Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinko / Isäsuhde  (Luettu 36245 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« : 16.10.2006 19:10:51 »



Pitääkö paikkansa? Shocked

- Aurinko osoittaa naisen kartalla myös isä-suhdetta?

- " Mies-suhteet voivat toistaa isä-suhteen ongelmakohtia kerta toisensa jälkeen, jos naisen ja isän jokin ongelma on jäänyt hoitamatta tai kesken..."?

Itselläni
 merkurius aspect_con aurinko
 saturnus aspect_squ aurinko
 neptunus aspect_con aurinko
 pluto aspect_sex aurinko
  aurinko aspect_squ keskitaivas

Mitenköhään nämä vaikuttavat ylempiin "väittämiin?  uglystupid2

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 16.10.2006 19:41:16 »

uskoisin pitävän paikkansa. tosin jokaisellahan on niin yksilöllinen suhde vanhempiinsa, toisilla läheinen toisilla etäinen, toisiin vaikuttaa paljon ja toisiin ei niin paljon.

Omalla kokemuksella juuri tuo  aurinko aspect_squ saturnus on yksi vaikean isäsuhteen merkki, ainakin siinä mielessä että isäsuhde jättänyt kenties omaan itsetuntoon aukkoja.

Saturnuksen neliöt on haastavia, mutta joku täällä viisaasti sanoikin, että saturnuksen kohdalla kannattaa muistaa, että ettei liikaa nää niitä "rajoitteita" toisissa ja ympäristössä. Saturnushan kaiketi vaikuttaa niin, että tuntuu että tulee esteitä, puutteita ja rajoituksia.

Saturnus on kuitenkin hyvä opettaja oikein käytettynä.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2006 20:03:06 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #2 : 16.10.2006 19:50:07 »




Ainakin minulla oikein vaikea isä-suhde hänen juomisensa takia ja sama ongelma myös nykyisessä/taaksejäävässä parisuhteessa. Undecided



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
kooky
Vieras
« Vastaus #3 : 16.10.2006 20:02:50 »

tiedän henkilön jolla tämä saturnus neliö aurinko on, ja hän joutui kärsimään miespelosta aikuisiällään.Isä oli antanut myös ymmärtää, että epäilee että hän ei ole hänen lapsensa ja muuta hylkäämistä.

itselläni ei ole saturnus neliö aurinkoa. saturnus on kyllä aurinkoa opponoivassa merkissä, mutta orbi hieman löysä oppositioksi.

jostain kumman syystä, vaikka isäni on ollut niin mahdoton ja alkoholisti yms, diagnosoitu persoonallisuushäiriötä ja muuta, niin olen aina ollut isän "sukulaissielu" ja hänestä pitänyt, eikä se ole mihinkään muuttunut siltikään kaikkien hänen vääryyksiensä jälkeen.

joskus se kaikkein vaikein ihminen voi myös olla parhain opettaja.

hain tällä myös sitä, että usein läheisiin suhteisiin, joihin liittyy hyvin vaikeita tunteita jotain läheistä kohtaan, saattaa samaan aikaan liittyä myös hyvin positiivisia tunteita samaa henkilöä kohtaan. siitähän se ristiriita muodostuukin.

joskus myös tuntuu että voi käydä niinkin, että esim vanhempi ja lapsi vaan ovat niin "eri planeetoilta", ettei heillä edes ole mitään kovin intensiivistä suhdetta puoleen tai toiseen.

olen kyllä yrittänyt ikäänkuin "isääni parantaa" ihmissuhteissani muihin ihmisiin, eli itsellä ainakin nuo vanhempien ongelmat vaikuttivat paljon ihmissuhteisiin. toivottavasti olen jo nyt voitolla niistä.

tasahuoneiden (equal houses)tai merkkihuoneiden (jokainen merkki yhtä kuin huone, nouseva merkki on ensimmäinen huone) 4 huone voi kertoa paljon suhteesta vanhempiin. itse koen, että placidushuoneet eivät kerro niin hyvin todellisesta itsestä kuin tasahuoneet.Placidus huonejärjestelmä muuttuu näillä leveysasteilla tosi vääristyneeksi joissain tapauksissa ja joku huone saa suhteettoman suuren koon, jolloin tulkinnasta tulee mielestäni epämääräinen.


« Viimeksi muokattu: 16.10.2006 20:05:38 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #4 : 16.10.2006 20:20:19 »



Minulla ei ikävä kyllä, ole mitään positiivista muistoa isästäni  Cry ja asiatkin jäivät selvittämättä, kun hän halvaantui puhekyvyttömäsi kymmenen vuotta ennen kuolemaansa.
Tänä päivänä kuitenkin kävelen hänen haudalleen aina kun ahdistaa. Meillä on parempi suhde nykyään  idiot2

Nelosessa minulla on muuten
 saturnus vesimies
 chiron kalat
ja kärki  vesimies

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
kooky
Vieras
« Vastaus #5 : 16.10.2006 20:35:41 »

se saturnus nelosessa on kyllä asiaa kuvaava. minullakin se on tasahuoneiden nelosessa. (tosin siellä myös muitakin planeettoja, esim jupiter, joka tavallaan kumoaa saturnusta)


 ikävä kuulla että isäsuhteesi jäi noin etäiseksi. Mutta joskus vaan on niin, että kaikkia asioita ei voi selvittää. Undecided

vanhempi-suhteitani paljon käsitelleenä, koen että suhde vanhempaan on ensisijaisesti "suhde vanhemman kuvajaiseen itsessä".

eli itsellä on myös valta parantaa tämä kuvajainen.

jos ajatellaan astrologian kautta, niin voisi leikkisästi myös ajatella, että  aurinko on meidän kaikkien isä, ja olipa se missä huoneessa tahansa ja miten aspektoituneena, jokaisella on se oma aurinko, ja se voi loistaa kirkkaasti sitä valoa ja lämpöä itselle. Smiley

yritän kovasti löytää positiivisia ratkaisumalleja vaikeisiin tunteisiin. olen niin paljon jo käsitellyt niitä kärsimyksenaiheuttajatunteita.

sinun isäsi ei ole enää maanpäällä, mutta minun isäni taas jatkaa yhä itsetuhoista elämäänsä täällä kärsien itsekin. hän on monien vihaama, mutta aina kun hän soittaa, hän muistaa sanoa kuinka "rakastaa minua" siis joillain sanamuodoilla ilmaistuna.

tärkeintä se jos edes tarkoittaa hyvää vaikkei pystykään olemaan niin hyvä käytännössä, kunhan on vilpitön.

alkoholismi on siitä surullinen asia, että se tahtoo viedä monesti ihmisen "muihin sfääreihin", vaikka hän olisikin fyysisesti läsnä.Jolloin "yhteys" katkeaa, ja läheinen tuntee itsensä hylätyksi ja yksinjätetyksi Undecided

mutta onneksi, jos suhde vanhempaan ei ole ollut hyvä tai läheinenkään, sellaisen hyvän ja läheisen suhteen voi kyllä luoda toiseen ihmiseen.

itsellä kyllä kesti hyvin kauan, ennenkuin oikeasti päästin ketään lähelleni sisäisesti, vaikka fyysisesti olisikin lähellä. Vieläkin mulla on taipumus "paeta etäisyyteen" läheisissä ihmissuhteissa, ja se kai johtuu juuri tuosta, kun kokee niin vaikeaksi "kohdata toinen".

mutta kyllä kaikki asiat voi muuttua paremmiksi Smiley vaikka olis kuinka surullista ja rankkaa kokemusta ja ajanjaksoa välissä.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 12:44:38 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 16.10.2006 20:39:03 »

millainen on chironisi sijainti? liityykö se asiaan, onko esim suhteessa dc:hen, ihmissuhteet? tai saturnukseen...
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #7 : 16.10.2006 21:45:49 »



Enpäs osaa sanoa liittyykö  Embarrassed
Siellä se  : chiron:on  kalat
dc  oinas
ic on nelosessa

Se on vaan jotenkin niin outoa, että vaikka lapsena on kärsinyt esim. nyt isäsuhteesta, niin sitten kuitenkin "hakemalla hakee" vielä samantyyppistä puolisoa itselle loppuelämäksi idiot2



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #8 : 16.10.2006 21:57:10 »

Minulla oli erittäin ankara isä ja kartallani  aurinko aspect_con saturnus aspect_con keskitaivas, tosin "hyvillä" aspekteilla höystettynä
 :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6584


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 16.10.2006 22:35:36 »

ippuska
ehkäpä isäsi omalla "ankaruudellaan" on antanut sinulle vahvan henkisen
selkärangan kaikkeen tekemiseesi,
henkinen perimä,positiivinen periaatteellisuus,luonteen lujuus,
tietty yksinäisyyskin sisimmässä
ja
sign,tuo "rakastan sinua" kuuluu myös tyttäreni isän repliikkeihin
aina ja jatkuvasti vaikkei teoissa näkyisikään,
henkinen rakkaus ja muistaminen,"olet mielessäni"
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #10 : 16.10.2006 22:56:53 »

jep Nikki, minua ja isääni yhdistääkin joku outo "henkinen" side...joka näkyy korkeintaan astrokartoilla...sideerisessä tulistelliumina ja trooppisessa maastelliumina.

ja tällänen henkinen side saattaa olla tosi ristiriidassa todellisuuteen...

ja usein on joku osapuoli joka kantaa kaiken vastuun konkretian tasolla siitä, että jotkut saa nauttia henkisestä siteestään...

 crazy2
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6584


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 16.10.2006 23:41:14 »

joo o,"joku osapuoli"..pidä huolta tytöstä...
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #12 : 17.10.2006 16:57:56 »

 aurinko  aspect_opp  kuu  löytyy multa ja isäsuhde oli nuorempana erittäin myrskyisää. Häneen ja äitipuoleeni purin kaiken kiukun lyömällä jne.
Minä olisin halunnut puhua hänelle enemmän asioista mutta se oli vaikeaa joten yritin tahalteen tehdä isoja riitoja jotta viimeistään silloin saisin puhua asioistani avoimesti.. Meillä ei koskaan toiminut kommunikaatio eikä se vieläkään toimi.. Sad Olisin halunnut myös että vbaareissakäynti olisi vähentynyt ja kännissäolo mutta lupaukset petettiin aina siitä raittiista loppuelämästä.. Silloin kun hän oli selvä ja kotona niin ei hän aina ollut henkisesti paikalla.
Kaikesta huolimatta hän oli todella suojelunhaluinen ja halusi aina parastani muttei itse pystynyt siihen kunnolla  Sad

Joo nyt kun katsoin huolellisemmin niin löytyi myös jupiter opp. aurinko...

Mitäköhän se meinaa?
« Viimeksi muokattu: 17.10.2006 17:18:58 kirjoittanut aQuarius~ » tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
the_planet
Vieras
« Vastaus #13 : 17.10.2006 17:34:13 »

Mulla näyttäs olevan aurinko aspect_kvi kuu ja ajattelinkin, että sillä olisi tekemistä sen kanssa, että yritin lapsena aluksi peitellä isäni juomista  Huh

Myös  aurinko aspect_ssx saturnus toi varmastikin myöhemmin sellaista kyllästymistä vaikeaan tilanteeseen ja alkoi aivan järjetön kapina isää vastaan. Mutta kotoa muutettuani tajusin, ettei se ole elämää jota minun tarvitsee elää, eikä aikuista ihmistä voi pakottaa elämään toisin, jos hän itse ei ole halukas muuttamaa tyyliään.

En sitten tiedä tämän merkityksestä:
askendentti aspect_sex aurinko

Mutta anyways, suhde oli myrskyisä, mutta kotoa muutettua välit tuli kuntoon niin, että oli kiva käydä isän luona jne. Onneksi näin, sillä nythän isää ei enää ole  Cry

Tosin edelleenkään en suvaitse ylenpalttista ryyppäämistä ja vihaan tissuttelua. Jos näen vaikkapa kaupungilla kännisen vanhemman lapsensa kanssa, mua alkaa säälittämään, mutta samalla vihastuttaa. Että kyllä se jälkensä on jättänyt.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 17.10.2006 17:45:53 »

Minulla saturnus oppositio aurinko ja Signin kertoma kuulostaa tutulta
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: