Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Laskusolmu  (Luettu 12608 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« : 15.04.2009 17:14:51 »

Pitääkö säikähtää, kun huomasin vasta nyt, että 1. huoneessani on auringon ja venuksen lisäksi laskusolmu skorpionin merkissä siis? Haluaako joku vähän valaista?  Shocked
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #1 : 16.04.2009 11:55:29 »

Ei siinä ole mitään pelättävää.  Smiley  Mä ainakin olen sen tulkinnut niin että se on karmallinen muisto entisestä elämästä, jollaiseksi olet siinä kehittynyt/tullut. Skorpparipiirteitä ei siis tarvis erikseen kehittää vaan ne ovat jo olemassa. Pikemminkin voi keskittyä siihen että 'poistaa' skorpparin huonoja puolia itsestään.
Ykköshuone on varmaan helpompi työstää laskusolmua kun 12. Skorpparilaskusolmu 12 vois tehdä pahaa jälkeä alitajunnassa, unissa. Ykkösessä se olis enemmän omassa hallinnassa.
Aurinkoskorpparina varmaan tiedät mitä hyviä puolia siinä   skorpioni on ja mitä huonoja. Toivottavasti aurinko samassa ei sokaise liikaa. Jos vaikka laskusolmu ja aurinko on konjuktiossa.
Noususolmu sitten on se jota pitää kehittää, eli sitten  harka
« Viimeksi muokattu: 16.04.2009 12:38:01 kirjoittanut ancelica » tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #2 : 16.04.2009 15:58:35 »

No joo, mussa tulee ainakin hyvin esille ne skorpparin huonot puolet  Grin
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #3 : 16.04.2009 16:08:29 »

Siinä on sitten työnsarkaa päästä niistä eroon  Wink
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 16.04.2009 16:55:03 »

Nämä solmut ovat minullekin vielä aivan outoja juttuja.
Sen vain muistan, että jotain kohtalonomaista ja menneisyyden kanssa jotakin on tekemistä.

Minullakin laskusolmu on skorpionissa ja jopa yhtymässä Kheironin kanssa, molemmat 11.huoneessa. Kheiron on myös oppositiossa Pallas Athenen kanssa.
Mitähän se kaikki meinaa?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #5 : 16.04.2009 17:53:34 »

Mulla taitaa olla se laskusolmu yhtymässä aurinkoon, ja aurinko taas on yhtymässä venukseen.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #6 : 16.04.2009 17:57:52 »

Jahas ja auringon lisäksi se on yhtymässä Junoon Cheesy
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 16.04.2009 18:40:49 »

Mulle laskusolmu kertoo siitä, mitä on helppo tehdä.
Noiden jälleensyntymisoppien mukaanhan se on sitä tietotaitoa, minkä sielusi on jo oppinut tai tottunut käyttämään.

Skorpparissa ollessaan kai asioiden syvällinen pohtiminen voi tulla luonnostaan, eikä minkäänlaisten oivallusten kautta ensin. Sitä myös helposti uhkaavissa tilanteissa ajautuu sellaiselle pisteliäälle puolustuskannalle, alkaa iskeä toista vyön alle, sinne henkilökohtaisuuksiin. Ja ihan ilman että välttämättä huomaakaan. Se on vain se ensimmäinen käyttäytymiskeino. Tässä elämässähän sitä pitäisi sitten oppia käyttämään järkevästi ja huomata milloin se ilmenee automatisoituneena.

Jännä juttu on se, jos laskusolmu on yhtymässä aurinkoon, ja vielä ykköshuoneessa!  Cheesy Silloinhan nämä automatisoituneet käyttäytymistavat ovat hyvin kiinteästi kiinni siinä mitä tässä elämässä haluaa toteuttaa. Se voi tarkoittaa sitä, että on jo helppo ilmaista itseään ja olla oma itsensä, sillä olet sitä jo. Mutta se voi tarkoittaa myös sitä, että näiden automatisoituneiden tapojen huomaaminen on yhä vaikeampaa, ja ylilyönnit ovat mahdollisia. Inkarnaatio-oppia ajatellen tuli vielä mieleen sellainenkin, että jokin kehitystehtävä on edellisessä elämässä jäänyt hieman kesken, kun olet sen saman saanut tähänkin elämään. Sinun siis pitää jatkaa se loppuun ja sen jälkeen keskittyä noususolmun osoittamaan tehtävään. Elikkä esimerkiksi ensin sinun pitää hoitaa itsetuntosi kuntoon, jonka jälkeen tämän elämän tehtäväsi on kestävän ihmissuhteen luominen. Se ei onnistu ennen kuin olet selvittänyt tämän ensimmäisen asian.  Smiley

Khironiin yhtymässä ja 11.huoneessa taas ollessaan, ensimmäisenä tulee mieleen että olet luontaisesti auttaja ja tulet toimeen ihmisten kanssa, ja se vetää sinua puoleensa, muttei kuitenkaan ole sinulle tässä elämässä (mitä sanavalintaa sitten käyttääkään) hyväksi. Sinulle tekisi enemmänkin hyvää kuunnella omia halujasi ja toimia täyttääksesi ne, silloin varmana löydät sen puuttuvan palan, mikä jatkuvasti tuntuu puuttuvan, ja minkä puuttumista ihmettelet, sillä sinähän autat ihmisiä ja siitä pitäisi tulla hyvä mieli. Ei se tarkoita silti sitä, että ne auttajan kykysi tulisi jonnekin unohtaa, sehän olisi vain hukkausta, vaan kuten se suuri lause kuuluu, kun on itse täynnä, on jotain mitä jakaa.  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 16.04.2009 18:52:45 »

Lainaus
Khironiin yhtymässä ja 11.huoneessa taas ollessaan, ensimmäisenä tulee mieleen että olet luontaisesti auttaja ja tulet toimeen ihmisten kanssa, ja se vetää sinua puoleensa, muttei kuitenkaan ole sinulle tässä elämässä (mitä sanavalintaa sitten käyttääkään) hyväksi. Sinulle tekisi enemmänkin hyvää kuunnella omia halujasi ja toimia täyttääksesi ne, silloin varmana löydät sen puuttuvan palan, mikä jatkuvasti tuntuu puuttuvan, ja minkä puuttumista ihmettelet, sillä sinähän autat ihmisiä ja siitä pitäisi tulla hyvä mieli. Ei se tarkoita silti sitä, että ne auttajan kykysi tulisi jonnekin unohtaa, sehän olisi vain hukkausta, vaan kuten se suuri lause kuuluu, kun on itse täynnä, on jotain mitä jakaa.  Smiley

Kiitos Ave!

Onko tuo jotakin sitä, että kun väsyn ja saan tarpeeksi, kuten nuorena usein tein, 'pakenin' johonkin uuteen tai korpeen. Kerran luulin löytäväni hyvän lymypaikan vain itselleni, mutta auta armias, ympärilleni kehkeytyi oikein probleemien joukko, jotka tukeutuivat taas minuun. Nyt vanhempana osaan 'lymytä' paremmin, jos jos joukko ympärilleni muodostuukin, huomaan, että tarvitsen heitä! Mutta oppia sekin, että osaa olla 'pienesti' ja karsia asioita. Opettelen. Wink

Laskusolmu yhtymässä Kheironiin, ja Kheiron yhtymässä (orbia on kuitenkin)Askendenttiin(skorppari sekin) kai osoittaa kaiken sen mitä tuossakin suhteessa tulisi käydä läpi ja oppia. Eli nyt ymmärränkin sen eräänä kehityspesänä, josta voisin löytää jotakin itselleni tärkeää.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #9 : 17.04.2009 07:21:54 »

Onneksi mikään mun neljästä  skorpioni-planeetasta ei tee laskusolmulle yhtymää, niissä on tarpeeksi tekemistä jo yksinään. :Smiley
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #10 : 17.04.2009 11:57:19 »

Mulla taitaa olla se laskusolmu yhtymässä aurinkoon, ja aurinko taas on yhtymässä venukseen.

Yhtymässä aurinkoon se voi tehdä juuri sen 'sokaisevan' vaikutuksen ettei huomaa miten pitäis korjata niitä skorpparitapoja...  aurinko ja  venus kanssa, ihmissuhteisiin, myös fyysisellä tasolla?
Mutta ne positiiviset  skorpioni vaikutukset toimivat, ja ne saa toimintaan helposti kun on se  aurinko siellä nytkin.
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #11 : 17.04.2009 18:31:47 »

Kertookohan toi yhtymä aurinkoon jotain isäsuhteesta?
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #12 : 17.04.2009 20:19:22 »


Hih!  Wink

Minulla myös laskusolmu 1. huoneessa, mutta  neitsyt  ja  aspect_con  aurinko joka on  aspect_con  pluto joka on  aspect_con  uranus joka on  aspect_con  jupiter joka on  aspect_con merkurius
Tuossa on ihan liikaa minulle tulkittavaa, mutta lasku solmu on siis osana stelliumiani joka on 1. ja 2. huoneessa  neitsyt ja  vaaka merkeissä.

Mitähän tämäkin tuo?
Osaan kyllä kaikki neitsytmäiset temput.  laugh

Isäsuhteesta? Sellaista minulla ei ole olleenkaan!  Shocked

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #13 : 18.04.2009 13:23:05 »

Ykköshuone on varmaan helpompi työstää laskusolmua kun 12. Skorpparilaskusolmu 12 vois tehdä pahaa jälkeä alitajunnassa, unissa. Ykkösessä se olis enemmän omassa hallinnassa.

No justiinsa niin uglystupid2  Mulla laskusolmu  kauris 12. huoneessa, eli työnsarkaa riittää 2funny  Sen muuten olen huomannut, että mulle sellainen säännöllinen arki kaikkine töineen voi olla tosi raskasta ajoittain - on helppo paeta jonnekin ajatusten virtaan, vain ajelehtia päivästä toiseen (ajelehtimista hiukan vahvistaa vahva  jousimies -painotus - eli katsotaan mistä aamulla herätään Cheesy ), mulla on vähän turhan vilkas mielikuvitus.

Tiedän sen, että mun pitää tehdä säännölliset arkisuunnitelmat, että saan päivärutiinit tehdyksi - sekin on tosin välillä niin vaikeaa Sad  Mun elämä tarvitsee suunnitelmallisuutta ja järjestelmällisyyttä - siinä se noususolmun 6. huoneen vaikutus. Lisäksi mulla on Onnenpiste  neitsyt (tosin 7. huoneessa), eli onnea tuo tosissaan järjestelmällisyys ja suunnitelmallisuus. Tämä on tosin hankalaa juuri tuon laskusolmun takia ja lisäksi mulla on tarkka  aurinko aspect_squ Onnenpiste - eli työnsarkaa, työnsarkaa.. Tongue

No, noihin merkkisijainteihin, niin se on aika helppo vetäytyä yksinäisyyteen, olla enempi järkevä kuin tunneihminen (ja tästäkin huolimatta olen tunneihminen henkeen ja vereen). Eli aina, kun tunnen asemani uhatuksi/koen, että muhun tulee sattumaan, niin vetäydyn, muutun kylmäksi, tunteettomaksi. Se on tuo laskusolmu  kauris . Noususolmu  rapu :ssa taas aiheuttaa sen, että kun saan tuntea, rakastaa, olla lämmin ja tunteellinen, auttaa rakkaimpiani, niin se on suurinta iloa, mitä voin kokea. Olen hyödyllinen, avulias, tunnen, että mua kunnioitetaan - kyllä, tähän koitan pyrkiä Smiley  Olen aika avulias (ja hölmö) aatu-tyyppiä loppupeleissä Grin

Tästäkään huolimatta en koe itseäni äitihahmoksi, vaikka onkin  kuunsolmu rapu suht arkisessa 6. huoneessa.. Sad
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 133


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #14 : 18.04.2009 23:49:37 »

 kuunsolmu skorpioni 12 h. eli laskusolmu  harka 6 h. Tarkoitus olis kai yrittää kehittää itseään tonne  kuunsolmu skorpioni suuntaan, mutta hei.. haluanko todella?.. Ekaks tulee mieleen mielipuoli tai sitten erakoitunut nunna jossain luolassa! Vähän niinkun että ensin viljelen tässä peltoa maaseudulla kaikessa rauhassa ( harka) ja yhtäkkiä sekoan..tai valaistun- kuokka tippuu kädestä ja joudun joko pöpilään tai ryömin skutsiin meditoimaan ( skorpioni). laugh
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: