Sivuja: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 221
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 1665647 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #2535 : 19.11.2013 02:17:43 »

Huolestunut  Undecided
Ei mitään tietoa mistään suunnasta kadonneesta.
Tein taikojani eli heitin merisuolaa huoneiden nurkkiin, sytytin monta kynttilää ja suitsukkeen. Läpiveto asunnossa. Rukouksia
Vasta nyt hoidan ametisteja eli laitoin ne himalanjansuola/merisuolaseokseen ja siinä saavat olla n.yhden vrk
Huomenna soitan muutaman puhelun lisää. Kamala tilanne
Kauheeta säätöä on ollut tän koneenkin kanssa kun yhteys oli tuntikausia katki mut hyvin pientä siihen nähden että täällä Suomessa ei osalla ihmisiä ole vieläkään sähköä kun Eino vähän pyörähti
Huomenna taas hammaslääkäri. Olen miltei varma et mulla on osteoporoosi.
En tunne ketään jonka luut menee niin helposti rikki kuin mulla eli luuntiheysmittaus olis seuraava operaatio.
Olen taas kateellinen kaikille kuolleille, paitsi niille jotka on elänyt niin rumalla tavalla että pitää tulla pyytää sata kertaa anteeksi kuolemansa jälkeen..
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2536 : 19.11.2013 15:20:41 »

No voi Rähmä. Embarrassed Toivon sydämmestäni..et poikanen löytyy. angel smitten
Jos haluat..niin voisit alkaa käyttämään tätä... Smiley

 Omenaviinietikka ja kalsium

Kalsiumilla on luunmuodostukselle erittäin tärkeä merkitys. Kalsiumin puutostila estää lihasten kunnollisen toiminnan, vaikeuttaa veren hyytymistä, vaurioittaa hermojärjestelmää, vaikeuttaa solujen välistä viestintää  sekä haurastuttaa luita.

Kun ihminen vanhenee, niin elimistön kyky imeä kalsiumia heikkenee. Huono ruokavalio edes auttaa vanhusiällä luiden kutistumista. Osteoporoosi vaikuttaa luiden koon ja tiiviyden vähentymistä. Heikentyneet ja haurastuneet luut murtuvat helposti.

Luut ovat eläviä kudoksia, jotka uusiutuvat jatkuvasti. Jos elimistössä lihaksistossa, veressä tai hermoista puuttuu kalsiumia, niin elimistö korvaan tämän puutteen etsimällä kalsiumia luista. Tämä tietenkin heikentää ja haurastuttaa luustoa.

Omenaviinietikka auttaa kalsiumia hajoamaan ja imeytymään elimistöön. D-vitamiini on myös erittäin tärkeä aine kalsiumin imeytymiseen.

Boori. Boori on välttämätön mineraali kasvi- ja eläinkunnalle, samoin tämä hivenaine on todella tärkeä hyvälle terveydelle sekä kestäville luille. Jos booria puuttuu ihmisen elimistöstä, niin luut eivät kasva suoriksi, eikä luista tule lujia ja kestäviä. Boorilla on ratkaiseva merkitys elimistössä, sillä kalsium ei voi muodostaa ja ylläpitää vahvoja ja lujatekoisia luita ilman booria.

Omenaviinietikassa on booria, joka vaikuttaa steroidien vapautumiseen ja säätelee niiden toimintaa ja kestoa. Steroidihormonien (estrogeeni ja testosteroni) veri- ja kudosarvot kohoavat todella huomattavasti boorin vaikutuksesta.

Omenaviinietikassa on mangaania, piitä ja magnesiumia, jotka ovat välttämättömiä hivenaineita luumassan ylläpitämiseen.

juo pillin kautta..mielummin ..ettei hampaista lähde kiille
 smitten smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2537 : 19.11.2013 15:55:29 »

Ja vielä vinkkejä osteopeniaan/poroosiin:
Jos alle puolet ravinnon rasvasta on tyydyttynyttä rasvaa ja/tai rasvan saanti muuten erittäin vähäinen, hidastuu luun uudismuodostus. Elimistöä voimakkaasti happamoittavat ruuat (viljat, sokeri, teollinen ruoka) pakottavat myös elimistön irroittamaan kalkkia luustosta happojen neutraloimiseksi.

Jos tilanne on ylläoleva, mikään määrä kalkkia, d-vitamiinia tai mitään muutakaan ei auta vahvistamaan luita.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2538 : 19.11.2013 16:26:28 »

 :Smiley kyll mää ruista joka päivä  syön..jos alkais vielä ite tekemään..luomuruisleipää :Smiley
http://yle.fi/uutiset/ruisleipa_on_suomalaista_superruokaa/5414726
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2539 : 19.11.2013 17:19:15 »

:Smiley kyll mää ruista joka päivä  syön..jos alkais vielä ite tekemään..luomuruisleipää :Smiley
http://yle.fi/uutiset/ruisleipa_on_suomalaista_superruokaa/5414726

Huomasithan artikkelin päiväyksen? Se on vuodelta 2011.

Tuon jälkeen, vuonna 2012, on sitten täysjyvärukiin terveysvaikutuksista tieteellisesti kumottu kaikki paitsi yksi: Ruis lisää ulostemassan määrää. (Mikä joillain nopeuttaa ruuansulatusta, toisilla taas sitten ei.)

KAIKKI muut rukiin terveysvaikutukset on nyt siis virallisesti kumottu - ei laske kolesterolia, ei ehkäise tyypin 2 diabetesta jne. MItään näistä kumotuista terveysväitteistä ei olekaan enää tämän vuoden keväästä asti saanut käyttää elintarvikemainonnassa. Tästä on siis EU:n elintarvikeviraston päätös.

Eli jos nyt jotain pitää purkaa, kun tässä purkuketjussa ollaan, niin ärsyttää että linkatun artikkelin kaltaisia jää sitten nettiin pyörimään ja harhauttamaan ihmisiä.  knuppel2 police

Ja juu, ärsyttää sekin että Kuopion yliopisto jatkaa edellen 'ruista, mustikkaa ja rypsiä' linjallaan. Ainoa noista jonka itse hyväksyn ihmisen lajinmukaiseen ravintoon kuuluvaksi on tuo mustikka.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #2540 : 19.11.2013 18:33:29 »

Poikanen soitti iltapäivällä ja kaikki on hyvin. Voi luoja että olin huolissani!
Loukkaantunut mun sanoista ja piti saakeli soikoon viikon piinassa. No nyt on anteeksiannettu toisillemme ja eteenpäin matka jatkuu  Smiley
Mä kiitin Jumalaa ja huomasin myös että "näen" ja tunnen kyllä välillä kaikkee muuta kuin totuuden vai...
Pääasia että on hengissä. Nähdään huomenna  Smiley Mä en ole ikinä kiintynyt toiseen ihmiseen näin nopeesti
Olen hymyillyt aamusta asti ja tiesin että tästä tulee hyvä päivä ja muutenkin elämäs tulee asiat pikkuhiljaa parempaan kuntoon. Menee vielä aikaa mutta valoa näkyy ja tänään se lisääntyi  Smiley

tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2541 : 19.11.2013 18:40:53 »

:Smiley kyll mää ruista joka päivä  syön..jos alkais vielä ite tekemään..luomuruisleipää :Smiley
http://yle.fi/uutiset/ruisleipa_on_suomalaista_superruokaa/5414726

Huomasithan artikkelin päiväyksen? Se on vuodelta 2011.

Tuon jälkeen, vuonna 2012, on sitten täysjyvärukiin terveysvaikutuksista tieteellisesti kumottu kaikki paitsi yksi: Ruis lisää ulostemassan määrää. (Mikä joillain nopeuttaa ruuansulatusta, toisilla taas sitten ei.)

KAIKKI muut rukiin terveysvaikutukset on nyt siis virallisesti kumottu - ei laske kolesterolia, ei ehkäise tyypin 2 diabetesta jne. MItään näistä kumotuista terveysväitteistä ei olekaan enää tämän vuoden keväästä asti saanut käyttää elintarvikemainonnassa. Tästä on siis EU:n elintarvikeviraston päätös.

Eli jos nyt jotain pitää purkaa, kun tässä purkuketjussa ollaan, niin ärsyttää että linkatun artikkelin kaltaisia jää sitten nettiin pyörimään ja harhauttamaan ihmisiä.  knuppel2 police

Ja juu, ärsyttää sekin että Kuopion yliopisto jatkaa edellen 'ruista, mustikkaa ja rypsiä' linjallaan. Ainoa noista jonka itse hyväksyn ihmisen lajinmukaiseen ravintoon kuuluvaksi on tuo mustikka.
No kaikesta huolimatta..minä idiot2 uglystupid2 syön Ruis leipää..enkä vaan jonkun sokerin takia. Huh coolsmiley
Kyllä mie tiesin et sie aina vaahtoat.. Wink ruisleivästä. :Smiley Tongue
ME ihmiset ollaan kaikki erilaisia. :Smiley

tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2542 : 19.11.2013 18:42:43 »

Poikanen soitti iltapäivällä ja kaikki on hyvin. Voi luoja että olin huolissani!
Loukkaantunut mun sanoista ja piti saakeli soikoon viikon piinassa. No nyt on anteeksiannettu toisillemme ja eteenpäin matka jatkuu  Smiley
Mä kiitin Jumalaa ja huomasin myös että "näen" ja tunnen kyllä välillä kaikkee muuta kuin totuuden vai...
Pääasia että on hengissä. Nähdään huomenna  Smiley Mä en ole ikinä kiintynyt toiseen ihmiseen näin nopeesti
Olen hymyillyt aamusta asti ja tiesin että tästä tulee hyvä päivä ja muutenkin elämäs tulee asiat pikkuhiljaa parempaan kuntoon. Menee vielä aikaa mutta valoa näkyy ja tänään se lisääntyi  Smiley


Huh Huh
Kiva juttu, näköjään viesti meni perille. Wink angel smitten
 angel angel   smitten smitten
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #2543 : 19.11.2013 19:03:26 »

Kiitos neuvoista viisaat naiset.
Olen alkanut syödä nyt vasta kuin ns normaali ihminen enkä näyki enää pikkulapsiannoksia.
Suru ja sekava elämäntilanne saa toiset lohduttamaan itseään ruoalla, toiset juomalla, päihteillä,epämääräisillä suhteilla ja vaikka millä.
Mua ei kiinnostanut syöminen yli puoleen vuoteen koska mun keittiöstä puuttui kokkikaveri kuoleman takia ja kiinnosti vaan olla sekaisin.
Nyt kiinnostaa saada keho kuntoon ja hyvin on ainakin alkanut.
Tekee mieli ihan älyttömästi ruisleipää vaikka olen ollut yli puoli vuotta ilman vehnää, ohraa, ruista ja kauraa
Paras makuelämys ikinä tulee lapsuudesta: mummon leipoma ruisleipä, voita ja mummolan pienestä järvestä vastapyydetty, voissa paistettu muikku siinä leivän päällä. Nam  smitten
Mä testaan kyllä lähiaikoina uudestaan noita viljoja olkoonkin vaikka mistä helvetin esikartanoista peräisin mutta testi tulee.
Tuli nälkä omista ajatuksista.. hyvä merkki  Smiley

tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2544 : 19.11.2013 19:04:06 »

:Smiley kyll mää ruista joka päivä  syön..jos alkais vielä ite tekemään..luomuruisleipää :Smiley
http://yle.fi/uutiset/ruisleipa_on_suomalaista_superruokaa/5414726

Huomasithan artikkelin päiväyksen? Se on vuodelta 2011.

Tuon jälkeen, vuonna 2012, on sitten täysjyvärukiin terveysvaikutuksista tieteellisesti kumottu kaikki paitsi yksi: Ruis lisää ulostemassan määrää. (Mikä joillain nopeuttaa ruuansulatusta, toisilla taas sitten ei.)

KAIKKI muut rukiin terveysvaikutukset on nyt siis virallisesti kumottu - ei laske kolesterolia, ei ehkäise tyypin 2 diabetesta jne. MItään näistä kumotuista terveysväitteistä ei olekaan enää tämän vuoden keväästä asti saanut käyttää elintarvikemainonnassa. Tästä on siis EU:n elintarvikeviraston päätös.

Eli jos nyt jotain pitää purkaa, kun tässä purkuketjussa ollaan, niin ärsyttää että linkatun artikkelin kaltaisia jää sitten nettiin pyörimään ja harhauttamaan ihmisiä.  knuppel2 police

Ja juu, ärsyttää sekin että Kuopion yliopisto jatkaa edellen 'ruista, mustikkaa ja rypsiä' linjallaan. Ainoa noista jonka itse hyväksyn ihmisen lajinmukaiseen ravintoon kuuluvaksi on tuo mustikka.
No täss..on tuoreempaa tutkimusta.Tieteen miehilta.. :Smiley knuppel2 knuppel2   :Smiley :Smiley
http://www.ruokala.net/ajankohtaista/professori-yllattaa-pohjoismainen-ruokavalio-hakkaa-valimeren-ruoat-terveellisyydessa/1288571279914
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2545 : 19.11.2013 19:07:46 »

Kiitos neuvoista viisaat naiset.
Olen alkanut syödä nyt vasta kuin ns normaali ihminen enkä näyki enää pikkulapsiannoksia.
Suru ja sekava elämäntilanne saa toiset lohduttamaan itseään ruoalla, toiset juomalla, päihteillä,epämääräisillä suhteilla ja vaikka millä.
Mua ei kiinnostanut syöminen yli puoleen vuoteen koska mun keittiöstä puuttui kokkikaveri kuoleman takia ja kiinnosti vaan olla sekaisin.
Nyt kiinnostaa saada keho kuntoon ja hyvin on ainakin alkanut.
Tekee mieli ihan älyttömästi ruisleipää vaikka olen ollut yli puoli vuotta ilman vehnää, ohraa, ruista ja kauraa
Paras makuelämys ikinä tulee lapsuudesta: mummon leipoma ruisleipä, voita ja mummolan pienestä järvestä vastapyydetty, voissa paistettu muikku siinä leivän päällä. Nam  smitten
Mä testaan kyllä lähiaikoina uudestaan noita viljoja olkoonkin vaikka mistä helvetin esikartanoista peräisin mutta testi tulee.
Tuli nälkä omista ajatuksista.. hyvä merkki  Smiley
 Wink angel smitten
Juu..niinkait se onkin.. Huh Huh
Ruis,kaura ja ohra..nam..namm Wink
Mikäs sen parempaa.. ku ohrarieska..ite tehty..leivinuunissa..huhh.. :Smiley Tongue Cheesy Cheesy Cheesy.

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2546 : 20.11.2013 09:58:59 »


Uusituvasta: Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat... Tämän jätkän jutuista en usko rahtuakaan:
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2011/10/14/matti-uusitupa-teollisuuden-sponsoroima-professori/

Tai toinen vaihtoehtoinen syy sille, miksi näissä vertailuissa ei ole koskaan mukana kokonaan viljatonta vaihtoehtoa:
http://www.makuja.fi/artikkelit/1833597/ajankohtaista/neurologin-hurja-vaite-hiilihydraatit-madattavat-aivomme/

Meinaan nyt kyllä ärsyttää, kun aina vertaillaan kahta eri viljaa sisältävää ruokavalioa. MItä iloa siitä on kenellekään, jolle minkäänlaiset viljat eivät oikein sovi? Minkä lisäksi lisäkysymys: MIten ikinä saadaan tuloksia viljattoman/viljallisen vertailuista ellei niitä koskaan tehdä?

Ja vielä ärsyttää: Työkaverit ja kaverit, jotka valittavat jatkuvasti vaivoja joiden todennäköinen syy on vilja (vatsavaivat, nivelongelmat), mutta kieltäytyvät kokeilemasta edes sitä 2 viikkoa ilman viljoja - niin vähä riittäisi testaamaan oliko syy niissä. Mielipiteeni on: Jos sitä viljaa on pakko puputtaa, niin sitten turpa kiinni kun tulee aivan ansaitut ongelmat siitä!
« Viimeksi muokattu: 20.11.2013 10:01:01 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #2547 : 20.11.2013 10:29:52 »

sain kanssa muutama vko sitten "saarnan" mitäsais syödä ja mitä ei.

valkoset viljathan on myrkkyä,mut ei auta välil on pakko saada hyvää vehnäpatonkia...

älkää käyttäkö rypsiöljyä paistamiseen,se ei kestä sitä,vaan kookosrasvaa!!!ja laittakaa oliviöljyä joukkoon.

voita leivän päälle.


ja miksi suomessa otetaan maidosta pois kaikki vitamiinit,jotka sitten lisätään siihen takaisin keinotekoisesti?

muualla euroopassa ei tunneta laktoosi-intoleranssia ja keliaakiaa,kun siellä syödään puhtaampaa ruokaa kuin meillä ja HUOM!
käytetään a1 eikä a2 karjan maitoa!!!
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2548 : 20.11.2013 11:13:20 »


Uusituvasta: Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat... Tämän jätkän jutuista en usko rahtuakaan:
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2011/10/14/matti-uusitupa-teollisuuden-sponsoroima-professori/

Tai toinen vaihtoehtoinen syy sille, miksi näissä vertailuissa ei ole koskaan mukana kokonaan viljatonta vaihtoehtoa:
http://www.makuja.fi/artikkelit/1833597/ajankohtaista/neurologin-hurja-vaite-hiilihydraatit-madattavat-aivomme/

Meinaan nyt kyllä ärsyttää, kun aina vertaillaan kahta eri viljaa sisältävää ruokavalioa. MItä iloa siitä on kenellekään, jolle minkäänlaiset viljat eivät oikein sovi? Minkä lisäksi lisäkysymys: MIten ikinä saadaan tuloksia viljattoman/viljallisen vertailuista ellei niitä koskaan tehdä?

Ja vielä ärsyttää: Työkaverit ja kaverit, jotka valittavat jatkuvasti vaivoja joiden todennäköinen syy on vilja (vatsavaivat, nivelongelmat), mutta kieltäytyvät kokeilemasta edes sitä 2 viikkoa ilman viljoja - niin vähä riittäisi testaamaan oliko syy niissä. Mielipiteeni on: Jos sitä viljaa on pakko puputtaa, niin sitten turpa kiinni kun tulee aivan ansaitut ongelmat siitä!
tottakait sitä täytyy..itseään kuunnella. Wink
mutta ei kaikki läheskään kuuntele..ne uskoo mitä esim. tohtori sannoo. Huh
aitoa voitahan ne monikin pelkää..et se tukkii verisuonet..ja kermakin. Shocked
« Viimeksi muokattu: 20.11.2013 11:31:14 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #2549 : 20.11.2013 22:48:53 »

Nimenomaan, kuuntele kehoasi.
Muutama ruisleipäviipale viikossa ei voi räjäyttää suolistoa jos ei sit kärsi keliakiasta
Lihaa ei pitäis myöskään syödä kuin muutaman kerran viikossa eli vaan kalaa, juureksia, marjoja ja vihanneksia, niinkö?
Viljat pois, maitotuotteet pois, lihaa mahd vähän eli tällä paranee.
Kuka syö kalaa monta kertaa viikossa?
Tää ruoka-aihe ärsyttää mua koska pitäis valmistaa kaksi eri lihaa koska niissä viimeinen käyttöpäivä eikä kiinnosta yhtään kokkaaminen.
Mielummin olisin rock-konsertissa jossa frendi on just paraikaa.
Ai niin se perunakin on huono ja riisi myös. Eli elellään tää talvikausi iduilla ja mustikoilla. Kahvia saa juoda ja laittaa siihen kuohukermaa.

tallennettu
Sivuja: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 221
  Tulostusversio  
 
Siirry: