Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kertooko Kuu sinun äitisuhteestasi?  (Luettu 48045 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #90 : 14.08.2010 14:54:43 »

Mulla  kuu vaaka 8.huoneessa.

Kyllä se kertoo äitisuhteestani; äiti on aina ollut vahva persoona ( kuu oinas 2.huone) ja laittanut minua omaan "muottiinsa" oinasmaisen jääräpäisesti ja aurinko kalat :maisen ylihuolehtivasti.

Minä vaakamaisesti olen varovainen tunteiden ilmaisussa; se on näkynyt äitisuhteessa siten että joko myöntäilen tai sitten jyrkästi vastustan. Se on elämänoppina ollut että olen hakenut siihen tasapainoa kuin vaa'alla keikkuen..
Olen myös päättämätön, harkitsen ja veivaan ja mietiskelen tunteitani paljon. Olen erittäin tunne-ihminen ( aurinko kalat ) joten siellä on perusturvallisuuteni, tunteissa.. Ja vaaka kun keikkuu niin koko ihminen keikkuu.. Haen tietynlaista balanssia elämään kaikessa.

 kuunsolmu oinas 2.huoneessa; äitisuhteeni on ollut tässä elämässä tämän aspektin "alulle panija", olen jäänyt hänen mielipidejyränsä jalkoihin ja minun tulee tässä elämässä oppia seisomaan omilla jaloillani jykevästi ja päämäärätietoisesti, Ajatellen Itseäni eikä muita.. "Minä ensin".

Veljeni  kuu on rapu joka todellakin kertoo äitinsä olleen ylihuolehtiva hössö.

Jännä sinänsä, että oman esikoispoikani ( aurinko kalat ) kuu on myös rapu Enhän toista äitini malleja? buck2 Tapaan äidiltä saadun mallin mukaisesti itsekin olla ylihuolehtiva ja on siinä elämänoppia osata rentoutua.. pelottavasti historia toistaisi itseään; poikani on kuin minä, herkkä poika jolle ei sovi liian tiukka kuri. On siinä äidillä muistamista ja opeteltavaa ollut ja tulee olemaan, niin alitajuisesti kasvatusmallit periytyy ja tähdet vaikuttaa..
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
pip
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #91 : 15.08.2010 15:29:43 »

Kuu Jousimiehessä
- Äiti on ollut riippumaton, vapautta kaipaava, seikkailija ja lapsi on saanut ns. vapaan kasvatuksen, josta on puuttunut turvallisuus ja rajat.


En tunnista tuosta omaa lapsuuttani ollenkaan, mutta olenkin aurinkojousimies ja askendenttivaaka, joten isäsuhde on ollut minulla niin vahva, ettei siinä jäänyt paljon äidille tilaa Smiley

Mutta pidin lapsena äitiäni aina todella äidillisenä, turvallisuutta ja rajoja ei puuttunut koskaan. Vaikka tunnistan kyllä äidin pakenemisen unelmointiin, mutta hän onkin aurinkojousimies. Jane Austenit on tulleet tutuksi jo ennen syntymää Smiley

En ole äitini kanssa läheinen, hän tuntuu joskus olevan aivan eri planeetalta kuin minä. Mutta symppaan häntä kuitenkin, meillä tuntuu molemmilla olevan aivan yhtä ongelmallinen isäsuhde.
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko ja Kuu Jousimies
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #92 : 15.08.2010 19:58:04 »

Mulla on täysin erilainen  kuu vaaka -kokemus kun Metsänkeijulle. Saatan olla päättämätön pienissä jutuissa, mutta suurissa linjoissa minulla on aina ollut päämäärät, jotka olen saavuttanut lopulta.  aurinko  oinas lienee suurin vaikuttaja tässä.

Enemmän se on minullakin kyllä pienissä asioissa. Smiley
Ja mun  aurinko kalat ja muutenkin kartalla hallitsevana muuttuva vesi vaikuttavat varmaan täällä minun seilaavuuteeni.. Nyt kun mietin, se ei välttämättä ole sellaista huonoa päättämättämättömyyttä ainoastaan, vaan sellasta tosi hetkessä elämistä ja mukautumiskykyä ym. positiivista(kin).
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #93 : 16.08.2010 09:17:24 »

Itselläni tosiaan  kuu harka 4.huoneess. Äitini on ollut aina se näkyvä persoona ja vaikuttaja omassa elämässä. Isäni ollut koko elämäni ajan matkatöissä, jolloin hän ei ole ollut kotona kuin viikonloppuisin tai jopa harvemmin. Äitini on siis aika pitkälti kasvattanut minut. Kuu-härän ehkä liitän siihen, että meillä oli lapsuudessa uskomattoman kaunista kotona. Sellainen upea vanhanajan tunnelmallinen ilmapiiri, koska äitini rakastaa kaikkea kaunista. Erityisesti meiltä löytyi kauniita vanhoja esineitä ja astioita. Äitini kanssa olen myös käynyt paljon taisteluita, sillä olemme usein hyvin samanlaisia, vaikka karttamme ovatkin erittäin erilaiset. Ehkä meidän välillä näkyykin sellainen periksiantamattomuus riidoissa ja konflikteissa, mutta toisaalta taas aina taustalla on sellainen lämmin tunnelma, johon riidat eivät koskaan vaikuttaneet.

Voisinpa sanoa, että tämä on kuin minun elämästäni, paitsi, että minä olen ollut omatoiminen lapsi ja viihdyin hyvin yksikseni. Äiti sanoo vieläkin, että olin kiltti ja helppo lapsi (hän vertaa minua minun lapsiini) ja luultavasti sen takia hän pärjäsi niin hyvin kanssani. Minä siis olen  kuu vaaka ja äitini  kuu oinas. Minulla myös kuu löytyy neljännestä huoneesta, mutta sieltä löytyy myös IC  vaaka.
Sen muistan lapsuudestani, että ulkonäöllä oli kovasti merkitystä sekä vaatteilla. Siisteys oli myös tärkeää. Sitä minun äitini ihmetteleekin, että mistä minulle on iskostunut tämä ei niin järjestyksellinen kodinhoito, kun kotona on aina ollut siisteys mallina.

Parempi sekainen koti, kuin puhdas helvetti. Vai miten se menikään.  Wink
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #94 : 18.08.2010 10:12:47 »

ei kerro

Voisitko hieman perustella mielipidettäsi? Smiley


no, nämä tässä on kyse vaikeista asioita, ja vaikka nimimerkki on käytössä, ei tunnu hyvältä kertoa. mutta kuu härässä yhtyneenä jupiteriin ei tunnu kertovan mitään äidistäni, tai äitisuhteestani. olen saanut kokea emotionaalista, sosiaalista ja fyysistä eristämistä hänen taholtaan. mielestäni tätä itsekkyyttä ja kylmyyttä on vaikea liittää härkään.

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #95 : 18.08.2010 16:36:22 »

En tiedä, Moona,  lohduttaako tämä nyt mitään, mutta kun astrosivuilla ollaan, niin tuosta Härästä, jonka suhteen olet ehkä karvaan pettynyt, voisi jotakin kertoa.

Härkä-merkkihän saattaa olla hyvin pitkävihainen. Varsinkin jos häntä on loukattu syvästi. Ja yllättävästi käyttäytyä esim. raivoten mitättömästä, johon asiaan kuitenkin on kasautunut aivan jotakin muuta. Härkä on hidas tunteissaan ja käänteissään.

Auringon aspekteissa voi olla jotakin vaikeaa, ehkä jo lapsuudesta. Jotakin on kuitenkin sattunut, että tuo Härkä-energia ei ole päässyt loistamaan hänen Auringossaan. Tukehtunut. Ja silloin persoona elää sen energian vastaisesti.

Vuosien myötä ehkä voit oppia ymmärtämään jotakin äidistäsi, ehkä enemmän kuin hän itse tekee.

Voimia!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
 
Siirry: