Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: suolakidelamput  (Luettu 21840 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« : 17.12.2005 20:42:50 »

Tämmöstä kyselen, kaikilla "hörhöilymessuilla", on aina noita suolakidelamppuja myytävänä ollut.
Ja nyt huomasin paikallisessa terveyskaupassa niitä olevan myös.
Niin, että onko kokemusta niistä, onko niistä ollut jotain etua ja en enää kyllä muistakaan, mitä hyötyä niistä pitikään olla?
Aikas tyyriitä olivat.
Mutta sellaiset pienemmät kynttilätuikut olivat suht kohtuuhintaisia, sellaisen ehkä raskisinkin ostaa, ja tykkäisinkin enemmän siitä kuin sähkövalosta.
Vai onko taas humpuukia ja rahastusta koko juttu?
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #1 : 17.12.2005 20:59:39 »

No en kyll ole mitään vaikutusta huomannut, tossahan toi iso suolakide lamppu vai mikä lie kivi hyllyssä pölyyntyy ja yhtä kippee oon vieläkin 2funny taitaa enemmin olla rahastusta
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 17.12.2005 22:33:33 »

joooh, no hieman epäilinkin.... Huh
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 17.12.2005 22:48:31 »

Kotonani on kaksi sähköistä suolakidelamppua ja yksi kynttilälyhty ja täytyy sanoa, että uskon niiden tehoon. Voihan olla, että uskoni on vain toiveajattelua, mutta jos usko toimivuuteen rauhoittaa mieleni, niin silloinkin lamppu on vaikuttanut positiivisesti. Ja ainakin lamput ovat palaessaan kauniin lämpimän oransseja eli ainakin väriterapia on taattu. Wink

Suolakidelamppujen terveysvaikutuksista löytyy tietoa sivulta: http://www.jalokivigalleria.com/html/TUOTELUETTELO.html , sieltä Lamput > Suolakidelamput > Suolakidelampun terveysvaikutukset.

Sellainen varoitus pitää vielä kirjoittaa, että suolakidelamput eivät saa joutua kosketuksiin veden kanssa. Latasin nimittäin ajattelemattomuudessani omaa suolakidetuikkuani muiden kivien kanssa ulkona (maa, vesi, ilma, tuli - tiedättehän) ja ilmeeni oli varmaankin näkemisen arvoinen kiviäni noutaessani kun vesisade oli liuottanut suolakidetuikkuni lähes puoleen alkuperäisestä.  Grin
Mutta ohjeissa kyllä lukee varoitus vedestä, en vain ollut lukenut ohjetta.

Vaikka en osaakaan mitenkään tieteellisesti todistaa lamppujeni toimivuutta edes itselleni, sen verran tyytyväinen olen niihin kuitenkin ollut, että aion ostaa niitä vielä lisääkin.

Sawotar, voit silti olla aivan oikeassa...  Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.12.2005 22:50:34 kirjoittanut May » tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 17.12.2005 22:51:35 »

No ainakin jos suolatasapaino on epäkunnossa, sitä voi nuolaista! buck2
(jos muistaa pitää huolta ja puhdistaa, ettei nuole pölyjä)
Kannattaa ottaa selvää, mitä kemiallisia sun muita reaktioita tapahtuu kun suolaa lämmittää, vaikkei suoranaisesti ole kyse nyt suolasta.
Eipä kai mikään ihmisen ulkopuolella tee ihmeitä ihmisen itsen puolesta, mutta kaunita ne ovat, luonnonaineksista lähtöisin ja muuta mukavaa...

En usko että niillä rahastetaan sen enenmpää kuin tarotkorteillakaan.. angel
 smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #5 : 17.12.2005 22:57:52 »

Lainaus
Suola on negatiivisesti vapaiden ionien lähde ja tämä vaikutus on entistä voimakkaampi, kun suolakidettä lämmitetään hehkulampulla tai kynttilällä.

tuo oli lainaus tuolta mayn mainitsemasta linkistä...
joo, ei kyllä ihan selvää ole mulle toi "sähköoppi" ( Grin),
mutta ovelalta kuulostaa.
Siis se tekisi vähän samaa, kuin joku merisuola-astia jossain huoneessa imemässä negatiivisia energioita??
Oishan tuo lamppu tai tuikku kieltämättä kauniimman näköinen, eikä varmaankaan aiheuttaisi niin valtavaa kysymystulvaa, kuin joku suola-astia... Cheesy
Nimittäin harkitsin vakavasti sellaisen hankkimista töihin pöytäni alle...
Mutta en taida nyt laittaa enää mitään, kun jo irtisanoin itseni.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 17.12.2005 23:07:16 »

Nythän mä vasta hokasin tuon yhden sähkökeskustelun täällä vaihtoehtohoidoissa.
Siellähän oli tosi mielenkiintoista juttua...Ja sivuttiin jo suolakidettäkin...
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #7 : 18.12.2005 00:15:38 »

Mutta onhan se lamppuna kaunis ja tunnelmallinen smitten
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #8 : 18.12.2005 10:21:02 »

Meillä ollut 2 lamppua helmikuusta lähtien, tosin mies ei anna pitää niitä öisin päällä ku kesäaikaan (ei häiritse valolla unta). Koko päivänhän niiden pitäisi tosiaan päällä olla, joten meilläkin on jäänyt väriterapia-asteelle niiden vaikutus. Voi olla kans, että niitä ei ole talon pinta-alaan nähden riittävästi. (5kg + 2kg / 110m2)
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #9 : 18.12.2005 11:13:16 »

minulla on hoitohuoneessa suolakidelamppu,mutta en tiedä sen tehosta,asiakkaat tykkää se valosta se on sellainen tunnelman tuoja.mutta en sitten sitten onko siitä mitään terveysvaikutteita.minä en ainakaan ole humannut. ja onhan ne aika kalliita kannattaa ostaa jos joskus ovat tarjouksessa.
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #10 : 20.12.2005 14:19:02 »

En minä usko, että tuo suolakidelamppu on välttämättä hörhöilyä. Kyllähän suolakiteiden neutraloiva ja puhdistava vaikutus on tuttu monistakin asiayhteyksistä; itse esim. olen kokenut tehokkaimpana keinona puhdistaa vuorikristallini ja muut kiveni niin, että laitan ne yöksi merisuolakiteiden sekaan muhimaan. Ja kyllä toimii  santa_grin

Samoin reikityksen lisäksi neutraloin välillä oman kotini energioita niin, että ripottelen vähän nurkkiin merisuolakiteitä... Miksipä ei siis homma toimisi lampussakin..Tosin halvemmaksi tulee kun ostaa paketin kiteistä merisuolaa.
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 20.12.2005 21:42:41 »

ja onhan ne aika kalliita kannattaa ostaa jos joskus ovat tarjouksessa.

L-kirjaimella alkava nelikirjaiminen saksalaisketju näkyi mainostavan sähköisiä suolakidelamppuja sopuhintaan 9,90. Kotikaupunkini erikoisliikkeessä lamppujen oikea hinta on yli 40 euroa, joskus tarjoavat puolella hinnalla. Kuvan mukaan lamput näyttivät molemmissa samoilta puujalustaa myöten. Tosin L:n lamppuja en ole nähnyt kuin mainoslehden kuvassa, joten en tiedä, olisivatko ne kenties pienemmän kokoisia tms..
tallennettu

piitmi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #12 : 20.12.2005 21:59:00 »

Jos Tallinnaan on asiaa niin sieltä kannattaa lamppuja tuoda, ovat puolta halvempia.
Tehosta en tiedä, mutta kauniitahan ne ovat. Itselläni on tuikkulyhty.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 20.12.2005 22:20:41 »

En minä usko, että tuo suolakidelamppu on välttämättä hörhöilyä. Kyllähän suolakiteiden neutraloiva ja puhdistava vaikutus on tuttu monistakin asiayhteyksistä;

Niin, nythän kotosuomessakin on jo tunnustettu suolan suotuisa vaikutus esim. reumaan. Suolahuoneita löytyy jo niin sairaaloista kuin yksityisistä hoitoloistakin. Ja astmaanhan käytetään suolapiippua. Ihottumankin olen kuullut suolahuoneessa rauhoittuvan.
tallennettu

mammamma
Vieras
« Vastaus #14 : 22.12.2005 17:28:03 »

Suolahuoneiden suolapitoisuus taitaa olla moninkertainen siihen nähden, mitä suolakidelamppu pystyy "tarjoamaan". Tai sitten niitä pitäs olla joka nurkassa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: