Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mihin osa-alueisiin elämäsi painottuu - Miten painotus näkyy kartalla  (Luettu 7928 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Downtempo
Vieras
« : 06.03.2013 00:03:56 »

Olen tässä taas miettinyt, että kaikilla varmasti on yksi asia elämässä mihin panostaa eniten, mihin kiinnittää eniten huomiota jatkuvasti. Onhan täällä ollut keskustelua eniten painottuneesta huoneesta, mutta ehkä haen jotain yksityiskohtaisempaa juttua?
Ja se, että se voi jakautua moneen osa-alueisiin...

Joku sellainen asia, josta ei luovu, josta pitää kiinni koko ajan, jolloin taas muut asiat jäävät ns. "taka-alalle".
Mikä on teille se ykkösasia? En tarkoita mitään hetkellisiä, ajoittaisia juttuja...Mikä ottaa ylivallan? Ehkä myös alitajuinen pelko sen menettämisestä? Nöyryytys? En tiiä osaanko selittää oikein  laugh

Esimerkkejä:
-Joillain saattaa olla eläimet, esim. korostunut vaikkapa koirat, koulutus yms.
-kuntoilu, kroppa hyvässä kunnossa koko ajan
-terveelliset elämän tavat, erityisesti ruokavalio
-lapset (tottakai lapset on aina etusijalla, mutta että huolehtiminen ja omistautuminen menee ihan kaiken edelle)
-ulkonäkö, miltä näyttää, ihon hoito jne..
-työnarkomania
-siisteys, järjestelmällisyys
-hygienia
-ihmissuhteet (hyväksyntä jne.)
-ulkoinen materia (mitä paremmat kuteet, vaatteet, auto, asunto, muoti, jne...)
-perus rahaturvallisuus, materia
-sisustus
-korostuneet ihmissuhteet (hyväksyntä, tai uhmakkuus, syvällisyys)
-riippuvuudet
-esiintyminen, luovuus
-modernismi? (onko edes oikea sana?  Grin), pitää olla kaikki uutta, uudet puhelimet, uusi teknologia
-pelkotilat, vainoharhaisuus? (pitää olla kaikki mahdolliset vakuutukset kunnossa joka ikiseen asiaan jne..) (ennen kotoa lähtöä pitää tarkastaa moneen kertaan onko avaimet, levyt pois päältä, ikkunat kiinni, ovi kiinni, varmistelu...)

Esimerkkinä: Eräs ihminen huolehtii kaikesta elämästään hyvin, mutta kuluttaa huomattavia summia ihonhoitotuotteisiin, on erittäin tarkka ihon hyvin voinnista. Toinen on omistautunut koirien koulutukselle. Toinen on vakioasiakas salilla, nyrkkeily ym. Toinen on töissä 24/7. Toinen on koko elämänsä ajan ollut lapsensa kanssa, eikä halua mennä töihin sen takia. Toinen on vannoutunut vegetaristi.

Monilla voi olla korostunut monta asiaa, toki riippuen kartasta. Mulla on painottunut eniten rahallinen materia. Olen valmis uhraamaan paljon, jotta itselläni on aina tilillä rahaa. En suostu tekeen mitään radikaaleja ratkaisuja. Jos joskus tekee tiukkaa, niin uhraan oman hyvinvointini yleensä rahan eteen. Olen valmis painaan duunia niin paljon kuin vaan pystyn. Pienestä pitäen en ole osannut oikein arvioida oikein, että milloin pitäisi huilata ja ottaa rennosti. En osaa arvioida oikein aina hyvinvointiani, olen sellainen, että mua ei saa lääkääriin kirveelläkään. Mun on koko ajan paahdettava täysillä. Vasta sitten tajuan tilanteen vakavuuden kun on pää kainalossa. Cheesy
Pahin alitajuinen pelko on, että perusturvallisuutta ei ole, tai että jotain radikaalia talousasioita tapahtuu. (Härkä se siellä taas kummittelee)

Sen luultavasti tekee tuo mars-kuu härkä painotus 8. huoneessa oppositiossa 2. huoneen pluto-juno skorpioni asetelmaan.
10. huone myös, aurinko, jupiter, pallas, Chiron Ravussa, ja myös venus kaksosissa (9. ja 10. huoneen rajalla) oppostiossa 4. huoneen neptunus, uranus, saturnus kauriiseen...

ja vastatkaa ihan rohkeasti!
Enkä tällä tarkota, että muut asiat sitten jäis ihan rempalleen ja hoitamatta, U know...   Cheesy

« Viimeksi muokattu: 06.03.2013 00:12:55 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #1 : 06.03.2013 23:51:49 »

Mun elämässä korostuu eniten tuo esiintyminen ja luovuus ( aurinko  rapu 5. huone), sitten samaan asiaan liittyen uuden oppiminen ja itsensä kehittäminen (en tiedä mikä huone tähän sopii parhaiten, 3? Sieltä löytyy  kuu  kaksoset) sekä edelleen samaan asiaan liittyen työnteko ja menestys uralla (6. huoneessa  merkurius  rapu ja 10.  saturnus  jousimies AC:n hallitsija). Selkeästi olen myös huomannut, etten ole "people-person", eli en niinkään keskity ihmisiin, vaan asioihin. 7. huoneessa mulla on kyllä  mars, että luulisi senkin olevan tärkeä. Raha ja materia eivät myöskään niin paljon kiinnosta, vaikka 2. huoneessa mulla onkin  jupiter Mutta olen jostain lukenut, että se tekee sen, ettei ihminen keskity rahan haalimiseen, vaan luottaa onneen ja siihen, että omalla painollaan sekin asia hoituu..  :Smiley

« Viimeksi muokattu: 06.03.2013 23:56:39 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Ave^^
Vieras
« Vastaus #2 : 07.03.2013 10:51:48 »

Hmm... enpä ole ennen tullut ajatelleeksi tätä näin.  Smiley

Turvallisuus on yksi, minua ei ikinä saisi laskuvarjohyppäämään yms., lentokonekin on vähän niin ja näin. En tykkää ottaa turhia riskejä, jotka liittyvät fyysiseen turvallisuuteen. Mikä tätä kuvaisi kartalla? Vaikea itse asiassa sanoa.. Venus kauriissa? Jupiter nelosessa ravussa?

Yksi on luovuus, tarvitsen töissäkin sitä, että voin käyttää luovuuttani. Liian tiukka sääntely ja naruissa oleminen ahdistaa. Sen ei silti tarvitse olla mitään ihmeellistä, kunhan ei ole niin, että aina joka pienessä ongelmassa on pakko kutsua joku neuvonantaja paikalle. Jos esim. pitää käyttää jotakin konetta, on kiva jos osaan sen käytön läpikotaisin, niin voin ongelmat ratkaista itse miettien. Olisiko tämä sitten yhdistelmä tulta ja vettä, muuttuvia jousimiestä ja kalaa, jotka karttani keskiössä ovat? Kauriissa myöskin on kasa planeettoja, jos sieltä tulisi se halu tehdä itse mielummin kuin kysyä neuvoa.  Grin

Uuden oppiminen, ajattelumallit, filosofiat ja samalla myös psykologia ja siten astrologia ja henkisyys kiinnostavat aina.  Smiley Kartallani on vesikolmio, jokaisessa vesimerkissä on tavaraa, samoin jokaisessa vesihuoneessa on tavaraa. Jousimies samaten on myös korostunut.

Muitakin varmasti on.. mutta ei tällä hetkellä tule mieleen.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 07.03.2013 14:34:24 »

Minulla on ehkä useitakin elämänalueita tai mielenkiinnon kohteita, jotka ovat vieneet leijonanosan elämästä muiden kustannuksella. Tyypillistä on, että keskityn yhteen asiaan useiden vuosien ajan, ehkä 15 vuotta, jonka jälkeen luu on kaluttu loppuun ja keskityn johonkin muuhun. En ole kuitenkaan sellainen yhden asian ihminen ja luultavasti monipuolisuus kuvaa minua hyvin. Ei minulla ole kartallakaan mitään voimakkaita planeettakeskittymiä, jotka usein kertovat yhden elämänalueen voimakkaasta korostumisesta.

Kartan huoneista 5, 11 ja 12 ovat ehkä tärkeimmät. Näin ollen korostuneita asioita ovat tai ovat joskus olleet:

-taide, luovuus, seikkailunhalu, seksi. Tällä hetkellä tietysti lapsen hyvinvointi menee muiden asioiden edelle.
-kansainvälisyys, tieteellinen ajattelu, totuuden etsiminen, ystävien merkitys
-synkronisiteetti, unet, astrologia, psykologia, rajatieto, henkilökohtainen evoluutio
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #4 : 08.06.2013 12:52:36 »

Mulla ihan selkeesti on ollu VASTUU se yks teema läpi koko elämän. Ihan pikkulikasta näihin päiviin, sitä on aina ollu paljon, ja liikaakin...ja jollei ole ollut niin kyllä olen sitä sitten tavalla tai toisella hakenut. OK, tykkään siitä, mutta liika on liikaa.
Ja hauskasti, toinen on vapaus. Henkilökohtainen vapaus ja itsenäisyys.
Keiku siinä sitten noiden kanssa jotenkin tasapainossa Cheesy

Vastuu, no siitä nyt ekana tulee mieleen kymppihuone, ja eritoten Saturnus siellä, yhtymässä Plutoon ja MC akseliin vaa'assa.
Ja no oinas ja vesimies ja jousimies vaikutteet toiminevat hyvin tuon vapauden ja itsenäisyyden osalta. Rakkaussuhteeni ovat olleet sellaisia joissa nämä on yritetty minulta viedä, on ollut tärkeää heittää Neptunus hiiteen ( jota minulla myös rutkasti ) ja ottaa Uranus ja Jupiter ja Mars käteen ja pitää niistä kiinni ettei tukehdu ja jaksaa sitten raahata sitä Saturnustaankin taas eteenpäin.

Huoneista korostunein on kakkonen. Noh niin, perustavanlaatuisen  kivijalan ja turvallisuuden hakemista ollu koko elämä, ja muualta ei oo viä löytyny kun minusta ittestäni se. Ja vastuu, niin.

Tää olikin aika hyvä pohdinta mulle, ihan selkeesti aukes taas jotain lisää Smiley

Mun 2.huoneen aurinko on viä kolmiossa Plutolle ja Saturnukselle jotka köllii MC;llä, että selkeästi on annettu kyllä kykyä sitten tätä vastuuta kantaakin. Mut mut, ehkä myöskin sen oppiminen, että mitä jaksan kantaa ja mitä en, ja mitä vastuuta otan ja mistä kieltäydyn, kaikki maailmassa annettais kyllä kannettavaksi, mutta täytyy ymmärtää itse, että kaikkeen ei voi ryhtyä eikä pysty. Ei ole OK keneltäkään jättää ketään, minuakaan, kantamaan yksin vastuuta joka kuuluisi yhdessä jaettavaksi, eikä minun kuulu sellaista hyväksyä ja taakakseni ottaa.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2013 20:30:29 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #5 : 23.06.2013 20:21:13 »

Ihtelläni kartta on painottunut kai seuraaviin elämänalueisiin: kommunikaatio (3.huone), koti, turvallisuus ja vanhemmat (4.huone), luovuus, harrastukset ja hauskanpito (5.huone), korkeampi koulutus ja matkustaminen (9.huone), Ura ja sosiaalinen asema (10.huone) sekä kaverit ja yhteisöt (11.huone). Noista huoneista kaikki karttani planeetat löytyvät.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #6 : 07.08.2013 18:15:48 »

Kaikki sälä on kolmessa ekassa huoneessa. Tongue
tallennettu
Morwenna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #7 : 07.08.2013 18:28:13 »

Itselläni eläinrakkaus, koiria on aina ollut ja tulee aina olemaan. Hevostelu myöskin mahdollisuuksien mukaan, nyt vaan rahanpuutteen takai jäissä  Sad Luonto myös erittäin tärkeä.

Toinen painopiste taitaakin sitten olla romantiikassa - elän ja hengitän kaikkea ihanan romanttista, ja haavemaailmani on hyvin vahvasti läsnä. Silti, olen nyt toisessa vakituisessa parisuhteessani enkä koe että kovin helposti pettäisin fyysisestimiestäni, kaikenlaisia virvoittavia fantasioita sen sijaan keksin aika ajoin. Mulle on erittäin tärkeää saada haaveilla PALJON, mutta en silti koe olevani mikään haahuilija vaan ihan jalat maassa olen normielämässä.

Tuo taitaakin olla erittäin vahvan Kuu-Neptunus- yhtymäni ansiota (5. huone), sekä hyvin sijoittunut Venus 12. huoneessa.

Mihinhän tuo eläinjuttu sitten liittyy, en osaa sanoa. Olen tosiaan näin 3-kymppisenä edelleen lapseton enkä oikein osaa sanoa että hankinko niitä ikinä. Ei sen sijaan epäilystäkään etteikö koirat+hevoset tulisi aina olemaan vahvasti elämässäni  Smiley

Vielä sitten yks tärkein asia mulle on perheeni ja ystäväni. No, suurimmalle osalle ihmisistä varmasti onkin, meidän perheellä tuntuu vaan olevan ns. normiperhettä vahvempi yhteys. Tälläkin hetkellä stressaan kovasti sitä että asun yli sadan kilsan päässä perheestäni, isälläni on vakava sairaus joka toistaiseksi on pysynyt kurissa mutta tiedä siitä ikinä sitten pysyykö näin. Haluaisin asua lähempänä että voisin viettää mahd. paljon aikaa vanhempieni kanssa. Mielestäni napanuora on silti katkennut kyllä jo vaikkei se siltä kuulostakaan näin tarkemmin ajateltuna  Grin No, olenkin Rapu...

*muoks* Unohdin kokonaan erään asian, jota en kyllä haluaisi edes elämääni mutta siellähän se on. Kärsin pakko-oireisesta, masennuspohjaisesta neuroosista ja nämä pakko-oireet ovat jatkuvasti mielessäni. Hyvä että nukkuessa rauhan saa. Kaikki on alkanut koulukiusaamisesta, ja jotenkin tuo jatkuva kontroillointi ja järjettömät pelot ovat jääneet päälle. Saatan pelätä siis aivan absurdeja asioita, ja olen jatkuvasti huolissani joko omastani tai perheeni terveydestä ja hyvinvoinnista. Saati koirani. Rankkaa on mutta jotenkin tähän on niin turtunut ettei oikein osaa edes ajatella elämää ilman neurooseja ja pelkoja.

Kuu-Neptunusko tämänkin takana sitten, en osaa analysoida mutta karttani voin tähän liittää jos joku tahtoo.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2013 18:31:59 kirjoittanut Morwenna » tallennettu
Abelide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #8 : 08.08.2013 00:48:11 »

Minulla ykkösasia löytyy sen huoneen aihealueista, jossa on Mars ja samaa olen huomannut tuttavien kartoista.
tallennettu
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« Vastaus #9 : 13.08.2013 16:50:50 »

Työ tekemisen kannalta, ei rahan.  pluto kymppihuoneessa  neitsyt MC:   Tämä on se suurin juttu kartassani ja elämässäni. Ei auta itku markkinoilla, mitä ikinä teenkin se käy työstä. Vastapainoksi olen siksi nykyään täysin lomalla (normiloma ei riitä vaan pitää ottaa palkatonta) enkä harrasta mitään liian vakavasti. En voi tehdä vaan vähän työtä, hillitysti ja hallitusti vaan teen burnoutiin asti, miksi siis otan näitä vapaita aina välillä.

tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #10 : 15.10.2013 21:00:10 »

Kartaltahan pystyi katsomaan sen,että miten planeetat ovat jakautuneet kartalla!Löysin tällaisen linkin jossa on todella selkeät kuvat aiheesta. http://mypages.sunpoint.net/~raimonikula/jones.htm

Katsoin tuosta linkistä noita  kuvioita ja omasta mielestäni oma karttani näyttää veturilta.Ton sivuston mukaan veturi kuviosta sanotaan seuraavaa(tässä lyhyt kopio tekstistä):" Ihmisen psyyke on luottavainen ja kekseliäs selviämään ongelmista. Ihminen on innokas etsimään täydentäviä näkökulmia, menetelmiä ja välineitä voidakseen ratkaista jonkun asian tai ongelman. Ihmisen pitää todistaa kehityskelpoisuuttaan tuomalla esille dramaattisesti omia lahjojaan. "

Mun kartalla huoneet 6 ja 11 ovat täynnä planeettoja.
6.huoneessa ovat: Pluto,Saturnus ja mars.
 11.huoneessa:Aurinko,Jupiter,Merkurius sekä venus.
 huoneessa 7: Uranus ja  huoneessa 8:  Neptunus.

6.huone on mulla tosi suuri ja kai se mielekäs työ on tärkeä asia elämässä,mutta myös se että saan olla vapaa!11.huoneen teema on mulla tosi epäselvä tai en oikein tajua miten se elämässäni korostuisi?Lemmikkieläimet,käsillä tekeminen sekä oma rauha ainakin ovat mulle tärkeitä.Tarvitsen hetkiä jolloin en nää ihmisiä eli olen omissa oloissani ja sitten on aikoja jolloin olen taas ihmisten parissa.

Mulla on muuten saturnus ja mars päällekkäin mun kartalla?Mitä se tarkoittaa?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 16.10.2013 10:45:22 »

Kartaltahan pystyi katsomaan sen,että miten planeetat ovat jakautuneet kartalla!Löysin tällaisen linkin jossa on todella selkeät kuvat aiheesta. http://mypages.sunpoint.net/~raimonikula/jones.htm

Nikulan sivuilla on muutenkin paljon tietoa, eli kannattaa kaivella!

Lainaus
Mulla on muuten saturnus ja mars päällekkäin mun kartalla?Mitä se tarkoittaa?

Tässä on keskustelu Saturnus-Mars -aspekteista

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=64985.0
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: