Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solar Arc  (Luettu 25970 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« : 14.09.2006 21:39:53 »

Ajattelin kysellä kokemuksianne ja vinkkejä Solar Arcin käytöstä? Olen itse aika pihalla, koska en ole Solar Arciin ja sen käyttöön juuri lainkaan perehtynyt. Nyt kuitenkin ihana ystäväni Pentti huomasi nimenomaan Solar Arc-kartaltani valtavan upean kuvion, joka ei esim. transiiteista katsottuna ole niin selvästi näkyvissä. Siksi siis nyt valtava kiinnostus tutkailla Solar Arc-menetelmää enemmänkin, kun vain taitoa ja tietoa riittäisi.

Voisin tietysti kysyä suoraan Pentiltä tietoa ja opastusta Solar Arcista, mutta  kun ajattelin asian kiinnostavan monia muitakin, niin esitänpä sen suoraan täällä. Ja varmaan moni muukin Pentin lisäksi osaa antaa vinkkejä Solar Arcin käytöstä.

Raimo A Nikulan sivut kertovat Solar Arcista seuraavaa:
"Erityisesti saksalaisen koulukunnan suosima edistysmenetelmä, jossa planeetat ja akselit liikkuvat eteenpäin samalla nopeudella millä Aurinko liikkui syntymäpäivänä. Auringon nopeus vaihtelee vuoden mittaan ollen alhaisimmillaan 57' ja nopeimmillaan 61' joten suurista eroista ei ole kyse. Karkeasti sanoen syntymäkartan asemiin lisätään noin aste vuosittain. Erityistä painoa on silloin kun tietyn planeetan asema aurinkokaaren mittaamana tulee konjunktioon jonkun toisen planeetan tai kahden planeetan keskipisteen kanssa."

Mutta noin käytännössä, mitä kartalta pitäisi katsoa, mihin sitä pitäisi verrata, aspektit, orbit jne...?
tallennettu

Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 15.09.2006 01:19:19 »

Hei  Cheesy ! Solar arc (aurinkokaari - vuosiaspekti)kuvaa kartalla vuoden tärkeimpiä tapahtumia. Olen käyttänyt tätä menetelmää henkilö ja poliittisessa astrologiassa jo yli 25 vuotta ja päässyt siihen tulokseen, että tämä on edistysmenetelmistä paras. En käytä ainoastaan Solar arc menetelmää vaan lisään vielä tähän prog. ja transiit aspektit.
Solar arc tulkintakohteissa otetaan huomioon ainoastaan jänniteaspektit : puolineliö, neliö, oppositio, puolitoistaneliö ja konjunktio. Jänniteaspektit voivat osua syntymäkartan tulkintakohteisiin ja keskipisteisiin.

Solar arc näyttää vuoden.
Secondaryprog.hitaat planeetat näyttää vuoden tai toisissa tapauksissa vuosikausien kehityksen. Prog. Merkurius näyttä vuodenajan (riippuen sen nopeudesta) ja prog. Kuu näyttää tapahtumakuukauden.
Transiitit näyttävä toisinaan tapahtuman jopa päivän tarkkuudella.

Esimerkiksi jos huomaan, että Solar arc Saturnus muodostaa jänniteaspektin radix Kuuhun niin haluan ottaa selvää mihin vuoden aikaan aspektin selitys voisi tapahtua. Siirryn katsomaan Prog. Merkuriuksen asemaa joka mahdollisesti voisi kertoa vuoden ajan. Tämän jälkeen tutkin prog. Kuun aspekteja joka ehkä voisi ilmoittaa kuukauden ja vasta tämän jälkeen katson kyseisen kuukauden transiitteja.

Näillä kolmella edistysmenetelmällä on aika hyvä yhteispeli.

Tätä menetelmää olen käyttänyt kaikissa poliittisissa ennusteissa ruotsin radiolle, ruotsin puolustusvoimille tekemissä analyyseissä, yhtiöille ja yksityisille ihmisille.

Kun vaimoni sairastui ja kuoli niin minulla oli kartalla Solar arc Kuu konjunktiossa radix Saturnukseen.
Tämä tarkoittaa Kosmobiologien tulkintaoppaassa :
Suruja tai hankaluuksia perheen kautta, masennustila, viileä suhde vaimoon tai äitiin tai ero jommasta kummasta, lisääntyvää yksinäisyyttä, häiriöllinen suhde äitiin (KdG).

Prog Merkuriukseni oli jänniteaspektissa Vaimoni Neptunukseen ja keskipisteeseen Merkurius/Saturnus = Ajattelee eroa ja raskasta surua (Vaimostani - koska NE-ME/SA on vaimoni kartalla eikä minun).

Transiit Saturnus tuli juuri jänniteaspektiin karttani Kuun, Marssin ja Uranuksen kanssa ja pysähtyi siihen kuukaudeksi - juuri se aika kun minun suruni oli kaikkein voimakkain.

Transiit Aurinko tuli tarkasti kuolinpäivänä minun Mars/Saturnus keskipisteeseen joka tarkoittaa kuolemantapausta.

 Cry

Terveisin
Pentti

 
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 15.09.2006 20:12:22 »

Minuakin kiinnostaa tämä aurinkokaari, mutten ole käytännössä ehtinyt sitä kartallani testailemaan. Jo progressioiden ottaminen mukaan transiittien ohella seurattavaksi on ollut ihan riittävä pala pureskeltavaksi toistaiseksi, ehkä Solar Arc ja keskipisteet on sitten se seuraava. Smiley Lueskelen kyllä mielenkiinnolla kommentteja tästä aiheesta, mutta paljoa omakohtaista annettavaa ei valitettavasti vielä keskusteluun ole. Nuo Pentin esimerkit kuulostivat kyllä varsin osuvilta ja kuvaavilta.

Olen huomannut sen "ongelman", että lapsuudessa ja nuoruudessa tapahtuneiden asioiden päivämääriä on usein tosi työlästä muistella ja selvitellä jälkikäteen. Olisi pitänyt vaan jatkaa sitä päiväkirjan kirjoittamista, niin olisi tämä astrologian omakohtainen tutkailu nyt hieman helpompaa. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #3 : 15.09.2006 21:15:59 »

Kiitos aiheen ottamisesta esille! Minäkin aion perehtyä jahka joskus ehdin. Smiley

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #4 : 16.09.2006 18:11:08 »

Minun mielestäni Solar Arc on äärimmäisen mielenkiintoinen juttu. Itse katson aina Solar Arc -edistykset ensin ja sitten progressiot ja transiitit.  Smiley

Omassa elämässäni asia näkyy niin, että vuosi 1996 oli minulle tosi surkea. Kaikki meni pieleen ja myöhemmin, selvitellessäni elämäni kulkua selvänäkijällä, hän totesi että onneksi tuo aika on ohi, sillä toista vastaavaa ei enää minulle tule (huh!).

Tuolloin Solar Arc Pluto teki tarkan neliön radix-Kuuhun. Transiiteissa ei ole mitään "hälyttävää", mutta tuo kuvio selittänee ongelmani.

Parasta aikaa elämässäni taas on ollut SA Auringon yhtymä MC:lle (pojan syntymä, työelämässä edistyminen) sekä SA  venus aspect_opp jupiter.

Nytkin minulla on työn alla kartan tulkinta työkaverille, ja katson heti Solar Arcit. Nehän näkee aika nopeasti "paljaalla silmälläkin".

Pentti, mistä muuten löytyy selityksiä Solar Arc -edistyksistä keskipisteisiin? Itse käytän Noel Tyl:in kirjoja.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2006 18:13:46 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
enska
Vieras
« Vastaus #5 : 16.09.2006 18:36:32 »

höm..miten tuo Solar arc eroaa Auringon progesta?
Nyt mulla lyö taas tyhjää, mutta eikös  aurinko proge lasketa hieman samalla meinigillä, Arskahan liikkuu sen n. asteen päivässä?
 uglystupid2 idiot2 uglystupid2 idiot2 uglystupid2 idiot2
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #6 : 16.09.2006 18:57:20 »

Lemniskata, Solar Arc Aurinko ja progressiivinen Aurinko todellakin liikkuvat samaan tahtiin, mutta jos lasket asemia esim. Solar Arc Kuulle, niin huomaat kuinka paljon se eroaa progressiivisen Kuun liikkeistä.

Jos lasket esim, missä Solar Arc Kuu on täyttäessäsi 30-v, niin lisäät radix-Kuun asemaan 30 astetta (katso tarkka sijainti astro.comista), proge-Kuuhan on jossain ihan muualla silloin (sehän on silloin tehnyt ekan 28-v. kierron kartan ympäri ja taitaa olla seuraavassa merkissä)  Samoin Solar Arc -Saturnus, sekin edistyy tuon aste per vuosi -vauhtia, mitä progresiivinen Saturnus ei tee...

Toivottavasti tajusit jotain tuosta sepustuksestani...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
enska
Vieras
« Vastaus #7 : 16.09.2006 19:06:22 »

Lemniskata, Solar Arc Aurinko ja progressiivinen Aurinko todellakin liikkuvat samaan tahtiin, mutta jos lasket asemia esim. Solar Arc Kuulle, niin huomaat kuinka paljon se eroaa progressiivisen Kuun liikkeistä.

Jos lasket esim, missä Solar Arc Kuu on täyttäessäsi 30-v, niin lisäät radix-Kuun asemaan 30 astetta (katso tarkka sijainti astro.comista), proge-Kuuhan on jossain ihan muualla silloin (sehän on silloin tehnyt ekan 28-v. kierron kartan ympäri ja taitaa olla seuraavassa merkissä)  Samoin Solar Arc -Saturnus, sekin edistyy tuon aste per vuosi -vauhtia, mitä progresiivinen Saturnus ei tee...

Toivottavasti tajusit jotain tuosta sepustuksestani...

Hyvä Kaurisenergiaa!! angel angel
Niinhän se tietenkin menee, jumitin vaan tohon Aurinkoon..Mutta kiitokset sulle, tästä on hyvä jatkaa perehtymistä...
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 16.09.2006 22:22:29 »

Hei ! ja kiitos kommenteista. Solar arc tulkintoja saa esm. kosmobiologisesta tulkintaoppaasta The Combination of stellar influences joka on kosmobiologien "raamattu". Sivullani on esimerkkejä tästä tulkintatavasta.

http://www.cosmobiology.se/fi/artikel.php?thisid=79

Sivulle on tulossa lisää tulkintoja.

Terveisin
Pentti
 smitten smitten smitten smitten
tallennettu
enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 17.09.2006 15:35:43 »

Hei
Huomasin tuossa mielenkiintoisen yhteensattuman kun tein oman Astro comissa itselleni solar arc kartan, niin siinä viimeisessä aspektitaulukossa, jossa on Natal aspects - Solar arc Directions niin kaikki planeetat tekevät itseensä puolineliön. Esim.  aurinko puolineliö  aurinkokuu puolineliö  kuumerkurius puolineliö  merkurius jne. se pisti vaan silmään kun meni vino rivi samaa puolineliötä kulmasta kulmaan.

Hei te viisaammat! Tuleeko kaikille jossain vaiheessa elämää tuollainen kuvio??? Vai merkinneekö tuo yhtään mitään? Cheesy

Voipi olla, että on tyhmä kysymys  crazy2 kun ei ole vielä nuo astrologian perusasiatkaan vielä hanskassa  idiot2
« Viimeksi muokattu: 18.09.2006 16:20:49 kirjoittanut enkeli » tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #10 : 17.09.2006 15:44:28 »

enkeli, jos kaikki planeetat tekevät itseensä puolineliön, niin olet n. 45-vuotias.

30-vuotiaalla kaikki planeetat tekevät itseensä sekstiilin jne.

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 17.09.2006 16:01:07 »

Kun vaimoni sairastui ja kuoli niin minulla oli kartalla Solar arc Kuu konjunktiossa radix Saturnukseen.
Tämä tarkoittaa Kosmobiologien tulkintaoppaassa :
Suruja tai hankaluuksia perheen kautta, masennustila, viileä suhde vaimoon tai äitiin tai ero jommasta kummasta, lisääntyvää yksinäisyyttä, häiriöllinen suhde äitiin (KdG).



Minulla on paraikaa Solar arc Kuu konjuktiossa radix-Saturnukseen.. Embarrassed
Mitenköhän jatkaisin selvittämistä, että mistä on mahdollisesti kyse?
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 17.09.2006 19:29:38 »

Voi kuinka mukavaa, että aiheesta on herännyt keskustelua. En olekaan pariin päivään ehtinyt paikalle, joten tässä omat kommenttini hieman jälkijunassa.

Kiitos Pentille, että olet jaksanut opastaa taas kerran ja kiitos Kaurisenergiaa, että jaoit meille myös tietoasi. Kiva, että edes joku meistä modeista on perillä myös Aurinkokaari-tekniikasta.

Mietiskelen tässä vielä pienessä päässäni, onko siis tarkoitus verrata Solar Arc-karttaa vain syntymäkarttaan vai myös progekarttaan? Tämä ihmettelyni siksi, että esim. Astro.comissa ainoa kartta, jonka voi tehdä Solar Arcilla, on  triplakartta, jossa mukana sekä radix, proget että Solar Arc. Shocked

Omia Solar Arc-karttojani en ole ehtinyt (enkä osannut) vielä paljoakaan tutkailla, mutta nyt on siis Solar Arc Jupiter tarkasti syntymäkartan MC:llä kulkemassa myös kohti radix-Aurinkoa. Kuulostaa mukavalta etenkin kun juuri tänä syksynä alanvaihtoasiat ovat lopultakin alkaneet konkretisoitumaan unelmia pidemmälle. Katsoin myös isäni kuolinvuoden, jolloin Solar Arc Saturnus on ollut tarkasti radixin Descedenntillä. Nämä yhtymät kun tietty on kaikkein helpoin havaita, mutta mielenkiintoisia keskipisteitäkin on aivan varmasti ollut aktiivisena.

« Viimeksi muokattu: 17.09.2006 19:33:52 kirjoittanut May » tallennettu

Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #13 : 17.09.2006 19:41:15 »

Heippa vaan!

Miten kummassa voi laatia itselleen solar arc kartan?

Astro.comista en ainakaan löytänyt sellaista karttavaihtoehtoa.
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 17.09.2006 19:43:51 »

On siellä Ladybird toi äskeisessä viestissä mainitsemani vaihtoehto:
" Natal, progressions and solar arc combined". Mutta itsekin ihmettelen, eikö siellä saa tehdä pelkkää Solar Arcia tai edes natalin ja SA:n yhdistelmää?

PS. Katsoin pari tärkeää päivämäärää lisää. Naimisiin mennessä SA Kuu natalin Descendentillä ja omaa yritystä perustettaessa SA Venus natal MC:llä. Upeaa!
* tahtoo heti tutkia mahdollisimman paljon lisää Solar Arcista *  Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.09.2006 20:11:10 kirjoittanut May » tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: