Äänestys
Kysymys: Mikä planeetta sinulla on nousussa?
Kuu - 21 (9.5%)
Venus - 28 (12.6%)
Mars - 17 (7.7%)
Merkurius - 15 (6.8%)
Jupiter - 25 (11.3%)
Saturnus - 22 (9.9%)
Uranus - 21 (9.5%)
Neptunus - 30 (13.5%)
Pluto - 43 (19.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 201

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nouseva planeettasi (ja sen vaikutukset)  (Luettu 66292 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #45 : 19.05.2006 17:24:00 »

Heps.
Mulla on juuri tuon  askendentti kohdilla stellum Johon kuuluu  kuuuranusvestapallas.

Kuu ja vesta huoneessa 12 ja uranus ja pallas huoneessa 1.

Lähimpänä  askendentti asteiltaan on  kuu, joka on asteen päässä.  uranus on  askendentti :sta 2 asteen päässä... En osaa päättää kumpi nyt olisi se vaikuttavampi... Ehkä  kuu ? Olen loppujen lopuksi aika tunteellinen... Sisäisesti. Mutta toisaalta kun asiaa miettii, olen koko elämäni elänyt suurinpiirtein järjellä. En tiedä mikä tämän aiheuttaisi ehkä  chiron :in  aspect_opp  kuu.

Heh... Lukaisin just Sepon tekemää Sisäistä soturia... HMMM. Mun pitäisi välttää tuota järjellä elämistä ja kuunnella enemmän sisäistä ääntä ja tunteitani. HEH.  Wink Ehkäpä pitää nyt näin sairiksella keskittyä sisäiseen tutkiskeluun.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #46 : 19.05.2006 18:41:40 »

Venushan se nouseepi, mutta 12. huoneessa  Wink
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #47 : 19.05.2006 18:58:51 »

Olisihan se aika tyylikästä, jos olis vaikka Kuun ja Marsin ja Uranuksen stelliumi tarkkaan ascilla coolsmiley uglystupid2

Osaatko kommentoida mun "stellumia".
 askendentti aspect_con kuu (1 aste ja huoneessa 12)
 askendentti aspect_con uranus (2 asteen päässä huone 1)
 uranus aspect_con kuu (4 asteen päässä)
 askendentti aspect_con vesta(7 astetta huone 12)
 askendentti aspect_con  pallas (5 astetta huone 1)
 uranus ja  kuu muodostavat tietysti  aspect_con kyseisten asteroidien kanssa.

En tavoita aivan tämän rykelmän merkitystä. Olen kysellyt siitä aikaisemminkin. Voisiko joku nyt vähän auttaa apua tarvitsevaa?
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #48 : 19.05.2006 19:18:57 »

Miten tätä tulkitaan, kun mulla on kuulemma Venus nousemassa, mutta sitten kuitenkin nousevana merkkinä leijona?

Tulkkaus apua!

Aurinko 22° 47' Leijona 2. huone
Kuu 27° 34' Rapu 12. huone
Merkurius 21° 18' Leijona 2. huone
Venus 1° 16' Leijona 12. huone
 Huoneiden kärjet
Askendentti 3° 11' Leijona
2. Huone 14° 56' Leijona
3. Huone 1° 49' Neitsyt
Keskiyö 27° 13' Neitsyt
5. Huone 8° 20' Skorpioni
6. Huone 27° 54' Jousimies
Deskendentti 3° 11' Vesimies
8. Huone 14° 56' Vesimies
9. Huone 1° 49' Kalat
Keskitaivas 27° 13' Kalat
11. Huone 8° 20' Härkä
12. Huone 27° 54' Kaksoset

Vaikka en asiantuntija ole niin sulla on nousumerkki leijona.
Nouseva planeetta kannattaa katsoa aspekti kaaviosta, josta näkee  aspect_con  askendentti :n kanssa jos niitä on. 
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #49 : 20.05.2006 12:15:34 »

Minulla tuo ihana illuusioplaneetta  neptunus
Samassa rytkässä Nymphie-asteroidi ja Saga  Tongue
Nikulan kirjasta:
Neptunus luo tilanteen, jossa yksilön minä-kuva joko jää kiinteytymättä tai rakentuu sisäisten elämysten varaan. Hän voi olla väljästi itselleen tuttu, omaten muuntumiskykyä ja vaikutelmallisuutta. Yksilöllinen kehitys voi jäädä puolitiehen, koska hän ei pysty kehittämään voimakasta egoa.

Hänellä on kuitenkin vastaanottavainen mieli, paljon mielkuvitusta  Huh :Smiley, vähän rajoituksia. Hän antaa yleensä liikaa periksi, kärsii yleisistä paineista ja kaipaa vain olla oma itsensä.
Toisinaan hän ei selkiydy kylliksi, ollakseen onnellinen, vaan kärsii psykosomaattisista vaivoista, unettomuudesta ja hermoston herkkyydestä.

Psyyken liikkuvuus voi taata parapsyykkisiä kykyjä ja uskonnollista idealismia, mutta myös herkkäuskoisuutta ja alttiutta petoksille voi esiintyä.... Shocked Shocked

Että näin selkiytyy minä tai sitten ei, kuka ottaisi selvää, kun en itsekään väliin tiedä kuka olen ja missä menen......
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #50 : 20.05.2006 22:55:21 »


Lainaus
hmm...minä suhtaudun nykyään tälläiseen psyko-kieleen hieman kriittisesti. onko kiinteä minä-kuva jotenkin toivottava asia...tarkoittaako se sitä että päätyy johionkin kiinteään muotoon joka pysyy. selittää itselleen, minä olen tälläinen ja minä toimin näin. onko edes mitään kiinteää minäkuvaa jos elämä kuitenkin on muutosta ja kasvua. minä en ainakaan haluaisi jämähtää pakoilleni jonkun kiinteän minäkuvan vangiksi.

Hyviä kysymyksiä esität sign?, itse myös 'kammoksun' 'psyykkistä termisanastoa. Tätä tietysti sopisi kysyä Nikulalta itseltään, mitä hän tarkoittaa kiinteällä minä-kuvalla?
Huomaan itse olevani minuudeltani sangen liikkuva ja joustava, mutta että minuuteni on jokseenkin tämän tämän hämärän rajamailla.


Lainaus
yksilöllinen kehitys voi jäädä puolitiehen koska ei pysty kehittämään voimakasta egoa. onhan se totta että egoa tarvitaan siinä kamppailussa mitä ihminen sosiaalisena eläimenä harjoittaa j atäytyykin harjoittaa, jotta pystyisi erottamaan itsensä muista ja saisi olla itsenäinen olento...ehkä tuossa tarkoitettiin tätä. mutta sitten taas monet yrittävät kynsin hampain jopa kasvaa ja päästä siitä egostaan eroon ja etäämmälle...eli sekinhän voi olla jopa toivottu päämäärä, jossa tuo neppis auttaa Smiley oma kiinteä ego on myös asia johon ihminen helposti kompastuu ja se aiheuttaa itselle negatiivisia juttuja Smiley
Minä olen ihan pihalla koko Egosta ja -sanasta  idiot2, en tiedä edes mitä tuo pitää sisällään buck2. Mutta voin vakuuttaa, että minussa on voimaa paljon, tosin käytän voimani nykyään viisaammin kuin ennen, en säntäile sinne tänne hajottamaan energiaani. Opettelen kuuntelemaan itseäni.
Totuus on myös se, että jos on kiinteä minä, voit sanoa hyvästit elämälle ja kehitykselle. Kohta ihmettelet, missä muut on, miten tässä näin kävi, en tosin tarkoita nyt sinua, siksi tarvitaan liikkuvuutta. Ja elämä on jatkuvaa liikettä kaikkialla, sitä ei pysäytä mikään.

LA DOLTCE VITA smitten
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #51 : 21.05.2006 11:25:03 »

Lainaus käyttäjältä: Stareyes
Minä olen ihan pihalla koko Egosta ja -sanasta  idiot2, en tiedä edes mitä tuo pitää sisällään

Tämä oli kiintoisa tieto, sillä minäkin olen aina ihmetellyt tuota Egohommelia. Mahtaisko tosiaan liittyä tuohon neptunukseen, omani on  aspect_con askendentti :iin. Vähentääkö/hajottaako se mahdollista egopullistelua vai mitenkä?

Onkos muita Neptunusnousuisia, mites teillä?
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
TarZa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13



Profiili
« Vastaus #52 : 23.05.2006 03:21:21 »

Lainaus

uranus yksilöt keitä tunnen ovat näitä uskalikkoja,
hetkessä kokevat henkilökohtaisen elämänmuutoksen,vaihtavat ammattia,muuttavat paikkakuntaa,muuttavat ulkonäköään,opiskelevat aina uutta,paikalleen jämähtäminen on kauheinta mitä heille voi tapahtua,varsinkin kun näillä tuntemillani on pluto siinä kimpassa
USKALLUS,ROHKEUS,ENNAKKOLUULOTTOMUUS avainsanoja

Kiitos Nikki,

Uranushan se siellä lähinnä ascendenttia on.. Nyt selkis sekin, mistä se rohkeus juontaa juurensa  :Smiley ja jos ei paikkakuntaa vaihda tai lomamatkaa kerran vuodessa tee, niin sitä ainaki kovasti suunnittelee. Ja tyyli vaihtuu tiuhaan tahtiin. Kaikessa samassa pitäytyminen on tylsää - muuttuminen pitää mielen liikkeessä  Cheesy 



tallennettu

aurinko vesimies
nousu jouskari
kuu jouskari
merkurius vesimies
venus kauris
mars vaaka
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #53 : 23.05.2006 20:37:44 »

Minulla on neptunus lähimpänä ascendenttia, itseasiassa juuri sen kohdalla... Olen kyllä jollakin tasolla aika egoton, ikäänkuin sulaudun massaan eikä ole tarvetta olla joku, esim. koulussa. Mulla ei ole minkäännäköstä kilpailuviettiä. Tässä ollaan leijonaystävän kanssa aikamoisella törmäyskurssilla kun hän aina uhoo et hänen on pakko pärjätä tentissä et saa paremman numeron ku mä ja sitten se pillastuu kun sanon että mulle on ihan sama... Smiley Olen myös aikamoinen haavemaailmassa eläjä. Toisiksi lähimpänä askendenttia onkin sit uranus, mikä vähän vaikuttaa siihen että pyrin aina olemaan erilainen kun muut, mutta ei siihenkään liity mitään uhmakkuutta...

Ihmiset sanoo aina et kun ne tutustu muhun, niillä ei ollut hajuakaan et mikä ihme mä oon kun mulla on niin erikoisia juttuja ja ei ikinä osaa arvata mitä mun päässä liikkuu... Wink
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #54 : 24.05.2006 08:45:11 »

Haudi valonkantaja!

Tuo "sulautua massaan" on tosi osuva kuvaus, samoin olen kokenut ollessani tekemisissä ulkoisen maailman kanssa. Opiskelin vastikään aikuisena teinien joukossa ja täysin kitkatta sopeuduin ja minut myös hyväksyttiin heidän joukkoonsa. Myös ulkomaita kolutessani eel (=elämää ennen lasta Grin) olen aina onnistunut sulautumaan kulloiseen porukkaan, ollen välillä lähes näkymätön! Se onkin mahdollistanut interreili-reissuni yksinään pitkin maita ja mantuja. Ja sillälailla reissatessaan tutustuu mukavasti uusiin ihmisiin ja ilmiöihin.

Entäpä kilpailunhalu. Minulta sitä kyllä löytyy siten, etten välitä pätkääkään päihittää muita, ainoastaan itseni. Kilvoittelen jatkuvasti jos jonkinlaisissa asioissa itseni kanssa pyrkien aina parempaan. Se on hyvä moottori, enkä olleskaan pidä sitä pahana hommana. Kunhan ei vahingossa ala suorittaa elämää, sitäkin on joskus tapahtunut.

Lainaus käyttäjältä: valonkantaja
Ihmiset sanoo aina et kun ne tutustu muhun, niillä ei ollut hajuakaan et mikä ihme mä oon kun mulla on niin erikoisia juttuja ja ei ikinä osaa arvata mitä mun päässä liikkuu...)

Tutulta kuulosti tuokin. Olin viime viikolla S.Tanhualla karttatulkinnassa ja se sano näin: "Ei sua kukaan kunnolla ymmärrä, mut eipä tarviikaan. Tee vaan omat juttusi omalla ajallaan odottamattakaan ymmärrystä/hyväksyntää". Noin olin ajatellutkin mutta kivalta tuntu kuulla se ääneen toiselta.

Muistaakseni joillain trendihaistelijoilla on ollut neppari-ykkösessä, ainaski Andy Warholilla. Joskus aikoinaan, kun olin mukana "rättibisneksessä", niin ideani oli aina vähän aikaansa edellä. Mallit meni sitte kaupaksi about vuoden viiveellä, heh.

On muuten hieno toi sun uusi avatarkuva, taidat ihan itse komeilla siinä?
T. Synapsi
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #55 : 24.05.2006 19:03:09 »

Synapsi kiitos juu, se olen minä...Aivan, tuo taiteellisuus on kyllä kanssa varmaan niitä neppariominaisuuksia, mulla on ollut aina kuvis kymppi ja omaleimainen tyyli kanssa, aikaansa edellä (ehkä uranusvaikutus..) En lähtenyt opiskelemaan taidealaa kuitenkaan, koska olen liiankin taipuvainen muutenkin vähän boheemiin elämään, en usko että oikeasti pysyis ohjat käsissä taiteilijana... Pitää olla säännölliset työajat ja työ, joka ei vaadi mun luovaa puolta, niin enköhän pysy järjestyksessä. Jos saan ispiraation, voin oikeesti maalata viikon putkeen sillein että en nuku ja syön miten sattuu ja siinä vaiheessa koko muu maailma saa vaikka räjähtää niin en varmana ees huomaa... Grin
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #56 : 25.05.2006 14:49:18 »

Nousukuu, ihan totta puhut! Ei se mitään, mäkin mietin sitä pitkään että onko se noin tosiaan... No sitten se uranus onkin lähempänä...
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #57 : 25.05.2006 16:05:13 »

Hmmm... Äänestin ensin ja aloin sitten vasta lukemaan tätä ketjua..
Tulkitsin kysymyksessä olevan horaari-astrologian ja sen mukaan äänestinkin Saturnusta, joka on syntymäkartallani Askendantilta vasta päivään lukien ensimmäinen planeetta, kaukana yhtymässä IC:lla.
Myös Canopus-ohjelman mukaan olen syntynyt Saturnuksen-tunnilla eli syntymäni hetkellä "ruler of the hour: Saturnus".



tallennettu

Ave^^
Vieras
« Vastaus #58 : 29.05.2006 13:19:55 »

kuuta äänestin, vaikka se viidentoista asteen päässä onkin. pallas olisi kymmenen asteen sisällä ensimmäisessä huoneessa..sekin on varmaan liian kaukana.  Smiley mutta kyllä tuo kuu minuun paljon vaikuttaa, niinkin että se on kaloissa, niinkuin asckin ja hallitseva merkki on rapu.. tuskallista. pesunkestävä jousimies ei jaksa sitä.  Smiley
tallennettu
althema82
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #59 : 29.05.2006 23:23:59 »

Mistä saan tietää nousevan planeettani?Huh?
 idiot2 idiot2 idiot2 idiot2
tallennettu

NEITSYT

nousumerkki: Jousimies
Aurinko: Neitsyessä
Kuu: Leijonassa
Merkurius: Vaa assa
Venus: Neitsyessä
Mars: Skorpionissa

vesi-koira

Sininen Magneettinen Myrsky
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: