Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kauriin loppuvuosi  (Luettu 74547 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
hilton
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49


Profiili
« Vastaus #45 : 09.07.2006 19:28:53 »

Hei,

laitoinkin jo meiliä Kaurisenergiaa:lle, jos joskus ehtisit katsoa millaiset näkymät olisi aloittaa opinnot uuteen ammattiin ja sitä kautta yrittäjäksi.
Olen syntynyt 11.01.1964 Turussa klo. 21:55.

t.Hilton
tallennettu
sesari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #46 : 09.07.2006 19:58:47 »

Minulla on myös kaikki menossa uusiksi ja olisi kiva jos Kaurisenergia kerkeisit katsella minulle näkymiä. olen syntynyt 2.1.68 klo5:40 Imatra. smitten  smitten smitten
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #47 : 15.07.2006 19:18:32 »

Tässä tulee adec:ille!

Sinun kartastasi minulle tuli heti mieleen "peruskauris" , sitkeä puurtaja, joka varmasti tekee työnsä tunnollisesti mutta ei pääse elämässään hirvittävän helpolla. Nousumerkki Vaaka sopii mielestäni hyvin, tuo diplomaattisuutta ja ilmavuutta muuten aika maapainotteiseen karttaan. Myös Kuu on Kauriissa, samoin Merkkari. Tuo kommenttini siitä ettet aina pääse elämässäsi hirvittävän helpolla tulee  aurinko aspect_squ saturnus aspektista, ja kaiken kukkuraksi  saturnus sijaitsee DC:llä eli voit joskus tuntea että muut ihmiset asettavat sinulle rajoituksia tai koet heidät ehkä ahdistavina tai saatat kohdata monenlaisia auktoriteettejä...  MC Ravussa tuo mukavasti vesielementtiä ja 4.huone (kodin huone) on korostunut, siltä löytyy  aurinkokuu ja  merkurius eli miksikään maata kiertäväksi kaupparatsuksi en sinua kuvittelisi, päinvastoin: ehkäpä etätyö kotona sopisi paremmin.

v. 2006 ja 2007 ovat sikäli mielenkiintoisia, että mitään suurempia transiitteja (hitaiden planeettojen ohituksia) ei ole.  Helmikuussa 2006 tosin käväisi tr.  uranus aspect_sex aurinko mutta nyt loppuvuonna ei juurikaan ole mitään ihmeellistä, tr.  saturnus tosin tekee ehkä vähän ikävää kvinkurssia  aurinko kuu merkurius -kolmikkoon.  Mutta siinä se. Marraskuussa tr.  jupiter tulee Venuksen päälle, eli silloin voisi olla jotain kivaa.  Kaiken kaikkiaan tilanne on aika "laimea" siis, sama jatkuu 2007 eli tr. saturnus tekee vielä pari kvinkurssia Kuulle ja opposition Marsiin sekä syksyllä neliön Venukseen. Eipä muuta.

Katselin vielä progressioista että mikä oikein tökkii, ja sieltähän se löytyi: Progressiivinen Aurinkosi on edistynyt 18 astetta Veskariin jossa tr.  neptunus majailee eli tunnet varmaankin olosi jotenkin sekavaksi ja odotat aikaa parempaa... Progressiivinen MC taas on 13 Leijonaa jossa tr.  saturnus on nyt. Varmaankin kaipaat jotain muutosta. Raskasta varmaan on, ja ehkäpä yrittämällä pääset eteenpäin, mutta kaiken kaikkiaan näyttäisi siltä että vasta 2008 tapahtuu jotain suurempaa.

v. 2008 varmaan tapahtuu paljonkin: Aurinkokaari- venus tulee yhtymään Auringon kanssa, joka voisi tuoda elämään rakkautta, kauneutta, ehkä luovuuskin puhkeaa kukkaansa silloin? Aurinkokaari- mars tulee DC:lle eli astuuko elämääsi uusi MIES (kumppani tai poikalapsi, jotain Mars-prinsiippiä tulee kuitenkin kuvioihin mukaan silloin).

Transiitit taas ovat valtavan hyviä: tr.  jupiter tulee Auringon ja Kuun päälle, tr.  saturnus tekee näille tukevaa triniä Neitsyestä ja tr.  uranus tekee sekstiiliä Kuulle. Joitain muutoksia kotona voisi siis olla luvassa, muutto ehkä tai se vauva sitten (tässä tapauksessa veikkaan poikaa).

Eli sinun kohdallasi taas täytyy katsella vähän pitemmälle kuin tämä vuosi... 2008 taitaisi olla sinulle aika mukava!

Tietysti kannattaa nyt puskea kaurismaisesti eteenpäin ja odottaa niitä palkintoja sitten 2008...   Smiley
« Viimeksi muokattu: 15.07.2006 19:20:36 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #48 : 17.07.2006 10:48:01 »

Kaurisenergiaa, ei voi kuin ihailla ammattimaista kartan tulkintaasi! Ehkä vielä joku päivä itse kykenen samaan. Smiley Olet loistava!
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #49 : 19.07.2006 18:00:38 »

Ebenia! Kiitos ylistävistä sanoistasi! Minä en todellakaan ole mikään ammattiastrologi enkä tuskin koskaan sellaiseksi rupeakaan, mutta kiinnostus tähän asiaan on kova ja minusta on hauskaa katsella ihmisten karttoja.  Smiley

Sinun kartastasi minulle tuli mieleen itseni nuorempana!  Grin Ihan totta, hyvin paljon samaa, Aurinko aikalailla samassa kuin itsellänikin, herkkä Kuu-Rapu tuo tunteellisuutta ja lapsenomaisuutta karuksi sanottuun Kauris-Aurinkoon ja Veskari-Venus taas sopii mielestäni hienosti meille Kauriksille. Omalla kohdallani olen huomannut että se tuo sosiaalisuutta, seurallisuutta sekä erilaisia, ulkomaalaisiakin ystäviä.

Nousumerkki meillä on eri. Nousuhärkänä olet ehkä aika jämäkkä ja sitkeä tapaus? Toivonkin sitä sinulle varsinkin opiskeluissa sillä karttasi perusteella voit päästä elämässäsi todella pitkälle (MC Kauriissa ja kympissä  aurinkomerkurius ja  neptunus).

Kun tuossa aiempana sanoit että miesrintamalla on sekavaa niin rupesi hieman naurattamaan kun huomasin että tr. neptunus se siellä meni juuri Venuksesi ylitse. Siinähän se. Tuo transiitti on jo väistynyt.

Mutta tr.  neptunus tekee vielä kvinkurssia Kuuhun, ja tämä voi omalta osaltaa lisätä sekavuutta (jotenkin tuo sekavuus on ehkä paras sana kuvaamaan Neptunuksen kovia kulmia  Wink), ehkä pyristelyä irti vanhoista jutuista ja kodista. Vieläkö asut kotona? Oletko ajatellut muuttoa?

Sinulla nimittäin progressivinen Kuu siirtyy aivan loppuvuonna Oinaaseen, ja tämähän on perinteisesti uusien aloitusten aikaa. Elämääsi tulee uusia mahdollisuuksia, ja on itsestäsi kiinni otatko ne vastaan. Vanhat perhemallit kenties muuttuvat ja ehkäpä todella muutat itsekin. Oletko ajatellut viettää vuotta tai paria ulkomailla?

Minä nimittäin lähdin juuri tuon progression aikana ulkomaille. Jos ulkomaat eivät kiinnosta niin joku mielenkiintoinen opiskelumahdollisuus?
Myös transiitit tukevat tätä,  keväällä 2007 tr. uranus tekee sekstiilin Auringolle ja trinin Kuulle. tr.  jupiter tekee sekstiilin Venukselle. Ja progressivinen  kuu Oinaassa voi tuoda niitä Oinas-tyyppejä elämään...
« Viimeksi muokattu: 19.07.2006 18:03:16 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #50 : 19.07.2006 18:23:07 »

Kaurisenergiaa, kiitos ihanasta tulkinnasta! Smiley Olet loistava!

Nousuhärkämäisyys tuo tosiaan sitkeyttä, jämäkkyyttä ja kovapäisyyttä tähän likkaan. Noista opiskeluista ja pitkälle pääsemisistä sen verran, että kovasti lohduttavat mieltä, sillä kovat ovat haaveenikin ja toiveeni ammatin suhteen - poliitiikka, valtio, yhteiskunta jne. asiat kiinnostavat paljon ja toivottavasti jonnekin sinne alalle pääsen.  :Smiley

Eli neptunus luo sekavuutta. Mielenkiintoista. Tarkoittaako tuo neptunuksen väistyminen sitten sitä, että miestilanteeni tulee jatkossa tasaantumaan/rauhoittumaan tai jopa kuolemaan?  Grin

Olen muuttanut pois kotoa jo vuosi sitten äitini alkoholismin takia ja olen tosiaan asunut jo vuoden päivät yksin. Ehkä tuo muutos sitten enteilee jotain opiskeluun liittyvää. Ulkomaille muuttaminenkin/matkustaminen/ulkomailla opiskelu kyllä kiehtoisi, se on totta. coolsmiley

Voi, että miten mielenkiintoista. Olen aivan sykähdyksissäni täällä, miten mahtavaa mitä kaikkea noista tähdistä voikaan nähdä ja vielä sinä näet kaikkea tuollaista.  Cheesy Jään innolla odottamaan toteutuvatko nuo muuttamiset tai opiskelumahdollisuudet - molemmat ovat todella tervetulleita. Pahin pelkoni on tosiaan nimittäin se, että en pääse minnekään opiskelemaan ja jään yhä kauemmaksi uratoiveistani ja tavoitteistani.  Embarrassed

Tuo "muutos perhepiirissä" sai kyllä myös selkäpiin karmimaan. Olen jo pitkän aikaa pelännyt äitini alkoholismin aiheuttamia ongelmia, hänen vakavaa sairastumistaan tai jopa kuolemaansa. Toivottavasti tästä nyt ei kuitenkaan ole kyse.  Cry Aika sen näyttää sitten toki vain...

Kiitos vielä kerran!
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #51 : 19.07.2006 20:33:04 »

Joo, sinulle muuten sopisi aivan loistavasti juuri mainitsemasi politiikka, valtio-oppi ym. Itse meinasin tuohon mainita lakimiehen uran, mutta ehkä jokin kansainvälinen politiikka voisi olla se sinun juttusi?

Älä vaan pelkää mitään äitisi kuolemaan liittyvää, mitään sellaista ei näy. Mielestäni nuo muutokset ovat vaan positiivisia sinulle.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #52 : 19.07.2006 20:37:39 »

Kaurisenergiaa, voi voi, tässä juuri mietin kuumeisesti lähtisinkö ensi keväänä lukemaan lakia ja lukisi lakimieheksi vai jotain humanistisempaa, kuten kehitysmaatutkimusta tai jotain vastaavaa (mutta kuitenkin valtioon ja politiikkaan liittyvää). Undecided Tässä on onneksi vielä vähän aikaa miettiä, pelkään vain että teen väärän valinnan. Juristiksi lukiessa pääsisi "helposti" valtiolle töihin, saisi aika varman työpaikan, opiskelu taas on tosi tylsää - noista humanististen alojen työtilanteesta kun ei ikinä tiedä, opiskelu voisi tosin olla kiintoisaa.

Täytyy miettiä. Kiitos vielä sinulle!  smitten
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
adec
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #53 : 22.07.2006 14:20:50 »

Hei kaurisenergia, ja oikein paljon kiitoksia !
Kylläpä olit oikeassa, en todellakaan ole päässyt elämässä helpolla, aina jokin vaan tökkii, välillä oikein ärsyttää kun joku näyttää pääsevän elämässään niin helpolla eteenpäin. Kirjoitin niin äkkiä sulle tuon viestin, minun piti silloin vielä lisätä, että olen raskaana ja pyytää arvaamaan syntymiskuuta. Elikkäs tuo "jotain kivaa marraskuussa" pitäisi näillä näkymin olla tuo vauveli, jos kaikki hyvin menee  Smiley
Muutosta tosiaan kaipaan sekä työhön että parisuhteeseen. Sitä pitin vielä kysyä näkyykö merkkejä erosta ? Jotenkin on vaan sellainen tunne, että jään yksin hoitelemaan tätä vauvelia.
Mukava kuitenkin, että 2008 näyttää paremmalta, ehkäpä silloin onnistuisi tuo työpaikan vaihdoskin.

t. adec
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #54 : 23.07.2006 18:09:02 »

VAUVA!?! Onneksi olkoon! Toivottavasti jaksat mukavasti näin helteelläkin... 

Tuota syntymäaikaa on muuten tosi vaikea arvioida etukäteen. Itsekin koetin kun odottelin pikkuistani, ja kun laskettu aika oli on mennyt eikä vaan kuulunut niin alkoi jo ärsyttää. No kun pikkuherra viimein tuli niin ymmärsin miksi hän viivytteli: hänen Aurinkonsa osui syntymäpäivänään tarkalleen minun  aurinko/ jupiter keskipisteeseen! Ja hänestä on kyllä minulle iloa...  Smiley

Sinulla on tosiaan marraskuussa ajalla 18. - 21.11. semmoinen aika että voisi syntyä, silloin on tarkat  jupiter aspect_con venus ja  mars aspect_sex kuu ohitukset. Silloin lapsen Aurinko osuisi aivan Skorpionin loppuun ja tekisi muuten konjunkion sinun Venukseesi.

Lokakuussa on muuten myös kuviot Kuulle, tr. jupiter aspect_sex kuu ja tr. mars aspect_squ kuu 8.10.

Mutta kerro sitten milloin tuli!  smitten

Mitään eroa en usko enkä toivo sinulle ihan sekään takia että yksin pienen lapsen kanssa on tosi rankkaa, eli toivottavasti mies tuntee vastuunsa...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #55 : 01.08.2006 10:22:08 »

sesari,

olet varmaan jo ajatellut että sinun kartastasi ei tule mitään vaan tulee täältä. Itse asiassa tein karttasi jo ajat sitten mutta en ole päässyt rauhassa koneelle kun aina joku roikkuu häiritsemässä... Sitä se elämä joskus on...  Angry

Sinun kartaltasi huomaa heti, että progressiivinen  aurinko on edistynyt 20 asteeseen Vesimiestä, eli tr.  neptunus mollottaa sen päällä tehden elämästä sekavaa. Ei siis ole vaikea uskoa, että ajauduit tälle palstalle kyselemään neuvoja. Neptunus todellakin saattaa sekoittaa elämää ja tuoda tyytymättömyyttä tilanteeseen.

Sen lisäksi  kuu on ollut koko alkuvuoden aikamoisen painostuksen kohteena: tr. saturnus on tehnyt siihen oppositiota, viimeinen ohitus meni kesän alussa joten uskompa sen hieman helpottavan. Tuo on varmaan ollut väsyttävää aikaa, ainakin itsellni juuri  saturnus/ kuu aspektit ovat kaikkein väsyttävimpiä.

Eikä siinäkään kaikki. tr.  chiron pyörii juuri Kuusi päällä, eka tarkka ohitus meni maaliskuun alussa, toinen juuri nyt ja koska  chiron liikkuu niin hitaasti tällä hetkellä niin vielä ennen joulua tulee tarkka ohitus. Tämä saatta tuoda pahimmillaan stressiä ja negatiivisuutta tunne-elämään,  ehkä oma vaikutuksensa on myös yleiseen kuntoon. Nyt kannattaa syödä terveellisesti ja muistaa vitamiinit!!  Wink

Noiden lisäksi Aurinkokaari-Neptunus tekee tarkan neliön MC:lle ja tämänkin tukee noida edellisiä, että jotenkin saatat tuntea olevasi hukassa, elämäsi kaipaa muutosta... Koti / työ akseli voi olla muutosten kourissa. Myös Aurinkokaari-Uranus teki neliön Kuuhun, joten aika lailla uskon, että sekavuutta on ollut ilmassa viime aikoina.

Mutta milloin helpottaa? Loppuvuoden 2006 transiitit eivät ole ihmeellisiä, tr.  chiron pysyy Kuun päällä ja tr.  saturnus tekee oppositiota Marsiin, joka voi omalla tavallaan tuoda kapuloita rattaisiin; tämä kuvio kestää kesään 2007.

Helmikuussa 2007 tr.  uranus tekee sekstiilin Merkuriukseen, joten sinulla on varmasti uusia ajatuksia ja odotat milloin pääsisit niitä toteuttamaan. 

En tiedä parisuhdetilannettasi, mutta jotain positiivista voisi 2007 kuitenkin tuoda, sillä Aurinkokaari-Venus tulee silloin Aurinkosi päälle, ja joskus se voi tuoda rakkauden elämään.

Eli yhteenvetona: nyt saattaa tuntua vaikealta, mutta ajan mittaan helpottaa, viimeistään helmikussa 2008 kun tr.  jupiter tulee Aurinkosi päälle!
« Viimeksi muokattu: 01.08.2006 10:27:08 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
sesari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #56 : 01.08.2006 13:04:53 »

Hei Kaurisenergia
Kiitos tulkinnastasi. Olet todella oikealle tiellä. Elämäni on ollut yhtä pyöritystä tässä koko vuoden ja en oikein tiedä mihin suuntaan pitäisi mennä  Shocked
Työ on todella muutoksessa. Olen jättämässä sairaanhoitajan työtä taka-alalle, mutta kokoajan sorrun takasin. Päätyöni teen kuitenkin oman yrityksen parissa ja nyt mietin jotain muuta  idiot2
Ihanaa, että jossain vaiheessa alkaa valoa näkyä tien päässä. Minö vaan en ole niitä kaikkein kärsivällisimpiä ihmisiä odottamaan  Smiley Kiitos vielä kerran sinulle ja paljon isoja halauksia  smitten smitten
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #57 : 02.08.2006 09:49:04 »

sesarille vielä: joo, minä olen myös varsin kärsimätön eli haluaisin että kaikki tapahtuu heti. Saturnus opettaakin meille Kaurille monesti kärsivällisyyttä kovalla kädellä...

Kyllä minä uskon että sinun tilanteesi helpottaa ajan mittaan, ja tuosta kun katsoin vielä tr. Jupiteria niin sehän siirtyy marraskuussa 2006  askendentti lle ja tulee  venus:sen päälle. Se varmaan tuntuu jo elämässäsi ja tuo uutta intoa olemukseesi ja työelämäänkin!  Smiley

Itse vaan olen huomannut, että vaikka tr.  jupiter tekisi kuinka kivoja transiitteja, niin jos samaan aikaan tr.  saturnus tekee ikäviä (niinkuin sulla tuo oppositio Marsiin), niin nuo kivat vaikutukset ikään kuin peittyvät Saturnuksen alle...  Mutta positiivista mieltä ja intoa sinulle!  smitten

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
sesari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #58 : 03.08.2006 09:44:33 »

Kaurisenergia, onko tämä meidän kauriiden yhteinen "pahe" tämä kärsimättömyys knuppel2  :knuppel2:Olen kyllä lapsuudessa kuullut monta kertaa sanonnan " hiljaa hyvää tulee",.... mutta en ole päässyt vielä tuohon "hiljaa"-kohtaa  Cheesy Cheesy Ehkä se vielä koittaa.. 38 vuotta olen opiskellut jo tuota läksyä  Smiley
smitten smitten smitten smitten
tallennettu
ptyni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #59 : 04.08.2006 17:21:14 »

Hei! Esitin aiemmin epätoivoisen avunpyynnön nimenomaan työ- ja elämäntilannetta koskien. Olen tammikuun kauris ja etsinyt uutta työtä tai koulutusta jo toista vuotta. Nykyinen työ on osa-aikainen, määraikainen ja vielä etätyö. Hain juuri työtä, joka mielestäni olisi sopinut minulle sekä osaamisen, että persoonallisuuden suhteen, mutta ei tullut kutsua edes haastatteluun. Tuonkin tiedoin jouduin itse kysymään. Alkaa harmittaa vastauksissa oleva fraasi "valintamme ei OSUNUT sinuun". Herää kysymys, että tikkaa heittämälläkö valitsevat uuden työntekijän.

Kiitos kaikille, jotka vastasivat viesteihini täällä foorumissa! Vaikka en iha kaikkea ymmärtänyt, oli todella liikuttavaa (kyynelin asti), että viestini oli luettu ja nähty vaivaa auttamisekseni ja sain kannustusta ja rohkaisua. Luin viestit viime yönä ja tänään rohkaistuin kysymään tilannettani työpaikan valintaprosessissa. Siitä sitten tulikin kylmää vettä niskaan saavillinen, mutta foorumin viestit auttoivat kestämään. Suurkiitokset siis vielä kerran kaikille.

Tekisi mieli ruveta opiskelemaa oikein tosissaan tulkintojen ymmärtämistä ja tekemistäkin, jos vain rahkeet riittävät. Nyt on suru puserossa ja mieli lamassa, joten kestää hetken tästä taas toipua, mutta ehkä jaksan taas loppukuusta yrittää jotain.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12
  Tulostusversio  
 
Siirry: