Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kun länsimainen lääketiede toteaa terveeksi  (Luettu 7413 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tulitanssi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« : 17.10.2014 18:55:21 »

Heippa,

Tulin vaan vilkaisemaan tännekin vaihtoehtohoitojen tehokkuutta ja kokemuksia.

Minulla on kaikkea mahdollista testattu ja kuvattu, mutta minut on todettu naurettavan terveeksi ihmiseksi. Olen kaikissa testeissä ikätasoani vahvemmassa kunnossa, sydänkin kuin nuorella gasellilla. Viimeksi aivojen magneetti todenti, ettei ole edes ikäluokan mukaisia muutoksia missään eli nekin kuin 20v nuoremmalla ihmisellä. Aivot siis täysin plakittomat ja 100% symmetriset.

Vielä olisi tulossa parkinssonin taudin poissulkukuvaus.

En sitten ymmärrä, miksi olen niin sairas  Undecided

Liikehäiriöitä ja kipuja vaikka muille jakaa.

Olenkin päättänyt jälleen kerran hakea apua muualta eli lähinnä tulineula-akupunktio ja lymfahoito mielessä.
Aiemmin olen saanut tavis-akupunktiosta apuja käden hermotulehdukseen (jonka lääkäri päätti jättää hoitamatta) ja infrapunasaunasta. Muita juttuja pilates ja jooga, joista kummastakin joudun nykyään jättämään puolet liikesarjoista pois tasapainovaikeuksien vuoksi.

Ruokavaliota olen pistänyt kuntoon, joten ne kunnossa.
Olen niin "mitta täys" diagnooseja, joissa kaikki laitetaan vain potilaan kummallisiksi tuntemuksiksi ja teeskennekkyksi toiminnalliseksi häiriöksi (lue hulluhan se, hipoo hysteriaa).  idiot2

Jos jollakulla on ajatuksia ja kokemuksia tulineulasta ja lymfasta, olisi mukava kuulla.



tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #1 : 19.10.2014 10:42:55 »


Jos jollakulla on ajatuksia ja kokemuksia tulineulasta ja lymfasta, olisi mukava kuulla.


En tiedä onko kyseessä samanlainen tulineula (tuskin...), mutta sillä eräs kiinalaisen lääketieteen
expertti poisti minulta vuosia sitten kämmenselän ganglionin eli kaiketi hyytelörakon. Se oli noin
rystysen kokoinen. Sitä yritettiin poistaa länsimaisen lääkärin taholta kortisonipiikillä;
joksikin aikaa se katosi, mutta tuli sitten takaisin ainakin yhtä kookkaana!

Ja minkäänlaista arpea ei näytä jääneen vaikka operaatio oli aika dramaattinen.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 20.10.2014 10:42:46 »

Ruokavaliota olen pistänyt kuntoon, joten ne kunnossa.

Kuntoon kenen ohjeiden mukaan?
THL:n ruokaohjeistuksella kipuilin jatkuvasti, vaikka olinkin virallisen lääketieteen mukaan täysin terve.

Minulta lakkasivat kaikki epämääräiset nivel- ja lihaskivut sekä myös vanhojen urheiluvammojen jatkuva kipuilu, kun lakkasin syömästä viljoja, sokeria ja teollisia elintarvikkeita, sekä lisäsin ruokavaliooni reippaasti eläinrasvaa ja aloin vältellä muita kasviöljyjä paitsi oliiviöljyä (kookoskin on hyvä, se vain ei muuten sovi minulle).

Uskon että kyseessä oli inflammaation lakkaaminen: Sitä saa nimittäin aikaiseksi esimerkiksi viljoilla, sokerilla ja Omega-6 pitoisilla kasviöljyillä (=muut kuin kookos ja oliivi).

« Viimeksi muokattu: 20.10.2014 10:51:06 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #3 : 20.10.2014 13:18:10 »

Ruokavaliota olen pistänyt kuntoon, joten ne kunnossa.

Kuntoon kenen ohjeiden mukaan?
THL:n ruokaohjeistuksella kipuilin jatkuvasti, vaikka olinkin virallisen lääketieteen mukaan täysin terve.


Viime kesänä tein pitkän pyörälenkin, enkä ottanut mitään evästä mukaan. Lenkin loppumetreillä
iski hyvä ruokahalu, jota minulla ei yleensä ole ollut, paitsi intissä, jossa muiden hevosennälkä
ilmeisesti "tarttui" kollektiivisen tietoisuuden kautta, heh...

Hyvän ruokahalun lisäksi huomasin, että mikään paikka ei ole yhtään kipeä! Tuo hyöty "Terveyden Hävittämisen
Laitoksen" mukaisen ruokavalion välttämisestä saattaa siis ilmeisesti tulla jopa tunneissa!

Ketjun aloittajan kannattanee siis kokeilla vaikkapa vain kertaluontoisesti muutaman tunnin pitempää väliä aterioiden välillä, ja "THL-välipalojen" välttämistä, eli, voisiko sanoa, ultralyhyttä paastoa?

 Cheesy
« Viimeksi muokattu: 20.10.2014 13:22:06 kirjoittanut sideman » tallennettu
tulitanssi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #4 : 22.10.2014 20:12:29 »

Kiitos

Eroon vehnästä - luettu  smitten hieno kirja, en syö paljon viljoja muutenkaan.

Tulineula - juuri se, juuri se, Mulla on nivelet olleet niin kipeät ja fibromyalgiadiagnoosin sain, vaikka mun kipupisteet on ihan selvästi eri pisteet, kuin fibrossa.

Ruokavalio on kaikkea muuta, kuin THL:n. Sekoitus välimeren valiota, kasvispainotteista ja mahdollisimman pitkälle teollista valmisteita välttävää.

Pitkiä pausseja pidän jo. En puputa koko ajan, olisin muuten ihan kamalan leveä kuljetus.

Turvotusta on yhdessä raajassa (jalassa), tutkittu on, mutta syytä ei ole löytynyt. Nesteenpoistajiakin on lääkäriltä, mutta parhaimman tuloksen olen saanut C-vitamiini/vuorisuola-nesteellä.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #5 : 22.10.2014 21:40:39 »

Kiitos

Eroon vehnästä - luettu  smitten hieno kirja, en syö paljon viljoja muutenkaan.

Tulineula - juuri se, juuri se, Mulla on nivelet olleet niin kipeät ja fibromyalgiadiagnoosin sain, vaikka mun kipupisteet on ihan selvästi eri pisteet, kuin fibrossa.


Mahtaako kyseessä kuitenkaan olla samanlainen tulineula kuin minun tapauksessani: isohkoa nahkaneulan näköistä
instrumenttia kuumennettiin kärjestään punahehkuiseksi, ja sillä tuikattiin muutaman kerran, aina välillä lisää kuumentaen,
kämmenselän ganglioniin elikäs hyytelörakkoon!

 Shocked
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 23.10.2014 11:53:39 »

Ruokavalio on kaikkea muuta, kuin THL:n. Sekoitus välimeren valiota, kasvispainotteista ja mahdollisimman pitkälle teollista valmisteita välttävää.

Kuulostaa sangen hyvältä. Ainoa mikä sitten jää jäljelle ovat öljyt joita ainakin suomalaisissa esityksissä välimeren ruokavaliosta suositaan, siis myös muita kuin sitä aidosti välimerellistä oliivia; käytätkö sellaisia kasviöljyjä joiden omega-6 pitoisuus on korkea? (siis jotakuinkin kaikki muut öljyt paitsi oliivi ja kookos) Jos käytät niin voisi kokeilla vaihtaa ne oliiviin ja kookokseen ihan vaikka 2 viikoksi, ellei sitten kipuilu helpota niin eivät olleet syyllisiä.

Törmäsin ihan hiljattain sellaiseen neuvoon, että kaikenlaisia lihaskramppeja ja lihasten kipuja voi koettaa helpottaa vahvalla suolaliuoksella. Sekoitetaan siis vain meri- tai vuorisuolaa veteen niin paljon että kaikki ei edes liukene (minulla on valmiiksi tehtynä tuota aina purkki, koska käytän sitä ihonhoitoon) ja siitä sitten vaan suolavettä käsiin ja hierotaan ihoon sinne kipeään paikkaan. En ole vielä itse kokeillut, mutta olen kuullut joiltain käyttäjiltä arvioita että se tepsisi jotakuinkin yhtä hyvin kuin apteekin kipugeelit, mutta vaikutus vain alkaa niitä jonkin verran hitaammin. Ehkä sitäkin kannattaa kokeilla?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #7 : 23.10.2014 12:05:14 »

Kiitos

Eroon vehnästä - luettu  smitten hieno kirja, en syö paljon viljoja muutenkaan.


Tulipa sellainenkin mieleen, että voisit kokeilla jotakin rentoutumistekniikkaa.
Jos sieraimet ovat hyvin auki (ei esim. allergista kroonista nuhaa kuten meitsillä),
vuorosierainhengitys* on yksi helpoimmin opittavista.

http://www.youtube.com/watch?v=Wn7sIeaHBi0

Kovasti viime aikoina on tapetilla ollut esim. Mindfulness-meditaatio. Transsendenttinen
Meditaatio(R) lienee helpointa oppia, mutta kurssi on törkeän kovahintainen (hinta alkaen tietääkseni 600 euroa
tai silleen!)

* naaDi-Sodhana-praaNaayaama (naadi-shoodhana-praanaajaama, eli naaDien, siis astraalikanavien, puhdistaminen hengitysharjoituksella).
« Viimeksi muokattu: 23.10.2014 12:09:33 kirjoittanut sideman » tallennettu
tulitanssi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #8 : 16.11.2014 22:47:38 »

Käyn hotjoogassa, jossa sekä nestekierto lähtee käyntiin että rauhottuminen tapahtuu.
Lisäksi harrastan infrapunasaunahoitoa, josta on ollut suurin apua kipuihin.

Joogaa hieman häiritsee se, että lepovapina alkaa per heti, kun kroppa rentoutuu ja sitä sitten kestää koko helvatun tunnin ja jatkuu vielä kotonakin. Lopulta on olkapäät ja kädet niin kipeät, ettei kärsi mitään edes ajatella tekevänsä. Käden hallinta menee niin vaikeaksi, että mitään järkevää ei pysty tekemään. Jalan lihakset veti spasmiin (ei ole sama asia kuin kramppi) ja vielä kotona istuessa jalka vetää itseään väärään asentoon. Jalkaterä kääntyy nilkasta sisäänpäin ja kipristää varpaat.

Nuo tulineulat on sellasia paksuja neuloja, joita kuumennetaan 400-asteiseksi ja tehdään nopeasti reikiä kipualueelle. Onko niitä siis vielä muunlaisiakin? En ainakaan ole googlettamalla löytänyt.

Mietin jo, että laittaisin puudutuslaastarit töihin mennessä olkapäihin.


tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: