Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus skorpionissa  (Luettu 20909 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #15 : 08.10.2012 17:07:56 »

Niin mitäs vauhtia se Saturnus liikkuikaan, pari kolme vuotta per merkki? Näköjään on ohittanut karttani mars ja onnenpisteen ja jatkaa stelliumin jyrnyttämistä ja sielläpä sitä riittää tavaraa. Vähän kyllä kylmää hikeä alkoi pukata, mahtaako tässä olla ihan näivettynyt ja naavoittunut tuon turneen päättyessä.

Entä onko Vertex jotenkin merkityksellinen, sekin löytyy tuolta stelliumista?
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 08.10.2012 17:22:20 »

Jei.. psykologisesti vaikuttavien päätösten tekeminen onkin yllättävän helppoa nyt kun Saturnus on Skorpionissa.. en olisi uskonut.. itseä niskasta kiinni vain.. Wink
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 08.10.2012 18:05:49 »

Saturnus siirtyy Jousimieheen Syyskuussa 2015.

Tietyllä tavalla kyllä samojen taivaankappaleiden transiitit omalle kartalle toistavat samoja asioita, eli kyllä, mutta kohde alueet muuttuvat... tarkempaa tietoa sisällöistä saa kun katsoo proge-karttaa tai Auringon Paluuta ja niiden Huoneita (elämänalueita) tuossa rinnalla.

1982 Saturnus lähti siis Skorpioniin syntymäkartan 9. Huoneesta, mutta tuolloisen AP -kartan 10. Huoneesta ja vaikutukset olivat kyllä molemmilla tasoilla selkeät.

Tänä vuonna jälleen Saturnus siirtyy Skorpioniin oman karttani 9. Huoneen alusta, mutta AP:lla se on nyt 6. Huoneessa ja olenkin huomannut pyrkiväni tekemään uudenlaisia rutiineja elämääni - ensi vuoden 2013 AP:lla Saturnus liikkuu 4. Huoneessa, joten todennäköisesti kodin ja perheen alueella on vaikutus, 2014 AP:lla puolestaan Saturnus on 2. Huoneessa, eli vaikuttaa omaan arvoon, osaamiseen ja omaan pääomaan, ja aivan viimeiseksi 2015 AP:lle Saturnus tulee sitten 1. Huoneeseen, juuri ennen poistumistaan Skropionista, aivan Nousun kärjelle ja vaikuttaa elämänasenteeseen yhdessä Skorpioni Nousun kanssa.
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #18 : 08.10.2012 19:35:41 »

Hah, minä asetan ihmisille rajoja. Ihan kuin itsestään kävi  :Smiley Ilmeisesti tässä oli Satunruksen loppukoe tämän asian suhteen, osaan tehdä sen nyt sopuisastikin  angel
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #19 : 12.11.2012 22:35:39 »

Minulla on Aurinko ja Pluto skorpionissa 4.huoneessa väljässä yhtymässä keskenään. Tällä hetkellä Saturnus on yhtymässä Aurinkooni ja pian Plutoon. Sednakin on mukana tiimellyksessä, kun se on oppositiossa sekä Aurinkooni ja Plutooni sijoittuen suunnilleen näiden planeettojen keskipisteeseen. Ei ole kenties liioiteltua sanoa, että elän nyt ehkä yksinäisimpiä aikoja elämässäni tähän asti ja tuntuu ikään kuin kaikki aikoinaan itselleni läheiset ihmiset olisivat pikku hiljaa liuenneet pois ympäriltäni. Osittain syytän tästä tilanteesta itseäni, mutta toisaalta taas tuntuu, että minut olisi ikään kuin hylätty muiden toimesta.

Lisäksi en ole pystynyt irroittautumaan noin vuosi sitten tapahtuneista ihmissuhdekoukeroista, jotka heittivät tietoisuudentasoni ihan toisiin sfääreihin. Tutustuin netin välityksellä erääseen itseäni hivenen iäkkäämpään ulkomaalaiseen naiseen, johon taisin sitten rakastua todella palavasti, jos nyt sekään on edes oikea tapa kuvata suhtautumistani/käyttäytymistäni kyseisessä tilanteessa. Joka tapauksessa en ole koskaan kokenut yhtä voimakasta yhteyttä toiseen ihmiseen, vaikka olimme tekemisissä toistemme kanssa loppujen lopuksi melko satunnaisesti netin välityksellä. Ennen sitä en ollut juurikaan välittänyt ihmiskontakteista tuon taivaallista, mutta nyt tuon "tapaamisen" jälkeen minut on täyttänyt aivan toivoton kaipauksen tunne, jota en saa pyyhittyä pois mielestäni vaikka kuinka olen yrittänyt. Mitä enemmän sain selville tuosta ihmisestä, sitä selkeämmäksi minulle kävi, että emme koskaan voisi olla varsinaisesti yhdessä tai fyysisesti läsnä toistemme kanssa.

Tunsin, että meissä oli jotain tavattoman samankaltaista, mutta silti niin paljon erilaista. Valitettavasti jouduin jättäytymään pois kyseisestä ihmiskontaktista, koska en yksinkertaisesti pystynyt omalta osaltani pitämään sitä pystyssä järjellisissä mittasuhteissa - niin voimakkaan tunnekuohun se sai minussa aikaiseksi enkä loppujen lopuksi ollut varma tuon toisen henkilön todellisista tunteista minua kohtaan, vaikka omat tunteeni hänelle kyllä paljastin. Kyseisellä ihmisellä oli todella rankka tausta takanaan; mielenterveys -ja huumeongelmia yms. Ehkäpä jo siinäkin oli itselleni liiaksi purtavaa, vaikka olisin halunnut auttaa häntä edes jotenkin. Kun sain nuo hänen ongelmansa selville niin huomasin taas kerran kuinka alkeellinen ihminen minäkin vielä olen, sillä aloin tuntemaan jonkinlaista inhoa tuota henkilöä kohtaan hänen itsetuhoisen käyttäytymisensä vuoksi jne. Koin myös valtavaa omistushalua häntä kohtaan, mikä sikälikin oli naurettavaa, kun hänen olinpaikkansa sijaitsi suunnilleen maapallon toisella puolella.

Lopulta pyristelin tai pikemminkin hivuttauduin irti noin puoli vuotta jatkuneesta yhteydenpidostamme, koska olin lopulta unohtanut itseni ja oman elämäni siinä tunnekuohujen keskellä ja opintonikin häiriintyivät pahasti tämän vuoksi. Koin myös, että yhteydenpidostamme oli muodostunut lähinnä taakka minulle itselleni, koska ikään kuin pelkästään minulle jätettiin vastuu suhteemme hoitamisesta. Joka tapauksessa tämä nainen elää vieläkin aktiivisesti mielessäni ja muistoissani ja koen vain suurta kunnioitusta häntä kohtaan ja iloa siitä, että tapasin noin suurenmoisen ihmisen, vaikka hänessäkin oli monenlaisia heikkouksia nähtävissä. Uskoakseni hänellä on kuitenkin asiat suhteellisen kunnossa nykyään ja hän on saanut uuden miehen rinnalleen. Itse taas olen vaipunut ensimmäistä kertaa elämässäni sellaiseen yksinäisyyden unholaan, josta irroittautuminen tuntuu olevan lievästi sanottuna ylivoimaista nykyisillä voimavaroillani. Olen alkanut kaipaamaan uusia ihmiskontakteja elämääni, mutta sosiaalisiin tilanteisiin liittyvistä jännitys -ja ahdistusoireistani johtuen en ole vielä kyennyt solmimaan uusia suhteita ulkomaailmassa, vaikka sitä sisimmässäni niin toivoisin.

Kohdatessani edellä mainitun henkilön viime vuonna, huomasin, että ainakin Pholus-kuunsolmu oli kyseisellä hetkellä oppositiossa minun karttani Pholuksen ja hänen Kuu/DC -yhtymän kanssa, joka taas on tiukassa yhtymässä karttani Pholuksen kanssa. Synastriassa ehkä voimakkaimmat kuviot olivat hänen Venus/Mars -yhtymänsä tiukassa konjunktiossa minun Marsiin ja oppositiossa Venukseeni, jotka yhdessä neliöivät T-ristin kärkeä, johon kuuluivat hänen Neptunuksensä tiukassa yhtymässä minun Saturnus/Uranus yhtymäni kanssa. Aurinkoni oli myös tarkassa oppositiossa hänen Vertexiin (poikkeama vain yksi kulmaminuutti) ja Askendenttini oli asteen tarkassa yhtymässä hänen karttansa keskitaivaan kanssa. Paljonhan puhutaan myös siitä, että huonejakaumien tulisi olisi kahdella ihmisellä suunnilleen samankaltaiset, jotta he voisivat kokea ja tuntea asioita samallatavalla mikä taas olisi eräs elinehto harmonisen yhteiselon luomiselle. Meillä molemmilla planeetat sijoittuivat suurimmalta osin niin eri huoneisiin ja kartan kohtiin, että vaikka oleellisilta osin koimme olevamme yhtäläisiä keskenämme niin toteutimme itseämme kuitenkin täysin erilaisilla elämän osa-alueilla. Varmasti muitakin juttuja voisi tuoda ilmi, mutta ehkäpä nämä vuodatukset poikkesivat jo itse aiheesta ja kuuluisivat pikemminkin tuonne ihmissuhdeastrologian puolelle.  
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #20 : 13.11.2012 01:15:31 »

ghede, en yhtään ihmettele, että tuo ihmissuhde oli sinulle niin merkittävä. Nuo teidän mars/venus synastriat ovat vain jäävuoren huippu, koska sinulla on kartallasi hurjat neliöt ja tuo kuvio aktivoi ne kaikki! Samalla tavalla toimii transiitit, ne aktivoivat myös aspektit, joita kyseinen planeetta tekee kartalla. Lisäksi sinulla menee tr.  neptunus 7.huoneessa, sekin voi tuoda ihmissuhteisiin tietynlaista idealismia ja haaveita. Sinulla muuten voi tulla hyvin mielenkiintoinen saturnuksen paluu, sitten kun se tulee noin kolmekymppisenä, se kun aktivoi myös koko tuon kuvion.

Minulla saturnuksen paluu oli juuri tässä syksyllä vaa´an merkissä ja se aktivoi samalla tuon syntymäkartallani olevan  saturnus pluto yhtymän. Saturnus Plutoko se aiheuttaa jonkinlaista yksinäisyyttä? Niin ja sinulla tr.  saturnus aspect_con aurinko voi myös tuoda tuollaisia tunnelmia... varsinkin skorpparin merkissä voisi olla hyvin kuvaava.

Sori jos menee ot, tällaista pohdiskelua vaan... En voi oikeasti uskoa, että  saturnus menee  skorpioni tunnen itseni niin vanhaksi...  mutta kai se jollain tavalla on saturnuksen tehtävä... auttaa ymmärtämään aikaa... crazy2
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #21 : 13.11.2012 20:17:20 »

Katsotteko nuo omalle kartalle osumat astro.comista "natal chart and transits" vai onko jokin parempi kartta mistä voi planeettojen liikkeitä omalla kartalla katsoa?
Esim. nyt  auringonpiennyksen osumat kiinnostaisi jostain nähdä.
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #22 : 13.11.2012 20:26:22 »

Sieltä minä vain  katselen.
Oppositio Chironiin ja neliö Marssille ja Venukselle... :Smiley
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #23 : 13.11.2012 20:57:14 »

Sama juttu, astro.comista olen noita transiitteja katsellut, sieltä ne näkee aika selkeästi heti kartalla.

Auringonpimennys on 21´57  skorpioni

http://cafeastrology.com/lunationseclipses.html#solareclipsenovember2012
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #24 : 13.11.2012 23:04:52 »

ghede, en yhtään ihmettele, että tuo ihmissuhde oli sinulle niin merkittävä. Nuo teidän mars/venus synastriat ovat vain jäävuoren huippu, koska sinulla on kartallasi hurjat neliöt ja tuo kuvio aktivoi ne kaikki! Samalla tavalla toimii transiitit, ne aktivoivat myös aspektit, joita kyseinen planeetta tekee kartalla. Lisäksi sinulla menee tr.  neptunus 7.huoneessa, sekin voi tuoda ihmissuhteisiin tietynlaista idealismia ja haaveita. Sinulla muuten voi tulla hyvin mielenkiintoinen saturnuksen paluu, sitten kun se tulee noin kolmekymppisenä, se kun aktivoi myös koko tuon kuvion.

Minulla saturnuksen paluu oli juuri tässä syksyllä vaa´an merkissä ja se aktivoi samalla tuon syntymäkartallani olevan  saturnus pluto yhtymän. Saturnus Plutoko se aiheuttaa jonkinlaista yksinäisyyttä? Niin ja sinulla tr.  saturnus aspect_con aurinko voi myös tuoda tuollaisia tunnelmia... varsinkin skorpparin merkissä voisi olla hyvin kuvaava.

Sori jos menee ot, tällaista pohdiskelua vaan... En voi oikeasti uskoa, että  saturnus menee  skorpioni tunnen itseni niin vanhaksi...  mutta kai se jollain tavalla on saturnuksen tehtävä... auttaa ymmärtämään aikaa... crazy2

Olen samaa mieltä, että synastriamme Venus/Mars -kontaktit olivat vain jäävuoren huippu. Tämä nainen on muuten moninkertainen kalat ja jousimiespersoona, sillä hänellä on Aurinko ja Venus/Mars yhtymä kaloissa sekä Jupiter/Uranus/askendentti yhtymä ja Neptunus jousimiehessä. Olemme siis molemmat alkupuolen vesimerkkejä, jolloin aurinkomme ovat kolmiossa keskenään lisäten oletettavasti yhteensopivuutta tätäkin kautta. Lisäksi molemmilla on Kuu kaksosissa, mutta ei kuitenkaan aivan yhtymässä keskenään, kun orbi on noin 10 astetta. Mielenkiintoista on sekin, että molemmilla meillä on Kuu oppositiossa Uranuksen kanssa - hänellä Kuu on yhtymässä deskendentin kanssa ja oppositiossa askendentilla sijaitsevaan Jupiter/Uranus konjunktioon ja minulla Kuu on 11.huoneessa oppositiossa Saturnus/Uranus konjunktioon. Tosiaan hänellä on myös Venus ja Mars melko vaikeassa asemassa, koska molemmat tekevät neliötä Neptunukselle, kun itselläni molemmat tekevät neliötä Saturnukselle ja Uranukselle, joihin tuo hänen Neptunus on yhtymässä. Unohdin vielä mainita, että hänellä on Saturnus asteen tarkassa yhtymässä minun skorpioni auringon kanssa mitä yleisesti ottaen pidetään kai synastriassa vaikeana  asetelmana - joskin sen pitäisi tuoda pitkäikäisyyttä suhteelle mikä tässä tapauksessa ei tainnut pitää oikein paikkaansa. Näihin vielä lisätään hänen Plutonsa, joka on yhtymässä IC -akselini kanssa ravistellen näin perustuksiani oikein totaalisesti.

Minusta tuo nainen on kyllä niin "Jupiter-persoona" kuin vain olla ja voi ja minun oli välillä todella vaikea jokseenkin pidättyväisenä Saturnus- henkilönä ymmärtää hänen suhtautumistaan elämään ylipäätänsä. Hän on jokseenkin maaninen hahmo, jonka mielentoiminnot tai ainakin kommunikointitaidot lähentelevät mielestäni nerollisia mittasuhteita ja välillä hitaasti syttyvänä hahmona koin vaikeaksi edes lähestyä häntä tämän asian takia, koska tiesin minkä tasoisen ihmisen kanssa olen tekemisissä. Ja sitten en kyennyt oikein suhtautumaan vakavasti hänen imelän kalamaiseen ihmiskunnan pelastajasyndroomaansa, joka osittain paistoi läpi hänen viesteistään, mutta oli hänellä kykyä myös vitsailla vakavien asioidenkin kustannuksella. Itse jäin miettimään tuota huonejakoa meidän kohdalla, että vaikka molemmilla oli Aurinko ja Merkurius samoissa huoneissa kartoilla niin kenties ehkä hänen painottunut AC-DC -akselinsa teki pesäeroa minun karttaani, jolla tuolta suunnalta ei löydy ollenkaan planeettoja eikä näin ollen tuo huonealueen edustamat asiat ole sinällään tärkeässä asemassa elämässäni?

Mainitsit Lizzy Neptunuksen pitkäaikaisen transiitin 7.huoneessani ja mielenkiintoista on sekin, että Neptunus on ollut yhtymässä tämän naisen aurinkoon, joka myös siis sijaitsi minun 7.huoneessani! Olen muutenkin huomannut, että olen viime aikoina vetänyt puoleeni ihmisiä, joiden persoonalliset planeetat sijoittuvat tuonne 7.huoneeseeni... En malta odottaa tuota Saturnuksen paluutani, heheheh... Ei ole muutenkaan mikään maailman helpoin kuvio tuo Suuri risti kartalla, kun jatkuvasti tuntee sen nahoissaan jonkin kappaleen asettuessa johonkin ristin kulmaan aktivoiden sen toiminnan... Siihen kuuluvat opeteltavat asiat taitavat muodostaa loppuun asti jatkuvan kehän ihmiselämässä, vaikka kuinka tuntuisi, että on muka hallinnut jonkin alueen oppiläksyt niin aina kohtalo tai mikä lie tuntuu työntävän sormensa peliin joidenkin vaikeuksien tai vastoinkäymisten muodossa.

Tuo 4.huone taitaa olla kartan eräs yksinäisimmistä paikoista. Askendenttini hallitsijaplaneetta eli Aurinko on siis siellä yhtymässä Pluton kanssa ja kun tuolla toisessa ketjussa puhuttiin siitä komeromerkistä niin 4.huoneessa sijaitsee käsittääkseni ainoa komeromerkkini eli skorpioni ja avain lienee sitten pluto, joka on samassa huoneessa. Kuvaavaa on myös se, että mikään muu planeetta ei yhdisty kartallani "dispositor" -ketjun mukaisesti tuohon Aurinko/Pluto yhtymääni vaan ikään kuin ne leijuvat kartallani alhaisessa yksinäisyydessään.

Ja et sinä Lizzy mikään vanha ole, saturnuksen paluun ohittamisesta tai mistä tahansa muusta asiasta huolimatta,...nainen parhaassa iässä! Smiley

Ps. pitäisi nähtävästi hillitä ainakin "tuo" -sanan käyttöä, kun se näkyy toistuvan liian useasti kirjoituksissani! crazy2
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012 01:00:31 kirjoittanut ghede » tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #25 : 14.11.2012 00:36:18 »

Pitää sanoa noista tuikituntemattomiin äkkirakastumis-menetyksistä, että mulla kävi kans vähä samoin.
Tiesin koko ajan, että ko. henkilö ei ollut se, jota oikeesti kaipasin, mutku en vaan vielä ollu kohdannu ketään muuta tässä elämässä (sitä, joka oli oikeesti mulle, ja jonka kanssa mullon äärimmäisen vahva side muilla tasoilla).
Mä satuin vaan olemaan niin rikki ja kaipasin oikeesti jotakuta näkyvää, johon kohdistaa tunteita, kiinteitä kasvoja, ääneen lausuttuja sanoja. Mullon tässä muutamassa vuodessa ollu valtava kasvun paikka itteni kanssa, ja tohon aikaan sattu valtavan iso railo, johon tuo tän elämän kaveri sitten ilmestyi, oli niin ystävällinen, kiva, ja siihen mun mieli sitten kompastui.
Koko ajan oli syvällä tunne, että vikaan menee, mutten kuunnellu. Tunsin ja haaveilin ja päästin sisimpäni oikein valloilleen- sinänsä se oli eka askel tietyn itsen osan lopullisessa avautumisessa, eli hyvä.
Aluksi meidän välillä oli tiettyä jännitettä, mutta aika meni väliin, kidutti kumpaakin paikallaan, onneksi. No, loppupelissä ei meistä mitään tullu, ja nykyään ollaan tosi hyviä ystäviä.
Vaikka sydän vähän nyrjähti, huomasin, ettei menetys niin iso ollutkaan, kuin kuvittelin: osin olin rakastunut vain rakkauden tunteeseen.  Osin myös "imaisin" ko. henkilön tunteita itseeni ja peilasin automaattisesti takaisin häneen, kun en muuta osannut. Ja ton tapahtumaketjun kautta kasvoin hurjasti, pudottelin omia mielennyrheitä ja näen nyt tunteeni, tieni ja itseni paljon selkeemmin.
Musta tuntuu, että nää viime ajat on sellaisia. Osa laitetaan olemaan yksin/ kulkemaan ja setvimään oman pään sisustaa vaikka kipeimmän kipeänkin kautta, että oikeesti löydetään aidoin itse, sisimmän lämpö/ ilo/ rakkaus ja selkeempi näkökyky Smiley

Osasit Mii-i kuvata tuntemuksiani viestissäsi paremmin kuin minä itse omissa teksteissäni... Olisinpa vain itsekin pystynyt olemaan kaverina tälle henkilölle, mutta yltiöpäisten tunteideni takia poissuljin tämän vaihtoehdon itseltäni ja jotenkin voisin kuvitella, että myöskään kyseinen nainen ei kokenut valitsemaani tietä helppona vaihtoehtona hänelle itselleen, sillä olin aistivani enemmänkin jonkinlaista pelkoa hänen osaltaan kuin täydellistä välinpitämättömyyttä toisen "kärsimyksiä" kohtaan. Sellainen kuva minulle hänestä ainakin jäi, että hän ei yksinkertaisesti pystynyt ottamaan vastuuta mistään, koska hänellä oli kehkeytynyt yli-inhimilliset odotukset ja henk.koht. kyvyt sen asian suhteen. Toisaalta tällä tavalla hän saattoi vain osoittaa kiinnostuksen puutteensa minua kohtaan, mutta naaivina tapauksena en vain halunnut älytä tätä. Yritin siis ymmärtää hänen käyttäytymistään edeltä mainituin osin ja vähentää hänen vastuualuettaan, jos kerran vaarana oli oikeasti ajautua hänen aiemman taustansa mukaisesti kompulsiivisten toimintamallien kierteeseen. Valitettavasti sitten itsekin "imaisin" osittain hänen sen hetkisen tunnemaailmansa osaksi itseäni ja vaivuin jonkinlaiseen masennustilaan. Lisäksi näin sivuhuomautuksena näin hänen ulkomuodossaan kummallisen häivähdyksen itsestäni, vaikka tietenkin hän oli naispuolisena henkilönä itseäni luonnollisesti kauniimpi ilmestys, mutta uskon kyllä, että ihmiset kykenevät näkemään toistensa ulkomuodossa jonkinlaista yhtäläisyyttä ja pariutumisen mahdollisuuteen rinnastettavissa olevaa sopivuutta perinnöllisten tai intuitiivisten mallinnustensa avulla, vaikka kyseinen näkemys voitaisiinkin leimata jokseenkin pinnalliseksi. Olen loppujen lopuksi sitäkin mieltä, että en pelkästään rakastunut rakkauden tunteeseen vaan ihan oikeaan henkilöön, jonka kuvan olin kuitenkin muokannut mieleisekseni huolimatta siitä, että emme koskaan olleet fyysisesti läsnä toistemme keskuudessa.  
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #26 : 14.11.2012 16:20:29 »

Ei ole muutenkaan mikään maailman helpoin kuvio tuo Suuri risti kartalla, kun jatkuvasti tuntee sen nahoissaan jonkin kappaleen asettuessa johonkin ristin kulmaan aktivoiden sen toiminnan... Siihen kuuluvat opeteltavat asiat taitavat muodostaa loppuun asti jatkuvan kehän ihmiselämässä, vaikka kuinka tuntuisi, että on muka hallinnut jonkin alueen oppiläksyt niin aina kohtalo tai mikä lie tuntuu työntävän sormensa peliin joidenkin vaikeuksien tai vastoinkäymisten muodossa.

Tuo 4.huone taitaa olla kartan eräs yksinäisimmistä paikoista. Askendenttini hallitsijaplaneetta eli Aurinko on siis siellä yhtymässä Pluton kanssa ja kun tuolla toisessa ketjussa puhuttiin siitä komeromerkistä niin 4.huoneessa sijaitsee käsittääkseni ainoa komeromerkkini eli skorpioni ja avain lienee sitten pluto, joka on samassa huoneessa. Kuvaavaa on myös se, että mikään muu planeetta ei yhdisty kartallani "dispositor" -ketjun mukaisesti tuohon Aurinko/Pluto yhtymääni vaan ikään kuin ne leijuvat kartallani alhaisessa yksinäisyydessään.

Ja et sinä Lizzy mikään vanha ole, saturnuksen paluun ohittamisesta tai mistä tahansa muusta asiasta huolimatta,...nainen parhaassa iässä! Smiley

Heti kun katsoin karttaasi niin tuo Suuri Risti näytti kyllä aika hurjalta ja juuri se, että jokainen osuva planeetta aktivoi sen koko kuvion kulkiessaan. Tietyllä tavalla stelliumin kanssa on sama, joskin se on sellainen kausiluontoinen. Välillä tuntuu, että ei tapahdu mitään, mutta sitten kun rysähtää niin osuukin kunnolla.

Tuossa tilanteessa etsisin avainta  skorpioni vanhalta hallitsijalta  mars. Se on sinulla toisessa vesimerkissä  kalat , löytyiskö sitä kautta jotain ratkaisua? Proge aurinkosi on muuten siirtymässä  jousimies ihan kohta, jos ei ole jo siirtynyt. Sekin voisi tuoda avoimuutta tuohon  aurinko saturnus asetelmaan? Varmaan suhteiden pysyvyys tuossa kuviossa liittyy voimakkaisiin tunteisiin. Siis että tunteet ei heittele laidasta laitaan, mutta toisaalta tr. neptunus 7.huoneessa hämärtää aika lailla... Mitä noihin akseleihin tulee niin samanlaiset akselit kartalla voi yhdistää, mutta toisaalta parisuhteessa harvemmin kukaan haluaa kopion itsestään. Itse asiassa aika harva kestäisi olla sellaisessa suhteessa. Juttu on siinä, että on jotain yhteistä (jotta suhde ylipäätään syntyy) mutta sitten myös niitä erilaisia juttuja, jotka tekevät sellaista mitähäh-efektiä ja saavat aikaan sen, että suhteista oppii.

Juu kiitos vaan, ei minun iässä olekaan mitään vikaa.  Smiley  Se vain että joskus sitä kuvitteli että sitten sen ja sen ikäisenä elämä on sellaista... ja sillä niitä kriisejä on kai itselleen aina pohjustanut...
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #27 : 16.11.2012 20:36:43 »

Minulla on Aurinko ja Pluto skorpionissa 4.huoneessa väljässä yhtymässä keskenään. Tällä hetkellä Saturnus on yhtymässä Aurinkooni ja pian Plutoon.

No mutta samma här, tosin mulla vaikutus on silkkaa Dilbert-sarjakuvaa eli uurastetaan duunissa yötä päivää, jaksetaan pomon ukaaseja, ja vapaa-aikaa en ole aikoihin nähnytkään. :Smiley
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #28 : 25.11.2012 23:18:38 »

Ei ole muutenkaan mikään maailman helpoin kuvio tuo Suuri risti kartalla, kun jatkuvasti tuntee sen nahoissaan jonkin kappaleen asettuessa johonkin ristin kulmaan aktivoiden sen toiminnan... Siihen kuuluvat opeteltavat asiat taitavat muodostaa loppuun asti jatkuvan kehän ihmiselämässä, vaikka kuinka tuntuisi, että on muka hallinnut jonkin alueen oppiläksyt niin aina kohtalo tai mikä lie tuntuu työntävän sormensa peliin joidenkin vaikeuksien tai vastoinkäymisten muodossa.

Tuo 4.huone taitaa olla kartan eräs yksinäisimmistä paikoista. Askendenttini hallitsijaplaneetta eli Aurinko on siis siellä yhtymässä Pluton kanssa ja kun tuolla toisessa ketjussa puhuttiin siitä komeromerkistä niin 4.huoneessa sijaitsee käsittääkseni ainoa komeromerkkini eli skorpioni ja avain lienee sitten pluto, joka on samassa huoneessa. Kuvaavaa on myös se, että mikään muu planeetta ei yhdisty kartallani "dispositor" -ketjun mukaisesti tuohon Aurinko/Pluto yhtymääni vaan ikään kuin ne leijuvat kartallani alhaisessa yksinäisyydessään.

Ja et sinä Lizzy mikään vanha ole, saturnuksen paluun ohittamisesta tai mistä tahansa muusta asiasta huolimatta,...nainen parhaassa iässä! Smiley

Heti kun katsoin karttaasi niin tuo Suuri Risti näytti kyllä aika hurjalta ja juuri se, että jokainen osuva planeetta aktivoi sen koko kuvion kulkiessaan. Tietyllä tavalla stelliumin kanssa on sama, joskin se on sellainen kausiluontoinen. Välillä tuntuu, että ei tapahdu mitään, mutta sitten kun rysähtää niin osuukin kunnolla.

Tuossa tilanteessa etsisin avainta  skorpioni vanhalta hallitsijalta  mars. Se on sinulla toisessa vesimerkissä  kalat , löytyiskö sitä kautta jotain ratkaisua? Proge aurinkosi on muuten siirtymässä  jousimies ihan kohta, jos ei ole jo siirtynyt. Sekin voisi tuoda avoimuutta tuohon  aurinko saturnus asetelmaan? Varmaan suhteiden pysyvyys tuossa kuviossa liittyy voimakkaisiin tunteisiin. Siis että tunteet ei heittele laidasta laitaan, mutta toisaalta tr. neptunus 7.huoneessa hämärtää aika lailla... Mitä noihin akseleihin tulee niin samanlaiset akselit kartalla voi yhdistää, mutta toisaalta parisuhteessa harvemmin kukaan haluaa kopion itsestään. Itse asiassa aika harva kestäisi olla sellaisessa suhteessa. Juttu on siinä, että on jotain yhteistä (jotta suhde ylipäätään syntyy) mutta sitten myös niitä erilaisia juttuja, jotka tekevät sellaista mitähäh-efektiä ja saavat aikaan sen, että suhteista oppii.

Juu kiitos vaan, ei minun iässä olekaan mitään vikaa.  Smiley  Se vain että joskus sitä kuvitteli että sitten sen ja sen ikäisenä elämä on sellaista... ja sillä niitä kriisejä on kai itselleen aina pohjustanut...

Tuli vain mieleeni eräs kysymys tuosta, kun mainitsit tuon proge auringon siirtymisen jousimieheen, että mihin ideaan tuo progressiivinen kartta oikein perustuu? Tarkoitan siis, että onko sen takana jokin astronominen tai muu fakta vai onko sen keksijä vain jonakin marihuanan tuoksuisena päivänä päätynyt siihen ideaan, että "kappas vain, entä jos kehittelisinkin sellaisen karttasysteemin, jossa syntymäpäivästä lähtien yksi elinpäivä vastaisi yhtä elinvuotta jne.?" Ja kuinka tuota Progressiivista karttaa tulisi sitten tulkita? Ja miksi ne elinpäivät syntymäpäivästä lähtien rinnastetaan siis noihin elinvuosiin? uglystupid2 Kai tämä tietenkin perustuu johonkin ajanlaskennallisiin juttuihin, mutta odotan, että joku järkevämpi osaisi selittää minulle tämän yksinkertaisesti, kun päänsisäinen toimintani ei tällä hetkellä oikein ota sujuakseen.

Pakko kyllä myöntää, että tuo Neptunuksen transiitti 7.huoneessa on vaikuttanut ihmissuhderintamalla ensinnäkin siten, että olen alkanut huomioimaan niitä asioita enemmän ja toisekseen kyseinen transiitti on hämärtänyt tuota aluetta aika mallikkaasti... Monissa kontakteissa olen jollain tavalla kenties lukenut väärin muilta ihmisiltä saatuja viestejä tai olen vain yksinkertaisesti saanut heistä väärän kuvan sen vuoksi, että olen passiivisesti muodostanut mielessäni heistä jonkinlaisen vääristyneen ihanne-/haavekuvan sen sijaan, että olisin aktiivisesti rohjennut todella tutustua heihin.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2012 23:29:08 kirjoittanut ghede » tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #29 : 26.11.2012 00:22:52 »

^tuopa on erittäin loistava kysymys. En tosin valitettavasti osaa siihen kyllä vastata. En tiedä mihin se perustuu, tosin koko astrologia perustuu mielestäni hyvin hatarasti niin sanottuun tieteeseen (varsinkin tämä perinteinen astrologia, joka on enemmän symboliikkaa kun taas sideerisen astrologian voisi ajatella jotenkin uskollisesti heijastelevan kunkin hetken todellista tilannetta taivaalla, mutta tämä symboliikka alkaa olla minulle jokseenkin läheistä). Joten en varmaan ketään skeptikkoa kyllä osaisi vakuuttaa.  Huh Mutta luulin, että tuo progekartta katsotaan vain ikään kuin joka vuodelle, mutta sen pystyy myös tekemään eri päiville. Siis ihan mille päivälle tahansa. Tämä ei ole virallinen kantani, mutta oikeasti olen sitä mieltä, että progen keksi se, joka tympääntyi katsomaan samaa staattista karttaansa.  crazy2 Grin Mutta siis jotenkin sitä karttaa voisi ajatella eräänlaisena kuvana siitä, miten kehitymme elämämme aikana. Varsinkin progekuu on hyvin eläväinen ja se mielestäni kuvaa usein aika osuvastikin parin vuoden jaksojen tunnelmia elämässä.

Toivottavasti joku muu osaisi selittää tämän paremmin.

Minulla on tulossa laskumerkille tr.  pluto alkuvuodesta. Ihan hyvä niin, näitä muita  neptunus tr. on ihan riittävästi.  knuppel2
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: