Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kriittiset asteet  (Luettu 9334 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 16.03.2009 21:54:07 »

Eikö näistä tosiaankaan ollut juttua jo ennestään?
"Kriittiset asteet ovat johtavissa merkeissä 0, 13 ja 26, vakaissa merkeissä 9 ja 21 sekä muuttuvissa merkeissä 4 ja 17. Lisäksi kaikkien merkkien asteet 0 ja 29 ovat kriittisiä asteita."
Orbi saa olla enintään 0.5 astetta.

Ovat kuulemma peräisin hinduastrologiasta. Osaako joku selittää tarkemmin miksi juuri nämä asteet?

Joka tapauksessa, kriittiseen asteeseen yhtymässä oleva planeetta nousee merkittävään asemaan kartalla. Samalla se nostaa omat aspektinsa myös esille. Käsitin että pelkkä sama asteluku ei riitä, vaan planeetan pitää olla puolen asteen päässä nollapistettä jommalla kummalla puolella.
Myös huoneiden kärkien osuminen yhtymään kriittiseen pisteeseen on huomioitava seikka. Tämän huoneparin teemat ovat silloin korostuneessa asemassa elämässä. Myös näihin huoneisiin osuvat planeetat tulevat näin tärkeämmiksi.
Näiden pitäisi olla jonkinlaisia voimapisteitä, joten sen planeetan tai huoneen toteuttaminen elämässään voisi tuoda energiaa ja liittyä tavallaan myös elämänkutsumukseen.
tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #1 : 16.03.2009 23:11:25 »


Mielenkiintoinen aihe. Olen sen verran vihreä vielä astrologiassa, etten ole näistä kuullutkaan, muistaakseni.


Lisäksi kaikkien merkkien asteet 0 ja 29 ovat kriittisiä asteita."


Minulla  merkurius  29 astetta   leijona
            12.huoneen kärki  29 astetta   leijona
joten ovat nuo siis tarkassa yhtymässä keskenään.

Tämä on siis jonkinlainen voimapiste ja Merkurius olisi siis merkittävä planeetta elämäkutsumuksen toteuttamisessa? Ymmärsinkö oikein?
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #2 : 16.03.2009 23:36:37 »

En ollut aijemmin kuullut moisesta, mutta astro.comin foorumilla on puhuttu paljon siitä, että viimeionen aste 29 olisi näkijöiden aste, niin että erityisesti akselit ja persoonalliset planeetat tällä asteella indikoisi jotain sellaista...hmm olisi mielenkiintoista nähdä Iris Roineen tai jonkun muun vastaavan kartta  Shocked
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Norna
Vieras
« Vastaus #3 : 17.03.2009 00:00:32 »

http://www.cafeastrology.com/criticaldegrees.html

 Tuon Carol Rushmanin kirjan haalin kotiin jokunen aika sitten, eniten korostaa näitä asteita kuitenkin ennustavan astrologian suhteen.

http://lessons.astrology.com/course/show/Beginners-Astrology/140-Critical-Degrees tuolla kanssa jotain

 Tosin missään ei kyllä oikein tule esille se miten tota sitten tulkitaan, esim mulla Kuu 0,5 astetta  neitsyt, 12. huone.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #4 : 17.03.2009 14:51:48 »

Käsitin, että se mikä tässä tuo sitä voimaa, on sen planeetan toteuttaminen sen merkin mukaan missä se on ja sen huoneen alueella missä se on. Ei siis niin, että merkurius kriittisessä pisteessä tarkoittaisi kaksosmaisuutta, vaan enemmänkin ajatustensa julkituomista leijonan tulisuudella, ehkäpä joidenkin pinnanalaisten asioiden tonkimista tai sitten tämä koko itsensä esille tuominen on jollain tavalla erikoista, taiteellista, salaperäistä. Sieltä löytyy se voima, minkä avulla jaksaa ratkoa vaikeampiakin asioita.
Voimapisteajatus tarkoittaisi myös sitä, että tätä planeettaa ihmisen on helppo toteuttaa. Ja jos jostain syystä sitä ei suostu toteuttamaan elämässään, siitä tulee se kaikkein pahin kipupiste.

Täysin varmasti en nyt näistä osaa mitään sanoa, kun en tiedä mistä nuo asteet oikeastaan ovat peräisin.

Joskus ennenkin olin tästä kuullut, mutta nyt heräsi mielenkiinto, kun katselin että mullahan noita ihan muutama löytyykin.  mars 21  skorpioni 12' ,  saturnus 12  kauris 33' , 12/6 -huoneet 25  kaurisrapu 52' , venus ei ihan mahdu puolen asteen orbiin, mutta melkein 26  kauris 53'
Nämä kyllä vain toistavat samaa mihin olen ennenkin törmännyt, marsia en kuitenkaan ole pitänyt ennen hirveän merkittävänä. Ehkä olen jollain tapaa raskaampi ihminen kuin olen kuvitellut. Venus on kysymysmerkki, mutta eihän se periaatteessa olekaan sen orbin sisällä.
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #5 : 17.03.2009 16:37:09 »

Sanotaan myös että viimeinen on aina myös mahdollisuus....

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
linjalla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #6 : 18.03.2009 21:08:55 »

Kriittisillä asteilla on ennen kaikkea merkitys prognoosissa sekä syntymäajankorjauksessa (solar arc & Münchenin Rytmioppi [Döbereinerin Münchener Rythmenlehre] - mikä lie suomeksi???). Ainoastaan huoneiden kärjet ja henkilökohtaiset planeetat otetaan huomioon ja niissäkin kannattaa keskittyä Asc, MC sekä  kuu - Michael Roscher kommentoi seuraavasti (suora lainaus/käännös): heti kun planeetta viipyy kriittisellä asteella pidempään kuin yhden päivän, on tämä sijainti henkilökohtaisessa horoskoopissa merkityksetön.

Sekä Michael Roscher että Wolfgang Döbereiner ovat julkaisseet ison listan erinäisistä kriittisistä asteista sekä niiden merkityksestä, mm. paikkakunna vaihtoon liittyviä, sairauksiin, avioliittoon, rakastumiseen, raskauteen jne.

Muutamia esimerkkejä:

22,5°+22,8°  leijona kohdata kuolema (teemana, ei siis kuolla)

22° neitsyt  aurinkouranus  keskenmenon vaara, hermostuneisuutta, pinnan alla kytevää uhkaa

17°  vaaka  saturnusuranus impulssien & tunteiden tukahduttamista, vanhempien yhteensopimattomuus, toiminnan estymistä

24°  vaaka ympäristönvaihdos

tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #7 : 19.03.2009 11:41:54 »

http://www.cafeastrology.com/criticaldegrees.html

 Tuon Carol Rushmanin kirjan haalin kotiin jokunen aika sitten, eniten korostaa näitä asteita kuitenkin ennustavan astrologian suhteen.

http://lessons.astrology.com/course/show/Beginners-Astrology/140-Critical-Degrees tuolla kanssa jotain

 Tosin missään ei kyllä oikein tule esille se miten tota sitten tulkitaan, esim mulla Kuu 0,5 astetta  neitsyt, 12. huone.

Mulle tänään tulee muutama kirja, ja tuo Carol Rushmanin on siinä joukossa. Oliko hyvä?

 
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #8 : 19.03.2009 12:27:15 »

Hmm... Mielenkiintoista!

Mitäpä tulkintaa voisi sitten ottaa kartallani olevasta uranuksesta joka on skorpionissa 5.huoneessa ja aste on 29?
Näkijä? Olen hyvin intuitiivinen kyllä. Näen myös unia, aavistan asiat etukäteen ja saan ennakkovaroituksia Smiley

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #9 : 19.03.2009 12:49:59 »

http://www.cafeastrology.com/criticaldegrees.html

 Tuon Carol Rushmanin kirjan haalin kotiin jokunen aika sitten, eniten korostaa näitä asteita kuitenkin ennustavan astrologian suhteen.

http://lessons.astrology.com/course/show/Beginners-Astrology/140-Critical-Degrees tuolla kanssa jotain

 Tosin missään ei kyllä oikein tule esille se miten tota sitten tulkitaan, esim mulla Kuu 0,5 astetta  neitsyt, 12. huone.

Mulle tänään tulee muutama kirja, ja tuo Carol Rushmanin on siinä joukossa. Oliko hyvä?

 

 Itse asiassa olen siihen vähiten paneutunut  Grin, ihan kyllä vaan siitä syystä  ettei mua juuri nyt kiinnostaa muut kuin AP-kartat. Vaikuttaa kyllä kattavalta perusteokselta.  Smiley
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #10 : 19.03.2009 13:11:14 »

http://www.cafeastrology.com/criticaldegrees.html

 Tuon Carol Rushmanin kirjan haalin kotiin jokunen aika sitten, eniten korostaa näitä asteita kuitenkin ennustavan astrologian suhteen.

http://lessons.astrology.com/course/show/Beginners-Astrology/140-Critical-Degrees tuolla kanssa jotain

 Tosin missään ei kyllä oikein tule esille se miten tota sitten tulkitaan, esim mulla Kuu 0,5 astetta  neitsyt, 12. huone.

Mulle tänään tulee muutama kirja, ja tuo Carol Rushmanin on siinä joukossa. Oliko hyvä?

 

 Itse asiassa olen siihen vähiten paneutunut  Grin, ihan kyllä vaan siitä syystä  ettei mua juuri nyt kiinnostaa muut kuin AP-kartat. Vaikuttaa kyllä kattavalta perusteokselta.  Smiley

No, mutta kiva tietää jos on onnistunut valinta.  Smiley
Tänne Suomeen kun lähes kaikki pitää metsästää ulkomailta.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #11 : 20.03.2009 23:17:41 »

Mulla  saturnus 0 astetta  skorpioni . Mites tuota voisi sitten tulkita.. Lisäksi mulla on   keskitaivas jousimies kriittisissä asteissa, 4 astetta  jousimies . Onko tuo sitten miten paha, elämän suunta kriisissä, heh Tongue

Tanhuan kartan mukaan mulla olisi myös  vesta kriittisissä asteissa: 29 astetta  vesimies . Astro.comin mukaan mulla olisi  vesta 26 astetta  vesimies - kumpaa sitten uskoa Huh
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #12 : 10.04.2009 02:52:07 »

Mulla on  keskitaivas 0,23 astetta  leijona ja  kuu 27,29  leijona ne ei kyllä aspektoi keskenään  kuu  aspect_opp aurinko
Kolmen minuutin heitolla  keskitaivas olis  rapu

21 vesimies on kuulemma myös joku voimapiste? Niin tuohon kriittisiin se sopii. Tarkalleen  aurinko 21,29
29,17  pluto  neitsyt
4,00 jupiter  jousimies
13,19   uranus  vaaka ( aspect_con  askendentti  vaaka)
Mitenkäs tuo sitten tulkitaan?  Tongue
« Viimeksi muokattu: 10.04.2009 03:16:36 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #13 : 10.04.2009 04:23:14 »




Minulla  merkurius  29 astetta   leijona
Tämä on yhtymässä Regulukseen, aatelisten kiintotähteen.

Tunnen läheisesti jopa kaksi au-leijonaa joilla on vastaava merkurius, mutta olen liian subjektiivinen tulkitsemaan heitä.  Undecided
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #14 : 10.04.2009 04:27:11 »

Michael Roscher kommentoi seuraavasti (suora lainaus/käännös): heti kun planeetta viipyy kriittisellä asteella pidempään kuin yhden päivän, on tämä sijainti henkilökohtaisessa horoskoopissa merkityksetön.


Eli  aurinko kuu askendentti keskitaivas yms otetaan huomioon.  police
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: