Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sinä ja Tähdet CDROM:ista kysyisin...  (Luettu 7549 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sirumuru
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« : 16.05.2006 10:44:16 »

Kun töissä meille asennettiin uudet XP-tietokoneohjelmat, tuo romppu ei enää asennu koneelle. Kyse Adrian Ross Duncanin astrologisesta rompusta, joka kai aikoinaan on tarkoiettu Windows 95:ssä toimivaksi (Helsinki Median toimittama, Anttilasta taisi ostaa kauan sitten). Hyvin toimi kuitenkin Windows 2000:ssa. Onko teillä kokemuksia, miten sen saisi toimimaan, vai pitääkö unohtaa ko. romppu unholaan.  Cry

Kiitokset tv. Sirumuru
tallennettu

Tänään ole kuin kotka ja lennä sinne missä unelmasi ovat.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.05.2006 11:45:00 »

Öö, en todellakaan ole mikään tietokonenero, mutta mieleen juolahti, että eikös XP:ssä ole kohta, josta saa valita, että kyseinen ohjelma toimii -95 yhteensopivuustilassa...?

Kokeilepa seuraavaa:
- "yhteensopivuustila" määritetään käynnistä-valikossa olevalle pikakuvakkeelle seuraavasti:
1) Napsauta valikosta löytyvää Sinä ja Tähdet-ohjelman käynnistävää pikakuvaketta hiiren kakkospainikkeella
2) Valitse avautuvasta paikallisvalikosta ominaisuudet
3) Valitse yhteensopivuus välilehti
4) Laita ruksi kohtaan
  • Suorita ohjelma yhteensopivuustilassa ja valitse yhteensopivuustilaksi [Windows 95]
5) Tallenna [Ok]
6) Käynnistä Sinä ja tähdet-ohjelma ja testaa

Jos tämä ei auta, joku viisaampi osaisi ehkä auttaa... Ahto?


Harmi olisi, jos ei enää toimisi. Tuolla ohjelmalla olen itsekin aloitellut ja se on ihan kätevä ja monipuolinen perusohjelma kauniine kartanpiirto-ominaisuuksineen.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2006 11:51:15 kirjoittanut May » tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 16.05.2006 13:17:06 »

World of Wisdomin sivuillahan enkkuversioita näkyy olevan. Itse en tiedä, löytyisikö enää Suomesta, epäilen. Näkyy vaan nuo enkkuversiot maksavan maltaita verrattuna siihen, että esim. Anttila myi romppuja aikoinaan (markka-aikaan) 19,95. Onhan toki yleinenkin hintataso jo tuosta noussut ja ohjelmiinkin tullut varmasti uusia ominaisuuksia.

Kertoilehan täällä, jos löydät jostakin vielä suomenkielisiä versioita myynnistä - ja mielellään vielä XP-yhteensopivia. Moni olisi taatusti kiinnostunut! Smiley
tallennettu

Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #3 : 16.05.2006 14:12:10 »

Sirumuru, sain "sinä ja tähdet" -rompun toimimaan myös XP:ssä. En nyt muista, minkä koukeron sille tein, ainakin se pitää ensin asentaa ja avata sitten tietyn kuvakkeen kautta. Mutta kunhan menen kotiin myöhemmin niin katson miten se meni ja infoon sua! Ole huoleti, kyllä sen saa toimimaan  Wink
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #4 : 16.05.2006 14:18:48 »

....tai sitten teillä on töissä esto ohjelmien asentamiselle! Eli pitää olla järjestelmänvalvojan oikeudet, ennenkuin mikään asentuu. Tämä se syy varmaan onkin, koska mulla kotikoneelle meni ihan kiltisti. Pyydä jotakuta mikrotukea  apuun, jolla ne oikeudet on.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.2006 15:04:38 »

Hei, minä ainakin olisin kiinnostunut kuulemaan mistä tuota Sinä ja tähdet -romppua voisi vielä saada. Jostain syystä se ei ole koskaan sattunut omalle tielleni. Vai mitä mieltä olette Synapsi ja May, onko rompusta iloa enää tällaiselle "jatko-opiskelijalle"?

Onko teille muuten tuttu nettisaitti www.astro.com josta saa saman ja seuraavan päivän ennusteen, kun kirjaa sisään syntymäajat?

Kysy vaan. 2funny Minulla on Astro.comin faileissa jo 200 syntymädataa tallessa (siis kaksilla eri tunnuksilla). Sata on maksimi yhdelle käyttäjätunnukselle. Olen jo vuosia käyttänyt pelkästään Astro.com:ia, vaikka "kunnon" astro-ohjelman hankkiminen omalle koneelle onkin ollut jo pitkään suunnitelmissa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #6 : 16.05.2006 15:48:34 »

Hm, minulla koneessa XP Home, ja romppu toimii moitteetta ilman mitään kommervenkkejä. Löysin tuon rompun aikoinaan kirjakaupan alelaarista 9,90 eurolla... Äh, muokkaan, MARKALLA tietysti  :Smiley

Ajatus, en tiedä, olisiko rompusta sinulle varsinaista iloa, mutta toki nuo Adrian Ross Duncanin merkkien, huoneiden ja aspektien tulkinnat ovat ihan mielenkiintoisia. Englanninkielisen demoversion (toimii kuukauden) voi ladata tuolta WOW:n sivuilta. Kokeilin myös uutta WOW-synastriaohjelmaa  Wink
« Viimeksi muokattu: 16.05.2006 15:50:37 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #7 : 16.05.2006 21:54:19 »

Hei Ajatus!
Enpä ole nähnyt enää aikoihin tuota romppua myynnissä, omani olen saanut lahjaksi joskus vuonna X.
On sillä puolensa, mutta aika harvoin sitä tulee enää käytettyä. Kartoista uupuu mm. vertex ja asteroidit. Mutta onhan se tulkintapuoli kaikilla omanlaisensa, ainahan voi saada jonkun uuden oivalteen omaan reppuun.
Jospa se tupsahtaa eteesi jossain tavaratalon poistomyynnissä ja pääset tutustumaan.

Juu, minäkin käytän Astro.comia mutta pidän myös Canopuksesta. Sehän toimii parhaiten Windows-98 käyttöjärjestelmällä, mutta kyllä se pelittää jotenkin  XPeessäkin. Canopuksessa on muuten aika paljon juttua Lilithistä, joka täälläkin tuntuu kiinnostavan monia. Mutta englannin kielellä, sehän on Australialainen ohjelma.

Mutta on hienoa, että tälläkin sivustolla on parantunut toi kartantekosysteemi huimasti! Aloittelijat pärjää tosi pitkälle ihan täällä kotikentällä  Cool
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: