Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kasvissyönti  (Luettu 44156 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« : 04.02.2007 16:03:18 »

Hei.
Mietiskelin että mitenhän kasvissyönnin tai vegaaniuden voisi "paikantaa" syntymäkartalta. Tai voiko sitä? Olen itse vegaani, mutta tunnen suhteellisen vähän muita vegaaneja, jotta saisin galluppia pystyyn..  Smiley

Joten kertokaa kasvissyöjät, onko teillä kartalla voimakasta neitsytpainotusta tai kuudennessa huoneessa hässäkkää...?
Neitsyt pikkutarkkana terveysintoilijana voisi selittää kasvisruokavaliota.Tai mitätahansa terveydellistä suuntautumista...

Oma kutoshuone on tosin tyhjä, eikä neitsyttä ole kartallani muutenkaan,joten omalla kohdalla ei voi neitsyellä selittää valittua elämäntapaa. Ysihuone tosin on tupatentäys. Sopii hyvin kuvaan koska vegaaniuden taustat ovatkin omalla kohdallani pitkälle ideologisia. Jousimieshän hallitsee yhdeksättä huonetta ja on tunnetusti ideologinen merkki.
 Cool
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 04.02.2007 16:12:28 »

Olen tarkka ruokavaliostani
ja taipuvainen vegaaniruokavalioon luonnostaan.
Minua inhottaa punainen liha ja kana,
vaikka syön kanaa ehkä kerran 2-3 kk:ssa.

Syön mielelläni vain kasvisruokia, mutta tietyn
terveysajattelun seurauksena syön mereneläviä.

6. huoneeni on tyhjä, eikä Neitsyttä ole kartalla,
kuten myös sinulla. Smiley

Kaksosta taas löytyy runsaasti
- kuten sinulla. Wink
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #2 : 04.02.2007 16:44:37 »


En usko, että kartalta voisi nähdä kasvissyöjän merkkejä.

Tuo Neitsyt-painotus tietty antaa vahvan kiinnostuksen tutkia kaikkea terveyteen liittyvää, kuten itselläni on. Mutta kyllä Kaksos-ystäväni on aivan yhtä kiinnostunut aiheesta.

Mutta liha-tai kasvisruuan sopivuudesta/ mieltymyksestä omalle keholle voi miettiä ehkä myös veriryhmän perusteella.

http://www.netikka.net/kristiina.raden/Veriryhmadieetti.htm


 smitten    maarita         smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 04.02.2007 17:00:01 »

Tiedän monia Kaksospainotteisia ihmisiä, jotka
noudattavat tietynlaisia ruokavalioita,
joten olen myöskin erittäin kiinnostunut
nimenomaan astrologiselta kannalta tutkimaan asiaa. Smiley

Erilaisia kuppi -ja jeesustelukuntia
eri ruoka -ja terveysvalioista on ihan kyllästymiseen
asti, joten olisi raikasta ja uutta saada
näkökantaa astrologiselta kannalta. Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 04.02.2007 18:22:03 »

Näkisin myöskin kasvissyönnin liittyvän ehkä enemmän vielä ideologiaan kuin terveysintoiluun sinänsä. Siltä kantilta katsottuna ysihuone/Jouskari/Jupiter-painotus kuvaisi asiaa hyvin, muttei varmaankaan taas pelkästään tuota asiaa kannata tuijottaa.

Myös kuu kartalla kertoo ravitsemuksesta, joten sekin kannattaa tsekata. Mikä merkki, missä sijaitsee, millaiset aspektit? Esim. kuu-Saturnus-kontaktit voisivat kertoa rajoituksista ruokavaliossa, ehkä yhdistettynä ideologisiin asioihin (9. h/Jupiter/Jouskari) voisi myös kertoa tiukasta ruokavaliosta, joka pohjautuu ideologiaan? Toisaalta taas Skorppari/Pluto/8. huone liittyy ehdottomuuteen, ainakin absolutisteja löytyy Skorpparin merkistä, mutten tiedä miten on ruokavalioiden suhteen.

Kurkkasin kasvissyöjä-ystäväni karttaa ja hänellä Kaksoset kylläkin nousee (viitaten Asterixin kommenttiin). Kuutoshuoneessa on suurin planeettapainotus, aurinkomerkin hallitsija Venus on Neitsyessä ja kuu on Kauriissa, kvinkunssissa sen hallitsijaan Saturnukseen. Ysihuoneessa ei planeettoja, mutta senkin kärki Kauriissa. Jupiter oppositiossa aurinko-Merkuriukseen. Kyseinen ystäväni ei ole täysin ehdoton ruokavaliossaan eli syö välillä lihaakin, mutta on päätynyt kasvissyöjäksi koska on suuri eläinten ystävä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 04.02.2007 19:13:42 »

Niin.. olisikohan niin, että ideologiselta pohjalta
tulevat ruokailutottumukset ovat enemmän kovasti
ajatustyötä tekevien Kaksosten heiniä
ja taas terveydelliseltä pohjalta Jouskari painotteisia
ja pedanttiselta pohjalta Neitsyiden heiniä
tai jotain..? Tongue
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 04.02.2007 20:14:27 »

Astrologisesti kaikenlaiset ideologiat ja uskomukset liittyvät kylläkin nimenomaan Jouskariin/9. huoneeseen, mutta ehkä Kaksonen sen vastamerkkinä voisi jotenkin kuulua kuvaan... Huh
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #7 : 04.02.2007 20:17:37 »

Monet muinaiset astrologit sekä idässä että lännessä pistää ruoan ja syömisen kakkoshuoneeseen. Kannattaa ehkä katsoa kakkosta ja sen (traditionaalista) hallitsijaa, sen sijaintia, aspekteja jne. Esim. Linda Blairilla, joka näytteli Manaajassa ja on vegaani ja eläinoikeusaktivisti, on kakkosmerkkihuoneen hallitsija Merkurius suoraan MC:llä.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 05.02.2007 12:46:38 »

Ahaa..

Minulla on 2. huoneessa  kuu vesimies
ja huoneen kärki  jousimies :ssä. Wink
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #9 : 05.02.2007 13:48:11 »

Kiinnostava aihe.

En ole kasvissyöjä, mutta erilaisten ruoansulatusvaivojen seurauksena olen jättänyt ruokavaliostani niin paljon kaikkea pois, että kohta kai syön pelkkiä ituja. buck2

Kiinnostus ruoka-aineisiin on siis oikeastaan lähtöisin terveysnäkökohdista eikä ideologisuudesta.

Kartalla onkin  askendentti ja   venus neitsyt ja kuutoshuonekin on tavallaan täynnä tavaraa. Siellä nimittäin kalojen merkissä majailee vain yksi oikea planeetta, Jupiter, mutta myös asteroidit  juno ja  ceres (ja pholus, mikä ikinä sen tehtävä onkaan) sekä  vertex. Kaikki ovat keskenään yhtymässä.



Myös kuu kartalla kertoo ravitsemuksesta, joten sekin kannattaa tsekata. Mikä merkki, missä sijaitsee, millaiset aspektit? Esim. kuu-Saturnus-kontaktit voisivat kertoa rajoituksista ruokavaliossa

Niin ja se minun rakas Kauriskuuni ikävine aspekteineen Saturnukseen, Plutoon ja Marsiin kai sitten omalta osaltaan korostaa tätä, että kaikkea ei voi syödä. (Keliakia)



tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #10 : 05.02.2007 15:29:10 »

Argh, istunto vanheni juuri kun olin lähettämässä viestiäni. Murr! No tässä lyhyt uusinta:

Olen "semivege" Asterixin tavoin eli en syö lainkaan punaista lihaa. Ja yllätys yllätys, hallitsevaksi merkiksi nousee kartallani Kaksoset  Wink 6. huoneen kärki  skorpioni ja Pluto Neitsyessä, mutta en koe olevani terveysasioissa mitenkään "ehdoton". Syön kyllä joitakin lisäravinteita ja tiedän paljon ravitsemuksesta, silti en elä kuten pitäisi ja nousu-Ravulle ominaisesti painoa on...hhmmmm...liikaa  Tongue

6. huoneessa muuten  neptunus aspect_con jupiter jousimies ja olen herkkä "myrkyille" kuten possunlihalle  buck2 Siksipä punaista lihaa ei ole lautasellani näkynyt yli 10 vuoteen. Osittain Jousimiehelle sopivasti ideologisistakin syistä, en siis syö minkään nisäkkään lihaa  Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Irish
Vieras
« Vastaus #11 : 05.02.2007 15:53:22 »

Minä olen ollut lapsesta lähtien eläinaktivisti ja luonnonsuojelija,
myöskin alkanut laihduttamaan/kokeilemaan erilaisia dieettejä jo 10-vuotiaana, jopa sairaalloisella innolla.

Olen ollut aina tarkka syömisistäni; pitää olla mieluiten mahdollisimman ekologista, ei lihaa, kasvikset mielellään luomua, vähän hiilareita, paljon hyviä rasvoja jne.

Minä olen  aurinko merkurius mars chiron ceres - kaksonen

 kuu kauriissa 2. huoneessa.

 askendentti jousimies

9. huoneessa  juno neitsyessä, huoneen kärki neitsyessä myös.

Minulla on paljon  merkuriusaurinkojupiter ja  chiron keskinäisiä hyviä aspekteja.

Lisäys vielä; minullakaan ei kutoshuoneessa ole mitään, sen kärki on härässä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2007 15:55:14 kirjoittanut Sparkle In The Distance » tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #12 : 05.02.2007 17:57:35 »

Kiitos mielenkiintoisista vastauksista! smitten

Astrologisesti mielenkiintoinen aihe tosiaan.

Itse lukeudun kulinaristeihin jotka rakastavat hyvää ruokaa. En vain ole koskaan saanut lihasta mitään kiksejä.
 
Maitotuotteitakaan en oikein ymmärrä...Ajatus että ihminen tarvitsisi toisen eläinlajin maitoa pitkälle aikuisikään asti on naurettava.
Tehotuotanto saa karvani pystyyn. tickedoff

En ole koskaan hyväksynyt sellaista riistoa. Tiedän, että jokaisella on asiasta oma näkökantansa, tämä on minun.

Astrologisesti mielenkiintoista on ollut huomata tiettyjen merkkipainotusten lisäävän mahdollista kasvissyöntiä.
Jousimiehethän ovat kaikessa hurmaavaisuudessaan oikeita totuuden torvia, jotka vihaavat kaikkea epäoikeudenmukaisuutta, sortoa ja riistoa. Liha -ja maitoteollisuus ovat juuri sitä. Siksi yhdistän oman kasvissyöntini ruuhkaiseen yhdeksänteen huoneeseen.
Tosin vaikuttaa siltä, että kaksoset ovat idealisteja tässäkin asiassa ja neitsyet terveyspainotteisesti kasvissyöjiä.

Yllättävää että kalojen merkki kasvissyönnissä ei tullut lainkaan esille. Kalojen jotka ovat herkkiä, sielukkaita ja usein myös henkisesti tiedostavia luulisi pyrkivän turhasta ja rajoittavasta lihansyönnistä eroon.
Tunnen myös monta aurinko härkää jotka naureskelevat kasvisruokavaliolle ja todella tuntuvat nauttivan liharuoista.

En halua tietenkään yleistää mitään tiettyä merkkiä mihinkään, kunhan kaksosmaiseen tapaani haen merkityksiä asioiden välille... Smiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #13 : 05.02.2007 19:27:00 »

Olen jo lapsena tiedostanut olevani kasvissyöjä, tosin käytännön syistä saatoin alkaa sen vasta kun muutin omaan talouteen.

En silti ole löytänyt mitään astrologista selitystä asialle. Ellei sitä sitten ole  neptunus ja  kuunsolmu  jousimies (6. huone) /  saturnus ja  venus kakkosessa (rapu).

Kasvissyöjänä olen vapaamielinen (en siis nyrpistele lihansyöjille tai kieltäydy syömästä samassa pöyässä muiden lihaa syövien perheenjäsenteni kanssa saatika käännytä ihmisiä kasvissyöjiksi. Se on heidän valintansa, ei minun).

tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #14 : 05.02.2007 19:53:09 »

Minulla ei varsinaisesti ole mitään ideologista pohjaa (kait?) määrittelemään sitä mitä syön. Mutta eettistä pohjaa kyllä.  laugh
Olen joskus ollut muutaman vuoden kasvissyöjä ja se oli ihan ookoo, mutten siitä mitään kiksejäkään saanut. Wink
Se oli lähinnä kokeilu ja "tieteellinen koe" .
Tehotuotanto on jotain mitä vastustan, mutta en varsinaisesti lihan syöntiä itsessään. Minusta liha on luonnollista ravintoa ihmiselle, paitsi nykyään sitä on vaikeaa saada luonnollisesti kasvaneena, eläneenä ja teurastettuna ja siitä eteenpäinkin käsiteltynä.
Kunnioitus puuttuu koko prosessista ja sitä vastustan.  knuppel2
Porsaan lihaa en syö, se ei vain mene alas.
Nykyajan broilerinlihakin on ihan ala-arvoista ja maistuu vain kananrehulle.
Hyvää ja laadukasta lihaa on vaikeaa saada.
Riista on sellaista joka lihoista maistuu minulle parhaiten.
(tai poro, mikä varsinaisesti ei ole riistaa)
Veriryhmän mukaista ruokavaliota olen huomannut hyvin pitkälti ihan itsellään noudattavani.
Maitoa en ole juonut vuosiin, ei vain maistu.
Muutenkaan lehmänmaito tuotteet ei maistu. Vuohenmaito tuotteet maistuu kyllä.

Muutenkin tuo ruokavalio menee ihan mutulla ja vaistomaisesti jotkin tuotteet jäävät pois ja ehkä palaavat joskus takaisin tai sitten ei...
En ole minkään ruokavalioiden noudattaja... minua ei muutenkaan ruoka sinällään kiinnosta kovinkaan paljoa. Eikä varsinkaan makeat herkut tms.

Mikähän sitten astrologisella kartallani vaikuttanee...
2.huoneessa minulla on  kuu  chiron ja  venus  kalat:ssa sekä  kuunsolmu ja  merkurius  oinas .ssa.
Mikä muu siihen katsottiin vaikuttavaksi tekijäksi mahdollisesti, en muista...  idiot2

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: