Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 36
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yleistä höpinää asteroideista  (Luettu 277945 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #105 : 11.05.2012 22:41:25 »

Kyl mä totakin mietin mutta välillä vaan kirjoituksen kautta kuulostaa siltä kuin olisit tosi synkissä feelareissa mutta juu tiiän tunteen kun niinhän mä itsekin kirjoittelen kaikenlaista hymyssä suin skorpun mustalla huumorilla ja joskus joku liian herkkä Kala vetää herneen nenään kun ei ymmärrä itseironiaani vaan luulee ehkä kohdistuvan häneen jostain kumman syystä.. Joskus vaan kirjoittaa suoraan asian ytimeen ja joillekin se on liikaa mutta sellaisiahan me Skorpparit ollaan, puhutaan suoraan asiasta kuin asiasta silloin kun puhutaan. Elämä on  Wink

Vastaanottaja.. tuli mieleen Ceres kun luopumistahan tämä elämä välillä on mutta jotain muuta useimmiten tulee myös tilalle vai olisiko niin ettei "salli" kun nekin ajat elämään joskus kuuluu.

Varsinkin kun oppositio syntymäkartalla, minkä sille voi, että ollaan saatu syntymässä haastava ihmissuhdeaspekti ristiksemme.. pandoran lipas sopii tuohon muuten upeasti.  coolsmiley

Toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta (ja opiskelukin tietty tapahtuu jokaisella eri lailla eli ei sitä voi oikein yleistää kun perusteet ja muukin on toki osattava kun muuten ei ymmärrä mitään) mutta ei ne toisiaan sulje pois tai tee toista huonommaksi ja miksi pitäisikään kun samalla taivaallahan ne kaikki on.

Miksi vääntää asioita positiiviseksi väkisin kun asiat on kohdattava sellaisina kuin ne on, ei kyl tulis mieleenkään sanoa asiakkaalle muuta kuin mitä planeetat mun mielestä kertoo.. Sit on tietty eri jos huomaa, ettei toinen ole valmis kuulemaan jotain, silloin pitää asia vaan pistää sivuun ja palaa jos on tarvis kun ei ketään voi väkisin neuvoa.. Niin noh, mulla tietty tuo intuitiivisuus on selkärangassa niin en ehkä sen vuoksi ymmärrä sitä miksi noin joku tekisi..  sullakin varmaan sen vuoksi tuo juuri kenkuttaa Smiley Miten sulla on muuten Mars Uranus ? Mullahan tällä hetkellä tr Uranus oppo yhtymäni, tuo on sellainen minkä haluaisin vaihtaa kartaltani, haluisikko ?  Huh Viime vuoteen asti itse rauhallisuus mutta se on vihdoin 40v jälkeen alkanut löytyä  tickedoff Ahhahaaa

Mä tykkään siitä "nousee tuhkasta kuin Fenix lintu.." , se on niin mua ja juu kuolema on lähellä kun on ihme, että täällä vielä keikutaan Smiley Lilith on lähellä sydäntäni vaikka en mä sitä pidä kivana.  Cool

Ai sä muistit mun Oinaani, mä olen itseasiassa onnellinen siitä kun se on paras mahdollinen akseli mun kartalle, varsinkin nyt kun ryhdyn yrittäjäksi  Cheesy

Ei toi Vaaka nyt sentään pelkkää estetiikkaa ole kun ilman harmonia voi hajota hetkessä kun yhtenä hetkenä toista niin toisena jo toista, sehän se Vaaka myös  ettei se ihan niin tasaisen rauhallinen aina ole mutta olen pari kertaa miettinyt onko sulla Vesimies, Uranus tai huone 11 korostunut kun mietin sitä, että kovinkaan moni ei ole ihan noin kiinnostunut asteroideista kuin sinä olet ja ehkä sen vuoksi juuri koet välillä jollain tasolla ettei kukaan kuuntele sua.. siis tarkotan sitä, että draivaat asteroideja meille juuri tuon vuoksi eli me tajutaan vasta useamman vuoden jälkeen se juttu mikä niissä piilee.. Mä en ole löytänyt noista kaikista vielä niitä lankoja kun jotenkin ne ei puhuttele mua samoin kuin sua mutta mä kyllä lueskelen niistä koska ne kiinnostaa mua ja mä tiedän, että löydän niistä vielä ne asteroidit joiden kautta itse löydän niistä jotain sellaista mikä mun mielestä planeetoista puuttuu tms.  Kaikkea on mahdotonta ottaa repertuaariin, sehän on selvää ettei kukaan meistä voi astrologiasta ikinä oppia kaikkea sitä mitä se on   crazy2

Juu samaa mieltä et skorpparit kestää kaiken tai niin ainakin luullaan kun eihän me syvällä sisimmässä aina niin ajatella vaikka niin väitetäänkin muille..

Mä miellän asteroideja tällä erää itseasiassa mielikuvin lyhyesti Fenix lintu - Lilith vähän tähän tapaan kun mulle se kertoo paljon siitä mitä se on mutta ei se muille tietysti kerro mitään kun olen aloittanut asteroidien opiskelun noin kun mitä enemmän niitä opiskelee, alkaa olla hukassa kun niitähän riittää ja koko ajan joku keksii lisää mikä ei välttämättä ole hyvä juttu astrologialle kun laajentuminen liikaa on harvoin hyväksi mutta jokainen voi itse poimia ne mitkä kiinnostaa niin mikäs sen parempaa kun on valinnanvaraa  knuppel2

Salo vaikenee tältä illalta, huomenna on taas uusi Magdalenan hymyinen päivä..

-M-
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #106 : 12.05.2012 15:33:05 »

Asteroidivyöhykehän sijaitsee Jupiterin ja Marsin välissä.
Mietin tuota, että miksi olen niin kiinnostunut asteroideista ja kaivelin omien  jupiter  kalat / mars leijona keskipisteen ja se on  harka ja  aspect_opp oma Urania asteroidi  skorpioni aspect_con aurinko skorpioni.
Astronomian muusa innoittamassa, antamassa vinkkiä mielikuvalle, joka syntyy  aurinko saabisesti röntgenkatseella ("mahdollistaa diagnoosin") ja intuitiolla 12 huoneessa.
Sieltä nousee just tuolla mielikuvalla aina siihen hetkeen sopiva asteroidi niitten satojen joukosta.
Ei ole tarkoituskaan käsitellä koko ajan kaikkia.
 skorpioni stellium taas 11 huoneessa jakaa mielikuvan yhteisölle hyödyksi?, ottakoon se sen vastaan tai ei.
 saturnus Alasolmu  vesimies aspect_opp kuu kuunsolmu leijona jatkaa samaa linjaa,
Oma henkinen pääoma yhteisölliseksi pääomaksi huoneesta 2 huoneeseen 8.
Omalla vaikeaselkoisella ja aikaansa edellä olevalla tavalla,  saturnus aspect_kvi uranus ceres neitsyt.
Mut se mun kartasta, ei se ole olennaista.

Tuolla estetiikalla hain lähinnä eroa Oinaan ja Vaakasen välille.
Oinas kun toimii spontaanisti, oikeuttaa itse itsensä ja toimii samantien,
mutta Vaaka taas jää välillä puntaroimaan, haluaa toimia ihan yhtä itsenäisesti, mutta haluaa välttää tietoisesti konfliktia,
nielee kiukkunsa ja vetäytyy tilanteesta. Purkaa kyllä kiukkunsa sitten IC:llä Oinaassa kotona,
tai purkaa energiansa kun sen virtaus on vapaampaa ja suurin osa ihmisistä nukkuu.

-
Tämän päivän asteroidi on  vesta.
Miksikö?  vesta aspect_con merkuriusharka.
Sano se sydämellä, ole läsnä viestinnässä, kuuntele, myös kehon   venus kieltä.
Avaa lukko ja pidä avain tallessa.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #107 : 12.05.2012 17:12:16 »

Tuo mietelmä Jupiter Mars keskipisteestä pisti mutkin miettimään kun tuo sopii erittäin hyvin.
Mulle tuli 27 Vaakaa, tutkailin enkä löytänyt mitään mutta kappas opposoi retro Cerestäni Smiley
Joka sekstiilissä noususolmuuni asteen orbilla. Ceres vielä 10.ssä.

Noususolmun ja Aurinkoni keskipisteessä Urania.

Mä sain tuosta Jupiter Marsista kipinän tutkia karttani asteroideja syvemmin kun noin ajatellen ne kyllä saa sitä syvyyttä mikä puhuttaa mua kun Ceres sisältyy Yodiinikin. Mua ehkä kiehtoo samaan tapaan karmallisuuden kuviot kuin sua asteroidit. Mä yritän etsiä sitä klik kohtaa asteroideissa parhaillaan mitkä puhuttelee mua   Undecided

Äläpäs nyt, sun panos on aika olennainen osa tätä sitea   Wink Niin, että kun lapset menee nukkuun niin purat sitten kaikki turhautumat kirjoitellessa, hyvä niin kun meillä on paljon mielenkiintoista asteroidi lukemista  Shocked

Mulla Vesta 8 astetta Skorpionia, ihanassa Stelliumissa kärkenä   Huh Se rulaa..
Ai niin Skorpionin alussa jotain tämmöisiä 1 aste Quaoa ja 4 asteessa Ixion, mitähän nekin tuo Stelliumiin lisää Smiley Pitänee ihmetellä mitä nekin ovat kun ei sano mitään, historian haminalta tuo Ixion kyllä kuulostaa  Angry

Nyt kauppaan ja sitten alan tekemään keskipistelistausta asteroidien kautta, älynystyrät alkoivat pyöriä nääs taas 100 lasis laajentaen tietoisuuttani niihin..

-M-
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #108 : 12.05.2012 22:13:35 »

Noista ns.uusista kappaleista, Varunat ja Ixionit, on ollut täällä ammoinketju.
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=20120.0

Noista keskipisteistä tuli mieleen tai mietin jo aiemmin tätä,
kun Jupiteria tulkitaan isona hyvänä ja Venusta pienempänä hyvänä ja näitten keskipiste on se ns. rakkauspiste,
että löytyskö just nyt niitten keskipisteestä,  jupiter harkavenus kaksoset keskipiste 8,24  kaksoset
jotain erityistä. Asteroidi Altrija, abojen luojajumala on 5  kaksoset eli ei oikein osu.
Eikä omalla kartallakaan ole kummosia murikoita tuossa.
Tässä samalla on  jupiter aurinko 22  harka (kohta minuutilleen tarkka yhtymä) aspect_kvi saturnus 24  vaaka
ja näitten keskipiste on taasen 8  leijona / vesimies,
ja  venussaturnus keskipiste on 24  leijonavesimies.
Syy miks otin Saturnuksen tähän on se, että jos Venus kuvaa suhteita ja kiintymystä niin Vaakasessa on myös nämä suhteet niin riidassa kuin rakkaudessa, ja että jos Jupiter paljon kvinkunssilla hiertää,
niin josko joku löytäs sen Vesta fokuksen iteltään vaikka noista keskipisteistä,
että mikä tai kuka..
ja mites tää liitty asteroideihin, ei mitenkään,
tr Kuu kohta tuon 24  vesimies.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #109 : 13.05.2012 01:54:10 »

Varuna 1  kaksoset sopii hyvin mulle kun puhua pälätän jos tiedän olevani väärässä, ns yritys muuttaa musta valkoiseksi, sopii siis karttaani tuo  hukkuneitten jumalan teema. Pitääpäs seurata omalla kartalla osuukos tr. jossain kohtaa sopivasti.

Quaoar viittaiskin sit karmalliseen puoleen, netti pätkii niin jäi tuosta vielä materiaalin kaivu.

Ai sä olit tutkinu mitä mulla on vai, ei meinaan häävit  tickedoff öö Rakkauspiste on todellinen rappauspiste; 18  skorpioni pisteessä on Huya mikä sekin kuvaa intiaanien taistoja mutta 2 orbin tarkkuudella keskipisteeni opposoi Lilithia mutta ei kyllä ole sellainen olo et jaksais taistella tänään.  Undecided

Mulla  venus  saturnus keskipiste 20  leijona ja siellä Valon jumala Apollo.  smitten
Tuo on hyvä pointti, mä tutkailen mitä retro  venus aikaan tapahtuu ja mitä asteroideja silloin taivaalla sillä mulla  jupiter tekee  aspect_kvi  venus niin seuraan tilannetta ja tunteita kun kivi kengäs taas hiertää taivaan tähtösten kautta ja kerron sit kun tulee vastaan jotain niin voit tulkita.. seurataan siis kun tiedä mikä älynväläys meille tapahtuu kun tuo heureka välähtää!  smiley6600

Merten jumala Nessus on kohta mun Pallaksen päällä ja ajattelin tiistaina käydä paatilla Tallinnassa, noh Nessus pitää musta huolta  :Smiley

Tänään Mars onkin Lilithin päällä niin ärsytyskynnys voi ajoittain heilua  Undecided ei kiva mut hei haittaakse  idiot2

jupiter menee ryhmien huoneessa niin ensi torstaina ollaankin taas muuten asteroidikurssilla, tosin ihan peruskauraa, Hmm  juno  aspect_con  neptunus tani niin oliskos ihan telepaattista oppimiskykyä liikenteessä kun Neptunuskin on 29 astetta 56 kaariminuuttia niin se kyl tarttiskin vähän  juno apuja ettei lähde harhaileen liikaa omille teilleen kun tulee jokin kiintoisa ajatus..

Rakkaustransiitti kyllä sais tulla jo kun sellanen on kyllä täysin unohtanut mut välistä kun  neptunus lasit on niin tiukassa ettei nää vaikka eteen tulis varmaan, ehkä sit 122 vuotiaana kun oon ajatellu elää saman ikäsex ku Calment  2funny

-M-
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #110 : 14.05.2012 00:29:45 »

Keskipisteille tulevat transiitit pitää olla asteen tarkkoja, mitä vähemmän kaariminuutteja erona niin sen parempi.
Siksi ne ovatkin niin "osuvia". Yks astrologi on perehtynyt niihin, olin joskus hänen work shopissaan astropäivillä.
Keskipisteistä tulkitaan paljon sairauksia.
Kai se on rakkauspistekin sitten yhen sortin sairaus.. Tongue

Eihän Nessus mikään merten jumala ole. Lautturi-kentauri, hyväuskoisten naisten huijari?
Liittyy paremminkin "myrkytyksiin" tai kyseenalaistamaan "keitä ne on ne sankarit".. Herakles ja uroteot,
miten hän itse kohteli vaimoaan ja kuoli sittemin omaan myrkkyynsä ja ylennettiin sankariksi.
Siitäkin ollut ketju täällä.

En tutkinut mitä sulla noissa on. Kattelin kyllä karttaasi ja mietin tuota sun Cerestä näin äitienpäivän alla.
En oo ite paljon noita Ixioineja katellut. Jätän ne aina pois luettelosta, kun tulee niin paljon tavaraa muutenkin kartalle..

Kuka muuten pitää asteroidikurssia?
Mun piti joskus mennä Tanhuan pitämälle kahden muun kurssin jatkoksi mut se jäi sitten.
 tr (transiitti)pallas 28  kalat aspect_tri sun  neptunus antaa sulle intuitiivisia oivalluksia,
hoppas så.
Ja  vestaharka on se fokus, keskittyminen ja läsnäoleminen, "tuleen tuijottaminen".
Onhan se paljon muutakin. Yhteinen valtiosääntö ja lukot ja avaimet.

Äitienpäivän asteroidi oli  ceres.
 ceres 13  harka NOVIILI  venus kaksoset.
Sopiskohan tuohon Lauri Viidan runo Alfhild?
Kun tuo  jupiter aurinko 23  harka aspect_ssx venus oli myös.




tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #111 : 14.05.2012 02:53:10 »

No ilmankos Lilithin oppo ei oikeen iskeny Smiley
Juu, tein joskus keskipistelistauksen mutta en ole kuullutkaan, että joku on tutkinut ja
tehnyt listausta sairausasioista..  jännä, tosin mulla on listaus sairauksista merkettäin
niin olisko se sama mutta perustuu vaan keskipisteisiin, en tiedä mihin ne perustuu..

Ku rakkaus mättää niin hihkun rakkauspiste on tänäänkin taas IHAN sairas  2funny

Mun musta huumori iski tuohon Nessukseen kun siinähän on se  skorpioni mustan nuolen
surma et kyl mä luin Wikin mythologian sille. Ei ollu mikään kiva kentauri kun sitä lueskelin
mutta aattelin et jos se vaikka kantaa mut puron yli kuten Heraclesin vaimon, tosin sen
raiskauksen voi kyl jättää väliin kun menetti henkensä heti sen jälkeen kun Heracles näki
ku sehän ampui myrkkynuolen Nessuksen kurkkuun mut Nessus ehti ennen kuoltuaan syöttää
valheita hyväuskoiselle rouvalle, siis en tykkää paateista ni joku vois kantaa, sitä mietin..  Undecided

 ceres kulkee 10.ssä  harka , mielenkiinnolla odotan kun saapuu ryhmiin. Mä en ole äiti mutta
äidin kanssa on ollut todella lämmin syksy ja kevät eli luopumista on vähän ollut kun olen
käynyt vähän harvemmin viime aikoina kun  neptunus aktivoitu napanuoran katkaisuun
kun ehkä elämään ei oikein ole mahtunu ketään miestä kun vanhemmat on aina ollu tärkeitä
mulle, jotain muutosta on siis Helmi-Maaliskuussa ollut havaittavissa Smiley

Kuis sun  ceres, miltä vaikuttanu tänä keväänä, ookko huomannu mittään voimakkaampaa ?

Juu Tanhuan kurssipäivä se on, menossa myös Kesäkuun lopussa viikonloppukurssille Kreivilään,
Forssaan sekä Emilian auringonpaluu workshoppiin + SAS päivien luennoille ja tietty myös Anne
Masseyn workshoppiin + luennolle mitä suunnitellaan Turkuun ja mitähän sitä vielä löytyykään..

Katsoinpa tuossa 16.5. karttaani, mitähän tarkoittaa kun  juno opposoi Onnenpistettä aikas
tarkkanakin vielä  jousimies .. mihinkähän sitä tuolloin lähtis törmäilemään Smiley

Minkäs asteroidin voisi mieltää valvomiseen, 3 päivää valvottu lähes aamuun, täysikuukin ohi..
 jupiter laajentaa astroon ryhmissä
 merkurius pyörii 10ssä mutta Härässä

Kai se on vaan tää astro mikä kiinnostaa niin ettei malta nukkua Wink

-M-
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #112 : 14.05.2012 08:01:28 »

3908 Nyx - yö. Nyt 26  kauris
Mean apoge , Lilith, Leylah - yö (vietteli yöllä viattomia nuoria miehiä) nyt 18  harka.
Itellä nämä yhtymässä 9 huoneessa  vaaka.
IC -yö.
Omaan valvomiseen katson vaikuttavan IC  oinas. Mars aktivoituu öiseen aikaan,
 mars leijona aspect_tri IC  oinas.
tallennettu
MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #113 : 17.05.2012 15:24:26 »

Ups, huomasin, että minulla on parhaillaan tarkalleen tr Kirke  aspect_con Nessus ( 0 astetta Kaksoset). Pitäisikö nyt välttää lääkkeitä?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #114 : 19.05.2012 00:13:21 »

Onks tässä kompa  :Smiley
Kirke, taikojen tekijä, Nessus, jo myrkyn lykkäs.
60-luvulla vastattaisiin tuohon, että aika on aikaa, mut taika on taikaa, koskaan et muuttua saa..
70-luvulla , että "Älä iske Tuijaa, Tuija sua huijaa..
80-luvulla sanottas tuohon, että Älä ole punk, jos olet niin tyhmä, että teet kaiken niinkuin tekee ryhmä. Älä myöskään usko minua vaan sydäntäsi, sillä se kertoo totuuden.

Kirken taikoma susi lammasten vaatteissa?
Tai paremminkin saa maistaa omaa lääkettään..
mut lumikellohan kukki jo  ja jupiter Hermes neuvoi taikoja vastaan. Smiley
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #115 : 19.05.2012 01:11:00 »

Vai Nyc, se on sitten tänään 7 asteen päässä Kuustani. Pian saapumassa 7. huoneen kärjelle  idiot2

Pallas onkin sitten tänään 0 Oinasta, ilmankos pistin isäni järjestykseen kun luuli olevansa fiksu.  2funny

Lilith taas mulla makoilee 11 huoneen kärjellä parhaillaan.

Ja yömyöhään taas kirjoitellaan  buck2

-M-


tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #116 : 19.05.2012 11:12:58 »

Minäkin huomioin tuon Pallaksen oinaspisteessä.
Se ei ole siinä yksin vaan myös Child asteroidi on siinä.
Pallas syntyi isänsä päästä, Child syntyy ihan normaalisti, mitäs nämä ovat yhdessä?
Lapsisotilaita?
Uuden ajan lapsia? Lehtolapsia?
Isät ja pojat?  oinas ja  mars
Lasten oivallukset? Lasten psyykkis-fyysinen hyvinvointi?
Lasten kuume ja päänsärky?
Ovat sitten sektiilissä auringonpimennykselle 0  kaksoset maanantaina.
Kaksosiinkin voi yhdistää leikki-ikäiset ja koululaiset.

Mean apoge Lilith 17  harka on  aspect_opp oma  venus rx.
tr  merkurius harka aspect_opp merkurius
ja tr  jupiter harka aspect_opp aurinko
ja tr  neptunus kalat t-ristinä  askendentti - DC -akselille.
Ihan tarpeeks kaikkee fruitcakeen.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #117 : 19.05.2012 14:19:42 »

Mulla tuo Pallastus ja  kuu on yhdessä...no tuo Child asteroidi sitten myös...jotain oivalluksia lapsiin liittyen?  ja  uranus on saavuttamassa Pholuksen kolmos huoneessa.
Vois aatella, että jotain äkkinäistä muuttuu, kenties pomppaan täältä kotiseinien sisäpuolelta poijjes  :Smiley
Ai niin, se mun  Narcissus oli 0 astetta  kaksoset...taitaa sitten puhjeta nasrsissi kukkaan  :Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #118 : 20.05.2012 00:56:17 »

Eikun sulta Kuuhilda särkyy peili, kun tuo auringonpimennys osuu just noihin 0  kaksoset asteisiin maanantaina. angel
Mulle Nessus lykkää veristä paitaa uskotellen sillä saavutettavan ikuista rakkautta.
Oikeesti varmaan joku ruokamyrkytys, pimennos-Nessus ja 6 huone.
Tai joku työpaitsio.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #119 : 20.05.2012 03:10:53 »

Kannattaiskohan sun jäädä peiton alle Maanantaina  Undecided

Kuu konjuntoi Aurinkoa niin voihan se uusi kuu tehdä ihmeitä kun se voi antaa myös sisäistä voimaa,
no juu toiveajattelua.. yritin miettiä mitä keksin sulle nakiksi mutta en keksiny nyt mittään mutta
oliskohan syytä harjoitella lotusasentoa jos siinä istues sais mielenrauhan mikä helpottas päivää..

Jokatapauksessa päivä taitaa olla juu melko  tickedoff mut hei ota se näin  2funny niin ei tarvii
repiä kaikkia hiuksia päästä  uglystupid2

 smitten

-M-
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 36
  Tulostusversio  
 
Siirry: