Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vedet  (Luettu 8811 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Raskaiden Vesien
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« : 29.11.2005 10:46:40 »

Haluaisin aloittaa keskustelun peruselementeistä unissa ja kuinka kukin on niitä tulkinnut ja onko niiden merkityksistä löytynyt mitään kenties yllättävää; jotain sovituista merkityksistä poikkeavaa. Minkälaisiin tunteisiin ne on unissa linkittyneet?

Laitoin otsikoksi vedet mutta yhtälailla olisi kiva kuulla aiheista

VESI, TULI, MAA ja ILMA.
tallennettu
Raskaiden Vesien
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26


Profiili
« Vastaus #1 : 29.11.2005 10:56:39 »

Aloitan tietenkin itse.

Maasta tursusti mäntyjen korkuisia vesipylväitä. Ne lähestyivät.

Piilouduin rakentamani lumikasan päälle ja totesin: "Nämä vesipylväät taitavat yrittää tulla juuri niistä paikoista, mihin ihminen on rakentanut jotain". Vesipylväät yrittivät puskea lumikasan alta ja minulla alkoi olla huterat oltavat.

Omatulkinta:
 Vesipylväät=tunteet
 Lumikasa=kylmä kuori, muuri, jonka rakennan pitääkseni tunteet sisällä.
 Opetus=Ne muurit, joita rakennan pitääkseni huonoina pitämiäni tunteita sisällä, aiheuttaa ne nimenomaiset tunteet.
tallennettu
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #2 : 30.11.2005 01:02:39 »

Mun unissani on usein vettä ja paljon vettä  Smiley Ja niistä vesiunista jää aina positiivinen tunnelma. En ole säännöllisesti tulkinnut vettä mitenkään vaan yhdellä tietyllä tavalla, mutta alitajuntaan liittyvästi yleensä kuitenkin siis sukellus veteen = sukellus syvemmälle alitajuntaan. Usein unissa on ihania sinisiä tai kristallinkirkkaita vesiä, suuria järvenselkiä tai myös paljon uima-altaita. Toistuvasti näen unta suuresta maanalaisesta luolasta, jossa on uima-altaita ja vesiliukumäkiä, ja paljon eri-ikäisiä naisia.

Rakastan järviä ja uimista, joten on ihanaa nähdä vesiunia  smitten

Yhden vähän erilaisen muistan, siinä olin polkupyörällä matkalla "kylälle" ja yritin soittaa taksia kännykällä, joka  - kuten unissani usein - ei suostunut toimimaan. Silloin tajusin että näen unta ja että voin ohjailla untani halutessani, ja päätin haluta itselleni auton ajettavaksi polkupyörän sijaan. Toiveeni ei kuitenkaan toteutunut, vaan putosin maantienojaan, joka oli syvä ja täynnä kirkasta vettä, vesi virtasi voimakkaasti ja lähti kuljettamaan minua takaisin kotiin päin. Oon tulkinnut sitä niin, että alitajunta halusi pitää vallan unessani, eikä antanut lupaa ohjailla sitä. Mutta sitä en tajua, miksi vesi vei minua takaisin kotiin, koska yleensä aina, kun näen maantieunia, olen menossa kotoa pois  Undecided
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
Dniwfoffup
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #3 : 30.11.2005 07:22:43 »

Jos näen unta luonnonvesistä, ne ovat kirkkaita (niin että pohjalle näkyy) ja niissä on paljon kaloja aina, joskus jopa pelkään niitä. Usein paikkana jossa luonnonvettä on, on joku soramonttu. Uima-altaista näen myös unia silloin tällöin, ne ovat aina jonkun rakennuksen sisällä ja sukeltelen ja uin niissä. Vesiunet ovat aina ihania. Ja jos olen laivalla unessa (yleensä katselen merta), olen huomannut että yleensä sen jälkeen tapahtuu jotain kivaa parisuhteessa  Smiley.
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #4 : 30.11.2005 14:18:36 »

Mulla oli aikaisemmin paljon vesiunia, viime aikoina ei kai niin paljon. Yleensä se on uimahalli tai meri. Uimahalliunet liittyvät jollain lailla ala-asteen hirveisiin uimaopetustunteihin, olisikohan vihje siitä, että sen aikaisia asioita pitäisi työstää jollalin lailla. Meriunissa on yleensä myrsky, tulva, hyökyaalto tai sitten laiva tms. joutuu merihätään, niiden merkityksistä taas en osaa sanoa mitään. Kerran ihan pienenä näin unta, jossa kantapääni juuttui lavuaarin reikään, ja pelkäsin jonkin aikaa juoksevaa vettä elävässä elämässä.
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Valon kulkija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #5 : 01.12.2005 12:01:50 »

Hei vaan!
 Olen nähny enne unia koko ikäni. Meillä on suvussa näkemisen ja parantamisen lahja. Silloin kun näen vedestä unta, merkitsee se millaista vesi on. Jos kirkasta ja lämmintä se on hyviä asioita niille joita unessani näen. Jos vesi on likaista se on murheita tai vaikeita asioita. Kylmä ja kirkas vesi, sitä tulkitsen kylmiksi asioiksi mutta ei pahaa.

Tuli on symboloinut parisuhdetta, suurella roihulla syvää rakkautta ehkä liittoa, mutta jos tuli sammuu se on ollut suhteen loppua heille joita näen sammuttamassa tulta.

Kahta muuta elementtiä en ole oppinut tulkitsemaan ja harvoin näen selkeitä näihin liittyviä. Yheen aikaan näin maansortumista ja maanjäristyksistä unta, mutta en osannut selkeästi yhdistää mihinkään tiettyyn asiaan. Ehkä jotakin elämän perusasioiden järkkymistä.

Muuten tosi hienoa löytää tällainen foorumi, jossa voi jakaa kokemuksia. Olen ihan tuore valontuikku täällä, toivottavasti löydän paljon kaltaisiani. smitten
tallennettu
Nukke
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #6 : 03.12.2005 22:16:51 »

MULLE VEDET OVAT UNISSA AINA PAINOSTAVIA. USEIN OLEN PELASTAMASSA JOTAIN LASTA HUKKUMISELTA TAI SITTEN ITSE OLEN HUKKUMAISILLANI JA VIIME HÄDÄSSÄ SAAN KIINNI JOSTIAN OLJENKORRESTA. KOSKAAN VETEEN LIITTYVÄ UNI EI OLE OLLUT POSITIIVINEN.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 14.12.2005 23:58:30 »

Minulla myös harvemmin veteen liittyvät unet ovat mitenkään positiivisia. Kyllä sellaisiakin olen onneksi nähnyt. Useimmiten veden ollessa unessani olen kuohuvan kosken vietävissä, kohti mielettömän isoa vesiputousta. Tai sitten olen hukkumaisillani järvellä tai merellä, jossa vajoan ja vajoan yhä vain syvemmälle. Tuollaisessa unessa tiedän aina etten pääse enää hengissä pintaan.

Noissa hukkumisunissa on sellainen jännä piirre, että vaikka ne ovat päätunnelmaltaan inhottavia ja ahdistavia painajaisia, niin aina jossain vaiheessa vajoamistani ikäänkuin luovutan vastaan pyristelemisen, ja annan itseni upota ja tulee tavallaan sellainen rauhallinen ja levollinen olo. Sen jälkeen tuo uni yleensä päättyy ja herään, tai sitten alan nähdä jotain toista unta. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?  :Smiley

Hämärästi muistelen myös, että aina kun olen nähnyt jonkinlaisesta sameasta vedestä unta olen pian sairastunut flunssaan tms.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2005 00:03:41 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
helluri68
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #8 : 15.12.2005 09:02:59 »

Unissa vesi on minulle yleensä merkinnyt ahdistusta, herätessäni olo on ollut hieman epämukava. Yleensä itse olen ollut se joka on veden varaan joutunut tai ollut hukkumaisillani. Tässä muutaman kerran olen nähnyt unia, joissa hukkumistilanteessa olen huomannut olevani rauhallisena ja olo ollut hyvä.  Smiley
1. kerta: ajan autolla sillalla, kyydissäni on poikani ja vieressä istuvaa en tunne/muista. auto ajautuu sillan kaiteen yli jokeen, jossa on tumman mustan puhuvaa vettä. Tunnen kun auto alkaa vajota, mutta olo on kevyt ja rauhallinen.
2. kerta: olen johonkin menossa tuttavani kanssa, ollaan myöhässä. päätämme jättää sitten menemättä. istumme sohvalle ja yhtäkkiä sohva liikkuu, me lennetään. lennämme ulkona talojen yli, näen kaikki tutut paikat. yhtäkkiä minä tipun sohvalta ja putoan veteen, tuttavani jää sohvalle; en joudu kuitenkaan paniikkiin. näen veden alta kun tuttavani koittaa pelastaa minua. itse tunnen oloni rauhalliseksi ja lämpimäksi; ei ole yhtään kylmä. herään ikäänkuin tästä "unesta"; palaan kotioloihin ja luen lehteä jossa näin oman kuolinilmoituksen; todellakin aamulla nyt oli hieman epämiellyttävä olo. viimeöisestä unessa näin ikäänkuin kaksi unta sisäkkäin.
Olen jonkinverran tutkaillut unien merkitystä, mutta osaako kukaan sen kummemmin sanoa mitä yleisesti nuo merkitsevät; vesi, auto, lentäminen, kuolinilmoitus  Huh

Joulunodotuksia!    smitten
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
AC: Jousimies
Kuu: Skorpioni
Merkurius: Neitsyt
Venus: Neitsyt
Mars: Leijona
aikila-1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #9 : 16.12.2005 19:33:29 »

Oli vuosi 1999/12  skorpioni
näin unta,että viimeiseksi edesmennyt isoisäni eli ukkini saattoi jotakin nuorta poikaa koulun asuntolasta kohti kirkkoa kotikyläni järven yli.Jäät rakoilivat...näin pohjaan saakka unessa. Samaan aikaan mieheni oli nähnyt unta, että vasta kuollut, mutta ei vielä haudattu, tuttu mies, yritti saada kahta nuorta rannassamme uimassa ollutta veden alle...venettäkin kaataa...ei onnistunut!
Kerroimme toisillemme  unistamme herättyämme...työpäivä meni ja kotiin palattuamme saimme soiton tutulta naiselta.Oli tullut paikalle, kun lapsemme ajoivat kolarin kolusta kotiinpalatessaan!
Elämäni järkyttävin ilta!
toinen säilyi tajuissaan, toinen loukkaantui ja jäi aivovammaiseksi, 2 viikkoa tajuttomana.Anoppini kuoli vanhana tämän jälkeen 1½ kuukaudessa, appeni 2 ½ vuoden kuluttua, isäni melkein 3 vuoden kuluttua tästä...ja monia muita sukulaisia.. eli kaikkien kuolemantapausten jälkeen
ELÄMÄMME MUUTTUI -osaamme antaa arvoa toisillemme...itse voin sanoa, että muutuin henkisemmäksi. Oliko isoisäni varoittamassa minua tulevalta tai ilmoittamassa muutoksesta, joka tulee elämääni?
tallennettu
taikuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 112



Profiili
« Vastaus #10 : 17.12.2005 11:23:36 »

Vesi

Miten ihana elementti sitä pitää todella kunnioittaa todellisessä elämässä ja uni elämässä.  Smiley  Olen huomannut omista unista sen että veden laatu merkitsee mutta ennen kaikkea myös oma tunnelma. Vesi unet ovat aina olleet vahvoja unia mulle ja varsinkin jos itse olen kosketuksessa veden kanssa.
Aina kun uin vedessä tapahtuu suuria muutoksia elämääni jos ei heti suoranaisesti,  niin tapahtumia jotka johtavat siihen että on suuri muutos tulossa aikanaan.  Kun taas vain koen vettä muilla aisteilla ja on muita ihmisiä mukana niin silloin muutokset koskevat heitä.

Maa

Sitä se kaikki lähtee; perusta. Unet maasta ovat myös olleet hyvin merkittäviä niitä vain en näe niin useasti. Näin kerran vahvan unen ja silloin maa avautui mun alata ja vajosin autoineen maan sisälle huomasin  että en ollut ainoa ihminen kun vajosi siihen kuoppaan vaan siellä oli maakerroksissa paljon muita autoja myös.  Cry Sen jälkeen myös tapahtui suuri muutos elämääni ja ne ihmiset jotka olivat maan pinnalla kun vajosin liittyivät myös muutokseen.

Ilma

Se tuo niitä tulahduksia. Tuuli on viennyt mua usein seikkailemaan välillä tosi omituisiin paikkoihin Huhidiot2 Olen toisinaan todellinen tutkimus matkailija koska näen semmoisia paikkoja mitä en ole koskaan nähnyt tai edes kuullut että on olemassa. Mutta niistä unista olen myös oppinut tuntemaan että koska ne unet ovat merkittäviä. Tuuli unet ovat usein koskettanut ihan mua itseään tai aivan vieraita ihmisiä ketkä en tunne.

Tuli

Se on niin kiehtova todellisessa elämässä ja uni elämässä. Tuli on myös ollut merkittävä, tosi merkittävä. Näen harvoin tulta unissani mutta silloin kun näen niin oma tunne elämä on roihunut ja tulisesti, ihanaa. Wink


Tässä osa omista kokemuksista. Tunne unissa on kyllä aina se juttu mitä pitää huomioida ja olla rehellinen itselleen. Mikä oli se todellinen tunne niin sen joutuu aina kokemaan tai oppimaan todellisessa elämässä. Ja se on niin mukavaa kun taas oppii jotain uusia juttuja. Cheesy

Mukavia unia kaikille  Cool

taikuri crazy2
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: