroonikkovaipoissani 10 tunnin yöunia häiritsemättä henkilökuntaa. Mikäli olen vaipoissa, niin haluan, että ne vaihdetaan tarpeen mukaan -ei sen mukaan, montako vaippaa on sovittu vuorokauden sisään käytettäväksi kulujen minimoimiseksi.

(Voihan sen hälytyskellon laittaa niin korkealle, etten voi sitä soittaa, kuten olen nähnyt pitkäaikaispotilaille tehtävän ainakin täälläpäin)

Lisäksi haluan, että huoneessani on tuoreita kukkia jatkuvasti. Tämä tarkoittaa sitä, että huonetoverikseni on turha tarjotella ketään kukille allergista ihmistä. Jos sukulaiset eivät vaivaudu tuomaan kukkia, niin sitten tehkää sopimus kukkakauppiaan kanssa.

Mikäli olen halvaantunut, niin pyydän, että hoitajat ottaisivat sen huomioon, etteivät laittaisi television kaukosäädintä eikä minulle tärkeitä asioita ikkunalaudalle ulottumattomiin (kuten olen nähnyt täälläpäin tehtävän).

Kunnioittavasti teidän  Kiss


tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #18 : 10.04.2007 11:18:49 »

Jaaha, elaman totuuksia sieltapain...
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #19 : 10.04.2007 11:36:22 »

Jaaha, elaman totuuksia sieltapain...

 Kiss angel smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: