Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sielunkumppani; mille se tuntuu?  (Luettu 72170 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
epona
Vieras
« Vastaus #75 : 20.11.2009 15:55:42 »

N222,

Oli mielenkiintoista lukea kokemuksistasi, sillä oli kun olisi lukenut omasta elämästään. Toki on poikkeavuuksia - esim. se, että minun kohdalla suhteet eivät koskaan kestä kauan. ..
(tiedä häntä sitten miksi)

Mutta samat kaavat tapahtumilla. Tapasin ensin tällaisen rauhallisen miehen, jota rakastin ja, joka jollain tasolla oli enemmäinkin veli /poika - juuri niin kuin kuvailit.


Tänä syksynä sain vihdoin tietää, mitä tarkoittaa ihntohimo.
Olin toivonut sitä kauan.

 Sielunkumppanin kohtaaminen oli kaikessa kamaluudessaan voimakkain kokemus miesmuistiin. Minun kohdallani suhde ei kestänyt (ellei nyt ihmeitä tapahdu ja vihreitä lehmiä ala sataa taivaalta), mutta tulipa jotenkin vaan mieleen myös tämä mustasukkaisuus - mistä puhuit.

Sen käsitteleminen oli hankalaa. Tulin itse jotenkin sellaiseen lopputulokseen, että mikäli toista rakastaa pyyteettä ja aidosti koko sydämmellään on oltava kyky käsittelellä omat pettymyksen tunteet, kyky antaa anteeksi ja halu jatkaa suhdetta - vaikka toinen olisikin pettänyt luottamuksen.

Nyt haluan painottaa, etten minä siis koskaan ole seurustellut vajaa vuotta pidempään, enkä ole kokenut mitään sellaista - mitä voisi kutsua vakavaksi seurusteluksi. Joten nämä ovat vain pohdintoja - en tiedä ollenkaan kykenisikö kukaan tuollaista toteuttamaan. Mehän olemme kaikki vain ihmisiä..

Mutta siinä se, mitä minulle tuli mieleen aiheesta ja kirjoituksista.

/A
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #76 : 20.11.2009 16:31:17 »

Saturnalia,
Olet onnen tyttö.  smitten
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #77 : 20.11.2009 16:33:47 »

Anahata,

"Sen käsitteleminen oli hankalaa. Tulin itse jotenkin sellaiseen lopputulokseen, että mikäli toista rakastaa pyyteettä ja aidosti koko sydämmellään on oltava kyky käsittelellä omat pettymyksen tunteet, kyky antaa anteeksi ja halu jatkaa suhdetta - vaikka toinen olisikin pettänyt luottamuksen."

Mulla tuo asia on mennyt "hullunkurisesti" niin, että esimerkiksi ensimmäisen "rauhallisen" suhteen aikana pystyin antamaan anteeksi ja unohtamaan ja ymmärtämään, mutta tämän intohimoisen suhteen kohdalla anteeksi antaminen on todella vaikeaa..Jotenkin myös anteeksi antaminen on ollut helpompaa pitkän parisuhteen aikana kuin lyhyen (tai siis jos huonoja asioita on tapahtunut suhteen alussa, anteeksi antaminen on ollut vaikeampaa kuin jos ne tapahtuisivat pitkän ajan päästä) Ehkä tämä johtuu siitä, että tunteeni ovat ehtineet tasoittua (samalla tuo mustasukkaisuus) sen pitemmän suhteen aikana, joten vaikeudet eivät ole tuntuneet tunnetasolla niin ylitsepääsemättömiltä kuin suhteen alkuaikoina tunne- ja hormonimyllerryksessä...

Asiaa pohdiskeltuani on myös mahdollista, että anteeksi antaminen, kyky käsitellä pettymyksiä ja tunteita on pelkästään ihmisestä itsestään kiinni. Hyvin usein nämä piirteet nähdään aina suhteessa johonkin toiseen henkilöön ja laitetaan ns. toisen osapuolen piikkiin, "ei se ollut se oikea minulle, koska en voinut antaa anteeksi"..Itse huomasin tämän asian koettuani nämä kaksi täysin erilaista suhdetta..Vaikka ensimmäinen suhde olikin lähtökohdiltaan luottamuksellinen, niissä tuli siltikin esiin minun mustasukkaisuuteni ja luottamuspulani..Tottahan on myös tuo Anahatan pohdiskelu tuossa ylempänä, että joillekin on vain helpompi antaa anteeksi kuin toisille..Jotenkin se anteeksi antaminen ei minulla liity silti "rakkauteen", helpompi on antaa anteeksi sellaiselle, johon ei ole tunnetasolla niin kovasti kiintynyt..

Muutenkin rakkauskäsitykseni saattaa olla jollain tapaa "kieroutunut"...Jos rakastamani ihminen (mies) tekee minulle jotain pahaa, tulen hyvin katkeraksi ja kostonhaluiseksi ja anteeksi antaminen on todella vaikeaa..Voin käyttäytyä todella häikäilemättömästi rakastamaani ihmistä kohtaan, jos hän on minua loukannut..Lisäksi syvällä sisimmässäni haluan intohimoisen suhteen, vaikka tiedän, että voin saada siipeeni siitä eikä se välttämättä pitkällä tähtäimellä ole hyvä ratkaisu, koska olen myös turvallisuuden hakuinen ja arvostan ns. perinteistä perheajattelua.. Lisäksi rakkauteni liittyy vahvasti fyysisyyteen, näytän rakkauteni fyysisesti ja etäännyn helposti kumppanistani ilman tätä fyysistä puolta...Tulen nalkuttavaksi ja tuittupääksi ja mikään ei tunnu kelpaavan, jos en saa tarvitsemaani kosketusta...Sanat eivät merkkaa minulle niin paljon kuin kosketus..En kuitenkaan "saa" mitään yhden illan jutuista, joten fyysisyyteni liittyy kuitenkin loppujen lopuksi tähän vahvaan tunnepuoleen, joka ilmenee fyysisyyden kautta.. Tulipas tästä taas ihme soperrus Grin
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #78 : 20.11.2009 16:36:54 »

Saturnalia: kuulostaa täydelliseltä  Grin Onnea smitten
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #79 : 26.09.2010 16:26:36 »

Herranjestas... olenkohan kohdannut sielunkumppanini...? Jos olenkin, niin meidän ei kaiketi ole tarkoitus jakaa elämää yhdessä. Hän on karkeampi värähtelyisempi kuin minä, joten elämäni hänen rinnallaan ei luultavasti olisi mitään ruusuilla tanssimista.

Minä tunnen häntä kohtaan pyyteetöntä rakkautta ja pystyn hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on, jopa anteeksi pystyn pettämisenkin antamaan. Mutta hän ei kaiketi pystyisi elämään rinnallani. Hän on liiaksi materiaalissa kiinni ja omissa maallisissa asioissaan, vaikka henkistä potentiaalia olisi. Hän ei vain muista. Tämä on suuri suru. Eikä hän uskalla luopua sellaisesta, mikä on esteenä hänen kehitykselleen.

Mutta minä olen päättänyt antaa omasta puolestani hänelle vapauden, koska rakastan häntä todella. Todellinen rakkaus ei vangitse, eikä vaadi, eikä varsinkaan pyri omistamaan.

Kaikkea kaunista ja hyvää hänelle toivon.  smitten
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
 
Siirry: