Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tyhjät huoneet  (Luettu 6629 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yep
Vieras
« : 11.04.2010 19:44:08 »

Poisto
« Viimeksi muokattu: 04.05.2011 19:47:59 kirjoittanut Yep » tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #1 : 11.04.2010 19:49:04 »

Mietin, että ehkä helpompi lähestymistapa voisi olla kartoittaa mitä ne huoneet takoittavat joissa sitä tavaraa sitten on. Kun on selvillä miten ne huoneet toimivat niin on ehkä helpompi nähdä tyhjien huoneiden merkitys. Mutta käsittääkseni jos huone on tyhjänä niin sitten kannattaisi katsoa huoneen kärki ja mitä muuta merkkiä sieltä löytyisi. Yleensähän tyhjät huoneet on tulkittu siten, että sen huoneen edustamat teemat eivät ole keskiössä sinun elämässäsi, mutta kun sinulla noita tyhjiä huoneita on noin paljon, niin olisi ehkä hedelmällisempää katsoa niitä merkkejä sieltä huoneesta. Tai no viisaammaat voivat taas kerran korjata =)

Itselläni tyhjiä huoneita on 5,11 ja 12.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Yep
Vieras
« Vastaus #2 : 11.04.2010 21:08:22 »

poisto
« Viimeksi muokattu: 04.05.2011 19:47:13 kirjoittanut Yep » tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #3 : 11.04.2010 23:11:18 »

Itsellänikin on huoneet
3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 ja 12 tyhjinä,
mutta niin.. Kannattaa silloin
keskittyä siihen merkkiin tai siihen,
onko vastapäisessä huoneessa
tavaraa, eli tekeekö ne
oppositiota huoneisiin, sillä voi
nimittäin olla omaa merkitystä..

Ja jos lisää vaikka astro.com:ista
asteroideja niin huoneisiin voi
tulla täytettä.. Ja oikeastihan
niissä on aivan varmasti tavaraa,
mutta ei näitä "yleisimpiä" Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #4 : 11.04.2010 23:13:26 »

No varmaan helpoin ensin katsoa se merkki/merkit, luulisin ainakin itse ja tottakai se oppositiohuone. En ole itse ihan kauheasti perehtynyt kyllä asiaan, että jos joku toinen osaisi kertoilla enemmän.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Yep
Vieras
« Vastaus #5 : 12.04.2010 16:36:11 »

Kiitos vastauksista.

Lähinnä sitäkin mietin, että onko ne aiheet jo opittu vai enkö ole vielä aloittanutkaan...
Onkos jokaisella huoneet eri merkeissä?  Esim. jollain 1. huone kaloissa ja toisella oinaassa?
Kuten huomaatte, en ole oikein perehtynyt aiheeseen   :Smiley
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #6 : 12.04.2010 17:33:03 »

1. huone määriytyy askendentin, nousevan merkin,
mukaan. Eli toisella se voi olla kalat, toisella vaikka
skorpioni.. Smiley

Joskus on myös täällä puhuttu, että huoneiden
opit voisi olla opittujakin.. Ne ovat vähän mysteeri
ollut kai aina, eli niistä ei hirveän varmaa tietoa
ole, mitä ne syntymäkartalla edustavat.. Ja joku
korjatkoon, jos omiani höpisen :Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Yep
Vieras
« Vastaus #7 : 12.04.2010 18:47:28 »

No voi mun kanssa. Mun huoneet jakautuu aina kahden merkin kanssa. Esim 1. huone alkaa jousimiehellä ja muuttuu leijonaksi.  :askendentti:on ekassa huoneessa ja jousimiehessä.

Ei olis helppoa olla astrologi!
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #8 : 12.04.2010 22:28:52 »

1. huone muuttuu leijonaksi? Shocked
Meinaatkohan, että kauriiksi?
Leijona kun on monta merkkiä
edempänä..

Jos tahdot, voit pistää oman
karttasi liitteenä.. Ja silloin
varmaan voisit saada
valaisevampia vastauksia Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Yep
Vieras
« Vastaus #9 : 13.04.2010 16:59:28 »

Juu... kauriiksi.

Voisin yrittää liittää, kun on aikaa.
tallennettu
kurahaalari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #10 : 17.04.2010 13:02:16 »

Hei! Mulla on 1. 2. ja 3. huoneissa paljon tavaraa, kaikki planeetat paitsi kuu 9. huoneessa. Muut huoneet ovat siis planeetoista tyhjiä. Noususolmu on 8. huoneessa (oppositiossa venukseen), myös Chiron -asteroidi on kasissa. Olen miettinyt, pitäisikö minun elämässäni keskittyä tässä huoneiden 1. - 3. asioihin, jotka miellän vähän itsekerskeisiksi/että keskittyy omaan persoonallisuuteen tms., vai pitäisikö opetella muitten huoneiden asioita. En ymmärrä, mitä kehitykseni tässä elämässä vaatii. Planeetat kartalla ovat sijoittuneet erään astrologian käsikirjan mukaan sellaineen kuppi/kauha muotoon (en muista enää kuvion tarkkaa nimeä). Kuvio tulkittuna tarkoitti kirjan mukaan sitä, että kun planeetat ovat tiiviisti kaikki 90 asteen sisällä ja yksi planeetta onkin ihan toisella puolella karttaa, niin se planeetta ohjaa niitä kaikkia muita ja antaa suunnan.

Kaikki avioliittoon, parisuhteisiin ja lapsiin liittyvät huoneet ammottavat tyhjinä, ja filosofioihin ja matkustamiseen keskittyneen huoneen kuu ohjaa elämääni kartan mukaan. 25-vuotiaana minulla ei ole ollut vielä yhtään kunnon parisuhdetta, lähinnä yksi parin kuukauden kaukosuhde vain joskus. Ulkomailla asumista hieman ja filosofioita on kyllä ollut, sekä vaihtuvia lyhyitä romansseja. Olen alkanut kyseenalaistaa, tarvitseeko minun yleisesti ihannoitujen kaavojen mukaan perustaakaan avioliittoa ja hankkia lapsia. Olen alkanut tiedostaa, että minussa on myös sitoutumiskammoa, eikä ainoastaan epäonnea rakkaudessa (surullinen venus oppositio noususolmu -aspekti ei saa aina menemään rakkausasioita niin kuin toivoisi, ylipäänsä mihinkään).

Osaisko joku auttaa minua, jos syntyi näkemyksiä, mihin tällaisessa tilanteessa pitäisi elämässä suunnata, keskittyä vain itseen, vai muihin ihmisiin. Omaan psyykkeeseen tutustuminen esim. astrologian pohjalta on kiinnostanut minua jo pitkään ja mietin, johtuuko se 1. - 3. huoneiden korostumisesta. Luonnollisesti oma kartta kiinnostaa kaikkia, mutta toisaalta minua kiinnostaa myös muiden ihmisten kartat hyvin paljon. Yritän kai ymmärtää ihmisten psyykettä ja koko ihmismekanismia ymmärtämällä ensin itseäni ja sitä kautta muidenkin karttoja. Haluaisin saada jotain ymmärrystä kuitenkin enemmän, kuinka syvällisesti voin keskittyä muihin ihmisiin karttani perusteella. Kuuni huoneasema on taas niin erilainen verrattuna muihin huonesijainteihin ja vielä sen kartanmuoto -tulkinnan mukaan merkittävä.

Haluaisin rehellisesti tietää/ymmärtää, onko minulla edellytyksiä elämässäni keskittyä muihin ihmisiin ja olla välitön, myös työelämän/ammatinvalinnan kannalta. (Olen opiskellut kohta jo viisi vuotta alaa, jolla vaaditaan sosiaalisia taitoja ihmisten kohtaamisessa.) Muutenkin harmittaa olla yksi egosentrinen ihminen egokeskeisessä maailmassa (mm. aurinko 1. huoneessa). Kuitenkin haluaisin toteuttaa sitä, mikä on kehitykselleni suotuisaa riippumatta siitä, kuinka suosittua se tässä ajassa on. Olisin kiitollinen näkemyksistänne ja kokemuksianne tyhjien ja täysien huonesijaintien merkityksestä elämän suuntaan ja kartan muodoista (mm. neljä eri kartan puoliskoa edustavat eri asioita yleisesti). Tuntuu, että tarvitsisin nyt vähän kurssia elämässä.  Smiley

Sori pitkästä vuodatuksesta ja toivottavasti ei mennyt liian off topic tähän ketjuun.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 17.04.2010 14:44:00 »

kurahaalari, ihanaa pitkää tulkintaa, kiitos kun jaoit ajatuksia kanssamme!

Sen verran sanon sinulle, että 1.huoneen Aurinko voi jossain tapauksissa viitata egosentrisyyteen, mutta se ei missään nimessä tarkoita niin kaikkien kohdalla. Omaa karttaa ja omaa itseä ja omaa elämää voi AINA kehittää ja kyllä niitä kehittämisen vaiheita tulee elämässä ihan itsestäänkin, että tulee niitä tilanteita, joissa pääsee muokkaamaan jotain tiettyä kohtaa omassa persoonallisuudessa ja elämänhallinnassa tarkemmin eikä minusta siitä tarvitse murehtia, että keskittyykö jossain elämänvaiheessa nyt liikaa itseensä. Kaikelle on aikansa ja paikkansa ja välillä PITÄÄ keskittyä itseensä ja omiin juttuihin, että voi sitten myöhemmässä vaiheessa olla sitten myös avoimempi muiden ihmisten kanssa ja tarjota omaa kasvuaan alustaksi myös uusille ihmissuhteille jne.

Elämä kulkee sykleissä ja välillä on toisenlaisia kausia ja välillä toisenlaisia. Se kuuluu elämään.

Sinulla varmaan on siellä 1-3.huoneissa stelliumi sitten planeetoiden suhteen, kun puhut aika mustavalkoisesti siitä, että pitääkö keskittyä VAIN itseen vai VAIN muihin, koska usein stellium-ihmiset ovat hyvin keskittyneitä ja fokusoituneita energoissaan ja tähtäävät aina kaiken energiansa yhteen asiaan. Mutta se onkin yksi stelliumien vahvuus, mutta samalla tulisi juuri opetella sitä, että ei sinun tarvitse valita välttämättä itsesi ja muiden väliltä, vaan se tasapaino on mahdollista löytää kummankin osa-alueen välillä. Mutta tämän tasapainon löytäminen itsen ja muiden välillä onkin ehkä yksi elämän hankalimpia asioita lopulta ja monelta menee koko elämä sen tasapainon löytämiseen ja välillä kävellään kauniisti keskitiellä, välillä horjahdellaan. Smiley

Minusta ihmisen kannattaa aina keskittyä kehittämään niitä asioita elämässään, jotka tuntuvat tärkeiltä ja merkityksellisiltä ja tuottavat suuria tunteita. Harvalle on suotu kartta, jossa kaikki planeetat hajoavat täysin kaikkiin huoneisiin, vaan kaikilla meillä on huoneita jotka ovat tyhjinä ja teemoja, jotka eivät ole niin täysin tämän elämämme tehtäviä kuin jollain toisella. Kyllä niiden parin huoneenkin teemojen kanssa saa aikamoisesti pyöriä ympyrää ja kieriä, että ehkä ihan hyvä vaan, että sinulla on keskittyneet energiat tiettyihin asioihin - niinhän niitä eksperttejä ja kultakimpaleita syntyy! Wink
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
kurahaalari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #12 : 17.04.2010 18:29:48 »

Kiitos näkökulmista, Ebenia. Osasit hyvin tulkita tekstiäni lähestulkoon rivien välistä. Kartaltani löytyy nimittäin parikin stelliumia!  Cheesy

Tekstisi sai minut pohtimaan stelliumien vaikutusta, minulla on tosiaan taipumusta keskittyä yhteen asiaan kunnolla kerrallaan niin että muut asiat unohtuvat tai eivät kiinnosta, mikä sai minut välillä jo epäilemään lievää aspergeria. Mukava ajatella, että toisaalta se on vain luonteen ominaisuus, että syventyy usein vain yhteen juttuun, ja stelliumitkin sen kartalta  näyttävät. Voihan sitä ominaisuutta tosiaan kehittää monellakin alalla ja elämässä eri elämänalueilla eri aikoina. Kyllä elämä opastaa, mihin sen poluilla milloinkin päätyy, ja minkälaisten asioiden pariin.  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: