Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaksonen vai Rapu?  (Luettu 6979 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« : 04.01.2007 00:10:43 »

Ystäväni on syntynyt 18.6.1952, ja välillä 3.30- 4.50, tai jopa 5.00. Oli miten oli, nouseva merkki on joka tapauksessa Rapu.

Hänessä on paljon rapumaisia piirteitä mutta myös paljon Kaksosta. Mites se nyt menee, että kumpi hän sitten on, Kaksonen vai Rapu?
tallennettu

.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #1 : 06.01.2007 13:35:33 »

Hei vaan,

Kyllä 18.6. syntynyt on Kaksonen aurinkomerkiltään. Nousu sitten meneenkin Rapuun, eli siksi hänellä on molempien piirteitä. Mutta Aurinko-Kaksonen ehdottomasti.

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 06.01.2007 16:40:43 »

Minäkin voin heittää tuon saman ilmiön; kaksonen vai rapu? Toki vähän eri näkökulmasta.

Olen tässä penkonut noita astrologisia alueita, ja sieltähän löytyy tämä ns. vanha trooppinen ja maailmankaikkeudellisen uuden sijainnin mukaan sideerinen tähtitaivas.

Vanhan mukaan olen rapu ja uuden mukaan kaksonen. Siis kumpi?

Naureskellen kuvittelen niinkin, että napataan sitä ja tätä tilanteiden mukaan. Onhan tämä toki laajentanut tilojamme olla monenlaista! Hih!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 06.01.2007 16:50:41 »

Esmiralda, tuohan nyt riippuu ihan siitä miten siihen sideeriseen suhtautuu. Henkilökohtaisesti en ole siitä aihealueesta kiinnostunut ja kaikki mitä olen siitä saanut tietoa, tuntuu jotenkin aika hmm...ei-kuvaavalta ainakin minun persoonaani nähden. Minä olisin sideerisen mukaan jousimies, mitä en voi uskoa tippaakaan. Minä olen ainakin pitäytynyt ihan tässä perinteisessä hyvin tai ainakin paremmin tuloksin...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.01.2007 17:20:44 »

Esmiralda, tuohan nyt riippuu ihan siitä miten siihen sideeriseen suhtautuu. Henkilökohtaisesti en ole siitä aihealueesta kiinnostunut ja kaikki mitä olen siitä saanut tietoa, tuntuu jotenkin aika hmm...ei-kuvaavalta ainakin minun persoonaani nähden. Minä olisin sideerisen mukaan jousimies, mitä en voi uskoa tippaakaan. Minä olen ainakin pitäytynyt ihan tässä perinteisessä hyvin tai ainakin paremmin tuloksin...

Hassua eikö totta!

Kaikenlainen muutoksellisuus on vaikeaa. Eipä silti. On mielenkiintoista tutkailla näitä juttuja uudenlaisin mahdollisuuksin, sillä muutoksethan niitä luo. Minusta on ollut ihan hauska katsella itseäni kaksosena. Jotakin loksahtaakin. Ainakin ystäväni sanoi heti, että 'no siitä näkökulmasta jotenkin sinua paremmin ymmärtääkin'!

En vielä päässyt jatkamaan aihetta, kun tuli keskusteluumme keskeytys. Toinen näkee jotain toisenlaista mitä itse en huomaa...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
kooky
Vieras
« Vastaus #5 : 07.01.2007 21:47:43 »

Olen tässä penkonut noita astrologisia alueita, ja sieltähän löytyy tämä ns. vanha trooppinen ja maailmankaikkeudellisen uuden sijainnin mukaan sideerinen tähtitaivas.
Vanhan mukaan olen rapu ja uuden mukaan kaksonen. Siis kumpi?


jos tutkit aiheen historiaa, huomaat, että trooppinen on se "uudempi" ja sideerinen vanhempi.

trooppinen ja sideerinen olivat samat Antiikin aikana, jolloin trooppinen jäi siihen länsimaisessa traditiossa ja sideerinen tähtitaivas jatkoi kulkuaan. Noihin aikoihin Oinaan tähtikuvion alku ja kevättasauspiste olivat yhteneväiset, eli aurinko siirtyi Oinaan tähtikuvioon kevätasauksen päivänä.

sideeristä käytettiin jo tuhansia vuosia ennen ajanlaskun alkua ja yhä edelleen tänä päivänä Intiassa sekä vähemmistönä länsimaisten astroharrastajien keskuudessa.

voit itse valita kumpi olet. Smiley

trooppinen perustuu maan kiertoon auringon ympäri (eli vuodenaikoihin) ja sideerinen tähdistöjen (Oinaan tähtikuvio, Härän tähtikuvio jne...) sijaintiin maasta katsottuna.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2007 21:57:03 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 07.01.2007 21:56:53 »

Kiitos Sign9,

kun korjasit. Ei ole helppoa omaksua yhtäkkiä näitä asioita, sekaisin menee. Aikoinani noita tutkiskelin, mutta
aikaa ei ollut paljoa niihin perehtyä, kiinnostavat kylläkin.

Aikamoisesti nämä eroavat kuitenkin toisistaan. Eikö missään mitenkään ole voitu, osattu yhdistää noita kahta?
Vai onko se mahdottomuus?

Kuitenkin molemmathan ovat meihin vaikuttamassa.?! Vai ovatko? Onko tämäkin vain uskon asia?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
kooky
Vieras
« Vastaus #7 : 07.01.2007 22:09:29 »

Minä harrastin pitkään trooppista astrologiaa (tosin huomioni keskittyikin paljon aspekteihin merkkien sijasta) ja silloin tällöin tuli todellakin tieto vastaan, että " ei ne tähtikuviot ole enää siellä missä niiden merkkien sanotaan olevan"....suhtauduin kuitenkin tähän tietoon silloin olankohautuksella, kun ajattelin että ääh...ei se voi olla kyse niistä kaukaisista tähdistöistä, miten ne nyt voi meihin vaikuttaa...

mutta sitten ajattelin uudelleen...

mutta kun trooppisessa ei ole kyse tähdistöistäkään, vaan puhtaasti vuodenajoista.

tähdistöillä on kuitenkin ollut jo ammoisista ajoista lähtien samat nimet kuin merkeillä (ja Intian astrologiassa näitä kahta ei ole koskaan erotettukaan toisistaan). en oikeen enää nää mitään loogista perustelua sille, että "tähdistö" ja "merkki" olisivat eri asia. sana "tähtimerkki" viittaa myös tähtiin.


(otan mielellään vastaan perusteluja tälle asialle)

henk. koht en usko vuodenaikojen merkitykseen, sillä nehän on hyvin erilaisia eri puolella maapalloa. Varmastikin sillä on tekemistä jollain biologisella tasolla (lämpötila, olosuhteet selviytymiselle etc)...mutta ei sillä kyllä sitten taas sen "merkin" kanssa mitään tekemistä minusta ole, jos merkilläkään ei ole tekemistä sen tähdistön kanssa, jolla on sama nimi kun sillä merkillä.

kun on kuitenkin kyse astrologiasta, astro= tähti.


mutta vapaus kaikille näkemyksille...tämä oli vaan tämä mun.(nykyinen ja aika taatusti pysyvä näkemys)
« Viimeksi muokattu: 07.01.2007 22:44:31 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 11.01.2007 00:23:58 »

Pyydän anteeksi väärille teille eksyttämisesta, Bocy Elektric!

Ymmärrän pointisi. Tartuin väärään hedelmään, jonka herkullisuus veti puoleensa.

Esmiralda
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #9 : 12.01.2007 13:12:14 »

Eli siis alkuperäinen kysymys: voiko henkilö olla käytännössä enemmän Ravun luonteenpiirteet omaava tässä tapauksessa ku Kaksonen?

Kysymys on hieman hankala, koska luonteenpiirteethän eivät koskaan ole selkeästi "30 % sitä, 50 % tätä" -tyyppiä. Smiley Kuitenkin, jos nousumerkki on Rapu, on mahdollista että ensivaikutelma hänestä on rapumainen ja vasta paremmin tutustuttaessa tulee se Kaksos-puoli esiin. Toinen juttu ovat näiden tekemät aspektit, eli kannattaa tutkia miten askendentti ja aurinko suhtautuvat muihin tekijöihin kartalla, onko jommalla kummalla helpommat aspektit tms. Missä kartalla sijaitsee kuu (Ravun hallitsija), onko se "vahvoilla"? Missä huoneessa on aurinko, eli millä elämänalueella nuo auringon ominaisuudet tulevat parhaiten esiin?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
tuulenviemää
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Life is a neverending story


Profiili
« Vastaus #10 : 12.01.2007 16:07:27 »

Samantyylinen ongelma minulla. En nimittäin tiedä onko isäni aurinko kakasonen vaiko rapu. On syntynyt 22.6.59.

Itse hän on tulkinnut itsensä aina ravuksi, ja niin minäkin kunnes karttaa tekiessäni huomasin asian. Tarkkaa kellonaikaa kun ei tiedetä, ja merkki vaihtuu joskus aamulla. Nousevastakaan ei tietoa. Ärsyttää suunnattomasti knuppel2

Isässäni on mielestäni molempia piirteitä, mutta enemmän hän on ehkä kaksos- kuin rapumainen.

On aina menossa, todella sosiaalinen, ja kaikenmaailman seuroissa ym. kulkenut ikänsä. On avoin ja näyttää tunteensa, ja itkee vaikka tuntemattoman edessä. Toisaalta taas on kovin herkkä, minkä mieltäisin enemmän rapuun.

Kaksosissa ei ole mitään planeettoja, ellei tuo aurinko sitten. Merkurius taas ravussa. Jos aurinko kaksoset ja  merkurius rapu, niin sittenhän olisi molempia..

Muutoin hänellä on kuu kauriissa, mikä ei tunnu luontevalta koska muut tuntemani kuu kauriit ovat kivikasvoja, joiden tunteita on vaikea lukea. Pitävät ne itsellään.

Harmittaa kun ei tiedä. Hänen äitinsäkkään ei enää aikaa muista..

tallennettu

aurinkoaspect_conmerkurius  vesimies(1.huone)
askendenttiaspect_conuranus jousimies(1.huone)
kuu          leijona( 8.huone)
marsaspect_convenus   oinas(2.huone)

"Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia"
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: