Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: JOD Jumalan Sormi kartalla  (Luettu 21646 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #15 : 12.06.2006 20:47:59 »

Hjep - reagointia vähän jäljessä - 0408, toivottavasti olet vielä kuulolla   coolsmiley

Elikkä mulla chiron 5-huone (luovuus) on kärkenä
Pluto kympissä (ura ja ammatti)
ja neppari ykkösessä (minä-huone)

Huoneina kuulostavat aika merkittäviltä. Olen aikast urakeskeinen ihminen loppujen lopuksi ja usein uravalintani ja kumpuileva luovuuteni (=lue oikullisuuteni ja vaihtelunhaluni, omapäisyys jne...) ovat ristiriidassa. Jasso, ehkä siitä on kyse. Mene ja tiedä. Tulevaisuudessa ajautunen yhä suurempaan ristiriitaan?

Iasonin kysymys on aika mielenkiintoinen! Toivomme että joku viksu osaa vastata.  :Smiley
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
iluvatar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #16 : 16.06.2006 12:44:40 »

Mulla on noita sormia kaksi mun kartalla, onkohan se sitten tosi harvinaista, kun jumalan sormen kuvauksessa sanottiin, että näitä saavat harvat ja valitut.. Tai jos mulla onkin kaksi missiota elämässä.. Nämä on pluto-mars-neptunus 8. huoneeseen ja mars-pluto-merkurius 6. huoneeseen.. Pluto 1. huone, Mars 8., Neptunus 3. ja Merkurius 6. huone. Osaako joku kertoa tästä jotain tähdellistä, kun itse en oikeen ymmärrä näistä aspekteista ja sellasista..
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #17 : 17.06.2006 14:49:57 »

Löytyiskö asiantuntijatietoa tähän liitttyen seuraaviin kysymyksiin?

1. Mikä saa olla orbina kahden tai useamman taivaankappaleen tai pisteen välillä, että ne toimivat yhtymässä? Esim. jos yodin kärjessä vaikkapa Jupiter on tarkasti kärkenä, mutta siinä olisi esim. Saturnus 7 asteen päässä. Eli pitääkö tässä yhteydessä katsoa tiukemmalla orbilla tuota yhtymää? Esim. usein löytyy niistä kulmista parin-kolmen planeetan stelliumeja, jotka vaikuttavat tulkintaan.
Ei näytä oikein orbi-tietoutta irtoavan. Mulla on sellainen tilanne, että mulla on syntymäkartallani virallisesti vain leija. Niin ja sitä Yodia ei löydy, mutta mulla on yhdellä toisella elämääni liittyvällä kartalla tärkeänä kuviona Yod. Noh, siinä syntymäkartallani on kuitenkin T-risti leijan lisäksi. Mutta yksi aspekteista on plumpsahtanut 7° orbille ja sen takia ilmeisesti Sepon tulkinnoista se jää pois. Ilmeisesti seitsemän on hänen rajojensa ulkopuolella. Noh, kuitenkin se T-risti toisi paljon järkeä tuohon mun karttaani eli olen päätellyt, että jollain tavalla se pitäisi tulkita ja mahdollisesti muuttaa voimavaroiksi. Eli ei piilottaa sitä enää sen tietoisuuden taakse. Mainittakoon, että mun Askendentin hallitsija on sen keskimmäisenä taivaankappaleena.
No, laitanpa tähän kaikki aspektit:
 ( aurinko aspect_con merkurius ) kalat huone 10  aspect_squ  kuu jousimies huone 6
 pluto ( aspect_con uranusneitsyt huone 4  aspect_squ  kuu jousimies huone 6
pluto ( aspect_con uranusneitsyt huone 4  aspect_opp ( aurinko aspect_con merkurius ) kalat huone 10

Elämäntehtävään, kotiin ja työhön vissiin liittyy aika voimakkaasti tuo zydeemi.

Noh, sitä vaan tässä, että (tää kysymys liittyy tuohon Yodiinkin sekä muihin suurkuvioihin) onko kukaan muu kokenut piilottaneensa jotain tärkeätä esim. tällä tavalla itseltään? Määkin oon vaan katsonut sitä T-ristin näköistä hässäkkää, että: "Onpas hassu kuvio sotkemassa tuota kaunista leijaa tuossa. Ja kun tilatussa Soturi-analyysissäkään ei mainittu moisesta, niin helppoa oli piilottaa se sitten jättämällä kokonaan huomioitta. MUTTA, kun se toimii... en tiedä toimiiko se kuten T-ristin pitäisi, mutta jotenkin siihen suuntaan kuitenkin. Peittääköhän se myös sen leijan toimimista täydellisesti? Herääköhän tästä asjandundjoille mitn ajatuksia? Mun puolestani tässä ei tartte tätä mun tilannetta välttämättä pohtia yksityiskohtaisesti, vaan yleisellä tasolla: eli vaikka jos joku Yodi olis tossa ton T-ristin sijasta. Eli vaikka niin, että toinen kvinkunssi olis pari orbia "liian kaukana" ollakseen tyylipuhdas Yod - siis esimerkiksi.  Wink :Smiley

 smitten smitten smitten
tallennettu

Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #18 : 17.06.2006 20:42:02 »

Iason - olet kysymysten mestari!

Itse olen pohtinut tässä sellaista, kun oma JOD:ini ei ainakaan vielä "toimi" eikä kolahda, vaikka olen sen teemoja monin päin pyöritellyt, koska sitä osaltaan estää T-risti (ja osaltaan varmaan nuori ikäni).

Eli T-rististähän sanotaan soturissa seuraavaa:
"Tämän ristin alta ei pysty muita auttamaan tai parantamaan vaan pikemminkin päinvastoin. Muiden asioita hoitaessasi ajat vain nuokin ihmiset samaan ahdinkoon kanssasi, joten kaikkien kannalta olisi korkea aika hyväksyä tämä karmallinen läksy..."

Mun risti onkin aika kattava (jokainen kantakoon ristinsä  Wink
Neptunus oppositio Kuu
Jupiter avautuva neliö Kuu
Saturnus avautuva neliö Kuu
Merkurius avautuva neliö Kuu
Neptunus avautuva neliö Merkurius
Neptunus avautuva neliö Jupiter
Neptunus avautuva neliö Saturnus
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
millimia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #19 : 28.06.2006 23:47:40 »

Hyvä meruska,jod jossa "leija"on bumerangi.Hakusanalla siitä sai muistaakseni tietoa tältä foorumilta.
Hyvä sign?,voitko kertoa kuinka olet kokenut venuksesi vaikuttavan"verhon takaa" 12.huoneesta,alitajunnan alueelta?
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #20 : 30.06.2006 13:05:55 »

Kiitos Millimia. Koitan etsiä bumerangista lisää faktaa.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #21 : 30.12.2006 01:08:12 »

Moi Mike!
Miusta näyttää ett sulla ois kaks noita JODeja tuolla  Shocked ja toinen osottas Chironiin (Härässä 11.huoneessa) ja toinen Neptunukseen (Jouskarissa 6.huoneessa) En oo kyllä varma. Toivottavasti joku viisaampikin vastaa sulle, mie oon vielä vähä  uglystupid2

Itellä, jos oon oikein tulkinnu, JOD koostuu:

 :pluto:avautuva kvinkunssi  chiron(kumpi noista merkeistä on kumpi?)

 neptunus sulk.kvink.  chiron

 pluto sulk. sekstiili  neptunus

En oo kuvioon vielä perehtyny kun kartalla on lisäks T-risti, ja kai kaks mahdollisuuksien kolmioo  Huh Niihin kolmioihin ajattelin perehtyy ekana ku tuntuvat ees vähä helpommilta ymmärtää  laugh

~MiuMau~




tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
Mike
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36



Profiili
« Vastaus #22 : 30.12.2006 04:45:54 »

2 JODia?  Lips Sealed ..tääh? No on siellä vielä sitte Stellium, T-Risti, Mahdollisuuksien kolmio ja Haasteellinen kolmio. vaikuttaako nuo Jodeihin mitenkään? idiot2
tallennettu
Mike
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36



Profiili
« Vastaus #23 : 24.01.2007 12:10:34 »

Mietityttää edelleen, osaiskos joku vilasta..
tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #24 : 07.01.2012 16:50:15 »

Vanha aihe, mutta mielenkiintoista yleistä pohdiskelua.

Mulla on tällainen, liitän kuvan tuohon. Mutta koska olen niin nuori, en osaa käyttää kaikkea potentiaalia saati ymmärrä sitä vieläkään. Hankalaa tämä elämä on, mutta suunta on vaan ylöspäin  Grin

Onko Jod siis osoitus "suuremmasta elämäntehtävästä" tässä elämässä? Mulle on vielä ammatilliset asiat hakusessa, kun se mitä tekisin, ei ole ammatillisesti saati palkallisesti arvostettua.
tallennettu
Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #25 : 09.01.2012 15:05:55 »

Tilasin tuon "Sisäinen Soturi"-tulkinnan lähinnä tuon YOD:in innoittamana. Se osoittautui hyvinkin selventäväksi ja hyväksi ja tunnistan kyllä itseni. Erityisesti tykkään noista viittauksista entisiin elämiin. Silti YOD on kartallani se kuvio, joka ei aukene minulle, tulkinnan perusteella. Eli en siis tunnista sen vaikutusta elämässäni. (Mutta näytän kyllä palaavan uudelleen ja uudeelleen tulkinnan äärelle ja tuon sitä tännekin palstalle koko ajan ihmeteltäväksi.)Esim. T-ristiin liittyvät ominaisuudet/rajoitteet puolestaan ovat osa päivittäistä elämääni selkeästi.

Jos sinulla, 0408 on sama YOD kartallasi, kerrohan ihmeessä miten olet sen vaikutuksen kokenut - ja minkä ikäisenä. Ohessa tulkinnat:

Neptunus sulkeutuva kvinkunssi Chiron
Neptunuksen ja Chironin välinen aspekti kertoo sukupolvesta, joka pystyy kehittämään parantamiseen ja henkiseen kehitykseen kuuluvia asioita selvänäköisyytensä ja intuitionsa avulla. Sinä kuulut tähän tavallista herkempään ikäluokkaan ja toteutat omaa osuuttasi kehityksessä kiinnittämättä asiaan juuri mitään huomiota. Kvinkunssi on voimakas tarve toteuttaa parantajan tai opettajan taitoja intuitiiviselta pohjalta ja usein päinvastaisella tavalla kuin mitä kirjoissa sanotaan. Saatat olla aikasi uranuurtaja ja muiden auttajien hyljeksimä erakko omalla alallasi, mutta vasta päästessäsi toteuttamaan henkisiä kykyjäsi voit tuntea elämäsi mielekkääksi. Todellisia ystäviä ei välttämättä ole monta, mutta ne muutamat ovat sitäkin ihanampia.

Pluto avautuva kvinkunssi Chiron
Pluton ja Chironin välinen aspekti kuvaa aina suurta henkistä kehitysaskelta, jonka merkitys paljastuu vasta historian lehdiltä silloin kun sinua ei enää ole olemassa. Kuulut sellaiseen ikäryhmään, joka asettaa kaikki hoitomuodot ja parannusmenetelmät ehdottoman tiukkaan puntariin. Ne asiat ja ilmiöt, jotka jäävät jäljelle ja saavat sinun hyväksyntäsi tulevat jatkossa osoittautumaan tehokkaimmiksi ja toimivimmiksi, vaikka sinä et sitä voisikaan olla todistamassa. Kvinkunssi on alitajuinen tarve puuttua havaitsemiisi epäkohtiin ja toteuttaa oman näkemyksesi mukaista kehitystä, joka asettaa kirjoitetun ja jopa oikeaksi todistetun tiedon kyseenalaiseksi. Keski-iän tietämillä tulet kohtaamaan tilanteita, joissa joudut punnitsemaan perinteisen toimeentulon ja henkisen kehityksen tarjoamien vaihtoehtojen välillä. Päätöksen teko ei ole helppoa, mutta silloin kun päätät murtautua ulos perinteisistä ratkaisuista tulet kohtaamaan aitoa onnea ja menestystä elämässäsi.

Pluto sulkeutuva sekstiili Neptunus
Sinun ikäryhmäsi toteuttaa suurta tiedostamatonta yhteyttä alkemiallisen Pluton ja Mediaalisen Neptunuksen välillä. Et voi olla perillä konkreettisesta tapahtumakulusta elämäsi eri vaiheissa, sillä ihmisen aivot eivät pysty näitä energioita rekisteröimään. Kosmista latausta ja mediaalisia kykyjä liittyy aina tämän kuvion alla syntyneisiin ihmisiin tavallista enemmän.

No ehkä tämä viimeinen aspekti selittääkin osaltaan sitä, että kuvio ei heti avaudu....  Smiley

Minulla on myös tämä sama JOD kartalla. Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiset käsitykset muilla tämän kuvion omaavilla on tällä hetkellä esim. terveellisestä ravinnosta, terveydenhoidosta ja lääkinnästä...
tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
vandita
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11



Profiili
« Vastaus #26 : 26.01.2012 22:10:17 »

Minullakin JOD kartalla, kärjessä kuu, kantana venus ja pluto

http://www.astro.fi/self_knowledge/aspectPatternOnChart/pattern/4

oma elämä on täysi mysteeri...pieniä aavistuksia vain, mitä tuo voisi olla
tallennettu

aurinko leijona
kuu vesimies
Ac härkä
Puu Lohikäärme
Punainen Spektrinen Käärme
Kirsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #27 : 27.06.2012 23:55:37 »

http://www.astro.fi/self_knowledge/aspectPatternOnChart/pattern/5

tällainen JOD-sormi - en ymmärrä vielä paljoa asioista kun olen täällä uusi  idiot2 enkä ole kovin perillä vielä monestakaan asiasta. Voisiko joku kertoa mitä tästä on pääteltävissä?
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: