Äänestys
Kysymys: Ohjaako sinua sydän vai pää? Eli järki vaiko tunteet?
Järki - 28 (24.8%)
Tunteet - 85 (75.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 99

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ohjaako sinua järki vai tunteet?  (Luettu 36566 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #30 : 07.11.2005 11:42:03 »

tunteet ja vähän liikaakin..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #31 : 07.11.2005 11:44:22 »

Ihan liian järkevä.

Mun pitäis oppia heittäytymään.

Kyllä minä tunnen, siitä ei ole kysymys, mutta peitän mieluummin ja vähättlen tunteitani ja joskus esim huomaan olevani paljon loukkaantuneempi kuin annan ymmärtää.
Kun vielä olen melko älykäs ( no siis mittauksien mukaan - )
Tämä syö sielua.  Cry

T. Jäykkä tosikko älykkö - Hölmö? Embarrassed
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
manjaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66



Profiili
« Vastaus #32 : 07.11.2005 11:58:54 »

Ihan liian järkevä.

Mun pitäis oppia heittäytymään.

Kyllä minä tunnen, siitä ei ole kysymys, mutta peitän mieluummin ja vähättlen tunteitani ja joskus esim huomaan olevani paljon loukkaantuneempi kuin annan ymmärtää.
Kun vielä olen melko älykäs ( no siis mittauksien mukaan - )
Tämä syö sielua.  Cry

T. Jäykkä tosikko älykkö - Hölmö? Embarrassed



Kyllä sitä oppii, jos kerta miekin oon oppinut... Wink

Harjoita sitä ensin pienin askelin ja anna sille tilaa. Itseä aikoinaan ärsytti suuresti, kun jo kaveritkin sanoi, etten ymmärtäis ees sitä,  jos romanssiin kompastuisin. Tuli tunne, et oonko mie ihan pelkkää järkeä, vaikka sisällä oli tunnetta vaik muille jakaa.. Embarrassed Voit uskoa, että söi naista. tickedoff tickedoff

Annoin vaan tunteilleni luvan näkyä ja nyt ne jo näkyvät.. Wink
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #33 : 07.11.2005 13:29:11 »

Minua on aina kuvattu järkeväksi, mutta nuorempana olin ehdottomasti enemmän tunteiden vietävissä kuin nykyään. Nyttemmin voisin jopa sanoa olevani korostetusti järki-ihminen. Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö tuntisi paljon ja voimakkaasti. Olen vain oppinut suodattamaan tunteeni ja analysoimaan ne perin juurin.
tallennettu
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #34 : 07.11.2005 15:35:31 »

Tai siis, eihän se noin oo. Vain tosikot huumorin omistaa.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2005 16:01:20 kirjoittanut rasvapakara » tallennettu
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #35 : 07.11.2005 16:24:04 »

Ristiriitaista, välillä ahdistavaa ja usein huvittavaa, mutta järkeilen asioita, pohdin ja yliajattelen, ja sitten kuitenkin tunne kuljettaa  Huh Ihan vieraat uudet tuttavuudet aina luonnehtii mua, että "kun oot niin järkevä", mutta ketut sanon minä  Grin, kun paremmin oppii tuntemaan niin huomaa että se järkevyys mussa on vaan tarvetta olla uskottava ihmisten silmissä, joten perustelen tunteen ohjaamat ratkaisut järjellä  Wink  Siis huijari olen  Wink Grin
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
Cleo
Vieras
« Vastaus #36 : 07.11.2005 16:29:47 »

2funny 2funny 2funny Grin Grin Grin
Voi apua, tuo kuulosti liiankin tutulta! Etenkin nuorempana. Mutta nykyään olen kai vähemmän huijari, kun enää minua ei pidetä järki-ihmisenä. Tunteet vie, mutta järki hieman kontrolloi - ainakin tekemisiä. No joskus ei niitäkään riittävästi.. Embarrassed
tallennettu
Shar
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61



Profiili
« Vastaus #37 : 08.11.2005 10:07:54 »

Molemmat, ehdottomasti. Aika lailla yhtä paljon molemmat ohjailevat, harmi kun tuosta puuttui se "molemmat" vaihtoehto tällaisille, jotka tasapainottelevat ikuisesti. Wink

Vastasin kuitenkin sen, mikä tuntui tällä hetkellä ihan vähän oikeammalta vastaukselta - tunteet. Huh
tallennettu

aurinko harka
kuu neitsyt
askendentti skorpioni
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #38 : 08.11.2005 11:29:52 »

uglystupid2

Järkitunteet ja tunnejärki se tälläistä sekopäistä eläjää ohjailee. En usko tasan tarkkaan, että ovat täydellisesti erotettavissa toisistaan, tai sitten on jo päässä vikaa.  crazy2

idiot2
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #39 : 08.11.2005 11:42:43 »

Hei Athamaarit !

Miten sitä osaa erottaa egon ja intuition ?



t. Elviira
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #40 : 08.11.2005 20:30:20 »

tuolla aiemmin mainitsin seuraavani intuitiota. äänestyksessä valitsin pienen pohdinnan jälkeen tunteet-kohdan. mielestäni asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen. intuitiohan nimittäin on tietynlaista tietoa ja olisi järjetöntä olla noudattamatta sitä!  meidän maailmassamme ja ajattelutavassamme päätökset pitää vaan osata perustella rationaalisesti ja tieteellis-teoreettisesti, jotta niitä voidaan pitää järkevinä. siteeraampa tässä erästä arvostamaani professoria:

"analyyttinen tieto ei ole ylintä tietoa, sillä se latistaa todellisuuden paloittelemalla sen. todellisuus on jatkumo, joten ylin tieto on synteettistä ja siihen tarvitaan intuitiota."
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
m
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #41 : 08.11.2005 21:21:07 »

Järkeä löytyy. Ja pystyn kyllä aina tarpeen tullen järjellä perustelemaan, miksi aina kannattaa noudattaa tunteiden ohjausta  Grin

Eli tunne tunne tunne...
tallennettu
Vertsu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Etsin itseäni - oletko nähnyt minut jossakin...(?)


Profiili
« Vastaus #42 : 10.11.2005 16:59:35 »

Hetken mietinnän jälkeen tulin tulokseen, että; tunteet.

Vaikka joskus tulee jopa järkeiltyäkin. Miettikää.. Jopa minultakin 2funny
tallennettu

Nousumerkki Neitsyt, Aurinko Kaksosissa, Kuu Kauriissa, Merkurius&Venus Kaksosissa ja vielä Mars Härässä..
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #43 : 10.11.2005 18:26:16 »

Molemmat yhtä paljon! Olen nimittäin sekoitus järkevää peruskaurista ja tunteellista rapulaista... Ja aina elämän suurissa päätöksissä ajattelen asioita sekä järjellä että tunteella.

Vahva Vesimies-vaikutus saa minut aina kokeilemaan kaikkea jännää ja uutta. Elämä ei polje paikoillaan vaan menee koko ajan eteenpäin...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #44 : 11.11.2005 01:15:23 »

Miltäpä kuulostaa lausahdus, että tunteet ohjaavat järkeä, olitpa mies tai nainen, lapsi tai aikuinen, vaikka kuinka yrittäisit niitä erottaa toisistaan? Cool

Minulla lienee molemmat tasapainossa :2funny:koska maata ja vettä on yhtäläisesti.
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: