Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hölmöjä kommentteja astrologiasta?  (Luettu 3325 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« : 21.04.2006 17:16:40 »

Sain äsken mailiini varsin kummallisen viestin. Tai oikeastaan muu osa oli asiallista, mutta kommentti edellisessä viestissä kirjoittajalle kertomaani astrologian harrastukseeni oli kyllä aika kummallinen. Rohkenen nyt kopioida palan saamastani viestistä tänne siksi, että tiedän ettei viestin kirjoittaja liiku lainkaan tällä foorumilla. Tässä se osa kopioituna:

"länsimaisessa astrologiasta juttu on 2000v ajastaan tipahtanut. Harva astrologi on edes katsonut Maahan mitä taivaalla tapahtuu ! ! Kiinalainen 9 tähden tai Veda astrologia on paremmin päivitettyä toimintaa."


Se, mitä suuntausta pitää parhaimpana on tietty jokaisen oma asia. Vedalla ja Kiinalaisella 9 tähden astrologialla on kannattajansa ja hyvä niin. Kokonaan toinen asia onkin, millaisella ihmisellä on mielestään oikeus tuomita vääräksi toisten suuntaukset!?

Myöskään tuo "harva astrologi on edes katsonut Maahan mitä taivaalla tapahtuu" on kieltämättä aika koominen...  Grin Tai sitten en vain ymmärtänyt sitä oikein...

Mutta mutut sikseen. Tuosta saamastani mailista tuli kuitenkin mieleen laittaa pystyyn ketju juuri kaikille niille hölmöille kommenteille, joita olette kuulleet astrologiasta ylipäänsä tai kertoessanne astrologian harrastuksestanne.
Varmaankin niitä löytyy aika paljon - ikävä kyllä.  Wink
tallennettu

Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 21.04.2006 17:58:33 »

"Miten joku miljoonan valo vuoden päässä oleva kiven murikka voi vaikuttaa mihinkään"

No, niin... miten voi... en osaa sanoa. Mutta tuo on yleinen kommentti kun kiinnostukseni tulee ilmi.
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #2 : 21.04.2006 18:03:09 »

Heip, kyllä kaikenlaisia kommentteja olen kuullut ja itsekin aikanaan pähkäillyt ja epäillyt. Välillä ollut todella innostunut aiheesta ja sitten taas skeptinen...

Nyt tuntuu, että ajatus ja arvomaailmani on löytänyt näissä henkimaailman jutuissa sen oman pohjansa.

Mutta siis kommentit minua eivät varsinaisesti häiritse. Jos joku ei tunne atsrologiaa tai tarotteja omakseen niin eihän se ole minun asiani siitä loukkaantua. Itse kuitenkin ne antavat minulle paljon ajattelemisen aihetta ja uusia oivalluksia kun ajatukset tuntuvat olevan vain epämääräinen harmaa möykky.

Enemmän minua häiritsee ihmisten asenne. Jos heille kertoo astrologista tulkintaa tai katsoo taroteista niin heistä huokuu epäily ja sellainen asenne, että kuuntelevat kyllä, mutta koko ajan siellä taustalla tuntuu olevan sellainen ajatus niin kuin he koko ajan odottaisivat koska voivat sanoa "hahaa tuo ei kyllä yhtään pidä paikkaansa" "tuo on ihan tuulesta teemattu" "tuo nyt on niin ympäripyöreästi ilmaistu..." jne...

Toivoisin, että ihmiset oppisivat olemaan aidosti avoimia näissäkin asioissa. Ehkä silloin he voisivat todella nähdä onko sillä heille jotain annettavaa vai ei.

 smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: