Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itse itsensä toteuttavat ennustukset?  (Luettu 3800 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« : 23.01.2012 15:10:20 »

Onkos ennustusten, tarot-korttien yms mukaan elämisessä mitään ideaa?

Kun ennustaja kertoo ennustuksen (esim. kohtaat tietynlaisen henkilön), kuulija alkaa manifestoida sitä todellisuuteensa.
Ennustus toteuttaa itse itsensä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsens%C3%A4_toteuttava_ennuste
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-fulfilling_prophecy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #1 : 23.01.2012 15:50:16 »

Mä oon miettiny tätä viimeaikoina kanssa.
Ja varmaan joskus menee just noin, että kun odottaa jotain tapahtuvan, niin sitten myös käy.
Eli ennustus toteuttaa itse itsensä.  Luo oman todellisuutensa

Mutta menee se toisinkin toisinaan.
Ja on menneisyys ja nykyhetkikin.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #2 : 23.01.2012 16:41:23 »

Koko tarotkorttien idea on mielestäni se, että saa helpommin yhteyden omaan sisimpäänsä ja intuitioonsa, jotka lopulta ovat ne joiden perusteella päättää mitä elämässään tekee. Se mystisyyden verho, ja rauhoittuminen, keskittyminen, auttavat kuuntelemaan itseään.

Olen kokenut kyllä sellaisiakin yllättävän monesti, että kun tapanani on säännöllisesti nostella kortteja, olen saanut sieltä toistuvaa teemaa, jonka olen päättänyt selkeästi ohittaa, sillä en ole halunnut sellaista elämääni. Kuitenkin, jotain vain tapahtuu, ja tuo asia onkin tullut elämääni. Korttien viesti piileekin siinä, että ne (alitajuntasi) sanovat ehkä asioita jotka olisivat sinulle hyväksi, mutta et päivätajunnassasi niitä jostain syystä halua. On siis hyvin myös mahdollista, että jos kovin haluat kieltää intuitiosi viestit, voit toimia päinvastoin kuin kortit kertovat.

Oma asiansa on sitten millä tavalla tulkitsee kortteja. Koskaan ei saisi liian kirjaimellisesti tai orjallisesti. Ne ovat vain väline, joka ei aina toimi. Myös jos tulkitsijana on joku toinen, voi viesti värittyä matkan varrella. Aina oma harkinta ja järki kannattaa olla mukana.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 24.01.2012 11:47:13 »

Tuli tuosta edellisestä mieleen, että onko korteista tulleella viestillä jokin aikaraja? Mielestäni ei, itse en ainakaan tykkää laitella niitä rajoja, sillä sen mitä korteista nostaa ei viestinäkään ole aikaan sidottu yleensä. Aikaa ei muutenkaan voi määritellä siksi, että mitä tulee tapahtumaan, riippuu niin monista pienistä tekijöistä, joita kaikkia ei tietenkään voi ennustaa. Ei siis voi määritellä kuinka pitkään jokin tunnelma on läsnä, voi vain arvioida mitä tällä hetkellä on ja on todennäköisesti tulossa jos kukaan ei radikaalisti muuta suuntaansa. Eihän taroteista lopulta olisi mitään hyötyä jos ne väistämättömän ennustuksen sanoisivat. Kyllähän ihmisellä pitää olla mahdollisuus muuttaa elämänsä kulkua jos niin haluaa.

Muistan jotain itselleni nostettuja tulkintoja, joihin on laitettu aikaraja, ja lopulta tuntuu että nekin nostot ovat viestineet lähinnä mahdollisuuksia jotka voi laittaa halutessaan hollille, niin eivät tapahdukaan. Sitten ne voivat tapahtua tuon aikarajan ulkopuolella jos päättääkin jonkin muun asian elämässään toisin joka niiden tulon mahdollistaa. Jos hirveän kauan on edellisestä nostosta, kannattaa nostaa uudet kortit ja katsoa onko edellinen tunnelma jälleen läsnä, vai onko siellä joitain muita. Minulla kyllä aika pitkään on odottaneet, tai sitten vain on ollut kyse siitä että aikarajaa ei ylipäänsä ole osattu asettaa oikein. Omasta mielestäni sitä ei pitäisi asettaa ollenkaan.  Wink
tallennettu
Saxpi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili
« Vastaus #4 : 24.01.2012 12:30:05 »

Mulla on ollut sellaista että muutamaa kuukautta aiemmin on ollut tunne että esim. keväällä tapahtuu jotain mukavaa. Näin myös tapahtui. Sitten viime joulusta tuli tunne että joulu on mukava. Ei ollut. Oli tavanomaista huonompi. Se mielestäni kertoo että jotain on mennyt vikaan.
Yleensäkin se 3 kk on ollut jokin aikaraja milloin on tiennyt tulevaisuudesta. Mutta nykyään näköjään jokin sorkkii elämääni niin paljon ettei intuitiokaan päde enää. Sekin on muuttunut ettei aaltoliikettä taida olla enää, ainakaan niin kuin ennen. Pahojen aikojen jälkeen tuli hyvä kausi, nykyään tuntuu ettei sinne pääse. On pientä parannusta tapahtunut kuitenkin jos ajattelee mun elämää yksinään, mutta tuntuu että muille touhu on kohtuuttoman raskasta.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: