Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnuksen siirtyminen Virgoon  (Luettu 21172 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 06.09.2007 19:21:27 »

Hei, sasese!

Kyllä tuo hitaiden ulkoplaneettojen liikkuminen Merkistä toiseen aina vaikuttaa meihin kaikkiin, sillä ne ovat hitaita ja vaikutukset kestävät yleensä pitkään. Lisäksi nämä hitaat taivaankappaleet yleensä tuppaavat junnaamaan edestakaisin eli väillä peruuttelevat ja välillä kulkevat eteenpäin.

Tietyt taivaankappaleet tietyissä Merkeissä korostavat tai sotkevat asioita.

Kun nyt Saturnus on siirtynyt Neitsyen Merkkiin se käskee meitä kiinnittämään huomiota kyseisen Merkin asioihin: terveyteen, työntekoon, palveluun, suunnitteluun jne. .

Leijonaan liittyi koulu ja kasvatus, esiintyminen, luovuus, taide, viihde-elämä, lapset ja suhteet lapsiin, huvit, leikit, nautinnot ja iloluonteisuus, onni, himot, uhkapelit, huono maine, vapaa seksi, ihastumiset, riskit, synnytykset ja urheilu - ja Saturnus tuon kaiken iloisuuden keskellä kyllä varmasti latisti tunnelmia.

Jim Sher kuvaa tulevaa aikaa seuraavalla tavalla ;
Saturn spends approximately 2.5 years in each sign and when it does it asks us to pay very close attention to the issues and concerns of that sign. Saturn has been in Leo and now downshifts into practical, and even meticulous Virgo. Many people know that Virgo rules health, but in its highest form, Virgo rules how we can be of true service. This is a more complex issue and will become an important thing to learn about during the Saturn in Virgo transit. Also, since Jupiter enters Capricorn, another earth sign, on Dec. 18, we are seeing a movement from an emphasis on Fire (inspiration, vision, and expansion) to one that is concerned with practicality, manifesting, and this means slowing down and taking the time to plan, order things, figure out what we must do to make something happen. That shift is beginning now and will only be increasing.

www.sherastrology.com

Ja kun vielä lisäksi Pluto lähtee jälleen huomenna kulkemaan eteenpäin!

Liittyisikö tuo Pluton liikehdintä myös tuohon tunteeseen keveydestä?

"Peruutusvaihteen aikana olemme todennäköisesti luopuneet uskomuksista jotka eivät enää palvele meitä ja nyt on mahdollisuus laittaa tarkistettu asenne elämään käytäntöön; "suuri uudistus" ohjaa uuden upean koulutuksen vaiheeseen. On hyvä aika lakaista syrjään menneet negatiiviset vaikutukset elämään." www.astrology.com

Piti vielä tarkistaa; tr.  saturnus  aspect_tri  pluto orbi 4 astetta
« Viimeksi muokattu: 06.09.2007 20:04:49 kirjoittanut Emelia » tallennettu

Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #31 : 08.09.2007 20:07:50 »

 Smiley Saturnuksen siirtymäpäivät oli mulla ainakin aika tuskaset. Kuukauden vaivannut ongelma otti käänteen - onneksi parempaan. Ja nyt on jo lähes ilmava olo.

Mutta en osaa saturnusta pelätä. Sais mun puolesta vähän ravistellakin taas, että tietää sitten elävänsä. Tällä hetkellä saturnus neliöi nousumerkkiäni, joten josko sieltä jotain actionin poikasta kumuloituisi.
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
allyson
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


Profiili
« Vastaus #32 : 11.10.2007 10:34:18 »

Tämä mielenkiintoinen  saturnus / neitsyt / Astraea-juttu tupsahti eteeni joku aika sitten ja olin onneksi tallentanut linkin. nikki kyseli kuunkierrossa, että onkohan aika muuttumassa ja tämä kirjoitus tuli siitä mieleeni. En ehdi (=jaksa) suomentaa, mutta jos haplaat vähänkin englantia niin sinnittele ja lue -suosittelen!

Virgo’s Saturn
(September 11, 2007 by Wisestars)

As Saturn moves into Virgo, I find myself strangely excited. Strangely, because excited is not the first feeling that usually comes to mind for astrologers when they muse on Saturn or Virgo. A more typical impression would involve Saturn words like: persistence, patience, commitment, fortitude, limitations and lessons. Virgo keywords tend to run along the same lines: organized, discerning, systematic and detail oriented.

Not quite a picture of verve, daring and excitement is it? Yet when we look at the roots of the sign of Virgo, excavating her tools from the depth of the past, a story emerges that is both intriguing and hopeful. In this story, Virgo is poised to guide us towards exactly what we need to navigate the earth transitions we are currently experiencing.

Virgo’s story begins long ago, arising from a Greek creation myth. The short form of the story is this: the god Prometheus created humans, and gave them fire. The other gods weren’t happy about these new life forms coming onto their turf, so they sent along a box disguised as a gift to the human Pandora. Pandora, as we all know, opened this gift from the gods and unleashed a tsunami of war, disease, and suffering. Only hope remained, and stupidly or bravely, we’ve been living on it ever since.
The unpleasant after effects of Pandora’s box led the gods to vacate their home on the earth and head towards the relative safety of the sky, where we know them today as the planets (Sun-Apollo, Moon-Artemis, etc. etc.)
Only one goddess remained behind and this was Astraea. Astraea brought an earthy form of justice to humanity. Her work was teaching humans how to live in harmony with the earth. Astraea taught humans about the changing seasons of nature, the flow of life cycles, and what is most essential to let go of for the sake of survival. This last quality can be seen in her association with innocence and purity.

Astraea was the very last of the gods to leave the earth for the heavens. She stayed behind to serve humans, teaching them what they needed to know about life on earth. Astraea’s mission was to acclimate humans to the earth plane, grounding them in their new world.

Astraea is the goddess that the sign of Virgo derives many of her qualities from. Virgo, in her highest form, holds the essence of Astraea’s gifts. These gifts are qualities that in modern times have been distilled down to these rather boring Virgo keywords: discriminating, service-oriented, humble and practical.
In Western culture, as we wrestle with a planetary psychology that is out of sync with the natural world, drowning in our own excess (which we had the chance to see clearly during Saturn’s recent passage through Leo), we find the possibility of respite in these Astraea/Virgo qualities.
Uranus’ current passage through Virgo’s opposing sign, Pisces, has been shaking up the roots and limitations of Virgo’s everywhere. There is a new kind of Virgo emerging, one that we can recognize in the incredible surge of interest in environmentalism and holistic health which has emerged in recent years. This embodiment of Virgo serves to create a bridge of connection between humans and the earth, to invoke and remind us of natural law, helping us discern what is necessary for a right relationship with our planetary home, and what we need to let go of in order to work with the laws of nature.
As Saturn settles into its Virgo home, the embodiment of this energy has a chance to ground itself, to display its mastery, to share and serve humanity as Astraea once did.
Now is the time for all those with Virgo in their chart to assess how they might best serve the flow of natural law, to purify themselves of self-criticism and censorship and invoke the graceful knowledge of Astraea.
The generation born from roughly 1966-1972 has Pluto and Uranus in Virgo and as such, is particularly positioned to powerfully manifest this energy. As Saturn begins to move forward through Virgo and conjunct this natal planetary alignment, this generation will likely feel a powerful pressure to provide Astraean-like service to the earth. Because Saturn, Pluto and Uranus can often communicate best through the medium of crisis and transition, some of this pressure may be experienced as challenging or overwhelming. The more that individuals can consciously direct their intentions and efforts towards practical service to the earth, the easier this transit is likely to progress.

The Saturn/Pluto/Uranus mix also promises to help reground the collective as a whole in the natural world, reminding us of the earth laws we are asked to follow here, and connecting us more deeply with the interrelationship between all forms of life: plant, animal and human.
Astraea, the goddess, promised to return to humans once they had learned a thing or two about living in right relationship with the earth. Perhaps this Saturn transit through Virgo will open us up to receiving the divine guidance we need to navigate through this time of great transition.

Wisestarsin blogi http://wisestars.wordpress.com/
tallennettu

'En ole varma,
että ikinä löytäisin sen mitä etsin.
Ehkä haluan etsiä ja olla epävarma.'
                           -Vivi-Ann Sjögren
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #33 : 11.10.2007 17:56:01 »

Kiitos Aurinko-nousuinen!
Joka sanoo "ruoki itteluottamusta, epäilys kuolee nälkään"...

Tänään taas itkeä tirautin.
Oon niin väärässä työssä, mutta väärään suuntaan vaan kaikki tuntuu menevän.

Yritän vielä kuitenkin lohduttautua, että Saturnus tekee työtään hitaasti, ehkä 2.5 vuoden jälkeen se toivokin pilkistää. (Uranus transiitti huone 6 ei vaan auta tilanteessa tarpeeksi)

Mielenkiintoinen tuo huomio, että me  pluto  neitsyt sukupolvi ollaan omalla lailla tässä kovassa prässissä oman Astraean kanssa...

t. Heli
tallennettu
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 111



Profiili
« Vastaus #34 : 12.10.2007 18:05:45 »

Itselläni en ole huomannut pahempia komplikaatioita tosta saturnuksesta vielä vaikka  saturnus aspect_con venus lähenee jo suhde parisuhdeasioihin hakee alitajuisesti muotoaan - vasitenkin kun uranus alituiseen ahistelee  aspect_opp vestaa (K. Pääkkönen: "Vestan symboliikassa olennaista on omistautuminen, koko elämän kestävää antautumista, jota hallitsee seksuaalisuus tai sen puuttuminen"). No, mulla taitaa oll aikamoinen epävarmuuden sietokyky!
AMS 
tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #35 : 13.10.2007 16:25:55 »


Mä olen päässyt yli muutamasta vaikeasta työhön liittyvästä painista tällä astroharrastamisella. Olen lokeroinut asiat. ( neitsyt nauttii siis saturnus neitsyt -ajasta täysin siemauksin!) ja hypistelen lokeroista aina sitä mitä milloinkin on tehtävä. Jopa työintoa välillä.

(Tuntuipas hyvältä sanoa tämä. Olen ehkä oppinut jotain.)

Aivan kuin minun ajatuksistani....
Tuota tulkintaa on tullut tehtyä kun on oikein työssä v*tutt*nut.. Ja tuo lokeroiminen on muuten täysin totta... On tullut aloitettua monta erityyppistä "järjestelyä".. joihin liittyy lokeroiminen erityisesti.. Ja kaikki tuo on alkanut sen jälkeen kun elo-syyskuussa  pluto aspect_squ pluto vaikutus alkoi hiipua ja  aurinko aspect_con saturnus alkoi vaikuttaa.

 smitten
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #36 : 22.10.2007 18:11:48 »

Itse olen taas vaihteeksi dieetillä, kun kesällä alkoivat lempifarkut kiristää.  Tongue Siitä lähtien kun Saturnus majaili askendentillani (tästä on kolmisen vuotta aikaa), minulla on ollut jonkin verran vaikeuksia pitää paino kurissa. Plutonikko kun olen, niin olen tiputtanut sitten ylimääräisiä kiloja melko äärimmäisyyksiinkin menevillä dieeteillä ja rajulla liikunnalla, mutta tätähän ei jaksa jatkaa pitkäaikaisesti.

Nyt sitten olen kokeillut vähähiilarista ruokavaliota, ja tämä tuntuu sopivan minulle oikein hyvin. Itseään ei tarvitse rääkätä liikaa, joten siinä mielessä koen dieetin lempeäksi. Nälästä ei tarvitse kärsiä, olo on pirteä ja kilot karisevat mukavaa tahtia.

Tässä voisi tehdä pysyvämmänkin laatuista ruokaremonttia, sopisi hyvin Saturnus Neitsyessä -teemaan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
julyette
Vieras
« Vastaus #37 : 24.10.2007 03:54:18 »



Olen ollut niin tohkeissani Jupiterin tekemästä positiivisesta transiittiryppäästä, että tuo Saturnus onkin päässyt huomaamatta livahtamaan Neitsyeen.  Tongue  Tällä hetkellä näkyy tekevän  saturnus  aspect_con  kuu ja  venus  neitsyt
Ja kun tästä selviää niin sitten onkin edessä   saturnus  aspect_con  uranus ja  pluto   neitsyt

En ole ollut koskaan väleissä tuon Saturnuksen kanssa joten mitähän näillä transiiteilla on nyt odotettavissa?  Huh  Tuo Venukseen kohdistuva transiitti  kai vaikuttaa enemmän parisuhdejuttuihin ja kun minulla ei niitä nyt ole niin siitä kai selvittäneen suhteellisen kivuttomasti.
tallennettu
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 111



Profiili
« Vastaus #38 : 24.10.2007 22:44:02 »

Julyette:
Täytyy sanoa, että mieluummin odotan juuri  saturnus vaikutusta - on nimittäin ollu aika hankalaa tuon  uranus -opposition kanssa. Nyt on siteerattava erästä  kauris -ystävää: "Elämä on ollut kuin palikat rumpukalvolla, kun joku lyö kalvoon kaikki palikat lentävät ilmaan, sitten vain odotallaan, että missä järjestyksessä ne ovat alas tultuaan; onko enää mikään entisellään".
Mistäs tiedät vaikka joku  saturnus -isukki tulisi ja laittaisi parisuhdeasiasi kerralla järjestykseen. Mulla ainakin hakee muotoa lujaa koko ajan - harmi vaan et toi  uranus vaikutus tuntuu vieläkin samaan kuvioon ja kestää pitkään.
 uranus  aspect_opp venus toi sen avioeron ja  uranus aspect_opp vesta on päällä ja tulossa vielä noi  uranus aspect_opp pluto uranus  aurinko  merkurius  kuu
Toivon tosiaan, et toi  saturnus järjestäis edes ton parisuhdekuvion, et päästäis sit selvittää noit kaikkii muit muutoksii mitä toi  uranus meinaa järkätä.
AMS

Muokkaus: sinänsä lohdullista, et vielä keväälläkin (helmi-maaliskuussa) on mahdollisuus kun   saturnus  aspect_con  venus yhä ja josko se  uranus malttais jo jättää rauhaan.
AMS

Muokkaus: tais selvitä mitä asioita käydään läpi:  pluto on mulla II -huoneen hallitsija,  uranus aspect_opp pluto sekottaa siis mun raha-asiat - en ihmettele velkaa tuli avioeron takia, onneksi VI huoneen hallitsija  neptunus sentään sekstiloi  pluto
 uranus taas on mun V huoneen hallitsija joten ei taida jäädä rakkauselämä  uranus aspect_opp uranus sittenkään rauhaan - toivottavasti tulis edes jotain kivaa uutta!!
 saturnus se sitten vaikuttaa koko saman ajan eri tahtiin yhtymässä samoihin planeettoihin - jee, jee!
« Viimeksi muokattu: 24.10.2007 23:18:28 kirjoittanut AveMarisStella » tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 111



Profiili
« Vastaus #39 : 26.10.2007 16:33:08 »

julyette:
Sulla on lähimenneisyydessä ollu  uranus aspect_opp kuu ja  uranus aspect_opp venus eikö näistä ole ollut mitään riesaa? Mulla meni ainakin parisuhdeasiat ihan uusiks. Mun Venus on kyllä ihan suojaton, koska sitä ei tueta mistään niin kuin muita planeettoja. Mars on ehkä toinen, mutta sitä tukee kuitenkin   mars aspect_sexaskendentti.
AMS
tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: