Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Masennustila  (Luettu 19697 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #30 : 27.08.2010 18:36:49 »

Ajattelin uskoon tuloa asian yhteydessä.Uskoon tullessaan ihminen löytää "lauman"itselleen,ja kokee sen hyvin voimaannuttavana asiana.Sen mitä olen haastatellut näitä ihmisiä,eivät he ole pitäneet tärkeimpänä mihin uskonto kuntaan ovat menneet,vain se, miten on saanut tukea, on ollut ja kohonnutkin tärkeimmäksi asaksi.Kaikki muu on enimmäkseen tullut siinä sivussa,ja siitä usein elämän tapa.
tallennettu
LibraGorda
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #31 : 02.10.2010 16:39:37 »

Itse usein + helposti masentuvaisena ihmisenä olen saanut apua kalaöljystä, tarkennettuna vielä vahvasta E-EPA -valmisteesta
tallennettu
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 133


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #32 : 06.10.2010 21:01:10 »

Ruokaremontti:Valkoiset jauhot, sokeri jne. pois, tilalle salaatteja, kasviksia, laadukasta proteiinia. Usein masentunut ihminen ahmii esim. suklaata mielihyvän saamiseksi. Säännölliset rutiinit, kävely, uiminen, meditaatio, jooga. kalaöljyt. Jos on ystäviä puhuminen. Eläimet jos pidät niistä, eläin yrittää aina lievittää ihmisen kärsimystä. Tarvittaessa terapia ja lääkitys. Ehdottomasti alkoholin jättäminen kokonaan pois, pienikin määrä vaikuttaa välittäjäaineisiin. Näiden olen nähnyt vaikuttavan hyvällä tavalla masentuuneeseen mieleen. Jos kyseessä on vakava masennus lääkkeet ja terapia varmasti ensimmäinen askel jotta pääsee takaisin elämänsyrjään kiinni ja toimintakykyiseksi.

Apua kannattaa hakea hyvissä ajoin, eihän kukaan kävele katkenneella jalallakaan niinkun mitään ei olisi tapahtunut. smitten smitten smitten
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #33 : 07.10.2010 12:55:28 »

Kiitos LibraGorda vinkistä. Aioimme mieheni kanssa kokeilla e-epaa, josko auttaisi mun kaamosmasennukseen ja meidän keskittymishäiriöihin.

Ja kuten yllä olikin, ruokavalio äärettömän tärkeä!! Nykyihmisten ruokavalio on usein tosi päin prinkkalaa.. ja muistakaa tuoreet kasvikset. Kiss

Ja itsensä kuunteleminen, kaikessa.. Smiley

Masentuneella helposti tulee asioista noidankehä. Kuten ulkona liikkuminen; masentuneena ei jaksa lähteä minnekkään eikä kiinnosta, mutta kun vaan sitkeästi lähtee ulkoilemaan niin saa se piristää ja saa hyvän mielen. Smiley (Näin minulla.)
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #34 : 13.10.2010 01:59:22 »

Mun keskittymiskyky on nyt miinuksen puolella, mut kommentoin silti.
ITSEHOITO ja oireiden tunnistaminen ennen kunnon masiksen puhkeamista on megatärkeetä.
Ruokavaliolla ja liikunnalla on tietenkin elintärkeä merkitys jatkuvasti sekä itsetuntemuksella ennen kaikkea.
Kun huomaa että elämässä alkaa alamäki (ihmissuhde takkuilee, työ stressaa ym) Toimi heti! Kaikki mahdollinen itsehoito kannattaa aloittaa jo silloin kun tuntee alakulon hiipivän yhä useammin, väsyttää enemmän kuin normal.
Ennaltaehkäisy on helpompaa kuin sairauden hoito.
Tietenkin elämässä voi tapahtua äkillisiä muutoksia joihin on hankala sopeutua ja masennus voi toimia "suojakuorena" silloin. Ihminen vetäytyy.
Tiedän tasan tarkkaan mistä kirjoitan. Olen sairastanut kaksi kertaa vaikean masennukseen nuorempana (ja tyhmempänä)
En hoksannut ajoissa mitä minussa tapahtuu ja sit oltiin syvis vesissä.
Lääkkeet auttoivat, samoin oman herkkyyden tiedostaminen.
Surutyötä teen parhaillaan ystäväni menetysen vuoksi, mutta nyt osaan hoitaa itseäni niin, ettei surua seuraa masennus.
Vaikka ruokahalu olisi minimal, yritä syödä mahdollisimman terveellisesti edes vähän ja ehdottomasti mukaan lisäravinteet (maca-jauho, nokkosuute, D-vitamiini vahvan kalaöljyn kera ym) Aromaterapiaa ja kaikki mahdolliset hemmotteluhoidot, intialaiset päähieronnat, kampaajakäynnit ym
Mieheni vie mut Tallinnaan "kokovartalokauneushoitoon" lähiaikoina.Tarvitsen sitä nyt todellakin mielialan kohennukseen
Luonnossa liikkuminen ja vähäinenkin ulkona oleminen piristää. Rukoilu ja enkeleiden avun pyytäminen tärkeää.
Kaikki mahdollinen ENNALTAEHKÄISEVÄ oli se mitä tahansa josta itse tykkää
Sorry jos toistoa, mun mieli ei ole balanssissa surun takia mut masikseen en haluu vajota kuten aiemmin kun läheinen ystävä kuoli.
Nyt olen terveen itsekäs ja pidän hyvän huolen itsestäni vaikka kuinka itkettää
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: