Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paasto - parannuskeinojen kuningas  (Luettu 21914 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lake
Vieras
« Vastaus #15 : 24.02.2006 12:53:35 »

Aloen "aktiivikäyttäjät" eivät tarvitse suolihuuhtelua ennen paastoa, koska aloe puhdistaa kuona-aineita koko ajan  smitten

Eli ei tule mitään heikotuksia ensimmäisinä päivinä kun käyttää "aktiivisesti" muuten aloeta?

Entäs paaston aikana?
Itse olen ainakin tehnyt kerran päivässä huuhtelun.
tallennettu
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha


Profiili
« Vastaus #16 : 24.02.2006 14:42:03 »

Pakko tehdä huuhteluja...kuonat kiertää kehossa ja tulee kaikenlaisia vaivoja jos ei huuhtele  smitten  smitten ilo  smitten
tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
mammamma
Vieras
« Vastaus #17 : 24.02.2006 17:13:21 »

Aloen "aktiivikäyttäjät" eivät tarvitse suolihuuhtelua ennen paastoa, koska aloe puhdistaa kuona-aineita koko ajan  smitten

Eli ei tule mitään heikotuksia ensimmäisinä päivinä kun käyttää "aktiivisesti" muuten aloeta?

Entäs paaston aikana?
Itse olen ainakin tehnyt kerran päivässä huuhtelun.

Sehän tuossa niin ihanaa onkin, että aloella kuona-aineet puhdistuvat koko ajan ja paaston aikana suolisto saa sitten kaipaamansa lepoa ilman että tarvitsee luopua elintärkeistä ravinteista  smitten smitten Eli jos et ole aikaisemmin aloeta juonut, niin suosittelen, että juot 30ml 3kk ajan ennen paastoa, niin pärjäät vallan mainiosti ilman suolihuuhtelua =)
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #18 : 24.02.2006 17:38:58 »

Aloen "aktiivikäyttäjät" eivät tarvitse suolihuuhtelua ennen paastoa, koska aloe puhdistaa kuona-aineita koko ajan  smitten

Eli ei tule mitään heikotuksia ensimmäisinä päivinä kun käyttää "aktiivisesti" muuten aloeta?

Entäs paaston aikana?
Itse olen ainakin tehnyt kerran päivässä huuhtelun.

Sehän tuossa niin ihanaa onkin, että aloella kuona-aineet puhdistuvat koko ajan ja paaston aikana suolisto saa sitten kaipaamansa lepoa ilman että tarvitsee luopua elintärkeistä ravinteista  smitten smitten Eli jos et ole aikaisemmin aloeta juonut, niin suosittelen, että juot 30ml 3kk ajan ennen paastoa, niin pärjäät vallan mainiosti ilman suolihuuhtelua =)
Hei "mammamma"

Minä en jättäisi missään nimessä tuota suolihuuhtelua pois.
- kovan myrkytyksen kokeneena,
  tiedän,   
  että suolihuuhtelu
  nopeuttaa myrkkyjen ja kuonan
  poistumista kehosta.

Aloe Vera varmasti tasoittaa ja helpottaa ns. vieroitusoireita,
joita tulee, jos keho kovasti myrkkynyt kuonasta ym. (mm. elohopea)
- antioksidantti-hoitona Aloe sopii varmasti tähän yhteyteen
   - pikku hiljaa Aloeen totutellen
     - itse sain oireita, kun keho lähti liian nopeasti puhdistumaan
       - minulle oli tuo 30 ml liikaa, (hammaspaikat poistettu 15 v)
         otin 5 ml alussa ja siitä sitten vähitellen annosta nostin[/size] 


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha


Profiili
« Vastaus #19 : 24.02.2006 17:59:02 »

Olen samaa mieltä Elämänilon kanssa, en jättäs mistään hinnasta suolihuuhtelua pois paaston aikana...se helpottaa oloa huomattavasti.
Toinen asia mikä minulla on aina , kun kahvi jää pois, saan kauheita vierotusoireita. Olen oppinut jo että jätän kahvin pois viikkoa ennen paaston alkamista, ja kärsin oireeni silloin. Paaston saan sitten viettää "rauhassa"  Smiley.
  smitten   smitten  ilo  smitten
tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
mammamma
Vieras
« Vastaus #20 : 24.02.2006 18:04:31 »

Heh, no enpä ala enempää inttämään, mutta tuon paaston itsekin kokeneena ja päänsärkyherkkänä ihmisenä mulle ei tullut kertakaikkiaan mitään inhottavia oireita, ei edes palellut, niinkuin kerran mehupaastoa kokeillessani.
Tilanne varmasti toinen, jos ei ole aikaisemmin aloeta käyttänyt. Siinä tapauksessa en edes suosittele aloepaastolle lähtemistä, koska tottumattomalle jo 60ml päiväannos aiheuttaa vatsanväänteitä / voimakasta ripulia (nimim. kokemusta siitäkin...)
tallennettu
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha


Profiili
« Vastaus #21 : 24.02.2006 18:17:46 »

Hei  Smiley
Tuo Aloe Vera paaston osana on mielenkiintoinen ja uusi asia minulle. Olen käyttänyt sitä jonkin verran muuten, mutta en ole paastoon yhdistänyt. mammamma kertoisit vähän , miten käytät sitä paaston aikana...nestettähän tulee juoda kolmisen litraa päivässä siis jos ollaan ..nestepaastolla. Mitä muuta otat sen lisäksi?    smitten  ilosilmä   smitten
tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #22 : 24.02.2006 18:34:00 »

Heh, no enpä ala enempää inttämään, mutta tuon paaston itsekin kokeneena ja päänsärkyherkkänä ihmisenä mulle ei tullut kertakaikkiaan mitään inhottavia oireita, ei edes palellut, niinkuin kerran mehupaastoa kokeillessani.

Hei "mammamma"

Paaston aikana on aina oltava suolihuuhtelut.
Muuten kuona imeytyy takaisin kehoon.


Mitä nopeammin ja tarkemmin
kuona saadaan kehosta ulos,
sen parempi. 

Mielipide eroja saa olla,
ja pitääkin olla,
mutta tämä on minun ehdoton kantani.

Suusta - peräsuoleen on matka,
joka puhdistuu = suolisto on viemärimme,

ihon kautta tulee myös kuonaa ulos
sekä hikoilun ymv. eritteiden kautta



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #23 : 24.02.2006 19:19:53 »

Sian Triamo on tunnettu japanilainen joka ilmeisesti on aloittanut suolenpuhdistuksen ja parantanut syopansa ja kymmenia muita ihmisia koko maailmassa jopa laakareiden ihmeeksi aleo veeralla, joten ottaisin asian ihan vakavasti.
Terveytta Diamond
ps:olen tavannut hanet henkilokohtaisesti vuonna 2000 ja oli todellinen teraspappa
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #24 : 24.02.2006 20:49:43 »

Hei  Smiley
Tuo Aloe Vera paaston osana on mielenkiintoinen ja uusi asia minulle. Olen käyttänyt sitä jonkin verran muuten, mutta en ole paastoon yhdistänyt. mammamma kertoisit vähän , miten käytät sitä paaston aikana...nestettähän tulee juoda kolmisen litraa päivässä siis jos ollaan ..nestepaastolla. Mitä muuta otat sen lisäksi?    smitten  ilosilmä   smitten

Helpointa on, kun sekoittaa aloeta aina jonkin verran veteen ja juo sen 3dl pitkin päivää veden kanssa. Muuta ei välttämättä tarvi, eräs ruotsalainen lääkäri on elellyt ihan vastikään pelkällä vedellä ja aloella jopa kuukauden, ihan kokeilunhalusta! Muutama päivä - viikko onnistuu varmasti ilman mitään, mutta jos haluaa, niin voi ottaa jonkinlaista proteiinilisää kerran - pari päivässä.

Ja Elämänilo - tuolla jokapäiväisellä 30ml annoksella tehdään tosiaan sitä "ylläpitopuhdistusta" jolloin elimistöön ei ikinä pääse kerääntymään niin paljoa kuonaa että siitä olisi haittaa paastotessa, vaikkei suolihuuhtelua käyttäisikään. Jos kokeilet, niin huomaat varmasti mistä puhun  smitten Aloen kuidut ja saponiinit pitävät "peräpään" puhtaana ja irroittavat moskat suolinukan ympäriltä.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #25 : 24.02.2006 21:53:08 »

Elämänilo - tuolla jokapäiväisellä 30ml annoksella tehdään tosiaan
sitä "ylläpitopuhdistusta"
jolloin elimistöön ei ikinä pääse kerääntymään
niin paljoa kuonaa että siitä olisi haittaa paastotessa,
vaikkei suolihuuhtelua käyttäisikään.
Jos kokeilet, niin huomaat varmasti mistä puhun  smitten
Aloen kuidut ja saponiinit pitävät "peräpään" puhtaana
 ja irroittavat moskat suolinukan ympäriltä.


Hei "mammamma"


Tuo on ihan järkevä selitys,
mutta me ihmiset ollaan yksilöitä
Mikä sopii yhdelle - ei välttämättä sovi kaikille.

Vitamiinit  A, B1, B2, B3, B6, B12, C, E, Foolihappo, Koliini. 
Vain D ja K vitamiini puuttuvat!
- päteekö tämän kaikkiin Aloe Vera tuotteisiin
   - ajattelin lähinnä Marevan lääkitystä eli veren ohennus lääkitystä
      - K-vitamiinipitoisia tuotteita ei saa käyttää
- onko jokin kontraindikaatio eli hoidon este,
   milloin / kuka ei Aloe Veraa saa käyttää



 smitten  Elämämilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
mammamma
Vieras
« Vastaus #26 : 25.02.2006 10:21:09 »

Lainaus käyttäjältä: Elämänilo link=topic=4495.msg36268#msg36268


Tuo on ihan järkevä selitys,
mutta me ihmiset ollaan yksilöitä
Mikä sopii yhdelle - ei välttämättä sovi kaikille.

Totta, siksipä tätä mm. minun käyttämääni aloeta myydään siten, että jos 3kk ja 3 litran käytön jälkeen ei ole tyytyväinen, voi palauttaa tyhjät pullot takaisin jälleenmyyjälle ja saa rahansa takaisin ilman sen kummempia jorinoita!

Vitamiinit  A, B1, B2, B3, B6, B12, C, E, Foolihappo, Koliini. 
Vain D ja K vitamiini puuttuvat!
- päteekö tämän kaikkiin Aloe Vera tuotteisiin

T
Heh, ei päde, suurimmassa osassa markkinoiden aloeverasta on säilöntäprosessoinnin aikana hävinnyt paljon hyviä ravinteita. Ravinteita hävittää mm. uuttaminen, mikä on yleisin aloen säilöntätapa. Tämä mitä itse käytän, on tuorepuristettua ja sisältää:

- LIGNIINI: Selluloosa-aine, joka auttaa ihon läpäisemisessä.
- SAPONIINIT: Saippua-aineita, jotka vaikuttavat puhdistavasti ja antiseptisesti.
- ANTRAKINONIT (12): Aloiini, Antraseeni, Aaloehappo, Aaloeemodiini, Antranoli, Barbaloiini, Krysofaanihappo, Kanelihappo, Emodiini, Eteerinen öljy, Isobarbaloiini,  Resistanoli.
- KIVENNÄISAINEET (9): Kalsium, Magnesium, Natrium, Rauta, Kalium, Kromi, Sinkki, Mangaani,  Kupari.
- VITAMIINIT (10): A (Retinoli), B1 (Tiamiini), B2 (Riboflaviini), B3 (Niasiini), B6 (Pyridoksiini), B12 (Syanokobalamiini), Foliinihappo, Koliini, C (Askorbiinihappo), E.
- AMINOHAPOT:  20 Aminohappoa 22:sta mahdollisesta. Näihin sisältyvät
  7 välttämätöntä aminohappoa niistä kahdeksasta, jotka elimistöön on tuotava sen  ulkopuolelta ravinnosta.
- ENTSYYMIT: mm. lipaasi ja amylaasi, jotka ovat tärkeitä ruoansulatusentsyymejä.
  Kasvientsyymit vaikuttavat edullisesti ruoansulatukseen ja ravinnon hyväksikäyttöön.
- SALISYYLIHAPPO
- SOKERIT eli monosakkaridit ja polysakkaridit ovat tärkeitä energianlähteitä.
- RASVAHAPOT

Eli tästä puuttuu D, Omega 3 ja K. Yhteensä aloe sisältää kuitenkin 75 eri ravintoainetta - ei paha!  smitten

Ja koska puhutaan tuorepuristetusta aloesta, toki se on pitänyt säilöä jotenkin, ja tässäpä säilöntäaineet (joita yhteensä 3% juoman pitoisuudesta):

-Sorbitoli
-askorbiinihappo, eli C-vitamiini
-Sitruunahappo
-Natriumbentsoaatti
-Kaliumsorbaatti
-Papaiini
-Ksantaanikumi
-Tokoferoli, eli E-vitamiini
-Fruktoosi
-Aloiini

kaikki nämäkin siis täysin luonnosta poimittuja  smitten

Lainaus käyttäjältä: Elämänilo link=topic=4495.msg36268#msg36268

   - ajattelin lähinnä Marevan lääkitystä eli veren ohennus lääkitystä
      - K-vitamiinipitoisia tuotteita ei saa käyttää
- onko jokin kontraindikaatio eli hoidon este,
   milloin / kuka ei Aloe Veraa saa käyttÃElämämilo   smitten

Nykysuositusten mukaan Marevanpotilaat voivat käyttää aloeta, kunhan mainitsevat asiasta hoitavalle lääkärille, jotta veriarvoja osataan seurata oikein. Aloehan sisältää salisylihappoa, mutta esim. Aspiriiniin verrattuna, aloeta pitäisi juoda monta litraa päivässä (vrt. 30ml), jotta saataisiin sama vaikutus kuin yhdellä Aspirin -tabletilla.

Ainoana esteenä aloen käytölle pidetään tällä hetkellä vastikään tehtyä elimensiirtoa, mutta siitäkin aletaan olla jo montaa mieltä ja Suomessakin on aloeta käyttäviä elinsiirtopotilaita.
tallennettu
ilosilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


ILO on kirkkaat silmät, ONNI on mielenrauha


Profiili
« Vastaus #27 : 25.02.2006 12:56:32 »

Hei mammamma....kauppaatko Aloe Vera tuotteita?? Olen juonut 2kk. sitä juomaa (keltanen pullo)...kuinka kauan täytyy juoda ..ennenkun alkaa jotain muutosta jossain ja että itse huomaa sen. En huomaa mitään vielä ainaskaan. Ystäväni kauppaa ja hältä ostan sitä. Odotan vaan malttamattomana jotain...Huh
Hän on itse saanut avun ihollensa...joka puhdistui ja on nyt hyvän näköinen ja terve.
      smitten    smitten   ilo   smitten
tallennettu

~Sininen Galaktinen Yö ~
mammamma
Vieras
« Vastaus #28 : 25.02.2006 18:22:36 »

3kk on se suositeltava aika, jossa 99% käyttäjistä huomaa jonkinlaista vaikutusta. Jos ei mitään, nii senkus pyydät rahat takas, voit ihan riskittä juoda vielä sen yhden kuukauden. Pahinta, mitä voi tapahtua, on että saat 3kk ilmaiset vitamiinit  Grin Jotkut vaikutukset voivat olla sellaisia, ettei niitä "kaipaa" kun oireet ovat poissa, mut kun alkaa miettimään sitten, että "eipäs muuten ole pitkään aikaan ollut..."  Wink
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #29 : 25.02.2006 18:32:39 »

Tuli vielä mieleen, että odotatko jotain "erikosempaa"? Olisko karpalolla maustetusta enempi hyötyä? (Enemmän C-vitamiinia, ja mitäs kaikkea nyt karpalossa yleensäkin) tai sitten persikka?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: