Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Elämä on ihanaa -ilman jumalaa  (Luettu 74013 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« : 25.03.2010 22:14:08 »

Henkinen aihe vaihteeksi Sashalta.  Tongue

Kuvailkaa mulle, mitä se henkisyys on?

Käytännön elämässä?

Kuka on henkinen ja kuka ei ja mikä sen henkisyyden määrän määrittää?

Henkisillä ihmisillä on tapana pitää inhimillisyyttä heikkoutena ja vikana,
mutta näkevät ja hyväksyvät mielellään sitä muissa, mutta eivät itsessään.

Universaalia rakkautta tai jeesuksen pelastusta kaupataan usein
"rakastan ja kunnioitan sinua puutteinesikin (kunhan pysytkin sellaisena
ja pidät minua, pelastajaasi ja hyväntekijääsi täydellisenä)"
-paketissa.

Inhimillisyys (siis se kaikki viallisuus) on mukavaa katseltavaa muissa ihmisissä,
mutta ei hyväksyttävää henkisessä ihmisessä itsessään.
Miksi henkinen ihminen haluaa olla täydellinen inhimillisyyden keskellä?
Narsismia? Huono itsetunto?


Miksi jotkin ihmiset hakevat ihmisen ulkopuolista voimaa~energiaa (siis jumalaa, universaalista
rakkautta, enkeleitä, henkiolentoja, kundaliinia jne) tuekseen suoraan tai epäsuorasti?

Kykenemättömyydestä kohdata itsensä sellaisena kuin on -inhimillisenä
ja ottaa se voimavarakseen, -luovuudekseen?

Kykenemättömyydestä ottaa vastuu itsestään ja elämästään,
joten tarvitsee korkeampaa voimaa henkiseksi tuekseen, että selviää omasta elämästään?

Saada kohde jumalasta, korkeammasta voimasta mitä syyttää,
jos ja kun asiat menee elämässä niin kuin oli itse suunnitellut?

Tai vastaavasti saada tekosyy, kenen niskoille syyt laittaa, kun pettää
jonkin lupauksensa toiselle ihmiselle -> korkeammat voimat päättivät nyt näin, sorry?

Miksi henkisyydellä oikeutetaan mahtavasti omat virheensä, vikansa ja pahantahtoisuus
-henkinen ihminenhän ei kärsi enään vioistaan, koska henkisenä ihminen
perustelee pahantahtoisuutensa rakkaudella, hyväksynnällä ja kunnioituksella,
joten hän ei tarvitse tuntea enään inhimillistä huonoa omaatuntoa pahuudestaan
-sehän tekisi henkisestä ihmisestä surullisen inhimillisen, siis viallisen,
eikä täydellisen?

Miksi henkinen empatian ja sympatian tunteet saavat peräänsä ehdon "JOS/MIKÄLI SINÄ..",
joka sisältää vaatimuksen muutokseen henkisen ihmisen mieltä miellyttäväksi?


Onko henkisyydessä kyse -kuitenkin- vain yhdenlaisesta mielen vankilasta,
jolla perustellaan oma narsismi ja halu dominoida muita ihmisiä?


Henkisen ihmisen painajainen on ihminen, joka on onnellinen ja tasapainoinen inhimillisyydessään,
siis niissä sairauksissaan, vaikeuksissaan, luonteen vioissaan, typeryyksissään ja niin,
eikä tarvitse siihen onnellisuuteen ja tasapainoon jumalaa, korkeampaa
tai muuta universaalista voimaa oman itsensä ulkopuolelta.

Tälläinen tälläinen suht' tasapainoinen ja onnellinen henkilö ilman jumalaa
on uhka koko henkisyyden idealle, jota vastaan voidaan hyökätä hengellisin "asein"
-olkoonkin sitten raamatun tai koraanin sanaa, new agea, universaalia voimaa,
korkeamman kanavointia, enkeleitä, henkiolentoja, kundaliinia, energiahoitoja jne.

Pääasia on, että ko. "syntinen" ihminen muuttuu henkisen ihmisen mieltä miellyttäväksi
ja alistuu sille hengellisyydelle.
Ja kysehän on dominoimisesta ja sitomisesta ihminen vallan alle
-tosin ei raipoilla ja piiskoilla, vaan pelolla ja uhkakuvilla, joita ihminen saa,
JOS hän ei anna itseään henkisyyden alle ja niitä tehostetaan lyömällä sillä henkisyydellä,
painostamalla, jankkaamalla ja arvostelemalla koko ajan jyrkemmin ja kovasanaisemmin kohdetta.

Ajatuksia? Wink
« Viimeksi muokattu: 25.03.2010 22:18:11 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #1 : 25.03.2010 22:30:27 »

Hmm, itse olen kokenut, että henkisyys tai no miksi sitä ikinä haluaakin kutsua ei tarkoita sitä, että etsisi jotain itsensä ulkopuolelta. Minulla se tarkoittaa enimmäkseen itsensä katsomista ikäänkuin analysoinnin ja kohteena ja omien voimavarojen hyödyntämisenä. Tavallaan sitä, että pyrkii joka päivä elämään elämää täydellä innolla ja nauttimaan joka hetkestä.

Myös se, että pystyy näkemään oman toimintansa syy-seuraussuhteen näkökulmasta auttaa ymmärtämään omaa elämäänsä ja kun katsoo ihmissuhteitaankin siitä näkökulmasta niin oppii ymmärtämään paljon enemmän esimerkiksi omaa kumppaniaan. Ja sanon nyt tästä siitä peilausteoriasta, niin ainakin minua itseäni se on auttanut siinä, että ei pidä itseään enää minään uhrina. Näen, että aika usein se, että vihaan jotain henkilöä johtuu suurimmilta osin itsestäni, ei siitä toisesta. Esimerkiksi aika usein ärsyynnyn ihmisistä jotka ovat aika samanlaisia kuin minä itse ja kun ymmärrän sen voin varsin hyvin mennä nurkkaan häpeämään ja ymmärtämään muita ja samalla itseäni.

Hmm, itse olen kokenut oman henkisyyteni nimenomaan vastuunotoksi omasta elämästäni. Henkisyys on minulle se miten koen ja näen tämän maailman ja itseni. Tähän liitän esimerkiksi inspiraation, luovuuden, kamppailulajit ja kehollisuuden, seksin, hmm, oikeastaan kaiken. Oma henkisyyteni on minulle se miten näen tämän maailman.

Mutta no joo, enpä nyt oikeastaan tarvitse mitään erityistä hyväksyntää näille näkemyksilleni, voitte olla eri mieltä tai samaa mieltä, enpä nyt jaksa oikein välittää. Mielestäni jokainen ihminen on omassa luonnollisuudessaan henkinen, eikä siihen mitään muuta tarvitakaan.

« Viimeksi muokattu: 25.03.2010 22:36:09 kirjoittanut Ratkaisu » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 25.03.2010 23:18:15 »

Hmm, itse olen kokenut, että henkisyys tai no miksi sitä ikinä haluaakin kutsua ei tarkoita sitä, että etsisi jotain itsensä ulkopuolelta.

Näin varmaan sinulla, mutta suurin osa kuitenkin omaa henkisyyttään korostavat ihmiset
sanovat saavansa energioita, kanavointeja, profetioita, näkyjä, visioita, kundaliini jne
joltain henkiolennolta, jumalalta, jeesukselta, enkeleiltä, henkioppailta jne
ja sanovat olevansa vain välikappaleita~välittäjiä sen voiman ja maan välillä
ja mun järjen mukaan ne silloin tulee ko. ihmisen ulkopuolelta.

He eivät siis ota vastuuta siitä, koska "se annetaan, mikä annetaan"
ja hän ei voi asiaan vaikuttaa mitenkään.

Jos henkinen ihminen joutusi sanomaan, että tämä voima tulee minusta itsestäni,
niin silloin hän joutusi ottamaan myös sen vastuun omista teoistaan ja itsestään,
eikä voisi perustella esim. pahansuopaisuuttaan (ulkopuolisilla) jumalallisilla voimalla,
rakkaudella ja suvaitsevaisuudella.

Henkiset ihmiset haluavat olla täydellisiä älyn ja viisauden lähteitä (muille),
joilta puuttuu kaikkinainen luonnollinen ihmismäisyys ja heidän mielestään
täydellistä henkisyyttä, siis valaistuneisuutta ei voi saavuttaa ihmismäisin keinoin,
vaan esim. kieltäytyvät tietyistä ruoista, seksuaalisuudesta jne,
ja siksi tuo täydellinen henkisyys on mahdollista vain,
jos siihen saa apuja "jostain korkeammasta" kuin ihminen on.

Usein henkinen ihminenhän pyrkii olemaan muiden ihmisten yläpuolella
ja se ei onnistu, ellei hänellä ole esittää jotain, mikä on ihmistä korkeampaa
ja vaikutusvaltaisempaa ja todentaa, että juuri hän on tuon ko. voiman erityinen lempilapsi.

Siksi mie uskon, että henkisen ihmisen elämän perusta saattaa järkkyä niin
pahoin, kun se huomaa, että joku menee ja on tasapainossa ja onnellinen ilman tuota
jumalallisuutta.
Se on uhka henkisen ihmisen koko tavalle käsittää maailmaa
ja henkinen ihminen alkaa epäilemään sitä omaa näkemystään, onko hän sittenkään
ollut "oikeassa suunnassa" ja torjuu sen pelon hyökkäämällä ja yrittämällä
tuhota ja aiheuttaa vahinkoa sille "syntiselle" -toki kääräistynä se viha siihen hengellisyyteen. Wink



Kaikista suurin pelko ihmisellä on, että mitä jos toinen ihminen onkin onnellisempi kuin minä.
Ja se on myös suurin kateuden aihe,  eikä niinkään esim. raha tai seksuaalisuus,
joka on vain väline mahdolliseen onnellisuuteen.

Jokainen tietää, että paljon rahaa tuntuu hyvälle
ja hyvä seksi tuntuu taivaalliselle.  Wink
tallennettu
Kaisakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #3 : 25.03.2010 23:36:18 »

Henkinen ihminen on tiedostava ihminen tai tietoinen ihminen.
Henkisyys on mun mielestä tietoiseksi tulemista omasta käyttäytymisestään, ajatuksistaan ja tunteistaan. Sisäänpäin, omaan itseen sukeltamista. Sen huomaamista, että olen muutakin kuin vain kehoni, tunteeni ja ajatukseni; olen tietoisuus. Pystyn tarkkailemaan omaa käyttäytymistäni, omia tunteitani ja ajatuksiani.


"Henkinen" tai tiedostava ihminen ei koskaan, milloinkaan pyri muuttamaan toisia ihmisiä. "Jos vastustat tai taistelet muiden tiedostamatonta käyttäytymistä vastaan, muutut itse tiedostamattomaksi", mikä on tullut tälläkin foorumilla taas viime aikoina oikeaksi todistetuksi.

Minusta "henkisyydessä" on juuri kyse siitä oman pimeän puolen katsomisesta silmästä silmään ja sen muuttamisesta. Vastuunottamista omista valinnoista ja omasta käyttäytymisestä.

Myös siitä, että huomaa, jotta voi valita, samaistuuko omiin tunteisiinsa, ajatuksiinsa yms., vai huomaako olevansa jotain muuta(kin) kuin ne.
Ja ulkopuolelta ihminen hakee voimaa niin kauan, kunnes tajuaa itse olevansa tuo voima.

Henkisyydessä ei ole kyse toisen inhimillisen tai "syntisen" ihmisen (=tiedostamaton ihminen) muuttamisesta tietoisemmaksi, vaan oman itsen, jos on kyllästynyt kärsimykseen tms. ja itse sitä haluaa. Joskus myös elävän elämän olosuhteet laittavat miettimään ja tutkailemaan omaa itseä, omia valintoja....

Ja tietoisuus tulee maailmaan ja jokapäiväiseen elämään juuri ihmisen kautta. Se on osa evoluutiota. Ei siihen tarvita yhtään jumala-käsitettä tai muutakaan.

Luin just jostain itselleni jonkun mietelauseen: "Jos haluat itsellesi mahdollisimman paljon kokemuksia anteeksiannosta, pyöri mahdollisimman paljon henkisten ihmisten seurassa."

Ja siksi kait omasta seurastani niin paljon pidänkin...

Mutta siis kaikki nuo toisten ihmisten muuttamisyritykset.... sucks....

Itse olen suurimmat muutokseni tehnyt sitä kautta, kun toinen ihminen on hyväksynyt mut juuri sellaisena kuin olen. Siinä hyväksymisessä on paradoksaalisesti ihan hirmu suuri muutosvoima, jos sä tahdot niin...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 26.03.2010 00:14:27 »

Olipa hyvä kirjoitus Kaisakka. Smiley

Näin suurinpiirtein minäkin käsitän aidon henkisyyden tai mitä se sitten lieneekään
loppujen lopuksi, mutta mun mielestä kaikki tulee meistä itsestä,
eikä ihmisen ulkopuolelta.

Siksi mulle kait ei kukaan voi enään ennustaa tai selvänähdä mitään oikein
ja todenpitävästi, koska sekin on mun mielestä jotain,
mitä ihminen uskoo tulevan ulkopuolelta (ja ennustuksen kohteelle se on varmasti ulkopuolelta
tulevaa elämän dominointia)
, mutta loppujen lopuksi,
miksi eri näkijöillä on eri vastaukset samalle ihmiselle,
johtuu ihan siitä, miten se selvänäkijä~ennustaja haluaa sisimmässään ohjailla
ja hallita sen toisen ihmisen elämää.

Tässä suhteessa suurin osa näkijöistä, jotka kuvittelee omaavansa kyvyn nähdä
toisen elämän tapahtumia, ovat sokeita itselleen halustaan ohjailla ja dominoida toisen
ihmisen elämää.

Iso osa ihmisistä hakee "elämän viisautta" itsensä ulkopuolelta,
eikä itsestään sisältä.

"Henkiset" ihmiset, jotka "auttavat" muita, ovat vain kehittyneet
siitä poloisesta avuttomasta ennustusten ruinaajasta, jonka elämä on kroonisesti perseestä
koko ajan, hakemaan vain yhä mahtavempia ja korkeimpia voimia,
joilla päästä kroonisesti paskasta elämästään ja kokevat saavansa sen
laittamalla muita ihmisiä alemmaksi kuin itse on käyttämällä henkistä vaikutusvaltaa,
minkä kuvittelevat itselleen. Pyhittää siis itsensä muiden  ja kaiken inhimillisyyden yläpuolelle.

-Sillähän saa jo perspektiivä hyvin elämäänsä, ettei se niin huonosti olekaan
enään kun tuo toinen on huonompi ihminen kuin minä,
koska hän ei ole "henkinen". Tongue

Silti mie tässä odottelen, -itseasiassa provisoin-  Tongue
jospa nuo "henkiset ihmiset", jotka saavat kanavointeja
ja energioita sun muita "korkeimmasta", antaisivat asiallista mielipidettään kokemastaan,
mutta mä vähän luulen, että he tykkää olla enemmän kränäämässä, arvostelemassa
ja loukkaamassa muita kirjoittajia, heidän elämäänsä ja näkemyksiään
ja toitottamassa omaa totuuttaan ainoana ja oikeana.
tallennettu
Kaisakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #5 : 26.03.2010 00:22:08 »

Siis tuo pyöriminen tuli tosi epäselvästi kirjoitettua....
Jos siis haluat mahdollisimman paljon kokemuksia siitä, että saat ANTAA anteeksi, pyöri mahdollisimman paljon henkisten ihmisten seurassa....
Ja sitten jos on jotain henkisyys-fyysisyys-juttua, niin se tietoisuushan on kehossa, kun ollaan eläviä ja muodossa eli kehossa eli ei missään itsen ulkopuolella.
Ja jos jotain "kanavoi", se tulee ihan omasta itsestään, ei mistään ulkopuolelta.
Ja siitä on otettava myös vastuu.
Ja tässähän se yleensä mättääkin, kun ei ole valmiuksia kohdata toisen ihmisen reaktioita esim. energiahoidon jälkimainingeissa... koska ainakin itselläni energiatason lisäys nostattaa  lähes aina pintaan ne kaikki pimeät puolet: aggret, vastustukset yms.
Kyse on tavallaan virittäytymisestä toisen kaa samalle aaltopituudelle ja sitä kautta ne kaikki telepatiat yms. muka ihmeet selittyy. Pitää uskaltaa olla se toinen just tietoisuudessa tai hengessä, mutta kunnioittaa toisen fyysisiä ja psyykkisiä rajoja.
Tää jutska on ihan villinä "henkisten" ihmisten keskuudessa, kun kuitenkin ollaan kaikki yhtä ja samaa tietoisuutta ja elämää ja sit kuiteskii ollaan erilaisia ja erillisiä yksilöitä kehossa ja molempia pitäis arvostaa ja kunnioittaa....
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 26.03.2010 00:48:35 »

ÄKJ.
Ja sitten jos on jotain henkisyys-fyysisyys-juttua, niin se tietoisuushan on kehossa, kun ollaan eläviä ja muodossa eli kehossa eli ei missään itsen ulkopuolella.
Ja jos jotain "kanavoi", se tulee ihan omasta itsestään, ei mistään ulkopuolelta.
Ja siitä on otettava myös vastuu.

Tässä on (minulle) ymmärrettävää pointtia. Kun me olemme kehollisia,
niin meidän tehtävä on elää kehollisena ja kunnioittaa kehon tarpeita.
Keho ja henki on yhtä, eikä mitään eillisiä, toisistaan riippumattomia käsitteitä.

Simppelit elämän tosiasiat; hieronta tuntuu hyvälle paitsi kehossa,
niin myös mielessä ja tekee onnellisuuden tunteen henkeen.
Kukaan ei ole surullinen saadessaan hierontaa.

Ilman kattavaa ravintoa kehon tasapaino järkkyy,
sillä on vaikutusta keskittymiskykyyn, ärsyyntymiskynnykseen ja onnellisuuden tunteeseen.
Kukaan, ei kukaan ole onnellinen hengessään nälkäisenä.

Ja niin, mikä sen hengellisyyden perimmäinen tarkoitus on..? Huh
Eikö se ole tehdä ihmisestä onnellinen tässä ja nyt vai aukeaako sillä vain pelkästään
taivaspaikka kehon jättämisen, siis tuon suuren transformaation jälkeen?

Olen narsistinen, toki, mutta mulle ei oikein riitä pelkkä taivaspaikka
ja kiva lepo kaikista elämistä, kun ei enään tarvitse syntyä uudestaan. Tongue

Kuullostaa erittäin tylsälle ja pitkävetiselle "palkinnolle" tästä kovasta hommasta
elää oma elämä. Shocked
Kyllä mie ainakin haluan tehdä sen homman nauttien täysillä ja onnellisena,
koska miten hemmetti sen ikuisuuden muuten kestää, ellei ole hyviä muistoja edes?  angel
tallennettu
Kaisakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #7 : 26.03.2010 01:09:21 »

Sasha kirjoitti: Eikö se ole tehdä ihmisestä onnellinen tässä ja nyt vai aukeaako sillä vain pelkästään
taivaspaikka kehon jättämisen, siis tuon suuren transformaation jälkeen?

Mun mielestä nimenomaan tässä ja nyt. Mun ex-siippa kysyi multa taannoin, että kuka on mun mielestäni antanut eniten ihmiskunnalle viimeisen 2000 vuoden aikana... Ja selkeesti strategisoitu kysymys, koska tuohon aikaskaalaan mahtuu Jeesus mukaan... Ja minähän pähkäilin ja vastailin omasta suhteellisuusteoriastani käsin tyyliin: jos arvostat mielen tutkailua yli kaiken Sigmund Freud, jos arvostat fyysistä terveyttä yli kaiken, varmaan joku Alexander Fleming, jos taas vapaata liikkumista, joku pyörän keksijä tai Wrightin veljekset ja jos kärsimystä maanpäällisessä elämässä ja ihanaa taivaspaikkaa kuolemasi jälkeen, sit se on varmaan se Jeesus....  2funny
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #8 : 26.03.2010 09:02:12 »

Kuvailkaa mulle, mitä se henkisyys on?
Oman sisäisen itsensä löytämistä, oli se sitten ihan itsensä hyväksymistä tai uuden okkultistisen elämäntavan omaksumista.

Käytännön elämässä?
Elämistä juuri sellaisena kuin ihminen todellisuudessa on, jos ihmisen on hyvä elää siivoojana hän on henkisesti hyvin vahva ihminen, mutta jos hänen on tarkoitus parantaa ihmisiä hänen tulee löytää omat kanavansa siihen toimintaan, jotta hän voisi elää henkisesti hyvää elämää.

Kuka on henkinen ja kuka ei ja mikä sen henkisyyden määrän määrittää?
Minusta ihmisen henkisyyden voi määrittää vain ja ainoastaan ihminen itse, häntä voi toki tukea ohjaamalla, neuvomalla ja opastamalla, mutta koskaan kenenkään EI TULISI sanoa toiselle, että sinun tulee tehdä näin ja näin vaan voi sanoa oletko ajatellut, että sinusta voisi tulla hyvä tälläinen ja tälläinen ihminen. Ihmisellä on aina oma valinnanvapaus.

Minä luokittelen itseni jonkinasteiseksi henkiseksi ihmiseksi, okei inhimillisyys on heikkous, mutta erittäin ymmärrettävä ja hyväksyttävä sellainen. Itse pyrin siitä eroon totta kai, mutta sallin tietyt asiat niin itselleni ja etenkin muille. Elämäntilanteet, tausta ja ihmisen persoonallisuus on hyväksyttävä ja jos on esimerkiksi pieni lapsi niin on mahdoton hoitaa itseään ideologisesti, jos elimistö siihen on tottumaton.

Minulla on lukematon määrä heikkouksia, olen hyväksynyt esimerkiksi sen, että elämäntapani on nyt hyvin epäsäännöllinen ja ylipainoisuus, jota olen aiemmin vihannut yli kaiken on sallittavaa nyt, kun paraneminen on vielä käynnissä. Näin ollen henkistyessäni sallin enemmän vikoja itselleni kuin ns. tavallisena ihmisenä. Se on sitä aitoa henkisyyttä, hyväksyä itsensä ja elämänsä juuri sellaisena kuin se on.

Joo, ehkä tuota kaupataan, mutta minä yritän vain ajatella, että okei, minut tuomitsee tosi moni ja se on sallittavaa heille. Autan, jos apuani pyydetään, jos vain ehdin ja työnnän kyllä nenäni sinnekin välillä, minne sitä ei haluta, mutta siitä tavasta yritän päästä pois. Muuten elämäni ja elämäntapani, minä itse olen esimerkki siitä, mitä tarjoan muille, silti haluan ajatella, että jokaisella meillä on oma tiensä ja me olemme yksilöitä, jolloin minun tapani elää sopii vain harvalle.

Minä haluaisin olla joskus sitten täydellinen vain ja ainoastaan siksi, että mitä täydellisemmäksi tulen sitä onnellisemmaksi ja tasapainoisemmaksi tulen, silloin olen lähellä sitä puhtautta ja aitoutta, jossa on vain niin tajuttoman hyvä olla.

Miksi henkinen ihminen haluaa olla täydellinen inhimillisyyden keskellä?
Narsismia? Huono itsetunto?

Kyllä se on tervettä narsismia, puhdasta itserakkautta ja perfektionistia, mutta sallivaa ja ohjailevaa. Huonoa itsetuntoa tässä mallissa tuskin on, itsetuntoni on loistava vaikka siinäkin vielä on tehtävää.

Miksi jotkin ihmiset hakevat ihmisen ulkopuolista voimaa~energiaa (siis jumalaa, universaalista
rakkautta, enkeleitä, henkiolentoja, kundaliinia jne) tuekseen suoraan tai epäsuorasti?



Minulle Jumala on vertaiskuva rakkaudesta, aistin hänet voimakkaasti ja olkoon se sitten satua niin mitä väliä, se tekee hyvää ajatella, että on joku itseään suurempi. Universaalinen rakkaus eli aito rakkaus on vain jotakin, joka on unohdettu. Haluaisin ajatella, että osaan rakastaa universaalisesti ja silloin kun osaa luoda oikeanlaiset tunnesiteet ja voi luottaa toiseen on molemmat turvassa. Enkelit niin, ehkä hekin ovat mielikuvia, rakastan tarinoita ja jos aistin ja näen enkeleitä niin miksi minun tulisi olla uskomatta heihin, jos saan ohjeita enkeleiltä niin ehkä ne ovat oman mieleni tuotoksia, mutta jos pidän enkelitarinoista niin kai aikuisillekin sadut uskotaan, henkiolennot, no se on ihan sama asia, minä uskon siihen, että meillä on todellinen minuus eli sielu ja oma henkemme, molemmat olen aistinut itsessäni ja olen ajatellut, että ne ovat dialogisia keskusteluja eri osapuolieni kanssa. Muut henkiolennot, ehkä heitä on, se osa-alue on hieman kyseenalainen, uskon sielujen väliseen kommunikointiin, teen sitä itsekin ja uskon siihen, että meillä on henkioppaita ja -opettajia, mutta ovatko he taas mielemme omaa tuotosta vai jonkun toisen ihmisen sielu, se on vastaus johon on vaikea antaa vastausta. Kundalini on energiavirtausta, itselläni se puhkesi tiedostomatta, se vain on sisäistä puhdistavaa roihua, joka tekee ihmiselle erittäin hyvää, mutta voi olla aika rajuakin. Kun ihminen puhdistuu ja kehittää itseään henkisesti kundalini vain tulee osaksi elämää, se miksi sitä harjoitellaan on ihan siksi, että luonnollisesti puhkeava kundalini on todella raju juttu, se vain räjähtää ja ihminen on todella pulassa ilman apua. Itse olin tulla hulluksi ja kuolla siihen energiaan. Nyt kundalini on hallinnassa ja se on aika mahtavaa.

Kykenemättömyydestä kohdata itsensä sellaisena kuin on -inhimillisenä
ja ottaa se voimavarakseen, -luovuudekseen?


Jälleen kerran voin vain ajatella itseäni, minä hyväksyn itseni ensimmäistä kertaa elämässäni puutteiden kanssa, sellaisena kuin olen. Totta kai haluan itseni paremmaksi ihmiseksi, mutta se on jo kunnianhimoa, mutta tämän näen itseni kohdalla täysin päinvastaisena.

Kykenemättömyydestä ottaa vastuu itsestään ja elämästään,
joten tarvitsee korkeampaa voimaa henkiseksi tuekseen, että selviää omasta elämästään?


Tälle haluaisin vain nauraa ja pyöritellä päätäni. Minä otan vastuun itsestäni ja elämästäni vaikka toisaalta luotan elämään ja korkeampaan voimaan, mutta se on vain ohjausta, joka totisesti on muuttanut elämäni hyvin mielenkiintoiseksi, rakastavaksi ja antoisaksi. Selviän kyllä ilman sitäkin, mutta miksi ihmeessä haluaisin?

Saada kohde jumalasta, korkeammasta voimasta mitä syyttää,
jos ja kun asiat menee elämässä niin kuin oli itse suunnitellut?
Tai vastaavasti saada tekosyy, kenen niskoille syyt laittaa, kun pettää
jonkin lupauksensa toiselle ihmiselle -> korkeammat voimat päättivät nyt näin, sorry?


Kyllä ihminen on täydellisessä vastuussa omista teoistaan oli syy toimintaan mikä tahansa. Aina. Periaatteessa ymmärrän tuon, joskus henkisen ihmisen käyttäytymistä on vaikea ymmärtää, mutta valinnanvapaus on meillä jokaisella. Minä elän sen mukaan, että ohjaukseni saan toki muualta, mutta valintani teen itse. Kannan itse omien tekojeni seuraukset ja kunnian. Ajatellaan parantamista, okei saan kykyni Jumalalta tai korkeammalta voimalta, mutta ilman omaa panostani ihminen jäisi sairaaksi. Se, että huolehdin itsestäni, käytän aikaani ja opettelen taitojani on minun panokseni, joten vaikka se taito on tuolla kaikkien meidän saatavilla niin kyllä se vain olen minä, joka sitä taitoa käyttää ihmisten hyväksi. Ja se, että petän lupaukseni tai muutan mieleni, minä kuljen omassa tietoisuudessani, omassa totuudessani ja teen päätökseni siihen perustuen, silti jokaisella meillä on oma totuus ja sallin toiselle ihmiselle hänen totuutensa ja toivon, että hän sallii minun totuuden. Silti yhteistyötä tehdessä pyrin muokkaamaan oman totuuteni hänen totuuteen soveltuvaksi, jotta hänen on hyvä olla, kuitenkin kunnioittaen oman totuuteni rajoja.

Miksi henkisyydellä oikeutetaan mahtavasti omat virheensä, vikansa ja pahantahtoisuus
-henkinen ihminenhän ei kärsi enään vioistaan, koska henkisenä ihminen
perustelee pahantahtoisuutensa rakkaudella, hyväksynnällä ja kunnioituksella,
joten hän ei tarvitse tuntea enään inhimillistä huonoa omaatuntoa pahuudestaan
-sehän tekisi henkisestä ihmisestä surullisen inhimillisen, siis viallisen,
eikä täydellisen?


Hmm. Mistäköhän löytyy niin puhdas henkinen ihminen, joka on vapaa vioista ja heikkouksista. Kun tiedät niin näytä hänet minulle, sillä olen nähnyt todella henkisiä ihmisiä ja jokaisella heillä on vielä paljon opittavaa, minulla itselläni on vielä todella pitkä matka kuljettavana, jotta voisin sanoa olevani virheetön. Minä itse katson tuon kaltaisen oikeutuksen oman toimintansa peittämiseen virheelliseksi egon ja mielen tuottamaksi petokseksi. Minä itse koen paljon huonoa omaa tuntoa monista asioista ja pyydän usein anteeksi. Tosin tärkeintä minulle on, että olen yrittänyt parhaani ja tehnyt tekoni hyvyydessä ja rakkaudesta, sillä saan anteeksi virheeni, mutta toki korjaan aiheuttamani vahingon, jos sellaisen olen tehnyt ja pyydän anteeksi, jopa silloin, kun se olisi tarpeetonta.

Miksi henkinen empatian ja sympatian tunteet saavat peräänsä ehdon "JOS/MIKÄLI SINÄ..",
joka sisältää vaatimuksen muutokseen henkisen ihmisen mieltä miellyttäväksi?


Olen ainakin itse vilpittömästi pahoillani, jos olen antanut tälläisen kuvan jollekin, monesti esitän kyllä ohjeita ja neuvoja, joiden avulla ihminen kykenee auttamaan itseään, mutta kyllä minä empatiaa ja sympatiaa annan ilman ehtojakin, ainakin näin olen kuvitellut. Esimerkiksi erään asiakkaani elämäntilanne on sellainen, että hänen on mahdoton tehdä harjoituksia, muutoksia tai edes ajatella mitään, mikä minusta parantaisi hänen elämäntilannettaan. No me juttelemme välillä puhelimessa, jolloin minä hoidan häntä samalla ja hän purkaa sydäntään ilman oletuksia, että vaatisin häneltä mitään. Juttu toimii hyvin. Mikä vaatimus minulla silloin on?

Onko henkisyydessä kyse -kuitenkin- vain yhdenlaisesta mielen vankilasta,
jolla perustellaan oma narsismi ja halu dominoida muita ihmisiä?


Minusta tuolloin käytetään niin kutsuttua henkisyyttä vain oman vallan ja egon pönkittämiseen ja toivon todella, että itseltäni tuollaiset tavoiteet on täysin poissuljettu, ainakin ne tuntuvat vierailta. Kyllä minua on kutsuttu enkeliksi, puolijumalaksi, opettajaksi tai guruksi. Hei haloo, minä olen Pia ja läheisille rakas ystävä, se riittää. Nostakoon muut itsensä jalustalle, jos haluavat, minun jalkani pysyvät maan pinnalla.

Henkisen ihmisen painajainen on ihminen, joka on onnellinen ja tasapainoinen inhimillisyydessään,
siis niissä sairauksissaan, vaikeuksissaan, luonteen vioissaan, typeryyksissään ja niin,
eikä tarvitse siihen onnellisuuteen ja tasapainoon jumalaa, korkeampaa
tai muuta universaalista voimaa oman itsensä ulkopuolelta.


Minulle hän on suuri kunnioituksen ja ihailun kohde. Ehkä tämä johtuu siitä, että olen itse ollut hyvin sairas, vaikeuksissa ja minussa on ollut niin paljon luonnevikaa ja typeryyttä kuin ihminen voi kuvitella ja silti siinä samassa olin äärimmäisen onnellinen ja tasapainoinen, joten tiedän, että sellainen tila on todellinen. Silloin olin onnellinen ilman Jumalaa, korkeampaa voimaa, henkisyyttä, minä olin puhdas skeptikko. Joten olen kokenut sen onnen, mutta täytyy sanoa, että ottaessani hörhöyden elämääni niin nyt vasta tiedän mitä todellinen onni minulle voi merkitä, kuinka paljon parempaa on elää näin. Mutta jälleen minä nautin tästä elämäntavasta, silti ymmärrän ja hyväksyn nekin ystävät, jotka nauttivat maallisesta elämäntavasta.

Tälläinen tälläinen suht' tasapainoinen ja onnellinen henkilö ilman jumalaa
on uhka koko henkisyyden idealle, jota vastaan voidaan hyökätä hengellisin "asein"
-olkoonkin sitten raamatun tai koraanin sanaa, new agea, universaalia voimaa,
korkeamman kanavointia, enkeleitä, henkiolentoja, kundaliinia, energiahoitoja jne.


Siis miten se on uhka? Minulla on erittäin tasapainoisia, hyväntuulisia ja onnellisia ihmisiä ystävinä, joita tapaan säännöllisesti ja me keskustelemme koirankoulutuksesta, perheestä, puutarhanhoidosta ja sisustuksesta. Heille ehkä saatan kertoa kootut palat hörhöilystä ja nauramme niille, mutta miksi ihmeessä kokisin heidät uhkana tai kokisin tarvetta käännyttää heitä, koska he ovat tyytyväisiä elämässään. Minä haluan ainakin ajatella, että sallin ihmisen sellaisena kuin he ovat. Silloin, kun henkisyys heräsi minussa, myönnän yritin auttaa todella paljon niitä ihmisiä, jotka kärsivät, mutta sekin aika on ohitse, toki tarjoan apuani, mutta sallin senkin, että ihminen haluaa kehittyä itse. Vaikka minusta me auttajat olemme täällä toisia ihmisiä varten on ihmiselle sallittava oma tiensä kulkea vaikka se olisi auttajan näkökulmasta väärä. Tätä aikaisemmin oli vaikea hyväksyä, mutta nyt ymmärrän sen tärkeyden, mutta kyllä sitä aina saa ehdotella...

Pääasia on, että ko. "syntinen" ihminen muuttuu henkisen ihmisen mieltä miellyttäväksi
ja alistuu sille hengellisyydelle.
Ja kysehän on dominoimisesta ja sitomisesta ihminen vallan alle
-tosin ei raipoilla ja piiskoilla, vaan pelolla ja uhkakuvilla, joita ihminen saa,
JOS hän ei anna itseään henkisyyden alle ja niitä tehostetaan lyömällä sillä henkisyydellä,
painostamalla, jankkaamalla ja arvostelemalla koko ajan jyrkemmin ja kovasanaisemmin kohdetta.


Yök, tapahtuuko tuollaistakin? Minä ainakin yritän pysyä erossa siitä. Hyvin tiukasti ja yksiselitteisesti. Minä haluan ajatella, että kaikki muutos tapahtuu hyvyydessä, kauniilla tavalla, minun toiminta-ajatukseeni EI KUULU pelot ja uhkakuvat vaan ainakin haluan ajatella, että toimin myötätunnosta ja armosta toisen heikkouksia kunnioittaen. Jos joskus olen näin toiminut niin pyydän vilpittömästi anteeksi, itsekin olen opintiellä ja olen vain ihminen niine kaikkine virheineni mitä minulla on. Ja jokainen, joka minut vähääkään tuntee tietää, että se on lähes loputon lista.

Kiitoksia Sasha mielenkiintoisista kysymyksistä.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #9 : 26.03.2010 13:07:29 »

Usein henkinen ihminenhän pyrkii olemaan muiden ihmisten yläpuolella
ja se ei onnistu, ellei hänellä ole esittää jotain, mikä on ihmistä korkeampaa
ja vaikutusvaltaisempaa ja todentaa, että juuri hän on tuon ko. voiman erityinen lempilapsi.

Siksi mie uskon, että henkisen ihmisen elämän perusta saattaa järkkyä niin
pahoin, kun se huomaa, että joku menee ja on tasapainossa ja onnellinen ilman tuota
jumalallisuutta.
Se on uhka henkisen ihmisen koko tavalle käsittää maailmaa
ja henkinen ihminen alkaa epäilemään sitä omaa näkemystään, onko hän sittenkään
ollut "oikeassa suunnassa" ja torjuu sen pelon hyökkäämällä ja yrittämällä
tuhota ja aiheuttaa vahinkoa sille "syntiselle" -toki kääräistynä se viha siihen hengellisyyteen. Wink

Ratkaisun näkemys henkisestä kuvasi hyvin myös omaa näkemystäni.

Henkisyyttä haetaan sisältäpäin, kuuntelemalla alitajuntaansa, ja pyrkimällä näkemään asiat objektiivisesti ja epäitsekkäässä valossa. Mielestäni kaikenlainen ehdottomuus uskonnollisissa näkemyksissä puolestaan sulkee kyvyn henkisyyteen täysin pois!

En voi kuin ihmetellä Sasha, että mistä olet kehittänyt näin kieroutuneen käsityksen henkisyydestä. Vedätkö näköpiiriisi pelkkiä uskontofanaatikkoja ja narsisteja. Samanlaista ehdottomuutta omaavia ihmisiä, kuin mitä sinusta itsestäsikin löytyy?


MUOKS. En ollut lukenut ketjua loppuun asti, ennen kuin menin vastaamaan. Sashan kärkevä kirjoitustyyli on kova aiheuttamaan väärinkäsityksiä..  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 26.03.2010 13:17:48 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 26.03.2010 13:36:39 »


Siksi mulle kait ei kukaan voi enään ennustaa tai selvänähdä mitään oikein
ja todenpitävästi, koska sekin on mun mielestä jotain,
mitä ihminen uskoo tulevan ulkopuolelta (ja ennustuksen kohteelle se on varmasti ulkopuolelta
tulevaa elämän dominointia)
, mutta loppujen lopuksi,
miksi eri näkijöillä on eri vastaukset samalle ihmiselle,
johtuu ihan siitä, miten se selvänäkijä~ennustaja haluaa sisimmässään ohjailla
ja hallita sen toisen ihmisen elämää.

Tässä suhteessa suurin osa näkijöistä, jotka kuvittelee omaavansa kyvyn nähdä
toisen elämän tapahtumia, ovat sokeita itselleen halustaan ohjailla ja dominoida toisen
ihmisen elämää.


Mulle tuli tästä mieleen jotkut keskustelut isän kanssa. Nimittäin siis ennustaminenhan nyt sellasena kristallinkirkkaana ei mielestäni ole mitenkään mahdollista, no joo en siis ota kantaa tähän kanavointihommaan, mutta siis miksi sitä nyt kutsuis, käyttäiskö sanaa selvännäkeminen, niin mielestäni se kyllä ihan syntyy vaistoista ja intuitiosta.
Siis se kokemus syntyy ihan ihmisessä itsessään, mutta on tavallaan niin kuin aisti, että sen avulla voi aistia asioita mitä ei nyt muuten rationaalisella järjellä tiedostaisi. Koska uskon ja tiedän että se on ihan totta.

Meissä jokaisessa on koko ajan läsnä ne ajatukset mitä piilottelemme ja kyllä ne toinen voi aistia. Näin voi siis vaikka "ennustaa" että avioero on todennäköinen, vaikkei pinnalta mitään näkisikään, eikä tuo henkilö itsekään sitä vielä tietoisesti ajattelisi. Kuitenkaan sekään nyt ei ole sataprosenttisen varmaa, sillä on niin paljon pieniä tekijöitä jotka voivat muuttaakin kaiken. Isän kanssa sitten ollaan juteltu sellaisestakin, että ei sitä voi mennä sanomaan sille kyseiselle henkilölle, koska entä jos hän sitten muuttaa käyttäytymistään niin että se tapahtuu. Yleensäkään ihmisille ei niitä asioita voi mennä sanomaan yksinkertaisesti jo sen takia että he pelästyvät ja vetäytyvät jos yhtäkkiä paljastelet jotain piilotettuja asioita.

Ja sitten tästä tarkoituksenmukaisesta ennustamisesta. Mielestäni se ei voi onnistua jos ennustettavana oleva henkilö on portit kiinni. Siis miten ihmeessä voit vaistota toisesta jotain jos hän koko ajan tarkkailee sitä mitä antaa ulospäin? Se on silloin paljon vaikeampaa. Ja luulen, että jollain energiatasolla myös voi olla portit kiinni. Silloin selvännäkijä ei vain yksinkertaisesti pääse kiinni siihen. Koska se on kuitenkin jokaisen oma valinta onko auki vai ei, eikä kukaan ulkopuolinen voi siihen väkisin tunkeutua.

Ja sitten tosta ohjailusta, sehän on kaikkien neuvojen antamisen ja muun perustana aina. Oman näkemyksen tyrkkyttämistä toiselle. Kun minä selvisin näin niin kyllä sinunkin pitäisi selvitä näin. Mutta kun se ei todellakaan mene niin. Jokaiselle toimii niin erilaiset asiat, että neuvojen antaminen on mahdotonta, ainut mitä voi tehdä on sanoa että minulle toimi tälläinen ja koita sinä keksiä sitten joku mikä sinulle toimii, ehkä jotain samantyylistä tai sitten ei. Siis ajatusten vaihtoa lähinnä. Ja tämä ohjailunhalukin on yksi niistä inhimillistä piirteistä joka löytyy meistä kaikista. Sitä on siis turha pitää jotenkin saatanallisena. Ja loppujen lopuksi, monet ihan hyvät auttamisyritykset jäisivät tekemättä jos tuota piirrettä ei ihmisessä olisi. Sillä kyllä se autettu siitä aina jotain hyötyä saa.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #11 : 26.03.2010 15:18:57 »

Jumala ja henkisyys eivät välttämättä kuulu mitenkään yhteen.

Jumala on vain nimi energialle, josta kaikki on saanut alkunsa. Tämä energia on olemassa silloinkin, kun ihminen on ateisti, buddhalainen, kristitty jne.

Henkisyys on myös pelkkä sana. Siihen ladataan vihaa, pelkoa, toivoa, ylevyyttä ja kaikkea mitä kyseinen ihminen on kokenut sanan henkisyys yhteydessä.

Minä koen henkisyyden olevan sitä, että etsin sisältäni vastauksia. Henkisyys on minulle myös sitä, että etsin vastauksia itseni ulkopuolelta, esim. lukemalla.
Ennenkaikkea se on elämäntapa, jossa omat henkiset arvoni ohjaavat käytöstäni. Henkinen tieni muuttuu ja elää jatkuvasti sen mukaan mitä opin ja koen.

Tällähetkellä suurin tavoitteeni henkisyydessä on tuoda se kehooni ja elämääni ilman, että ne olisivat kaksi erillistä asiaa. En voi erotella arki-minää ja henkistä-minää.
Arkiminäni miettii henkisiä juttuja työmatkalla ja henkinen minäni lötkähtää saunan jälkeen soffalle nauttimaan oluen. Yksi paketti, jossa on kaikki elämän osat sulassa sovussa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2010 15:20:54 kirjoittanut Yep » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 26.03.2010 23:06:55 »


Minusta Sasha on vasta tällä topikilla raaputtanut pintaa, sillä pinnan alla on paljon muutakin huomion arvoisia keskustelunaiheita.



No jostain on aloitettava, mutta vartohan nyt vielä..  Wink
-mie odottelen noita -henkisiä ihmisiä- mukaan oikeaan henkiseen keskusteluun
(siitä valtavasta) henkisyydestä(-än), tuolta seksi-pornokeskustelusta,
heh,  Grin panettelemasta mun nettipersoonani,
mikäli nyt malttavat jättää aiheen riepottelun, johon itse en ole osallistunut enään hetkeen.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #13 : 27.03.2010 05:56:22 »

Mitäs silloin voi tehdä kun ei haluakaan jatkaa ns. henkistä kasvua vaan "normalisoitua"?

Ei kiinnosta enää energiaparantamiset, reikihoidot, meedioistunnot ym

Olen ollut koko ikäni aivan megaherkkä, mediaalinen. Suoraan sanottuna siitä ei ole ollut paljonkaan hyötyä, päinvastoin.

Nykyisin tuntuu että mediaalisuus on vaan valtava taakka, ei mikään kaunis lahja.

En siis ole vielä meedio mutta kehityn koko ajan HALUAMATTANI, aistin henkimaailman todella voimakkaasti. Häiriköintiä ja suoranaista kiusantekoa vielä nykyisinkin on tapahtunut.

Meditoinnin lopetin vuosia sitten kun paranormaalit ilmiöt alkoivat vaan vahvistua ympärilläni.

Kysymys kuuluu: mitä tarkoittaa ihmisen vapaa tahto?
Olen rukoillut että tää otettaisi minult pois, itkenyt ja pyytänyt.

No, eipä ole minnekään kadonnut. Nään ihmisistä "läpi" pelottavan tarkasti, näen enneunia, aistin tulevat kuolemantapaukset lähipiirissä, aistin oman enkelini lähelläni, tunnen henkimaailman läsnäolon, poltergeist-ilmiöitä on jatkuvasti ym

Kuka tällaista haluaa?

Eniten ihmetyttää, että jotkut "henkiset ihmiset" haluaa lisätä herkkyyttään.
Tää maailma on tosi raskas tällaisen "lahjan" omaavana tai sit en ole ymmärtänyt sen todellista arvoa.
Mulle tää on enemmänkin riesa. Henkimaailmassa kun on muitakin kuin niitä kilttejä...

No juu...... Tuli tosi valivalitekstiä... Viimeset kolme päivää mulla on ollut rankin kokemus siitä mitä ns. tarrautuva henki ärsyttävimmillään voi olla.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 27.03.2010 10:01:52 »

^___^

Tuossa on pointtia ja ymmärrän itseasiassa loistavasti tuon,
mutta mun mielestä noilla kyvyillä ei ole mitään tekemistä hengellisyyden
tai korkeimpien voimien kanssa, vaan ne ovat lahjakkuuksia siinä,
missä mikä tahansa muukin lahjakkuus tai taipumus, esim.
matematiikaan, piirtämiseen jne. Smiley

Ihminen tuo ja liittää itse niihin sen uskonnollisuuden ja henkisyyden.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: