Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy sideerisestä kartastasi  (Luettu 84912 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SatAqu
Vieras
« Vastaus #15 : 16.11.2005 22:58:24 »


 rapu  ( aurinko merkurius mars IC )
 neitsyt  ( kuu pluto vesta )
 harka  ( askendentti ceres juno saturnus )
 vaaka  (  jupiter uranus vertex )

Riittääkö noi tiedot vai tarviiko tarkka syntymäaika- paikka sepustus?  smiley6600

Harmaasieppo,
Valitettavasti nuo tiedot eivät riitä, vaan sinun tulee ilmoittaa syntymä-aikasi ja paikkasi, vaikka yksityisviestinä.

Terv.
tallennettu
Faust
Vieras
« Vastaus #16 : 16.11.2005 23:08:06 »

Heippa, minuakin kiinnostaisi jonkinmoinen tulkinta. Tässä tiedot:

28.10.1988, klo 23.43, Kokkola.

 aurinko  vaaka
 kuu kaksoset
 merkurius  neitsyt
 venus neitsyt
 mars  kalat

 askendentti   rapu
 keskitaivas   oinas
tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #17 : 16.11.2005 23:53:12 »

Hei SatAqu !

Miten olisi katsoisitko 30.4.1966 klo 9:50 tre ja 24.2.1968 klo 15.25 tre

 Wink

Elviira


Elviira,
Ensinmainitun (30.4-66) kartta on sideerisesti seuraavanlainen:

 askendentti RAPU
 aurinko  mars OINAS
 kuu LEIJONA
 keskitaivas  merkurius  venus  saturnus KALAT
 jupiter KAKSOSET

Tämä on hyvin ulospäinsuuntautunut luonne. Tulielementti hallitsee, luminaarit ovat dynaamisissa Oinaassa ja Leijonassa. Avoimuus, suoruus, luonteen aktiivisuus ja uskallus ovat näkyviä ominaisuuksia hyvin välittömällä tavalla. Tässä henkilössä on luontaista vetovoimaa ja johtajuutta, oli hän mies tai nainen. Luonteen lämpö ja voima säteilee luottamusta ulkopuolisiinkin, ja saa heidät tuntemaan olonsa turvalliseksi. Toisaalta henkilö voi olla myös hyvin seikkailulle altis ihmissuhteissa ja muussakin elämäntyylissään.

Saturnus keskitaivaalla viittaa toisinaan korkeaan yhteiskunnalliseen asemaan. Jupiterin asema viittaa hyvin itsenäiseen tehtävään sosiaalisessa elämässä. Henkilöllä on myös supliikki riittävästi hallussa. Henkilö menestyy hyvin elämässään. Hänessä on rauhoittavaa tukipylvästä yhteisölleen.


Jälkimmäisen (24.2-68) kartta on sideerisesti tällainen:

 askendentti RAPU
 keskitaivas  mars  saturnus KALAT
 aurinko VESIMIES
 kuu JOUSIMIES
 merkurius  venus KAURIS
 jupiter LEIJONA

Tässä kartassa on hieman enemmän femiinistä puolta, mikäli vertaamme sitä edelliseen. Molemmat luminaarit ovat silti maskuliinisissa Vesimiehessä ja Jousimiehissä, molemmat hyvin sosiaalisia merkkejä. Henkilöllä on varmasti paljon ihmissuhteita ja hän liikkuu ihmisten keskuudessa luontevasti ja sulautuvasti. Hän on tiedonhaluinen ja liikkuvainen. Hän on älykäs ja luottaa ymmärrykseensä. Hän on psyykeeltään tasaa ja vakaa, mutta käytännön elämisen tasolla enempi ailahteleva ja hyvin spontaani. Ei kauan pysy paikoillaan. Hänessä on myös tuo emotionaalinen puolensa. Hän eläytyy tunnepohjaisesti ja on myös empaattisuuteen kykenevä. Hänen ajattelunsa on rationaalia ja hän perustelee asiat järjellisesti. Myös ihmissuhteissa hän hakee uskottavuutta ajattelun tasolla. Jupiterin asema viittaa vahvaan sosiaaliseen osaan. Hänen tulee loistaa näkyvästi voittajana. Myös tässä kartassa Saturnus on keskitaivaalla viittaen korkeaan yhteiskunnalliseen asemaan tai tehtävään.

Terv.
 Smiley
tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #18 : 17.11.2005 00:27:21 »


 askendentti leijona
 aurinko neitsyt
 kuu kalat
 merkurius neitsyt
 venus leijona
 mars leijona
 jupiter kauris
 saturnus skorpioni

 angel


Missa,
Kyllä nuo merkintäsi olivat ihan oikein. Tässä on kyseessä varsin itsenäinen luonnetyyppi. Maa ja tulielementit hallitsevat. Persoonaasi (ASC) hallitsee tekevä ja tulinen temperamentti. Haet jatkuvasti toimintaa ja pyrit toteuttamaan kaiken täysin itsenäisesti.

Tämä on kuitenkin vain luonteesi päällistä kuorta. Psyykkeesi (Aurinko Neitsyessä) on järkevä, hyvin paljon pohdiskeleva ja elämän materiaaliseen (näkyvään) puoleen vahvasti kiinnittyvä. Olet kriittinen, mielesi muuttuu jatkuvasti ja käyt seikkaperäisesti kaikkea aivoissasi läpi. Elät mieleltäsi yksinäisenä ja omistaudut konkreettiselle työlle. Kuun sijainti sideerisessä Kaloissa tuo myös tunnepohjaista ja "fiilinki"-tyyppistä irrationaalista mieltä. Olet herkkä kaikelle ja helposti näytätkin sen ulospäin. Kykenet myös empatiaan, vaikkei se ulospäin aina näy.

Mars ja Venus Leijonassa antavat tavoitteillesi ja ihmissuhteillesi omanarvontuntoa ja uskallusta pyrkiä aina eteenpäin. Jupiter Kauriissa viittaa sosiaalisen tehtäväkenttäsi olevan vahvasti työelämän puolella. Olet paljon aikaansaava organisaatorinen osa.

Terv.
 Smiley
tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #19 : 17.11.2005 01:00:15 »

Heippa, minuakin kiinnostaisi jonkinmoinen tulkinta. Tässä tiedot:

28.10.1988, klo 23.43, Kokkola.

 aurinko  vaaka
 kuu kaksoset
 merkurius  neitsyt
 venus neitsyt
 mars  kalat
 jupiter harka
 saturnus  jousimies
askendentti   rapu
 keskitaivas   oinas

Faust,
Karttasi on harmoninen, eikä vain siksi, että Aurinko on sideerisesti Vaa´assa. Sinussa on sekä femiiniä että maskuliinia puolta tasaisesti.

Persoonasi on pehmeä ja tunteellinen (Asc). Tykkäät olla aloillasi ja unelmoida arjen tasolla. Olet vakaa ja päällisin puolisin suht rauhallinen ja hiljainenkin. Tunne-elämäsi on myös äärimmäisyyksiin taipuvainen ja omaat vahvan halun omistaa. Sen eteen olet silloin taipuvainen tekemään paljonkin, jotta saisit haluamasi. Tulet menestymään elämässäsi materiaalisesti, sillä Jupiter Härässä antaa kestävyyttä maallisissa tavoitteissasi.

Perusluonteeltasi (Aurinko Vaaka) olet kuitenkin eteenpäin alati pyrkivä ja johtamiskykyinen. Olet sosiaalinen, omaat hyvän intiuitiivisen vuorovaikutuskyvyn ihmisten kanssa. Osaat ja haluat kommunikoida ihmisten kanssa. Viet asioita reilulla ja oikeudentuntoisella asenteella eteenpäin. Olet ihmisten suosiossa. Olet ihmisläheinen ja suhteellisuudentajuinen. Sanavalmius ja ymmärrys kulkevat luontevasti aivojesi ja suusi kesken. Sinussa on päättäväistä ja johtajanomaista luontoa. Luonteesi funktio on selvästi toimia sosiaalisena aktivaattorina ja ajatustenkanavana.

Terv.
 Smiley
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 17.11.2005 03:34:47 »

Mitäs tästä saisit irti siiderisesti. Meikäläiselle skeptikkona on tarjottu siideristä vaihtoehtoa luonteestani, mutta olen ollut hieman eri mieltä. Joten olisi kiva nähdä osuukoo nyt ja uppoaako syvälle vai meneekö hutiin.
Aurinko 23° 43' Härkä 7. huone
 Kuu 5° 6' Härkä 6. huone
Merkurius 11° 38' Kaksoset 8. huone
Venus 14° 24' Oinas 5. huone
Mars 14° 54' Jousimies 2. huone
Jupiter 26° 13' Neitsyt 10. huone
Saturnus 1° 50' Härkä 6. huone
Uranus 0° 6' Vaaka 10. huone
Neptunus 27° 27' Skorpioni 1. huone
Pluto 22° 30' Neitsyt 10. huone
Chiron 5° 20' Oinas 5. huone
Ceres 10° 53' Vesimies 3. huone
Pallas 11° 45' Kauris 2. huone
Juno 16° 49' Kauris 2. huone
Vesta 10° 22' Kaksoset 8. huone
Kuunsolmu 27° 32' Kalat 4. huone
Vertex 19° 6' Kaksoset 8. huone
tallennettu
Capricorn
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


On vaikea olla rohkea, kun on vain hyvin pieni.


Profiili
« Vastaus #21 : 17.11.2005 09:40:11 »

Hei SatAqu! Mitäs tästä selviäisi?

5.1.1978 05:11 Hämeenlinna

 aurinko  jousimies
 kuu  vaaka
 merkurius  skorpioni
 venus  jousimies
 mars  rapu
 jupiter  harka
 saturnus  leijona
 uranus  vaaka
 neptunus  skorpioni
 pluto  neitsyt
 chiron  oinas
 kuunsolmu  neitsyt
 askendentti  vaaka
 keskitaivas  neitsyt
tallennettu

Aurinko ja Venus: Kauris, AC ja Kuu: Skorpioni, Merkurius: Jousimies, Mars: Leijona
Sininen Yliääni Käsi, Pihtakuusi, Tulikäärme
afrodite
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #22 : 17.11.2005 14:36:45 »

Hei SatAqu!
Anteeksi kun en ehtinyt kiittää aiemmin tulkinnasta. Vaikka teet runsaan kysynnän vuoksi tulkintoja meidän kartastamme kuin liukuhihnalta, osaat ja jaksat kärsivällisesti analysoida nokkelin sanankääntein. En voi muuta kuin ihastella lukemaani. Siitä tuli mieleen edustatkohan vastakkaista sukupuolta kun suurin osa kysyjistä on lähes poikkeuksetta ns. kauniimman sukupuolen edustajat?  Kiss

Vielä sen verran tähtikartastani, toit esille muutamia seikkoja jotka herättivät halua kysellä lisää kuten elementin hallitsevuus tähtikartallani ja onko karttani  maskuliinisuus- vai feminiinisyysvoittoinen?
Ja mitkä seikat ovat syynä siihen kun olen himourheilija; harrastin nuorempana kilpaurheilua ja nyt kolmekymppisenä yh-äitinä ( en niin ettenkö miestä huolinut itsenäisyyshalunu vuoksi Grin ) vaadin päästä ajoittain rääkkimään itseäni kunnolla, milloin lenkkipolulle milloin mihinkin?
Kaksoset ja varsinkin Ravut eivät tietääkseni ole oikein liikuntakärpäsen puremia niin, että tuntevat tarvetta saada säännöllisesti liikuntaa.
Olenko poikkeus säännöistä???
Se ihmetyttää niin minua itseäni kuin läheisiä ystäviäni koska edustan heidän mielestään kovan urheilemisen vuoksi aika lailla Oinaan perikuva.
Juoksinkin elämäni ensimmäisen maratonin pari vuotta sitten, se meni odotettua paremmin vähäisestä harjoittelusta huolimatta. Arvaa liitelinkö jälkeepäin sfääreissä hyvin onnistuneen ensimmäisen tulikokeen ansiosta...
Eikä siinä kaikki. Rakastan myös vauhdin hurmaa niin, että haluan / aion kokeilla joskus tulevaisuudessa mahdollisuuksien mukaan mm. syöksylaskua ja carting-autoilua.
Kuulostaa epärapumaiselta / epäkaksomaiselta, näin sanoo astrologiaan vihkiytymätön amatööritapaus.  :Smiley
Sainko " lainaksi " jostain Oinaan energiaa? Tämä on tärkein kysymys joka on askarruttanut minua siitä lähtien kun sain tietää olevai Rapu ( 10-15v ikäisenä ).
Suonet anteeksi kysymystulva mutta kun tämä uusi aluevaltaus astrologian maailmasta on minulle niin uusi ja hämmentävä kokemus siksi tämmöinen vuolas kirjoitus.

Kehtaanko vielä pyytää sinulta yhtä asiaa?
Jos ehdit / jaksat kiireiltäsi, katsoisitko siskoni - joka on ainoa ja hyvin tärkeä ihminen elämässäni - tähtikarttaa.
Tiedot hänestä: 1.12.1973 klo 9.20 Helsinki

Kiitos paljon sinulle!  coolsmiley
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #23 : 17.11.2005 14:56:37 »

kiitokset SatAqu !

t. Elviira
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #24 : 17.11.2005 17:43:38 »

Eksyin näillä astrosivuilla surffaillessani sattumalta tähän ja kiinnostuin sideerisestä astrologiasta ja sen tulkinnasta. Vaikka siihen suhtaudutaan tietääkseni edelleen melko varauksellisesti, torjuvasti johtuen kai siitä, että trooppista eli perinteistä astrologiaa pidetään yhtenä ainoana oikeana. Sitä on käytetty kauan toisin kuin sideerinen astrologia jonka olemassaolo tiedostettiin vasta jokin aika sitten mikäli asia on niin.

Heippa afrodite,
sideeriseen astrologiaan suhtaudutaan usein varauksellisesti siksi, että monet uusherännäiset sideerikot (minä mukaanlukien  Sad ) tuppaavat tuomaan asiaansa esiin tyyliin "hei haloo, te ootte koko ajan olleet väärässä ettekä tajua mitään, ettekä tiedä edes omia todellisia aurinkomerkkejänne". No eihän tällaista kukaan etenkään vuosikausia/kymmeniä trooppista astrologiaa jopa ammatikseen harjoittanut kuuntele  tickedoff . Länsimaissa sideerisen astrologian uranuurajia olivat herrat Cyril Fagan ja Donald Bradley (joka kirjoitti salanimellä Garth Allen) 1900-luvun puolenvälin tienoilla. Etenkin Bradley oli terävä-älyinen kynäniekka, joka ei epäröinyt asettaa tropikalistien järjenjuoksua kyseenalaiseksi artikkeleissaan, joten ei ole ihme, että sideerisestä astrologiasta on tullut melko kiistanalainen aihe... Donald Bradleyn artikkeleita löytyy runsaasti, jos näkee sen vaivan, että liittyy YahooGroupsin Sidereal Astrology -listalle (keskittynyt länsimaiseen sideeriseen astrologiaan) ja katsoo listan faileista.

Intiassa sen sijaan sideeristä astrologiaa on harrastettu ainakin parin tuhannen vuoden ajan, jotkut ovat sitä mieltä, että paljon kauemmin. Kun kysyit afrodite tuosta urheiluharrastuksestasi, intialainen astrologi katsoisi kolmatta ja kenties kuudetta huonetta, molemmat martiaanisia huoneita. Kolmas huone liittyy Intiassa rohkeuteen, urheiluun, ponnistuksiin, esiintymiseen jne.

Sinulla kolmas huone on tyhjä, mutta sen hallitsija mars on yhtymässä (Intiassa katsotaan yhtymäksi, jos planeetat ovat keskenään samassa merkissä riippumatta asteluvusta) neitsyt-askendenttisi hallitsijaan merkuriukseen, samoin kuin myös aurinkoon (joka liittyy elinvoimaan). Eli koska kyseessä on kolmannen (urheiluhuoneen) hallitsija ja lisäksi vielä mars, joka luonnostaan on liikunnallinen ja fyysinen planeetta, ja se vaikuttaa askendentin hallitisijaan, joka puolestaan on kiinteästi yhteydessä kehoon ja sen hyvinvointiin, niin tästä voisi kenties päätellä, että tarvitset liikuntaa päästääksesi höyryjä ulos. Kaiken lisäksi mars tekee aspektia myöskin itseensä askendenttiin (intialaiset aspektit poikkeavat länsimaisista) ja vielä pisteenä i:n päälle se on askendentin päällä ns. navamsa- eli yhdeksänharmonia-kartassa (erittäin tärkeä Intiassa). Eli mars (=urheilu, ponnistelu, kilpailu, itsenäisyys) vaikuttaa tässä askendenttiin (fyysinen keho ja sen hyvinvointi) itse asiassa hyvinkin voimakkaasti ja monesta eri suunnasta.

Olen niin aloittelija, etten olisi tätä välttämättä huomannut omin päin, mutta kun itse mainitsit asiasta, niin tämähän näyttää itse asiassa aivan päivänselvältä  Cool .
tallennettu
Faust
Vieras
« Vastaus #25 : 17.11.2005 17:50:30 »

Kiitos, SatAqu. Oon kyllä oikeastaan melkoinen hölösuu tai siis aivot ja suu ei oikein pelaa keskenkään. Mutta minä olenkin erilainen. En koskaan päättele asioita, ne vain tulevat. Jos esim. joku kysyy minulta jotakin; ensin päässäni on sellainen tyhjä hetki ja sitten yhtäkkiä sanon vastauksen, siistiä!!! crazy2 crazy2 crazy2 Sanon sen vastauksen suullani, en aivoillani. Joo, materiaalisessa hyvinvoinnissa on harvoin ollut vaikeuksia, mutta en minä oikeastaan siitä niin välitä. No, myönnän, että oon omistavainen, mutta varsinainen tunne-elämä ei lopulta jaksa kiinnostaa, koska mieli muuttuu jatkuvasti. Ja oon tunteellinen, mutta samalla kylmä ihminen. Välitän muista ja osaan suunnata tunteellisuuden oikein.
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #26 : 17.11.2005 18:10:38 »

Oon kyllä oikeastaan melkoinen hölösuu tai siis aivot ja suu ei oikein pelaa keskenkään. Mutta minä olenkin erilainen. En koskaan päättele asioita, ne vain tulevat. Jos esim. joku kysyy minulta jotakin; ensin päässäni on sellainen tyhjä hetki ja sitten yhtäkkiä sanon vastauksen, siistiä!!! crazy2 crazy2 crazy2 Sanon sen vastauksen suullani, en aivoillani.

Hei, ihan mieletöntä. Intialaisessa systeemissä toinen huone edustaa puhetta ja sinulla on siellä ketu eli kuun alasolmu. Ketua pidetään hengellisenä, toismaailmallisena ja jopa selvänäköisenä planeettana, vähän niin kuin neptunus lännessa. Eli sehän vois kuvata just tuota, mitä sanoit, että vastaus ei mene aivojen kautta ollenkaan, vaan tulee vain... jostain. Sustahan vois tulla vaikka henkiolentojen kanavoija  laugh. Selvänäkija Svea Richnaulla oli sama kuvio...
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #27 : 17.11.2005 18:39:45 »

Minäkin liityn uteliaitten joukkoon.
Tiedot: 28.7.1970 klo 13:07 Turku ks.

AstroDienstissä en löytänyt sideeristä karttaa ja veedisessä ainoastaan huoneet muuttuivat, planeettojen sijainti ei.. idiot2
Sideerisessä olen käsittääkseni Rapu?
tallennettu
Faust
Vieras
« Vastaus #28 : 17.11.2005 21:29:09 »

Hehe, Harschi. Henkiolentojen kanavoija? En vastaa tuohon mitään, vaikka minun monesta syystä tulisi vastata, mutta en silti vastaa. Niska niin kipeä. Cry Minulla juolahti jonkinlainen tavallaan filosofian ulkopuolinen idea, mutta niin huono muisti minulla, että en muista ennää sitä. Ja kuitenkin senkin on joku jo ideoinut. En pysty pitkiin ajatusrakennelmiin vaan minun pitää saada nopeasti ajatukset ylös. Jonkinlainen vajavuus se kai jonkun mielestä on.

Sama juttu yleensä kirjoittaessa, mutta silloin saan tietysti ilmaistua ajatuksen selvemmin, jos vain haluan. Suvussani on kirjallista lahjakkuutta, mutta en oo perinyt niin loogista jäsentelyä. Selvännäöstä en tiedä mitään. :Smiley
tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #29 : 17.11.2005 22:48:08 »

askendentti  saturnus OINAS
 keskitaivas JOUSIMIES
 aurinko  merkurius KAKSOSET
 mars RAPU
 kuu NEITSYT
 venus LEIJONA
 jupiter VAAKA


Harmaasieppo,
Karttasi on läheinen Afroditen kartalle. Pieniä muutoksia on, ja ne ovat merkittäviä. Olet persoonallisuudeltasi (Asc) hallitseva ja hyvin aktiivinen. Olet jopa yli-toimelias ja aktiivinen. Varmaan et aina edes tiedä mihin laittaa tuota pursuavaa energiaasi.

Arjen tasolla haluat olet kuningatar tai kuningas, jota eivät muut määräile. Sinussa on käytännöllistä lämpöä ja itseluottamusta, jota säteilet pidättelemättömästi. Omaat varmasti myös paljon seksuaalista vetovoimaa (Venus) luonteesi itsevarmuuden ja itsenäisyyden johdosta. Psyykkeesi (Aurinko) on sitävastoin muuttuvainen, vilkas ja herkkä ulkoisille vaikutteille. Puhut ja kommunikoit paljon. Et siedä hiljaisuutta. Haluat alati virikkeellisyyttä ja ulkoista tapahtumarikkautta.

Elämäsi tarkoitus on pitkälti itsenäisessä elämäntyylissä, ja työelämä voisi mahdollisesti liittyä mm. opetukseen, kirjallisuuteen tai tutkimukseen.

Terv. Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.11.2005 23:34:27 kirjoittanut SatAqu » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: