Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia vauvan hoidosta vaihtoehtoisilla hoitomuodoilla  (Luettu 18813 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« : 10.06.2011 23:26:29 »

Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan, onko teillä kokemuksia vauvan hoidosta vaihtoehtoisilla hoitomuodoilla.
Kerro mikä vaiva vauvalla oli, miten sitä hoidettiin ja miten hoito tehosi.

Erityisen kiinnostunut olisin kuulemaan kokemuksista osteopatiasta ja homeopatiasta.

Jos itse olet jonkin sortin terapeutti tai vaihtoehtoishoitaja
jolla on hoitokokemusta vauvoista,
niin vielä parempi!

Näihin meidän perheessä tarvittaisiin apua:

- vauvan allergiat
- itkuisuus
- ilmavaivat
- runsas pulauttelu, refluksi

Vyöhyketerapiassa käytiin kolme kertaa, tilanne ei muuttunut hyvään eikä huonoon suuntaan. Välitön vaikutus oli että vauva selvästi nautti hoidosta ja rentoutui, mutta mahavaivoihin se ei tuonut helpotusta.
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.06.2011 10:27:02 »

Minkälaisista allergioista on kyse?
Minkälainen ruokavalio vauvalla on tällä hetkellä?
tallennettu

maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #2 : 11.06.2011 10:46:07 »

Tiigris,

klassinen homeopatia saattaisi auttaa, kaikenlaisiin häiriöihin.
Osahan on ihan periytyviä vaivoja, jotka saadaan hoidettua homeopatialla pois.
Toivotaan, että löydät pätevän hoitajan  smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #3 : 11.06.2011 13:48:20 »

meillä kuopus nukku huonosti, siihen autto unipussi.
ilmavaivoihin/koliikkiin autto koliikkituttipullot ja tutit.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #4 : 12.06.2011 22:11:24 »

Minkälaisista allergioista on kyse?
Minkälainen ruokavalio vauvalla on tällä hetkellä?


Muuta ei ole todettu kuin lehmänmaitoallergia, mutta silloin vielä kun imetin, huomasin että vauva oli kipeämpi sen jälkeen kun olin syönyt sitrushedelmiä ja kookoskermaa (eli kenties sit sitrukset ja pähkinät ainakin)

Nyt on käytössä apteekin maidoton korvike nimeltään Althera. Lopetin siis imettämisen, koska vauva todnäk. moniallerginen ja mulla on jo paino tippunut liikaa välttämisdieetin aikana, en pysty enää jatkamaan.. Nyt näyttää siltä, että tuo Altherakaan ei ole vauvalle sopiva. Refluksi edelleen voimakasta, vaavi itkunen ja happojen nousu kurkkuun ja suuhun haittaa nukahtamista ja tekee levottomaksi.

Altherassa on siis heraproteiinia joka on pilkottu niin että se sopii suurimmalle osalle maitoallergikoista... Seuraava korvike sit on kai neocate mitä kokeillaan... Siinä on vähemmän tuota heraa, mut pelkään jo valmiiks ettei se sovi koska siinä on kookosöljyä....  Sad


Allergia ilmeni vauvalla heti alusta asti koliikki-itkuna, ilmavaivoina ja siten että ulostetta tuli ihan koko ajan ja se oli vesimäistä, ajoittain vihreää. Sitten kun oltiin ekaa kertaa kaks viikkoa tuolla Altheralla ja altistettiin lehmänmaidolle 2ml:lla tuttelia, vauva tuli parissa minuutissa täyteen punaisia pilkkuja. aiemmin selkeitä iho-oireita ole ollut. Niin ja noin 1kk ikäisenä alkoi nuo refluksioireet...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #5 : 12.06.2011 22:35:34 »

Entäpä korvatulehduksen hoitaminen vauvalta?

Tässä seurataan, oliko antibiootista apua, mutta toisiakin vaihtoehtoja olen jo miettinyt. Ei mitään kauheeta kierrettä vielä ole..voi olla itsekseen parantunut tulehdus aiemmin ja sitten tämä nyt antibiootilla hoidettu, josta ei vielä tiedä, mitä teki.
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 13.06.2011 06:15:48 »

Minkälaisista allergioista on kyse?
Minkälainen ruokavalio vauvalla on tällä hetkellä?


Muuta ei ole todettu kuin lehmänmaitoallergia, mutta silloin vielä kun imetin, huomasin että vauva oli kipeämpi sen jälkeen kun olin syönyt sitrushedelmiä ja kookoskermaa (eli kenties sit sitrukset ja pähkinät ainakin)

Nyt on käytössä apteekin maidoton korvike nimeltään Althera. Lopetin siis imettämisen, koska vauva todnäk. moniallerginen ja mulla on jo paino tippunut liikaa välttämisdieetin aikana, en pysty enää jatkamaan.. Nyt näyttää siltä, että tuo Altherakaan ei ole vauvalle sopiva. Refluksi edelleen voimakasta, vaavi itkunen ja happojen nousu kurkkuun ja suuhun haittaa nukahtamista ja tekee levottomaksi.

Altherassa on siis heraproteiinia joka on pilkottu niin että se sopii suurimmalle osalle maitoallergikoista... Seuraava korvike sit on kai neocate mitä kokeillaan... Siinä on vähemmän tuota heraa, mut pelkään jo valmiiks ettei se sovi koska siinä on kookosöljyä....  Sad


Allergia ilmeni vauvalla heti alusta asti koliikki-itkuna, ilmavaivoina ja siten että ulostetta tuli ihan koko ajan ja se oli vesimäistä, ajoittain vihreää. Sitten kun oltiin ekaa kertaa kaks viikkoa tuolla Altheralla ja altistettiin lehmänmaidolle 2ml:lla tuttelia, vauva tuli parissa minuutissa täyteen punaisia pilkkuja. aiemmin selkeitä iho-oireita ole ollut. Niin ja noin 1kk ikäisenä alkoi nuo refluksioireet...
1. vaihtoehto olisi ostaa jostain käsittelemätöntä maitoa, vaikka jostain lehmätilalta. Smiley
2. vaihtoehto olisi kokeilla maidon energisoimista ja katsoa onko vaikutusta.
3. vaihtoehto olisi kokeilla tehdä EFT-hoito, tosin en tiedä miten toimii noin nuoriin yksilöihin? Smiley

Yleensä ihminen on allerginen käsitellyille maidoille sama pätee myös muihin käsiteltyihin ruoka-aineisiin. Maito-allergikot voivat yleensä juoda raakamaitoa, koska sitä ei ole käsiteltelty ja sitä ollen sopii paremmin ihmiselle. Ja tuoreen tutkimuksen mukaan rasvattomat maidot lihottaa enemmän kuin rasvaiset, joten heitallisia terveysvaikutuksiakaan ei pitäisi olla raakamaidolla vaikka se rasvaista onkin. Smiley
Joten ei muuta kuin Tiigris lehmän ostoon  Wink
tallennettu

Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 13.06.2011 06:27:44 »

Entäpä korvatulehduksen hoitaminen vauvalta?

Tässä seurataan, oliko antibiootista apua, mutta toisiakin vaihtoehtoja olen jo miettinyt. Ei mitään kauheeta kierrettä vielä ole..voi olla itsekseen parantunut tulehdus aiemmin ja sitten tämä nyt antibiootilla hoidettu, josta ei vielä tiedä, mitä teki.
Korvatulehdusta voi hoitaa mm. energisoimalla lapsen korvia.
Jos haluaa saada poistettua korvatulehduksen syyn niin silloin täytyisi tehdä syvempi energeettinen diagnoosi lapsesta. Smiley
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #8 : 13.06.2011 13:14:45 »

Kiitosta. Meidän tirriäisellä ei ole kovin ärhäkkää lajia korvatulehdus...ainoa oire on yölevottomuus ja korvien harominen. Saattaisi tosiaan olla luontaishoidoista ja homeopatiasta paras apu. Näyttää se tulehdus velä olevan, huomenna käydään tohtorissa, että varmistaa asian, ja koetan saada homeopaattia kiinni.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #9 : 13.06.2011 13:36:37 »


1. vaihtoehto olisi ostaa jostain käsittelemätöntä maitoa, vaikka jostain lehmätilalta. Smiley
2. vaihtoehto olisi kokeilla maidon energisoimista ja katsoa onko vaikutusta.
3. vaihtoehto olisi kokeilla tehdä EFT-hoito, tosin en tiedä miten toimii noin nuoriin yksilöihin? Smiley

Yleensä ihminen on allerginen käsitellyille maidoille sama pätee myös muihin käsiteltyihin ruoka-aineisiin. Maito-allergikot voivat yleensä juoda raakamaitoa, koska sitä ei ole käsiteltelty ja sitä ollen sopii paremmin ihmiselle. Ja tuoreen tutkimuksen mukaan rasvattomat maidot lihottaa enemmän kuin rasvaiset, joten heitallisia terveysvaikutuksiakaan ei pitäisi olla raakamaidolla vaikka se rasvaista onkin. Smiley
Joten ei muuta kuin Tiigris lehmän ostoon  Wink

Kyllä mä ainakin jonkun lampaan voisin tohon takapihalle ottaa ruohonleikkuriks.. Cheesy

Joo, mut tosiaan olin 3 viikkoa tosi tiukalla imetysdieetillä, söin vaan ruokia jotka kuuluu hyvin siedettyihin, en syönyt mitään käsiteltyä ruokaa. Ja vauva sai oireita siitäkin maidosta, kaikesta huolimatta.

Uskon kyllä siihen että käsittelemätön lehmänmaito sopis paremmin ku käsitelty, mut eihän lehmänmaito ole vauvan ruokaa...onhan noissa korvikemaidoissa paljon muutaki ku sitä maitoa, kuten vitamiineja yms... en usko että lehmän maito sellaisenaan riittäis korvaamaan ihmisen maitoa. Ja en tosiaankaan uskaltaisi omin päin kokeilla että miten vauva reagoisi lehmänmaitoon, kun se sai niin pahan reaktion tosi pienestä määrästä tuttelia. Sehän voisi saada jonkun anafylaktisen shokin. Tollasissa kokeiluissa pitäis olla sairaalaoloissa. Enkä usko että mua otettais sisään lastenosastolle jos selittäisin et mä haluaisin nyt kokeilla sietääks mun maitoallerginen vauva maitoa... uglystupid2 2funny
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #10 : 14.06.2011 10:24:29 »

No niin, tänään lääkäri totesi, että on vain yhä tulehdus, ja nyt molemmissa korvissa. Kirjoitti antibiootin, toisen merkkistä mömmöä, mutta en hakenut sitä. Onpahan varalla. Sain homeopaatille ajan torstaiksi, siihen asti suppoja vaan.
Toivotaan että tauti nyt sitten tokenee, eikä jouduta kummempaan korvarumbaan!
Kauhean kiva olisi ollut saada lääkärin tuki ja mielipide homeopaattisesta hoidosta, mutta tämä lääkäri, jolle aika oli, on niin vastaan kaikkea vaihtoehtoista, etten edes maininnut asiasta.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #11 : 14.06.2011 10:53:16 »

Mitä tuohon lehmänmaitoon tulee, niin nykyään on tehty muutamia tutkimuksia lehmänmaidon ja 1-tyypin diabeteksen yhteydestä pienillä lapsilla. Lehmänmaidon oma insuliini voi siis aiheuttaa jollain tasolla insuliiniresistenssiä ja yhdessä jonkin asteisen suolistotulehduksen kanssa voisivat siis aiheuttaa tyypin 1 diabetesta, eli insuliinipuutos diabetesta.

Märkäinen välikorvantulehdus, kansankielellä korvatulehdus, aiheutuu yleensä pneumokokkibakteerista. Märkäistä välikorvantulehdusta voisi verrata märkivään paiseeseen, jossa bakteerin aiheuttama märkäerite aiheuttaa painetta. Paine aiheuttaa kivun niin paiseessa kuin välikorvassakin. Joissakin tapauksissa elimistö itse hoitaa tulehduksen jopa puhkaisemalla spontaanisti tärykalvon (itselle käynyt niin), jolloin märkäerite valuu pois korvakäytävää pitkin. Yleensä tulehduksen ei anneta mennä näin pitkälle, vaan se pyritään hoitamaan mikrobilääkkein.

Välikorvantulehdus syntyy, koska ihmisen nenä-nielu on yhteydessä korviin ja bakteeri joutuu ns. vahingossa nielun ohi välikorvaan. Ja mitä pienemmästä ihmisestä on kyse, sitä herkemmin kaikki ilmanvaihtoaukot tukkeutuvat. Imeminen esim. rinta tai tutti (mitä ei kyllä hirveästi suositella), pitää ilmanvaihtokanavat avonaisina. Siksi lentokoneessakin suositellaan syömään purukumia, ettei korvat mene lukkoon.
Pieni ihminen ei vielä osaa säädellä ilmanpainetta korvissaan. Siksi syntyy ongelmia.

 Smiley

Edit:
Apteekissa on myös maidottomia korvikkeita. Mutta tuo korvakynttilä on vanha ja tepsivä keino.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 10:57:52 kirjoittanut SanctAstra » tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #12 : 14.06.2011 11:31:02 »

Kiitos tietopaketista, SanctAstra. Hyvää tietoa, jonka joskus varmasti olen kuullutkin, mutta karannut muistin päältä.
Joku taisi mainita tuolla korvien energisoinnin? Kuka sellaista tekee? Reikihoitaja?
tallennettu
Nimble
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 14.06.2011 12:53:24 »

Kiitos tietopaketista, SanctAstra. Hyvää tietoa, jonka joskus varmasti olen kuullutkin, mutta karannut muistin päältä.
Joku taisi mainita tuolla korvien energisoinnin? Kuka sellaista tekee? Reikihoitaja?
Kyllä varmaan reikihoitajatkin tekevät sitä. Smiley
Yleensä kaikki jotka osaavat tehdä energiahoitoja niin pystyy energisoimaan tiettyjä paikkoja.
Toinen on, että äiti laittaa kämmenet lapsen korville. Luulen energian lähtevän virtaamaan luonnostaan. Ajatus vain mukaan.. Wink

Eikös vanhan kansan immeiset puhaltele tupakan savuakin korvaan tuollaisessa tapauksessa? Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 12:55:22 kirjoittanut Nimble » tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #14 : 14.06.2011 13:26:55 »

Koitin jo itse, ihan omin kätösin ^^. Kun eihän se ota jossei annakkaan. Lapsi vain ei olisi antanut koskea..tiedä sitten että oliko se merkki energian liikuskelusta?
Juu, moni on kertonut, miten tupakansavulla on parannettu korvatulehdusta...en tiedä sitten onko se savu siinä se juttu vai vain puhallus...?
Moni puhuu myös sipulihauteesta...?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: