Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aspektoitunut keskitaivas  (Luettu 3966 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
valonkantaja
Vieras
« : 02.04.2006 20:14:43 »

Nämä aspektijutut on aika uusia mulle, en oikein edes tiedä mitä merkitsee, jos jokin juttu kartalla on vahvasti aspektoitunut... Huomasin ihmeekseni miten aspektoitunut keskitaivaani on. Keskitaivaani on vaa'assa, joten korvaanko tuon keskitaivaan venuksella ja tulkitsen sen mukaisesti nuo? Osaisiko joku kertoa, mitä tarkoittaa kun on keskitaivas noin aspektoitunut...  idiot2

Chiron kolmio Keskitaivas

Jupiter kolmio Keskitaivas

Merkurius kolmio Keskitaivas

Kuu neliö Keskitaivas

Aurinko kolmio Keskitaivas

Uranus sekstiili Keskitaivas
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #1 : 02.04.2006 20:24:00 »

Sitten kun jos noi tosiaan on venusjuttuja, niin mulla on vielä kolme venusjuttua lisää... Voi apua... idiot2 Olen vähän pihalla tästä hommasta..! crazy2

 Cheesy
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #2 : 02.04.2006 21:08:09 »

Keskitaivaani on vaa'assa, joten korvaanko tuon keskitaivaan venuksella ja tulkitsen sen mukaisesti nuo? Osaisiko joku kertoa, mitä tarkoittaa kun on keskitaivas noin aspektoitunut...

Joo mäkin tässä opettelen vasta, mutta sen verran uskaltaisin omilla alkeellisilla tiedoillani väittää, ettei tuota keskitaivasta millään planeetalla tms. korvata, vaan sitä tulkitaan itsessään ja sellaisenaan. Keskitaivashan on yhtä kuin MC, eli midheaven tai Medium Coeli. Tuolla Astro.fin tietopankissa sanotaan MC:stä seuraavaa:
Lainaus
Eläinradan kohta jossa Aurinko on korkeimmillaan sinä päivänä jona on syntynyt. Kuvaa astrologiassa Uraa, ammattia, asemaa ja tietoisinta osaa ihmisessä, päivätajuntaa

Niin kuin nimimerkki sign? tuolla Viehättävyys-ketjussa hienosti kuvasikin, niin Keskitaivas on kartan näkyvin kohta. Sehän on se ns julkinen minä, persoonallisuutesi osa, joka ehkä selvimmin aurinkomerkin ja nousumerkin lisäksi ulospäin näkyy. MC kertoo, millaisen vaikutelman annat ja haluatkin antaa muille itsestäsi.

Kaikkia noita keskitaivaasi aspekteja on tarkasteltava erikseen, enkä tässä nyt niihin sen kummemmin puutu, kun omatkin taidot tosiaan vielä kovin hakusessa tässä on. Voimakas aspektoituminen ainakin mun mielestä kehoittaa kiinnittämään erityistä huomiota tähän planeettaan tai akseliin (josta siis nyt on kyse), joka niin kovin apektoitunut on. Voisin siis ajatella, että jollain lailla nämä MC:n edustamat asiat ja teemat ovat korostuneet elämässäsi tai että sen julkisen minäsi kautta näitä planeettojen ja asteroidien lähettämiä energioita plajon käsittelet. Toisia toimivammin (kolmiot), toisia taas vähemmän (neliöt).

Sen enempää en tästä nyt osaa sanoa ja itsekin vetäydyn nyt takavasemmalle ja jään mielenkiinnolla odottamaan, josko joku asiaan paremmin vihkiytynyt astuisi areenalle ja jakaisi tietonsa keskitaivaan voimakkaasta aspektoitumisesta kanssamme. Itselläni kun myös vilinää sillä saralla riittää (peräti 7 aspektia), eli on se kuuluisa omakin lehmä ojassa Wink Itselleni tuo MC:n voimakas aspektoituminen on mysteeri sinänsäkin, kun en mitenkään ura/työ-orientoitunut ihminen ole. En juurikaan omaa kunnianhimoa sillä saralla, olkoonkin että MC:tä pitää hallussaan Leijona, ja ylipäätään hiukan "halveksin" tätä yhteiskunta rakennetta, jossa työtä pidetään ihmisen mittana.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 02.04.2006 22:43:43 »

valonkantaja
 askendentti minä olen
mc :minä TEEN
vertex :minun tekemisiini reagoidaan merkin mukaisesti
eli siis sen miten tähänkin kirjoitukseeni reagoitte kertoo teille vertexinne merkin mukaisesti..

sinulle annetaan paljonkin positiivista energiaa tekemiselle oli se sitten vaikka laiturilla makaamista kesäpäivän kuumuudessa,itse asiassa aurinko porottaa oikein mukavasti hyväillen ihoasi,oman aurinkosi energia on läsnä tekemisessäsi,kunhan osaat sen hyödyntää,ehkä läsnäolo,oman minuuden mukaantuominen tekemiseen onkin avainsana tähän  aurinko aspect_tri mc
ja sitten tietysti muistat ettet nukahda siihen laiturille,kun on niin lokosaa ja mukavaa..
no  chiron aspect_tri mc parantaa sitten kosteusvoiteen muodossa pahimmat palovammat ja muistat ensi kerralla käyttää jo suojavoiteitakin kokemuksesta viisastuneena,tai pulahdat veteen välillä
 merkurius aspect_tri mc juttuseuraakin kaipaisit,pitkästyt pelkkiin laineiden liplatukseen,aivot haluavat pureskeltavaa ja jos ei  uranus aspect_sex mc tuo niitä yllätysvieraita luoksesi tai ukkosmyrsky aja sinua laiturilta sisätiloihin niin turvaudut  jupiter aspect_tri mc yliopiston kesken jääneeseen graduaiheeseen ja tuumaat että tässäpä oiva mahdollisuus pyrkiä eteenpäin elämässä ja laajentaa tietoja ja taitoja tulevan ammatin varalle
mutta tuo  kuu aspect_squ mc kaikertaa tuolla takaraivossa,vähän arveluttaa josko ei minusta olekaan tähän hommaan ,on tunteet vähän lukossa ja paketissa,pitäs varmaan oikeesti pulahtaa sinne veteen puhdistamaan kuutaan että homma etenisi..
 aspect_tri on aina MAHDOLLISUUS, jupiter :n  aspect_tri SUURI mahdollisuus,oiva tilaisuus,mutta laiskalle ei tule leipä käteen itsestään,
tarttis tehräkin jottai...
sen pituinen se
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 02.04.2006 22:58:23 »

Ahaa... Hei kiitos paljon, ehkäpä minä nyt olen taas hitusen viisaampi... Taisin tajuta jotakin, mutta en ole ihan varma tajusinko.. Wink

Lisää vaan kommentteja, jos jollakin olisi vielä tietoja ja havaintoja asiaan liittyen! (ja muuten ihan varmana on..!)
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: