Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solar Arc  (Luettu 25963 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 19.09.2006 00:04:45 »

Kun vaimoni sairastui ja kuoli niin minulla oli kartalla Solar arc Kuu konjunktiossa radix Saturnukseen.
Tämä tarkoittaa Kosmobiologien tulkintaoppaassa :
Suruja tai hankaluuksia perheen kautta, masennustila, viileä suhde vaimoon tai äitiin tai ero jommasta kummasta, lisääntyvää yksinäisyyttä, häiriöllinen suhde äitiin (KdG).



Minulla on paraikaa Solar arc Kuu konjuktiossa radix-Saturnukseen.. Embarrassed
Mitenköhän jatkaisin selvittämistä, että mistä on mahdollisesti kyse?

Hei !

Sinun on kerättävä mukaan kaikki Solar arc aspektit. Ota perheesi kartat ja vertaa niitä sinun karttaasi - tässä on osattava edistysmenetelmät Prog. ja Solar arc - käytettävä 90 astekehää missä aspektit näkyy muutamassa sekunnissa - on myös otettava mukaan keskipisteet.

Tiedän, kova homma, mutta jos todella haluaa opiskella tämän tekniikan niin varmasti oppii ja kun olet oppinut tekniikan niin tiedät jopa mitä naapurisi sinusta ajattelee nyt, menneisyydessä ja tulevaisuudessa. Jokaisen ihmisen karttaan on koodattu kaikkien ihmisten elämä, menneisyys ja tulevaisuus. Ihminen on kuin suuri avaruus ja me tiedämme tästä vain pienen pölyhiukkasen.

Terveisin
Pentti
 smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 19.09.2006 00:12:48 »

Hei May ! Solar arc aspekteja verataan ainoastaa syntymäkarttaan.
Minullakin on vielä täällä ollut vähän kiirettä, mutta olen myöhään illalla känyt täällä lukemassa kirjeitä. Olen lukenut ainoastaan tämän keskustelun enkä ole ehtinyt syventymään muihin kirjoituksiin. Jos jollakin on kysymistä niin minulle voi kirjoittaa myös E-mailosoitteeseen suoraan - ne luen kaikki.

Terveisin
Pentti
 Cheesy Cheesy Cheesy smitten smitten smitten smiley6600
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #17 : 19.09.2006 00:20:49 »


Suurkiitokset Tähtipolku  angel angel
olenkin tallentanut tuolta astro.comista koneelle natal, prog and solar arc yhdistelmän, joten täytyy kaivaa vielä ne keskipisteet..Laskin kuitenkin käsin tuon  mars saturnus keskipisteen ( mars 22 astetta jousimies ja  saturnus 17 astetta harka ) tulokseksi sain 4 astetta kaloja. Ts. muutama päivä ennen syntymäpäivääni.. Undecided

Niin ja selvennykseksi, liittyykö tuo aspekti nimenomaan naispuoliseen henkilöön vai tuleeko minun katsella myös miespuolisten perheenjäsenten karttoja?
( Harmi kun es. vanhemmistani ei voi tehdä tarkkaa kellonlyömäkarttaa )

Mutta kiitos vielä sinulle Tähtipolku Smiley, alanpa tutkailla noita yhdistelmiä sen mitä näille kyvyillä kykenen..
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #18 : 19.09.2006 10:17:04 »

Katselin sitten tuon sunnuntaina tallentamani natal+prog+solar arc listan läpi ja tutkin sitä yhdessä midpoint-listan kanssa. Tällaisia aspekteja näkyi muodostuvan:
SA     NATAL
 kuu aspect_con saturnus
 saturnus aspect_opp mars
 uranus aspect_opp saturnus
 kuunsolmu aspect_opp pluto
 neptunus aspect_opp chiron
 jupiter aspect_squ askendentti
 merkurius aspect_con chiron

PROG   NATAL
 uranus  aspect_opp aurinko
 mars aspect_squ uranus ja  kuu
 mars aspect_squ askendentti

SA     MIDPOINT
 aurinko  aspect_con  aurinko  saturnus
 mars aspect_con  merkurius  kuunsolmu
 uranus  aspect_opp  mars  uranus
 kuu  aspect_squ  mars  uranus
 kuu aspect_squ  mars  kuu
 saturnus aspect_opp  merkurius  uranus
 saturnus  aspect_squ  kuu  merkurius

Mitäköhän noista voisi päätellä?
Millaisia pisteitä, progeja yms. minun tulisi perheenjäsenten kartoilta etsiä?
tallennettu
ellunen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45



Profiili
« Vastaus #19 : 19.09.2006 14:55:55 »

- käytettävä 90 astekehää missä aspektit näkyy muutamassa sekunnissa - on myös otettava mukaan keskipisteet.


tuolla astro.comissa oli karttatyylinvalintana Ebertin style (w.midpoints)se näytti olevan astekehänä..olisko se hyvä kartta tuohon?? ja sieltähän löytyy myös ne keskipisteet pdf tiedostona... sitten kun vaan joku osaisi tutkia mitkä ovat niitä tärkeitä keskipisteitä... Smiley
« Viimeksi muokattu: 19.09.2006 14:59:33 kirjoittanut ellunen » tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 19.09.2006 23:45:30 »


Suurkiitokset Tähtipolku  angel angel
olenkin tallentanut tuolta astro.comista koneelle natal, prog and solar arc yhdistelmän, joten täytyy kaivaa vielä ne keskipisteet..Laskin kuitenkin käsin tuon  mars saturnus keskipisteen ( mars 22 astetta jousimies ja  saturnus 17 astetta harka ) tulokseksi sain 4 astetta kaloja. Ts. muutama päivä ennen syntymäpäivääni.. Undecided

Niin ja selvennykseksi, liittyykö tuo aspekti nimenomaan naispuoliseen henkilöön vai tuleeko minun katsella myös miespuolisten perheenjäsenten karttoja?
( Harmi kun es. vanhemmistani ei voi tehdä tarkkaa kellonlyömäkarttaa )

Vastaukseni :

MA/SA keskipiste osuu aivan oikeaan paikkaa, vaikka aivan tarkka sijainti on 4.30 kalat.
Tämä keskipiste ei kuvaa erikseen miehiä eikä naisia vaan kaikkia.

Kskipiste kartallasi on aktiivi vain jos joku muu tulkintakohteista muodostaa keskipisteeseen konjunktion, puolineliön, neliön, opposition tai puolitoistaneliön.

Keskipiste tulee aktiiviseksi myös jos joku edistyvistä tulkintakohteista sen aktivoi.

Myös muiden henkilöiden tulkintakohteet aktivoivat tämän kartalla.
Esm. tuttavasi prog. Aurinko voi muodostaa juuri tähän kohteeseen jänniteaspektin. Aspekti täytyy olla lähes tarkka (orbi 0.30 astetta).

Kun tämä tapahtuu niin tuttavasi kautta tulee elämääsi SA/MA aiheisia tapahtumia. Hän mahdolliseti kertoo surullisia ja masentavia tapahtumia omasta elämästään. Häntä on esm. kohdannut vakava ero tai sairaus.

Jos tuttavasi prog. Merkurius tai Solar arc Merkurius muodostaa sinun MA/SA keskipisteeseen jänniteaspektin niin tämä paljastaa mitä hän sinusta silloin ajattelee.
MA = ajattelee, MA/SA = surua, sairautta tai eroa.

Mutta jos tuttavasi p.Merkurius tai Solar arc Merkurius muodostaa jänniteaspektin sinun rakkauskeskipisteeseen r.Venus/Jupiter niin saadaan tästä muodostelmasta näin :

Merkurius = ajattelen sinua, VE/JU = rakkaudella.
Tai "pidän sinusta hyvin paljon".

Tuttavasi Solar arc MC tässä tarkoittaa :

MC = Minä. r.VE/JU = rakastan sinua.

Tuttavasi p.Aurinko voi aktivoida sinun r.VE/JU keskipisteen ja tämä vaikuttaa silloin enemmän sinuun kuin häneen. Sinä ihastut häneen - ainakin niin kauan kunnes hänen p.Aurinko on ohittanut tämän rakkauskeskipisteen.

Tämä on hyvin yleinen muodostelma rakastuneiden ihmisten kartoilla.

Syntymäkartoilla tämä on todella hyvä muodostelma.

Mutta toisinaan lyhytaikainen suhde voi ainoastaan sisältää seksiä. Miehen p.Merkurius tai Solar arc Merkurius naisen r.Venus/Mars keskipisteessä tarkoittaa :
Merkurius =ajattelee, r.VE/MA = seksuaallista suhdetta.

Näin voidaan parianalyysissä tulkita menneisyyttä ja tulevaisuutta.
Tähän lisätään luonnollisesti myös planeettojen aspektit keskenään edistyvälläkin kartalla, että saamme tietää mikä on esm. tilanne muutaman vuoden kuluttua.

terv.
Pentti

 smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 19.09.2006 23:50:22 »

- käytettävä 90 astekehää missä aspektit näkyy muutamassa sekunnissa - on myös otettava mukaan keskipisteet.


tuolla astro.comissa oli karttatyylinvalintana Ebertin style (w.midpoints)se näytti olevan astekehänä..olisko se hyvä kartta tuohon?? ja sieltähän löytyy myös ne keskipisteet pdf tiedostona... sitten kun vaan joku osaisi tutkia mitkä ovat niitä tärkeitä keskipisteitä... Smiley


Vastaus :

Hei Ellunen ! en käytä niitä astro.com sivuja. Yritin löytää mainitsemasi paikan mutta en löydä - kirjoita osoite sinne - kiitti.

Terv :
pentti
 smitten smitten
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 19.09.2006 23:53:13 »

Katselin sitten tuon sunnuntaina tallentamani natal+prog+solar arc listan läpi ja tutkin sitä yhdessä midpoint-listan kanssa. Tällaisia aspekteja näkyi muodostuvan:
SA     NATAL
 kuu aspect_con saturnus
 saturnus aspect_opp mars
 uranus aspect_opp saturnus
 kuunsolmu aspect_opp pluto
 neptunus aspect_opp chiron
 jupiter aspect_squ askendentti
 merkurius aspect_con chiron

PROG   NATAL
 uranus  aspect_opp aurinko
 mars aspect_squ uranus ja  kuu
 mars aspect_squ askendentti

SA     MIDPOINT
 aurinko  aspect_con  aurinko  saturnus
 mars aspect_con  merkurius  kuunsolmu
 uranus  aspect_opp  mars  uranus
 kuu  aspect_squ  mars  uranus
 kuu aspect_squ  mars  kuu
 saturnus aspect_opp  merkurius  uranus
 saturnus  aspect_squ  kuu  merkurius

Mitäköhän noista voisi päätellä?
Millaisia pisteitä, progeja yms. minun tulisi perheenjäsenten kartoilta etsiä?



Vastaus :
Voisin katsoa, mutta tarvitsen syntymäaikasi.

Terv.
Pentti

 smitten smitten smitten smitten
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #23 : 19.09.2006 23:54:21 »

Voi kiitoksia paljon sinulle Tähtipolku  angel
...nyt alankin tutkailemaan noita tuttujen karttoja..
pessi-luonteena kyllä ajattelen että jotain ikävää se on kuitenkin, vaan täyttyypä oikein kääriä hihat ja katsoa mitä löytyy..

Mutta kiitoksia tuhannesti tulkinnastasi angel
tämän muuten niin takkuisen päivän päätteeksi..

PS. Laitanpa sulle tuon syntsä-ajan yvinä  smitten
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 20.09.2006 00:45:30 »

Katselin sitten tuon sunnuntaina tallentamani natal+prog+solar arc listan läpi ja tutkin sitä yhdessä midpoint-listan kanssa. Tällaisia aspekteja näkyi muodostuvan:
SA     NATAL
 kuu aspect_con saturnus
 saturnus aspect_opp mars
 uranus aspect_opp saturnus
 kuunsolmu aspect_opp pluto
 neptunus aspect_opp chiron
 jupiter aspect_squ askendentti
 merkurius aspect_con chiron

PROG   NATAL
 uranus  aspect_opp aurinko
 mars aspect_squ uranus ja  kuu
 mars aspect_squ askendentti

SA     MIDPOINT
 aurinko  aspect_con  aurinko  saturnus
 mars aspect_con  merkurius  kuunsolmu
 uranus  aspect_opp  mars  uranus
 kuu  aspect_squ  mars  uranus
 kuu aspect_squ  mars  kuu
 saturnus aspect_opp  merkurius  uranus
 saturnus  aspect_squ  kuu  merkurius

Mitäköhän noista voisi päätellä?
Millaisia pisteitä, progeja yms. minun tulisi perheenjäsenten kartoilta etsiä?



Vastaus :
Hei Lemniskata !

Solar arc listassa olevat aspektit ovat juuri menneet ohi. Solar arc Kuun solmu oppositio Plutoon on vielä voimassa. Solar arc Saturnuksen oppositio on myös menossa ohi.
Prog. aspektit on ohi ja p.Uranus ei ole lainkaan oppositiossa r.Aurinkoon - sillä ei ole mitään aspektia r.Aurinkoon.

Mainitsemasi aspektit ovat olleet rankkoja. Seuraava Solar arc aspekti on S.Jupiter neliö r.Kuuhun ja r.Uranukseen. Aspektit alkavat vaikuttamaan 2007 syksystä 2008 syksyyn.

s.Jupiter - r.Kuu tarkoittaa :
Saavuttaa menestystä yhteiskunnassa ja sosiaallisessa elämässä, suorittaa laajoja yrityksiä, saavuttaa materiaallisia etuja, on tekemisissä ulkomaiden kanssa.

s.Jupiter - r.Uranus tarkoittaa :
Saa onnea elämässä, kohtalo ottaa yllättäin uusia suuntia, onnekas keinottelusijoitus.

s.Jupiter yhteydessä r.Kuuhun ja r.Uranukseen tarkoittaa :
Laajoja ja suuria tavoitteita, omistautuu kunnianhimoisille pyrkimyksille, hyvä intuitio, taitavuutta, onnea yrityksissä. - Saavutettu tavoite, saavuttaa yllättävää menestystä.

Siis, pian elämäsi kääntyy.

Kaikkea hyvää sinulle
Pentti

 smitten smitten smitten



tallennettu
ellunen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45



Profiili
« Vastaus #25 : 20.09.2006 09:40:29 »

Hei Ellunen ! en käytä niitä astro.com sivuja. Yritin löytää mainitsemasi paikan mutta en löydä - kirjoita osoite sinne - kiitti.


eli mene www.astro.com ---> Free Horoscopes tässä välissä klikkaa sivun vasemmalla puolella olevaa linkkiä: Before you can view a horoscope, you need to enter the birth data for it. Please Click Here to enter the birth data. ---> extended chart selection  sieltä avautuu sivu jossa voit tehdä kakenlaisia karttoja ...
tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 20.09.2006 17:31:09 »

Tämä Solar arc juttu olikin mulle ihan uusi! Olen kyllä sanan kuullut monta kertaa.

Minäkin ensin pähkäilin mikä ero tällä on progekarttaan mutta tämähän on paljon selkeempi tapaus kun kartta pysyy ihan samanmuotoisena mutta merkit vaan siirtyy.

Kiitoksia May ja muut hyvästä aiheesta ja selityksistä! Smiley

Katsoin mitä tällä hetkellä on menossa: SA- askendentti hiippailee radix- saturnus kohdilla. Hmm? Tulkinta riippuu taas kerran siitä miten kukin tuon kyseisen planeetan tulkitsee.

Ehkäpä joskus voisi perehtyä tarkemminkin mutta kuulosti vähän työläältä enkä edes termejä ymmärtänyt... mikä se 90° kehä mahtaa olla?


Hei !  Cheesy  Tavallisen kartan ulkopuolella on kehä joka sisältää 90 astetta. Tämä kehä näyttää nopeasti seuraavat jänniteaspektit kartalla :
Konjunktio, puolineliö, neliö, oppositio ja puolitoistaneliö.

Kaikki muut aspektit on katsottava sisäkartasta. 90 astekehä näyttää heti yllä olevat jänniteaspektit keskipisteisiin.

Lue tämä :

http://www.cosmobiology.se/fi/artikel.php?thisid=29

Ja tämä :

http://www.cosmobiology.se/fi/artikel.php?thisid=49

Mutta voit tietenkin aina kysyä minulta.

Terveisin
Pentti

 smitten smitten smitten
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #27 : 20.09.2006 18:18:41 »

[
Vastaus :
Hei Lemniskata !
Solar arc listassa olevat aspektit ovat juuri menneet ohi. Solar arc Kuun solmu oppositio Plutoon on vielä voimassa. Solar arc Saturnuksen oppositio on myös menossa ohi.
Prog. aspektit on ohi ja p.Uranus ei ole lainkaan oppositiossa r.Aurinkoon - sillä ei ole mitään aspektia r.Aurinkoon.
Mainitsemasi aspektit ovat olleet rankkoja. Seuraava Solar arc aspekti on S.Jupiter neliö r.Kuuhun ja r.Uranukseen. Aspektit alkavat vaikuttamaan 2007 syksystä 2008 syksyyn.
s.Jupiter - r.Kuu tarkoittaa :
Saavuttaa menestystä yhteiskunnassa ja sosiaallisessa elämässä, suorittaa laajoja yrityksiä, saavuttaa materiaallisia etuja, on tekemisissä ulkomaiden kanssa.
s.Jupiter - r.Uranus tarkoittaa :
Saa onnea elämässä, kohtalo ottaa yllättäin uusia suuntia, onnekas keinottelusijoitus.
s.Jupiter yhteydessä r.Kuuhun ja r.Uranukseen tarkoittaa :
Laajoja ja suuria tavoitteita, omistautuu kunnianhimoisille pyrkimyksille, hyvä intuitio, taitavuutta, onnea yrityksissä. - Saavutettu tavoite, saavuttaa yllättävää menestystä.
Siis, pian elämäsi kääntyy.
Kaikkea hyvää sinulle
Pentti
smitten smitten smitten

Voi että  smitten
olisipa ihanaa kun onni vihdoin kääntyisi..

niin olen kai sitten katsellut vhän puolihuolimattomasti noita orbeja kun niitä tänne listasin.. buck2
jotenkin kai alitajuisesti katsoin että kaikki aspektit ovat jollain tapaa haasteellisia..vaan onhan noita vaikeuksia riittänytkin jos katsoo aikaa taaksepäin..

Katselin muuten ihan kuriositeettina tuota VE/JU-keskipistettäni ja tarkastin parin henkilön merkuriuksen sijainnin heidän syntymäkartoiltaan.. Ja kyllä,
henkilöllä A rx  merkurius tarkka aspect_squ minun VE/JU
henkilöllä B rx merkurius hieman epätarkka  aspect_con minun VE/JU

Ihanaa että foorumille on tullut keskipiste-tietäjä, sellainen täältä on vielä puuttunutkin  angel
Kiitos kiitos vielä Tähtipolku  angel
tallennettu
enkeli
Vieras
« Vastaus #28 : 20.09.2006 22:04:49 »

enkeli, jos kaikki planeetat tekevät itseensä puolineliön, niin olet n. 45-vuotias.

30-vuotiaalla kaikki planeetat tekevät itseensä sekstiilin jne.



Kiitokset sinulle Kaurisenergiaa... smitten smitten

Tämä keskipistemenetelmä kolahti minuun täysin, ja kun kävin katsomassa Pentin sivustoja vielä enemmän...

Joten opeteltavaa riittää piiiitkäksi aikaa Cheesy



tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #29 : 20.09.2006 22:49:40 »

Ach! Kiitos May.

Sitä on näemmä joskus niin sokea ettei näe edessään sitä mitä pitäisi löytää. Ihan selkeestihän tuo listassa oli.
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: