Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oinaiden empatiakyky  (Luettu 20245 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Camisha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« : 31.07.2006 12:22:48 »

Miten on muut Oinaat, oletteko empaattisia vai empatiakyvyttömiä ihmisiä? Onko siis niin, että saa jopa usein puhua kuuroille korville, ei siis edes jakseta kuunnella mitä toinen puhuu?   :Smiley
tallennettu

Nouseva: Neitsyt
Aurinko: Oinaassa
Kuu: Ravussa
Merkurius: Oinaassa
Venus: Oinaassa
Mars: Kaloissa
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 31.07.2006 13:20:20 »

Itse olen hyvin empaattinen ihminen. Eläydyn hyvin voimakkaasti toisten suruun, hätään ja murheisiin. Itkukin tulee herkästi jos joku toinen itkee. Kaipa se on nousu ravun aikaansaannosta  Smiley
tallennettu
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #2 : 31.07.2006 13:56:19 »

Minulla on kolme oinasystävää; kaikki erittäin empatiakykyisiä, hyviä kuuntelijoita!  Smiley

Tai ainakin osaavat näytellä hyvää kuuntelijaa  2funny

Niin piti vielä *muoks* lisätä, että kaikki oinaat ketä tunnen on silti VIILEITÄ, eli tarkotan COOLEJA ja pitävät ehkäpä pientä muuria oman sielunelämänsä suojana?! Tämä mielikuva siis näihin kolmeen tyyppiin perustuen.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2006 14:08:06 kirjoittanut Mathilda » tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
valo76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78



Profiili
« Vastaus #3 : 31.07.2006 14:48:37 »

Olen super empaattinen jota vielä auttaa venus kalat.. itkeä pillitän hirvittävän helposti.. Mitä viileään kuoreen tulee, olen sitä aluksi, mutta en kauaa..

Todellakin suojaan haavoittuvuuttani.. eikö me kaikki?   Smiley

tallennettu

aurinko oinas kuu oinas nouseva leijona venus kalat
Camisha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #4 : 31.07.2006 15:42:02 »

Olen myös hyvin empaattinen ihminen, ja sellainen olalle taputtaja kun huomaan että joku läheinen ihminen tarvii kannustusta tai apua. Saatan joskus vähän liiankin helposti pillahtaa itkuun.  Smiley
tallennettu

Nouseva: Neitsyt
Aurinko: Oinaassa
Kuu: Ravussa
Merkurius: Oinaassa
Venus: Oinaassa
Mars: Kaloissa
sawotar
Vieras
« Vastaus #5 : 31.07.2006 16:24:41 »

Mä olen kanssa empaattinen vähä turhankin  angel ja se on vienyt voimiani turhankin paljon  crazy2 nyt olen ottanut enemmän ''Ei jaksa kuunnella nyt'' kantaa ja raakannut paljon LH ihmisiä ja alkanut keskittymään omaan juttuuni ja eihän siinä mennyt kuin 30v  Cheesy
tallennettu
Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #6 : 01.08.2006 21:36:00 »

Eräs tuntemani oinasnainen on jopa analyytikkonsa mukaan psykopaatti (ja samaa mieltä minäkin) eli täysin empatiakyvytön.
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Oikku67
Vieras
« Vastaus #7 : 01.08.2006 23:10:04 »

Eräs tuntemani oinasnainen on jopa analyytikkonsa mukaan psykopaatti (ja samaa mieltä minäkin) eli täysin empatiakyvytön.
Uskoakseni näitä empatiakyvyttömiä on jokaisessa merkissä.. (tunnen leijonia, skorpioneja, kaksosia, jousimiehiä joilta kyseinen kyky puuttuu Cry)

Eräs minun tuntemani oinas-nainen on erittäin empaattinen, sympaattinen ja sydämellinen (http://myhayastan.am/forum/images/smilies/heart3.gif),
tosin omissa "tohinoissaan" joskus "unohtuu" omiin asioihinsa ja häntä joutuu "herättelemään" ja pyytämään palaamaan maanpinnalle.. Grin
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #8 : 01.08.2006 23:52:13 »

Yhden empaattisen oinaan tunnen. Pari epäempaattista, jotka välillä hämmästyttävät itsekkyydellään. Mitä muista kunhan MINÄ pärjään  knuppel2. Näillä parilla kyllä vaikuttaa oma elämäntilanne, jos itsellä menee huonosti niin viis muista ja muitten murheista. Ja aina pitää olla ykkönen ja tuoda itseä esille.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
sawotar
Vieras
« Vastaus #9 : 02.08.2006 16:51:02 »

Minullakin oli aikoinaan ns.''Kylmiä'' kausia tavallaan pakenin kuoreeni ja kärsin sisimmässäni, että ei satuteta ja varmasti silloin joku sai sellaisen vaikutelman, että minulta puuttuu empatia kyky  Undecided mutta silloisena aikana kylmetin itseni tietoisesti huijaten itseäni sillä, että olen vahva persoona eli se oli epätervettä itsepäistä itsekkyyttä tickedoff mutta monesti itkin itseni uneen  Cry eli ei se aina ole sitä miltä se näyttää, ehkä itsekkyydelle on jokin syy :Smiley
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #10 : 02.08.2006 18:18:53 »

Itse olen törmännyt oinaisiin joista toinen oli tunnekylmä ja toinen näytteli empaattista mutta oli oikeasti tunteeton. Mutta nämä ovat olleet miehiä, naisista ei ole kokemusta.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #11 : 03.08.2006 13:30:08 »

Lainaus
toinen näytteli empaattista mutta oli oikeasti tunteeton

Tulee vähän Oinas-isäni mieleen. Hän on empaattinen ja huolehtivainen kaikkea muuta, paitsi meitä perheenjäseniä kohtaan.
Tosin nyt kun olen muuttanut kotoa hän on tuntunut pehmentyneen ainakin minun osalta. Kuulen isästä ehkä 2 kertaa vuodessa tekstarilla jne. ennen se ei olisi tullut kysymykseenkään, että isä kyselee tekstarilla miten voin. Hyvin vanhoillinen ja tunteet lukossa oleva mies, jonka kanssa ei keskustella eikä neuvotella.  Oikeastaan me kaikki lapset vierastamme häntä.
Pyytää silti aina ilmoittamaan, jos tarvitsen jotain.

Jos isä tekee jotain hyvää, hän tekee sen hyvin pyyteettömästi. Hän on aina muistuttanut meitä, että niitä, joilla on hätä, tulee auttaa eikä odottaa mitään siitä hyvästä itselleen. Hän antoi mm. rahaa ja ruokaa köyhälle tuttavaperheellemme. Lapset söivät hänen voileipänsä ja isä kiskoi monena päivänä metsässä käsipelillä metsurintöitä 16-18h syömättä mitään. Eikä valittanut.

Itse olen hyvin empaattinen oinas. Itken helpolla ja minun on lapsesta lähtien ollut helppo asettua toisen asemaan.
Televisiosta tuli joskus ohjelma Hälyytys 911. En voinut katsoa sitä, koska asetuin vahingoittuneiden tapaturmapotilaiden ja heidän omaistensa asemaan niin vahvasti, että sain hyperventilaatiokohtauksia.

tallennettu
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #12 : 03.08.2006 15:31:26 »

Hyvin vanhoillinen ja tunteet lukossa oleva mies, jonka kanssa ei keskustella eikä neuvotella.  Oikeastaan me kaikki lapset vierastamme häntä.
Pyytää silti aina ilmoittamaan, jos tarvitsen jotain.

Jos isä tekee jotain hyvää, hän tekee sen hyvin pyyteettömästi. Hän on aina muistuttanut meitä, että niitä, joilla on hätä, tulee auttaa eikä odottaa mitään siitä hyvästä itselleen. Hän antoi mm. rahaa ja ruokaa köyhälle tuttavaperheellemme. Lapset söivät hänen voileipänsä ja isä kiskoi monena päivänä metsässä käsipelillä metsurintöitä 16-18h syömättä mitään. Eikä valittanut.

 Smiley Tästä tulee oma isäni mieleen! (Hän ei ole oinas).

Siis OT:na ajattelin mainita, että nämä kuvailemasi piirteet sopivat hyvin moniin keski-ikäisiin (vrt. suuret ikäluokat) suomalaisiin miehiin. Se ettei tunteita osata näyttää, ei tarkoita, etteikö niitä ole  Smiley

Omakin isäni koittaa antaa aina materiaa sen mikä sanoissa uupuu. Humalassa voi sitten joskus vähän avautuakin. Mutta kun näkee puutteellisen itseilmaisun alta sen oikean välittämisen, joka sieltä kuitenkin löytyy, niin on jo voiton puolella... smitten
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 03.08.2006 16:07:24 »

Itse saan vihoja päälle usein siitä mm. että joskus tunnen empatiaa murhaajaakin kohtaan, ajattelen mitä hän on kokenut joutuakseen siihen tilaan. Onko hän ollut mieleltään sairas vai onko takana jotain kamalia kokemuksia, ei pitäisi pohtia, tulee vaan surulliseksi  Wink

Muiden ihmisten itku on minulle vaikeaa kestää, ellen poistu paikalta niin alan itsekin itkeä. Mikä ei ole kovin hyvä jos kyse on vieraasta ihmisestä. Kerran eräs asiakas alkoi itkemään, onneksi puhelimessa. Häneltä oli kuollut läheinen, minuakin itketti tosin yritin kuulostaa asialliselta tietenkin, kerroin pahoitteluni. Ehkä se voisi saada vaikuttamaan tunteettomalta, se että häivyn paikalta jos kohtaan tuollaista, koska pelkään näyttäväni tyhmältä ruvetessani itse vollottamaan.. Tietenkään en kävele pois läheiseni itkiessä vaan vollotan mukana  :Smiley
tallennettu
Raven79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #14 : 03.08.2006 16:34:20 »

Lainaus sawotar
Minullakin oli aikoinaan ns.''Kylmiä'' kausia tavallaan pakenin kuoreeni ja kärsin sisimmässäni, että ei satuteta ja varmasti silloin joku sai sellaisen vaikutelman, että minulta puuttuu empatia kyky  Undecided mutta silloisena aikana kylmetin itseni tietoisesti huijaten itseäni sillä, että olen vahva persoona eli se oli epätervettä itsepäistä itsekkyyttä tickedoff mutta monesti itkin itseni uneen  Cry eli ei se aina ole sitä miltä se näyttää, ehkä itsekkyydelle on jokin syy Roll Eyes


Avopuolisoni on likimainkin ajoittain kaltaisesi. Kärsin itse hänen kausistaan koska luulen ettei hän välitä...oma mokani tietenkin. Oinaasta vielä, avopuolisoni on mitä älykkäin ja ihmeellisin ihmistuntija. Hän osaa lukea toisia kuin avointa kirjaa. Hän tietää monet asiat tapahtuvaksi jo kuukausia ennen, koska tunnistaa toisessa ihmisessä tämän tavoitteellisuuden ja käytöksen. Jännää seurata kuinka oikeaan hän aina osuu!! Empatiaa siis riittää kyllä vaikka muille jakaa, vaikka hän ei sitä ulkopuolelle aina niin näkyvästi jaakaan.
tallennettu

aurinko, merkurius ja venus neitsyessä
nousu skorpioni
kuu ja mars ravussa
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: