Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinko / Isäsuhde  (Luettu 36245 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #45 : 25.01.2007 11:07:05 »

Minulla on
 plutoaspect_triaurinko
 neptunus aspect_sex aurinko
 chiron aspect_sex aurinko
 uranus aspect_tri aurinko
 jupiter aspect_tri aurinko

Auringolle tulevat aspektit edustavat henkisen luovuutemme mahdollisuuksia ja haasteita. Näistä tulkinnoista välittyy aina myös isän tai jonkun isää vastaavan auktoriteetin vaikutus lapsuuden aikana. Kartaltasi löytyvät seuraavat aspektit Auringolle.

En oikein osannut noista aspekteista löytää mitään isä suhteeseen liittyvää. (sisäisessä soturissa ei sitä puolta analysoitu mitenkään, vaan muita juttuja)
Isä on toisaalta ollut minulle etäinen, mutta hyvin rakas...  Huh
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #46 : 25.01.2007 13:14:53 »

Aurinko tekee seuraavat aspektit muihin planeettoihin

 aurinko aspect_squ uranus pluto
 aurinko aspect_sex saturnus
 aurinko aspect_tri mars
 aurinko aspect_con pallas

Tuo ensin mainittu yhdistelmä voisi viitata hyvinkin huonoon isäsuhteeseen, eritoten kun  uranus ja  pluto ovat vielä kodin huoneessa. Näin ei kuitenkaan ole ollut, minä olen myös näitä iskän tyttöjä. Suhde isään ei ole ollut koskaan erityisen läheinen, mutta tärkeä hän on ollut aina, vaikka välillä sukset ovat olleet pahemman puoleisesti ristissä. Kenelläpä ei olisi ollut joskus vaikeaa vanhempiensa kanssa.

Roolimallina, opettajana ja miehenä isä on ollut hyvä. Vanhemmiten sitä vain miettii, miksei hänen tapaisiaan miehiä ole enempää.

Aurinko on minulla huoneessa 12, joka voisi viitata vaikkapa isän alkoholismiin. Kumpikin vanhemmistani on kuitenkin täysin raitis. Epäilen, että 12. huoneen teemaan kuuluva maanpakolaisuus kuvastaa paremminkin isäni taustaa. Karjalan evakkoja, näes.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #47 : 25.01.2007 15:51:27 »

Mitäs sanotte tällaisista aspekteista? Minun kahdella kaverillani on nämä aspektit (syntyneet samana päivänä), ja kiinnostaisi kuulla tulkintaa hieman. Todella erilaiset isät heillä on ja hyvin erilaiset perheolotkin, mutta ehkä siinä isäsuhteessa voisi silti olla jotain samaa? Molemmat ovat  aurinko oinas kuu leijona

 aurinko aspect_tri  kuu
 aurinko aspect_squ saturnus
 aurinko aspect_squ uranus
 aurinko aspect_squ neptunus
 aurinko aspect_squ askendentti
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #48 : 25.01.2007 20:22:16 »

No mulla on sitten varmaan isien isi, kun mun  aurinko on 10.huoneessa, yhtymässä  saturnus yhtymässä  keskitaivas! Koko höskä siis Ravun merkissä, paitsi Mc 29,59 astetta Kaksosia...

Ja isäsuhde on ollut vaikea, etäinen, ristiriitainen, julmakin jollain tapaa ja kylmä. Edelleen hän on kuitenkin elossa, eräänlainen auktoriteetti, elänyt menestyksekkään ja näkyvän elämän politiikan saralla. Taitava politikoinnissa, täysin kykenemätön tunne-elämän hallintaan. Narsistinen luonne.

Jep jep...mut onneksi mulla oli ihana äiti, kompensoi paljon mitä isässä menetin Huh
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #49 : 25.01.2007 20:41:27 »

No mulla on sitten varmaan isien isi, kun mun  aurinko on 10.huoneessa, yhtymässä  saturnus yhtymässä  keskitaivas! Koko höskä siis Ravun merkissä, paitsi Mc 29,59 astetta Kaksosia...

Ja isäsuhde on ollut vaikea, etäinen, ristiriitainen, julmakin jollain tapaa ja kylmä. Edelleen hän on kuitenkin elossa, eräänlainen auktoriteetti, elänyt menestyksekkään ja näkyvän elämän politiikan saralla. Taitava politikoinnissa, täysin kykenemätön tunne-elämän hallintaan. Narsistinen luonne.

Jep jep...mut onneksi mulla oli ihana äiti, kompensoi paljon mitä isässä menetin Huh
Hei mulla on samanlainen yhtymä:  aurinko keskitaivas saturnus mutta Jousimiehessä ja samoin sanoin kuvailisin edesmennyttä isääni  Shocked Huh Tosin hän oli sähköasentaja ja omasi ankean lapsuuden - siihen aikaan (20-luvulla) ei ollut helppoa olla au-lapsi (jos ei ihan vieläkään)  Undecided
Minullakin oli ihana äiti joka kompensoi  smitten

SILTI, isän viimevuosina tutustuimme/lähennyimme ja joskus on jopa ikkis häntä  Smiley
« Viimeksi muokattu: 25.01.2007 21:28:56 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #50 : 25.01.2007 20:56:39 »

No mulla on sitten varmaan isien isi, kun mun  aurinko on 10.huoneessa, yhtymässä  saturnus yhtymässä  keskitaivas! Koko höskä siis Ravun merkissä, paitsi Mc 29,59 astetta Kaksosia...

Ja isäsuhde on ollut vaikea, etäinen, ristiriitainen, julmakin jollain tapaa ja kylmä. Edelleen hän on kuitenkin elossa, eräänlainen auktoriteetti, elänyt menestyksekkään ja näkyvän elämän politiikan saralla. Taitava politikoinnissa, täysin kykenemätön tunne-elämän hallintaan. Narsistinen luonne.

Jep jep...mut onneksi mulla oli ihana äiti, kompensoi paljon mitä isässä menetin Huh
Hei mulla on samanlainen yhtymä:  aurinko keskitaivas saturnus mutta Jousimiehessä ja samoin sanoin kuvailisin edesmennyttä isääni  Shocked Huh Tosin hän oli sähköasentaja ja omasi ankean lapsuuden - siihen aikaan (20-luvulla) ei ollut helppoa olla au-lapsi (jos ei ihan vieläkään)  Undecided
Minullakin oli ihana äiti joka kompensoi  smitten

SILTI, isän viimevuosia tutustuimme/lähennyimme ja joskus on jopa ikkis häntä  Smiley

Minullakin on tosissaan tuo yhtymä MC:hen ja Aurinko on 10.huoneessa Kauriin merkissä (eli Auringon sekä Kauriin oma huone) ja ihan samoja kokemuksia kuin teilläkin. Isäni on tavallaan narsistinen luonne, itsekäs, täysin kyvytön tunne-elämältään, erittäin epävakaa, mutta todella hyvä "myymään" itseään muille - myyntipuhe ei vain niihin kaikkein läheisimpiin ihmisiin toiminut.  :Smiley Hänellä on ollut vaikea lapsuus ja hänelläkin työ on aina astunut perheen ja meidän lasten edelle.  Undecided Minullakin on onneksi rakastava ja niin rakas äiti kuin olla ja voi, hän on ihanasti tukenut ja korvannut puuttuvaa isähahmoa  smitten. Tästä kertookin oma  kuu rapu 4.huoneessa, todella rakas minulle. Smiley Tavallaan myös tämä oma Aurinko/Kuu-yhdistelmäni kuvaa sitä, miten erilaisina oma äitini ja isäni esiintyivät minulle, kuinka ristiriitaista meillä on ollut. Työntäytteistä elämää viettänyt narsisti isä ja toisaalta perheelle täysin omistautunut, rakkaudellinen ihana jellona-mamma.  Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #51 : 25.01.2007 23:11:15 »

Hei.. Auringon yhtymä Mc:lle on merkki siitä, että on ollut toivottu ja odotettu lapsi Smiley.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #52 : 25.01.2007 23:24:44 »

Hei.. Auringon yhtymä Mc:lle on merkki siitä, että on ollut toivottu ja odotettu lapsi Smiley.

No minulla tuo ei ainakaan voi liittyä isääni, sillä isäni ei todellakaan halunnut lapsia kun putkahdin maailmaan. Äidilleni sen sijaan taisin olla aikamoinen päivänsäde.  smitten
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #53 : 26.01.2007 12:31:30 »

Saa nähdä, voitanko epävirallisen "kilpailun" Auringon huonoimmista aspekteista kartalla... Wink

Vähemmän aurinkoisen Aurinkoni aspektit ovat hyvin rankat:
 aurinko  aspect_squ  saturnus
 aurinko  aspect_squ  mars
 aurinko  aspect_opp  neptunus

Auringolla on myös yhtymä Merkuriukseen, mutta tässä tapauksessa se
ei ainakaan asiaa auta vaan myös Merkurius on kosmisessa
käsikirjoituksessa vedetty mukaan samaan draamaan.
Yksi hyvä aspekti sentään löytyy, nimittäin
 aurinko  aspect_ssx  venus

Ja kuten arvata saattaa, isäsuhde oli erittäin vaikea. Isäni oli jo melkoisen
iäkäs syntyessäni (suuri ikäero äidin kanssa) ja erittäin autoritäärinen ja ankara.

Kuten Elektralla ja Asterixilla, isäni kuoli ollessani lapsi. Tosin olin jo päässyt
teini-iän kynnykselle, 14 vuotiaaksi, joten sain pitää kyllä isäni kauemmin kuin Asterix ja Elektra, mutta noin yleisesti ottaen kuitenkin aika lyhyen aikaa verrattuina nykyisiin ikätovereihini, joilla monilla vanhemmat vielä mennä porskuttaa täyttä vauhtia elämässä eteenpäin.

Hansuli, Aurinkoni on MC:llä, mutta en osaa sanoa olinko toivottu lapsi. Mutta ainakin isäsuhteen vaikeudessa voin yhtyä Ippuskan, Solararcin ja Ebenian kuvailuihin isästään.

tallennettu

Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #54 : 27.01.2007 00:11:15 »

Kai Suomi on joku isien tallaamien tyttärien maa.
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #55 : 27.01.2007 00:13:15 »

Kai Suomi on joku isien tallaamien tyttärien maa.

Eipäs ole hassummin sanottu Mathilda  Cry .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Aki no uta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #56 : 05.04.2008 22:53:36 »

Hei, mulla isäsuhde on ollut kamala,

kaikki sympatiani niille, joilla on samoin, ja vielä enemmän sympatiaa niille, joilla isä on ollut kaiken päälle alkoholisti tai vastaavaa

mun isä on kaikinpuolin selväjärkinen enkä kärsinyt alkoholista perheessä

kuitenkin isäsuhde on ollut niin kamala henkinen taisto, että en vieläkään sulata asiaa ja mulle olisi lähes sama, vaikka se delaisi. en vaan voi kuvitella meneväni sen hautajaisiin ja siitäkös taas mutsi loukkaantuisi... saa mua toki tyynnytelläkkin. on ilmeisesti vielä tunteita sisällä asiaan liittyen... aion vielä lukea paremmin teidän kokemuksia, koska asia kiinnostaa.

omakartta

 aurinko neitsyt
 saturnus neitsyt
nuo ovat yhtymässä

mun faijalla
 aurinko  leijona
saturnusta en muista

muistan, että yhteisellä kartallamme on aurinko ja pluto yhtymässä. Mun faija onkin aina yrittänyt hallita mua. Mä olen joutunut huutamaan kurkku suorana joka ikinen kerta, kun murrosiässä ilmoitin omista arvoistani ja aikeistani. ja moni ihminen kyllä ulkopuolinen olisi varmasti säikähtänyt pahemman kerran jos olisi kuullut miten kova ääni musta lähtee...

vaikeeta...kun tulee tunnetta ulos.

lisäksi olen kiinalaiselta horoskoopilta apina ja äitini on tiikeri ja isä hevonen. siis kaikki yhteistyön mahdollisuudet on minimoitu....minä olin vielä kaiken päälle esikoinen...siskoni ovat joutuneet kärsimään...

terveisiä vaan kaikille, piti saada kertoa.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2008 16:27:54 kirjoittanut Aki no uta » tallennettu

aurinko, merkurius, jupiter, saturnus - neitsyt
kuu - kaksonen
asc., neptunus - jousimies
venus - rapu
mars, uranus - skorpioni
pluto - vaaka
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #57 : 07.04.2008 19:38:39 »

Mun kartalta löytyy auringolle seuraavanlaiset aspektit ( aurinko jousimies 10. huoneessa):

 uranus aspect_con aurinko
 venus aspect_con aurinko
 merkurius aspect_con aurinko
 kuu avautuva aspect_tri aurinko
 keskitaivas aspect_con aurinko (väljähkö yhtymä, 8 astetta)
 askendentti sulkeutuva  aspect_ssx aurinko

Osaako joku kertoa noista jotain, itsellä ei tulkintataito riitä..

Oma isäsuhde on vähintäänkin mielenkiintoinen.. Toisaalta olen aina ollut se isin tyttö, jonka "isi" haluaisi ikuisesti säilyvän söpönä 5-vuotiaana pikkutyttönä - isä puhuu meikäläiselle edelleen kuin pikkulapselle, vaikka itse käyn jo kahdenkympin puoliväliä buck2  Ehkä se, kun olen perheen iltatähti ja syntyessäni isä oli jo melko iäkäs, vaikuttaa asiaan.. Isä siis suojelisi meikäläistä kaikelta pahalta ja varmaan antaisi vaikka oikean kätensä meikäläisen puolesta, auttaa aina jos tulee hätä. Kun tulin murrosikään alkoi tosin se paasaaminen, että "koulut ensin ja vakiotyöpaikka, sen jälkeen voit alkaa seurustelemaan" ja onkin paheksunut ääneen sitä, kun meikäläisellä on seuraelämää muidenkin miesten kuin isän kanssa Grin  Vanhanaikainen, kaavoihin kangistunut tietyllä tapaa, poikaystävät ja juhliminen on erittäin out isäpapan mielestä - ja tästä aiheesta on käyty miljoonat tappelut, kun  jousimies -lapsi haluaa kuitenkin elää ja kokea, vaikka kolhujakin sattuisi..

Toisaalta isä on myös erittäin vaativa, mittaa ihmisen arvon menestyksen mukaan. Lapsena en ollut mitään jos en tuonut vähintään ysejä kokeista.. Isä määritteli, mitä mun pitäisi olla ja ei ollut mielissään, jos en käyttäytynyt sillä tapaa mitä hän halusi. Arvosteli ja aliarvioi kaikkea mussa, jos en sattunut miellyttämään häntä Cry  Isä olisi halunnut, että rupean vanhaksipiiaksi, joka elää vain työstä - syynä ehkä vanhempien erittäin rankka ero, kun olin 3-vuotias.. Ei halua, että satutan itseni rakkaudessa, ehkäpä.. Huh

Isän jälkiä on se, että olen edelleen perfektionisti, haluan olla täydellinen. Mulla on huono itsetunto ja edelleen kuvittelen, etten kelpaa, jos en ole paras.. Cry  Yritän kovasti, liiankin kovasti menestyä.. Vain paras on tarpeeksi hyvä.. Otan kritiikistä syvästi itseeni ja jos meikäläisen olemusta ruvetaan arvostelemaan, alan kapinoimaan rankasti vastaan ja etsin entistä rajummin sitä oikeutta olla MINÄ ITSE.. Kapinahenki edelleen..

Asiaan voi vaikuttaa myös exäni, joka muistutti isääni, piti käyttäytyä, kuten mies halusi, mies kontrolloi ja määritteli, millaisena olen hyvä ihminen, kelpaan hänelle.. Häpesikin mua, jos en sattunut miellyttämään häntä.. Exä määritteli, miten mun pitää käyttäytyä, pukeutua ja olla, ei suostunut edes lähtemään kauppaan kanssani, jos en ollut pukeutunut häntä miellyttävällä tavalla.. Ero oli helpotus, pahimmat jäljet jätti, kun kuulin, että exä oli pettänyt mua Cry  Isäni ja exä ovat vaikuttaneet ehkä kaikkein pahimmalla mahdollisella tavalla muhun, sortaneet mun itsetuntoni.. Cry

Isä on siis  aurinko venus skorpionikuu leijonakuu mars vaaka - nousumerkkiä en saanut, koska en tiedä tarkkaa syntymäaikaa.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2008 19:41:09 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #58 : 07.04.2008 19:57:37 »

Pitääpi muuten jatkaa tähän, kun myös Saturnuksen aspekteista oli tuolla puhetta.. Itsellä  saturnus skorpioni 8. huoneessa - eikös tämä ole aika paha sijainti, kuulostaa meikäläisen korvaan ikävältä Shocked

Mutta juu, mulla Saturnus seuraavasti:

 saturnus sulkeutuva aspect_squ mars
 saturnus aspect_con pluto
 saturnus avautuva aspect_sex neptunus

Että semmosta..

10. huoneesta löytyy siis  aurinko uranus jousimies , 4. huone on tyhjä..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #59 : 22.01.2013 12:35:07 »

Kiintoisa ketju jälleen,
nostan ylös Smiley

Mulla ei edes ole mitään isäsuhdetta. Tai sitten niitä on kolme Wink
Mutta en ole kokenut isäsuhdetta tai suhteettomuutta hankalaksi oikein ikinä.
Biologinen isäni nyt ei oikeastaan hankala ole voinut ollakaan, kun en häntä koskaan tavannut, kuoli muutama vuosi takaperin, ennenkö aloin ottaa sukulaisiini yhteyttä.
Seuraava isän roolissa olija epäonnistui ja hylkäsi...suhde kuitenkin yhä häneen olemassa ja hän on ollut elämässäni aina mukana. traumaattisia juttuja ollut meidän välillä aiemmissa elämissä.
Ja kolmas...Velvollisuuden tuntoinen ja aika semmoinen tunteeton ja "rooli" koko suhde.

Mutta siis,  vesimies  aurinko aspect_tri pluto  aspect_con  saturnus siinäkö ne kaikki kolme isäsuhdetta sievästi keskenään kimpassa? Sujuu, ei kitkaa, menee ilman sen kummempia?
Ajatus kakkoshuoneen auringosta kuvaamassa biologista isääni, ja Pluto että Saturnus MC:llä kuvaamassa näitä niinsanottuja julkisivu ja olosuhdeisiä on ihan passeli.

Tosin, kun katselin synastriaa biologisen isäni ja oman karttani välillä, hänen vaikutuksensa elämääni oli hyvin ilmeinen...että paljonko sitten lie vaikuttanutkaan elooni ilman että sitä itse olen tiedostanut/tiedostan?
Auringolla on lisäksi 
aspect_sex  neptunus
 aspect_squ  chiron
 aspect_ssx Lilith,  ceres ja Pholus.
Myös väljä yhtymä ( orbi 7 ) Junoon löytyy...että onko sillä sittenkin oma vaikutuksensa parisuhteisiini?

tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: