Sivuja: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2117957 kertaa)
0 jäsentä ja 15 vierasta katselee tätä aihetta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1920 : 15.03.2011 21:33:53 »

Fawn, saattaisiko tuo uni, jossa pikkusiskosi kuolee, merkitä sitä että hän on sellaisessa kasvuvaiheessa ja hän ei itse välttämättä huomaa sitä kasvuaan, mutta te ketkä olette seuranneet sivusta hänen eloaan kauan huomaatte hänen kasvunsa tai muuta sellaista ? (=
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #1921 : 16.03.2011 12:09:34 »

soma
Voisi hyvinkin kuvata tuota pelosta "vapautumista",
ja jotenkin asian käsittelyn ja järkeilyn myötä.
Järkeliy tuli mieleen tuosta edellisen unen jääkaapista,
hyvinkin arkinen ja tekemisiin liittyvä esine.
Samoin esiliina, taas keittiöön yhdistettävä asia.
Myös luku 4 on sellanen organisoinnin, järjen, maan luku.
Toisaalta hämähäkit jääkaapissa kuin pelko säilössä,
joka pitäs vain kylmän viileesti kohdata?
Vai hämähäkit säilössä kuin koe-eläimet (tekstit eläinrääkkäystä vastaan toisessa unessa)
Esiliina kuin turvana? Liittyykö tää hämähäkkipelko keittiöön tai ruokaan jotenkin?
Ja olet aina jossain muualla näissä unissa,
ja aina niissä on tuo kolmen ihmisen kimppa,
2 naista ja mies. Miehellä ja naisella on aina joku vahva side keskenään.
Onks näillä joku merkitys?
Luku 3 on Jupiterin luku ja voisi kuvastaa tässä jotakin uskomusta, josta pitäisi päästä eroon?
Tai jotakin aatetta, jota haluat puolustaa?

Yks regressioterapeutti sano joskus, että tämmöset selittämättömät pelot voivat olla peruja aiemmista elämistä. Onhan hämähäkeissäkin tappavan myrkyllisiä olemassa.
Tai lapsuudessa on opittu pelkäämään jonkun tapahtuman  tai aikuisen suhtautumisen myötä.

Tänään on hyvä päivä työstää uskomuksiansa, jupiter merkurius oinas yhtymällä. Smiley
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1922 : 16.03.2011 15:13:35 »

Näin viimeyönä paljon unia, mutta mulla on niistä vain vähän muistikuvia.
Unissa oli kuitenkin parikohtaa, jotka muistan;
Ensimmäinen uni:
Olin sukulaisteni kanssa joulun vietossa mummon olohuoneessa, kaikki oli jokseekin vakavan näköisiä, ei yhtään joulumieltä havaittavissa Cheesy Sitten minä raahasin valkoista säkkiä/muovipussia, jossa oli lahjani, bussin sinne tavarajutskaan. Siellä oli paljon muitakin valkoisia säkkejä.
  Bussissa oli ahdasta ja menin istumaan aika taakse ja joku ilkeili mulle siellä. Matkustimme johonkin ja yhtäkkiä bussi olikin juna ja raiteita oli monia. Kuitenkin se juna meni aina oikeille raitelle.

Sitten;
Olimme lähössä pois eräästä talosta (jossa asui joku vanhahko nainen, vissiin ennusti meille tai kertoi joitain juttuja joita en tosin enää muista, vaaleanpunainen puutalo) kavereiden kanssa ja siinä pihalla oli punainen muumitalon näköinen leikkimökki, suuri kylpypalju jossa lämmintä vettä ja leikkimökki jonka terassille oli rakennettu lasten poreallas ja niitä hämmästelimme siinä pois lähtiessä että miten on varaa jollain niihin kaikkiin.
  Pihan ulkopuolella kävellessämme eräs kaveri, joka oli unissa myös viimeksi kun niitä unia näin, sanoi siitä talossa asuvasta naisesta että ihan ihme hörhelö, minä siihen taas vastasin että 'ei mun mielestä' Cheesy

Jatkoimme matkaa ja olikin yhtäkkiä valoisaa ja edessä aika pitkä suora tie joka oli kuitenkin mäkinen ja jään ja lumen peitossa (aurattu kuitenkin niin tasainen).
Kaksi kaveriani ja jotkut pojat (ajattelin unessa heistä että ovat ruman näköisiä, toisella oli vihreä takki, toisella taisi olla joku oranssi) päättivät liukua ne mäen aina alas, mutta minulla ei ollut sellasiia tuulipuvun housuja että olisin pystynyt liukumaan mäkeä, mulla oli leggingssit ja ne eivät luistaneet ja pojat tulivat selittämään mulle jotain.

SItten niitten poikien huomio kiinnittyi taaas siihen mäenlaskuun ja minä päätin sitten lentää kun en mäkeä laskemaankaan pystynyt Cheesy Mulla oli limenvihreät kapeat siivet, aluksi ei lentämin ei lentäminen meinannut onnistua, mutta aikani hypittyä pääsin lentämään pidempiä matkoja.

Seuraavassa unessa:
En tiedä oliko tämä osa tuota edellisen unen alkua, kun menee aina tää unien järjestys sekaisin, mutta siis:
Olin siskoni kanssa emme tulleet toimeen sitten yhtään, vihattiin toisiamme ja yritin pudottaa häntä kuravetiseen ojaan ja hän minua. Itse en sinne pudonnut, mutta aikansa minulle ilkeiltyään sisko tippui ensin ojan reunalle, piti kiinni eräästä puupylväästä, roikkui siinä. Minä sitten irrotin hänen otteensa siitä pylväästä ja hän tippui nauraen sinne. Tien toisella puolen oli myös toinen oja ja siellä nauroi siskon eräs kaveri Cheesy
  Lähdin juoksien pois siitä paikalta koska ajattelin heidän molempien hyökkäävän yhdessä nyt minun kimppuun. Menin nukkumaan ( Cheesy ) ja näin unta että sänkyyni virtsattiin (joku muu virtsasi, en itse Cheesy ) ja aamulla siinä sängyssä oli pieni kuivanut LAATTA virtsaa :DDD Heitin sen virtsalaatan vessanpönttöön ja se sihisi.......
  Olin lähdössä ulos ja kuulin yläkerrasta siivouksen ääniä kun sisko ja se sen kaveri siivosivat ja äiti puhui heille jotain. Mieleeni tuli jostain 'toisen asteen siivous' ? Cheesy Cheesy Mitä lie tarkoittaneekaan sitten, poismuuttoa kun minälähdin paikalta?

Olin erään pellon reunassa nuoremman pikkuveljeni kanssa ja kävellimme sitä pellonreunaa ensin yhteensuuntaan kun veljeni tutki maata, hän valitti että 'sieltä suunnastahan me vasta tulimme', kun piti mennä sama reitti vielä uudelleen.
  En tiedä että mitä hän etsi, ajattelin että käärmeitä ehkä, muttei siellä maassa mitään näkynyt.
Siskoni tuli vähän ajan päästä taas vastaan ja taisi se tappelu taas toistua.

Kolmannessa unessa:
Olin nuori mieshenkilö jossain brittiläisessä kaupungissa joskus vuosien takaa, veikkaisin että taisi olla joku -20 luku tai jotain sinne päin. Minua jahdattiin ja menin piiloon erääseen 'onkaloon' vanhaan kivirakennukseen. Vastassa oli rautaportti ni en päässyt pakenemaan rakennuksen toiselle puolelle, portissa tai rakennuksessa taisi olla kirjaimet 'WG'.
  Joku mies (posteljooni? tai joku vastaava) kävi avaamassa sen portin ja laittoi onkaloon jonkun lapun/kirjeen ja höpisi jotain, kirje taisi olla sille henkilölle jonka nimikirjaimet (varmaankin) on WG. Posteljooni sulki sen portin lähtiessään ja minä kiinnostuin siitä lapusta.
  Yritin tunkea käteni sieltä onkalosta erään risuhökkelin läpi (näytti tikapuilta johon oli sotkettu paljon risuja) mutta vahingossa vaan pudotin sen paperin maahan. Kiipesin sitten sen paperin perässä sinne alas ja otin lapun itselleni.

Jotenkin pääsin lopulta vielä pakenemaan sieltä onkalosta ja etsin kahta veljeäni jotka olivat myös jonkin sortin varkaita Cheesy Kävelin torilla ja toinen veljistäni istui naamioituneena jossain pöydässä kauniin naisen kanssa, veli katsoi minuun päin silleen ettei se nainen huomannut mitään.

Pian olikin oikea tilanne päällä kun ihmiset olivat huomanneet sen ilmeisesti tärkeän paperin katoamisen ja minua sekä molempia veljiäni jahdattiin. Olimme sitten yhdessä paikassa, joka näytti Jyväskylältä ( Cheesy ) ja päätimme hajaantua, kukin juoksi eri suuntiin. En sitten tiedä kenelle se paperi jäi, en tainnut antaa sitä kellekkään niin minulle kai :d

Huhhuh näitä mun unia Cheesy Cheesy Lakanankin olin ihan myllänny yöllä pois paikoiltaan... (:
Saa todellakin tulkita näitä !

Tuosta ekasta unesta en ole varma, mutta tuossa siskounessa taisin unissani setviä vähän asioita jotka liittyy juuri siihen etten tule valveillakaan oikein toimeen siskoni kanssa. Heitin sen pissilaatan sinne vessan pönttöön ja lähdin siitä paikalta Cheesy Cheesy

Tuosta viimeisestä unesta eniten ihmetyttää kun en koskaan nää mitään unia joissa mulla ois joku tommonen 'rooli'. Yleensä olen itsenäni vaikka kaikki muut ovat minkälaisia tahansa. Vai voiko tuo uni viitata johonkin ehkä entisen elämän tapahtumaan?
  Jyväskylässä olin syksyllä koulussa ja tapasin paljon uusia ihmisiä. Olikohan nuo mun 'veljet' siellä myös Cheesy Vai kuinkakohan kauas ne sitten hajantuivat kun itse Kouvolassa asun..... (:

Ainiin, ja mikäköhän tuo paperi sitten oli, jonka siltä 'WG'-mieheltä varastin ? Shocked Ja mulle se taisi sitten kyllä jäädäkin..... Hmmm....
« Viimeksi muokattu: 16.03.2011 15:15:22 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
Fawn
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 321



Profiili
« Vastaus #1923 : 16.03.2011 19:56:57 »

Fawn, saattaisiko tuo uni, jossa pikkusiskosi kuolee, merkitä sitä että hän on sellaisessa kasvuvaiheessa ja hän ei itse välttämättä huomaa sitä kasvuaan, mutta te ketkä olette seuranneet sivusta hänen eloaan kauan huomaatte hänen kasvunsa tai muuta sellaista ? (=

Ei kuulosta tutulta. Unen täytyy merkitä jotain muuta :S
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
coon
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #1924 : 17.03.2011 16:44:03 »

Pari yötä sitten äidilläni oli todettu syöpä ja itkin sitä suuresti unessani.
Piti aamulla laittaa viesti että onko kaikki ok ja ensimmäisenä tuli että "joo, mutta laihtunut olen"  buck2 Äiti soittikin päivällä jolloin juteltiin enemmän ja onneksi hän on ollut laihdutuskuurilla (taas  Grin). Hän itsekin totesi, että lupaa tarkkailla itseään "koska olet tuollainen tätiisi tullut noita".
tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #1925 : 17.03.2011 22:52:24 »

Mikähän paskahalvaustorstai nytkin oikein oli (17.3.)? Meinaan tota tuntui olevan liikenteessä kuulopuheista tänään.

Näin viimeyönä unia jossa yritin fixailla teipillä jonkun pikkupenskan telottuja ja viilleltyjä jalkoja. Tosta sitten jatkuikin etiäppäin ja analysoitiin miksi olen tämmönen vähän välinpitämätön kaiken suhteen ja lopuksi lapsuudesta eräs rappukäytävä, joka oli unessa täynnä roskasäkkejä. Noi siivousjutut tuntuu merkittevän meikäläiselle jonkinlaisia selvittämättömiä pelkoja.

Noh ounastelin koko päivän missä vaiheessa taas posahtaa ja illallahan kotona se posahti. Paikallistin miksi sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja aivot lukkiutuu ja tuntuu että paskakin odottaa puntista alasvalahtamista tietyissä tilanteissa. Tiedän jo etukäteen että tilanne tulee toistumaan. Unessa meinaan niitä roskasäkkejä oli aivan liian monta. Mörkö tulee uudestaan kylään.

Tuli niin yllättäen että iski kertaheitolla kaiken muistiin. Pitää seuraavalla kerralla vähän "nautiskella". Voitti kauhuleffat 100-0.

Lapsuuden puolihämärät "traumat" on kivoja, sano! Nyt tuli näköjään aika tämän simulointiin.

Ongelma tässä on siinä että "henkisesti heränneenä" en taida saada käyttää pesäpallomailaa ongelman ratkaisuun...  Wink

Niinkuin eräs herrasmies siellä eettereissä hienosti sanoi, "voitetaan pelkomme ja luistellaan pois täältä".
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011 23:47:40 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1926 : 18.03.2011 11:55:52 »

Näin viimeyönä unta, jossa kuristin siskoani Cheesy Olimme taas todella vihaisia toisillemme, kuten pari yötä sitten näkemässäni unessa (tosin silloin ei vielä näin tapeltu).

Olimme hevosaitauksessa jossa kasvoi omenapuu missä oli aika pieniä omenoita. Aitauksen ulkopuolella oli toinen omenapuu, jossa oli todella isoja omenoita. Sisko alkoi siinä sitten väittää jotain että kaikki omenat olisivat samankokoisia ja mulla meni siinä sitten hermo ja kävin tän kimppuun.
  Sisko potki mua kuin hevonen ja minä häntä, kunnes kaadoin tän selälleen ja tartuin kurkkuun.....Kuristin siinä sitten mutten kuitenkaan tappanut, edes yrittänyt, koska halusin tämän vaan kärsivän.....

Sitten menin takas sisälle johonkin pieneen huoneeseen jossa oli seinässä pieni luukku josta pääsi seinän läpi toiseen huoneeseen. Laitoin ensimmäisen huoneen oven lukkoon jottei sisko tulisi taakseni ja vetäisi mua jaloista kun yritin mennä siitä todella pienestä luukusta toiselle puolelle.
  Sisko hakkasi vaan sitä ovea kauhealla vimmalla, ja kun viimein pääsin toiselle puolelle, avasin tälle sen oven. Samassa muovilaatikko, jossa hamsterini oli ollut, putosi lattialle eikä siellä ollut hamsteriani. (Mulla ei siis ole oikeasti hamsteria, ei koskaan ole ollutkaan)

Aloin huutamaan siskolleni että mitä hän on tehnyt hamsterilleni ja tämä oli syöttänyt sen kuulemma kissalle.
tallennettu
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #1927 : 18.03.2011 16:29:25 »

Kun tuossa syksymmällä näin tosi usein unia muuttamisesta,
niin viime yönä asia sitten viimein edistyi, eli olin uudessa kodissa!

Meillä oli naapurin kanssa keittiöt vierekkäin ja niiden välissä ovi johon naapurillani oli avain. Siellä alettiin tekemään remonttia ja remonttimiehet avasivat välioven. Omistajan äiti tuli asuntoon ja ihmetti avoinna olevaa ovea, johon remppamiehet sanoi, että ei se haittaa kun tuo nukkuu vaan, tarkoitti siis minua omassa asunnossani.
Minunkin puolella oli tehty remonttia, tosin olohuoneen kattoon oli kokeiltu sinistä väriä ruiskumaalauksella, se oli vähän omituinen... Mutta keittiössä oli uudet kaapit.
Asunto tais olla Amerikoissa, kukkulalla josta näkyi alla leviävän kaupungin valot. Isä ja äitikin tuli uutta asuntoa ihailemaan, ihmettelin vaan kuinka he nyt tänne asti ovat lähteneet. Skumppa-pullokin avattiin...

On nää unet niin ihania aina toisinaan!  Cheesy
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #1928 : 18.03.2011 17:48:31 »

kimo
Edistyyhän se, tr  kuunsolmu 28  jousimies lähestyy Vestaasi kilisyttäen avaimia ja avaten lukkoja kyökin puolella, kotilieden äärellä, Jousimiehen ulkomailla  Smiley
Ite  vesta 23  kauris yhtyy Magdalenaan,
ja kun tuo oma Magdalenasi hulluttelee nyt tr Uranusta vastapäätä,
niin hullutellaan mekin..
http://www.youtube.com/watch?v=fNOKKDqnYTw

..vaikka lie tuo asteroidi nimetty Maria Magdalenan kunniaksi, voi olla?
Pitäsköhän siihen muuten keskittyä, hänen tarinansa fokuksessa??
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #1929 : 18.03.2011 17:55:47 »

Viime yönä olin viidakkometsässä kylässä, jota hallitsi tyrannimaisesti, aivopesua harrastava 35 - vuotias nainen. Pukeuduin räppäripojaksi, ja kieltäydyin hulauttamasta päätäni veteen, joka olisi aivopessyt minut. Esitin niin tyhmää ja olin niin hauska, ettei tarvinnut. Päähäni laitettiin kuitenkin vaaleanpunainen, villalätsä, jonka piti vangita ajatuksiani. Ei se kyllä vanginnut, mutta vastustelin muodon vuoksi. Jostain syystä tyranninainen piti minusta kovasti. En tajunnut, mikseivät he huomanneet, että olin oikeasti tyttö. Lähdin sukeltamaan mutaan keskellä viidakkoa, sitten päätin paeta. Menin veteen ja uin junaradan raiteiden alle. Minua jahdattiin, mutta he eivät voineet tulla veteen, eivätkä nähneet minua siellä. Uin putkistoihin, siellä nousin vedestä ja pystyin hengittämään. Putkistoissa oli muitakin anarkisteja. He kunnioittivat minua, koska olin välttänyt aivopesun ja paennut tyylikkäästi - ilman että kukaan oikeastaan kaipaisi minua vielä. Menimme kokoushuoneeseen, käytävän päästä oikealle. Siellä oli puhuvia rapuja, merikrotteja, ja erilaisia anarkistiotuksia. Vasemmalla puolellani oli vaaleanpunaisia, vihreitä ja sinisiä hajonneita lasimiekkoja, kolmikärkiä, atraimia. Sanoin heille, ettei niistä olisi aseeksi tyranniaa vastaan. Tajusin, että joku on kavaltanut meidät. Epäilin pientä rapua, jolla oli kaulassaan valtavat määrät violetteja jalokiviä. Paikalle saapui tyrannian kakkosmies, mies, jolla oli siniset silmät ja kullankeltaiset lyhyet kiharat. En uskonut silmiäni. Hän olikin anarkismin kannalla, soluttautunut vain kaikkein ylimmäs.

 neptunus calling
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6590


Profiili WWW
« Vastaus #1930 : 18.03.2011 18:01:57 »

indiima
Myös  pluto calling mutakylpyyn,
 oli kuu neitsyt aika putkistoissa kolmio  pluto  aurinkokauris:lesi.
  neptunus materiaa ois jo elokuvaksi asti...
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #1931 : 18.03.2011 18:06:37 »

^olis juu. Ens kesänä yritetään mennä saareen kuvailemaan.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #1932 : 18.03.2011 19:26:04 »

kimo
Edistyyhän se, tr  kuunsolmu 28  jousimies lähestyy Vestaasi kilisyttäen avaimia ja avaten lukkoja kyökin puolella, kotilieden äärellä, Jousimiehen ulkomailla  Smiley
Ite  vesta 23  kauris yhtyy Magdalenaan,
ja kun tuo oma Magdalenasi hulluttelee nyt tr Uranusta vastapäätä,
niin hullutellaan mekin..
http://www.youtube.com/watch?v=fNOKKDqnYTw

..vaikka lie tuo asteroidi nimetty Maria Magdalenan kunniaksi, voi olla?
Pitäsköhän siihen muuten keskittyä, hänen tarinansa fokuksessa??

Jaa-a, olisko se noin ilmiselvää. Olen kyllä katellu tuon  kuunsolmu :n liikettä ja hiljaa mielessäni pohtinu mitä mahtaa tuoda tullessaan.
Mutta ihan mielellään sitä hulluttelis Magdaleenana, oikein tuli hyvä mieli tuosta pätkästä. Jos saa valita niin otan tuon hulluttelun vailla huolen häivää kuin sen Maria M:n...
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1933 : 19.03.2011 10:15:11 »

Kävelin paljain jaloin lumisateisessa Kouvolan keskustassa ja olin kovasti matkalla kohti Kuusankoskea. Kävelin ostoskeskuksen ohi ja poliisiaseman, jonka edustalla muutama poliisi puhui erään Päijät-Hämäläisen kunnan huumausainetapauksesta. Siinä, kun menin poliisien ohi, naispoliisi kysyi minulta mielipidettä asiasta, koska olin sattumoisin asunut samassa kunnassa lapsuuteni. Vastasin jotain epämääräistä ja naispoliisi halasi minua lohduttavasti. Sitten jatkoin matkaani eteenpäin. Huomasin, että pari nuorta miestä, jotka olivat pukeutuneet hieman hopparityylisesti, seurasivat minua hieman kauempana jäljessä. He jäivät etäämmälle, kun olin poliisien luona.

Jatkoin matkaani, eikä jalkojani edes palellut. Olin itsekin hyvin hassusti pukeutunut: nilkkamittaiseen puolihameesee, jonka helma pilkotti tumman villaviitan tms. alta. Pukeutumiseni oli siis hyvin erottuvaa nykypäivän katumuodista.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #1934 : 19.03.2011 10:52:35 »

Sain viime yönä mieheni kanssa tytön, josta tiesivät vain minun vanhempani. Tytön nimi löytyi monen avaimella avattavan sisäkkäisen laatikon sisältä: Eve luki sinisessä muovilaatassa. Tyttö oli ihana ja olimme tosi onnellisia. Aiemmassa unessa pyysin mummoni toimimaan suojelijanani hän kuoltuaan. Mummo sanoi, että pitää katsoa kuinka kiire sitten on ja hymyili.

tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Sivuja: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: