Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ELÄMÄNTAPAMUUTOS!  (Luettu 79084 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #60 : 05.01.2012 15:08:07 »

No itseasiassa on mintulla maustettua vihreää teetä ja minttu yrttiteetä, kumpaakin juon  Smiley Musta tee voisi ratkaista ongelman, jos siirtyisi kahvista mustaan teehen ja siitä pikkuhiljaa ainoastaan vihreään.

Minulla savuttomuutta motivoi hyvin sekin, että mielikuva keuhkoahtaumasta ei hivele mieltä  buck2 Pelkään sitä. Luin juuri jutun naisesta joka sairastui keuhkoahtaumaan ja hän elää nyt letkujen kanssa joka päivä.
Mieti miten paljon parempaa ansaitset?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #61 : 05.01.2012 15:39:47 »

Keuhkoahtaumasta:
Tiesittekö, että elimistö tarvitsee kahta eri tyydyttynyttä rasvahappoa, jotta se pystyy tekemään siitä keuhkojen pintaa suojaavasta ja kaasujenvaihdon mahdollistavasta nesteestä kunnollista ja oikein toimivaa?

Yllättäen margariinien ja kasviöljyjen tehtyä tulemisensa 1930-luvulla jo sieltä asti on keuhkosyöpien, keuhkoahtaumien ja astmojen yms. esiintyminen kasvanut todella rajusti ja kiihtyvällä vauhdilla. Vielä 1920-luvulla (ennen margariineja!) keuhkosyöpä oli niin harvinainen että jos siihen kuollut oli patologilla avattavana, kaikki sairaalan lääkärit halusivat tulla katsomaan moista ihmettä. Ja tuolloin sai tupakoida joka paikassa, tupakointi oli tosi yleistä ja filtterilliset savukkeet harvinaisia. Silti niitä keuhkosyöpiä oli paljon vähemmän kuin nykyisenä rasvakammon aikana.

Tuon perusteella oma neuvoni olisi: Jos on pakko polttaa, niin syö ainakin paljon luonnollista tyydyttynyttä rasvaa.  Wink

Toinen hyvä syy syödä tyydyttynyttä rasvaa: Luun uudismuodostus heikkenee, jos alle 50% saadusta rasvasta on tyydyttynyttä rasvaa. (Tai jos se rasvamäärä on muutenkin tajuttoman alhainen) Hyviä lähteitä: Luomutuotettujen eläinten eläinrasva, voi, kookosrasva.

Nikotiini on yksi maailman koukuttavimpia aineita, se on ihan kärkisijoilla ja sitä ennen koukuttavuustaulukoissa taitaa olla vain crack ja poltettu metamfetamiini. Kaikki ovat 0-100 asteikolla siellä yli 95 tienoilla. Kahvi on muistaakseni koukuttavuusastetta 35.

Itse lopetin takavuosina joksikin aikaa kahvinjuonniin. Kävi niin, että koska siirryin kahvista vihreään teehen, ei tullut kofeiinivierotuspäänsärkyä, koska vihreässä (ja myös mustassa) teessä on kofeiinia. Vasta sitten kun vaihdoin vihreänkin teen yrttiteehen, tuli se kofeiinivierotuspäänsärky mutta vain yhdeksi päiväksi ja tosi lievänä. Nykyisin juon taas kahvia, koska se ei tuota minulle mitään ongelmia, tuo taannoinen liittyi silloiseen elämänvaiheeseen noin muuten.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sielu`
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 61


Profiili
« Vastaus #62 : 05.01.2012 19:12:51 »

onnea sinulle ap tavoitteessasi!
minulla vähän samantapaisia juttuja meneillään...
voi, tulisi pitkä teksti selittää enkä jaksa.

mutta olen semmoine  positiivisuuteen pyrkijä...
pelkään negatiivisia asioita.
olen valinnut positiivisen polun.

mutta pahan ja hyvän pitää aina olla tasapainossa joten nyt opettelen löytämään sen yang puoleni Azn.

lyhykäisesti jotakin 8D

ajattelin kirjoittaa kirjan Azn

nii ja muoks,
yks syy  miks ajatukset saattaa olla tukossa on se että luo itselleen rajat, eikä anna ajatuksen virrata vapaana.
itse teen tätä  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012 19:14:24 kirjoittanut Enkelisielu » tallennettu

Aurinkomerkki härkä, nouseva rapu. Smiley
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #63 : 05.01.2012 20:20:56 »

Minä lopetin kahvin ja mustan teen juonnin kerralla syksyllä kun huomasin että se menee helposti överiksi ja haittaa unta. Sitä päänsärkyä pitää vaan kestää päivä tai pari, kannattaa varata sellaiset päivät jolloin ei tarvitse tehdä töitä. Juon pelkästään vihreää teetä, tai no silloin tällöin kupin mustaa teetä ja joskus hyvin harvoin jopa kahvia pienen kupin kun pitää saada silmät auki. Vihreään teehen siirtymisellä on ollut positiivisia terveysvaikutuksia.
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #64 : 05.01.2012 21:08:03 »

No öh, pitäisi varmaan muotoilla tuo uudelleen niin että kun lopetin kahvin ja mustan teen juonnin niin huomasin että  niillä on tiettyjä negatiivisia vaikutuksia joita vihreällä teellä ei ole. Lähinnä puhun nyt siitä kun olen vuosia kärsinyt todella kamalista kuukautiskivuista, sellaisista krampeista jotka vievät toimintakyvyn ja mihin piti ottaa särkylääkkeitä maksimimäärä. No, ne loppuivat nyt kuin seinään kun jätin mustan teen ja kahvin. Vihreää teetä voin vetää mukikaupalla, eikä sillä ole mitään vaikutusta. Tiedän että kofeiini voi pahentaa kuukautiskipuja niiden aikana, mutta en tiennyt ennen tätä että sen käyttö täytyy lopettaa KOKONAAN, siis myös niinä väliviikkoina. Vaikka vihreässä teessä on kofeiinia, sillä ei näytä olevan negatiivista vaikutusta. Olisi varmaan pitänyt tajuta tuo yhteys jo aiemmin, kun nuo kivut alkoivat silloin kun aloin juomaan paljon teetä ja kahvia. Ja onhan vihreä tee ihanan raikasta ja piristävää juotavaa.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #65 : 05.01.2012 22:18:35 »

Mulle tulee jostain syystä vihreestä teestä pahoinvointinen olo ja mahassa alkaa kiertää ja kohta joudun sit juoksemaan vessaan kilpaa varpusparven kanssa.  Grin Valkoisella teellä ei ole samaa vaikutusta, sen oon kokenut hyväks. Kahvilla on runsaasti juotuna mahaa sekoittava vaikutus mut ei yhtä paljoo kun tuolla vihreällä teellä. Nukkumiseenkaan se kahvi ei vaikuta mitään mulla.  crazy2 Tiedän silti et olo ois parempi jos en jois kahvia ja oon aina välillä yrittänyt lopettaa sen juomisen, mut en oo pystynyt.... Jotain pari viikkoo olen pystynyt oleen ilman kahvia ja sit se vähitellen tulee takasin kuvioihin...


tallennettu
eailu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« Vastaus #66 : 07.01.2012 00:57:18 »

Ny mie hyppään tähän kelkkaan uuen vuojen lupausten saattelemana.. Wink

Tavotteena saaha painoa alas ja liikunta taas kehiin. Ruokailutottumuksia saa samalla korjailla, kun ovat lipsuneet aika pahasti mitä-makeampi-sitä-parempi-linjalle. Aloin herkkujen vähennyksen jo joulun aikaan. Huomasin jo n. viikon joulun jälkeen, että en tarvinnu, kun sen 5-7 suklaa palaa ja ällötti. Ja painoa lähti parissa päivässä 1,5kg ihan vaan juomalla riittävästi VETTÄ! Ja mitoissa varmaan enempi kuin tuo 1,5 antas olettaa. Mikähän nestepöhö mie oon ollu.?!

Ittesä piiskaamista tässä tarvitaan kuiten vielä ja paljon... knuppel2
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #67 : 20.01.2012 11:32:36 »

En muista olenko jo maininnut asiasta tai onko joku muu, mutta kaikki makeanhimosta kärsivät, ostakaa kromitabletteja. Kromi ihan oikeasti auttaa sokerinhimoon. Kun ottaa tabun päivässä, se riittää. Makean himo helpottaa ja muutenkin verensokeri pysyy paremmalla tasolla.

Kun jätin einekset pois, alkoi oikeasti vireystaso nousta Smiley Valmistakaa itse ruokanne, suosikaa luomua ja puhdasta ruokaa  smitten

Ja se tupakanpolton lopetus on oikeasti ollut elämäni fiksuimpia, parhaimpia tekoja josta tulen kiittelemään itseäni lopun elämäni  Smiley Ihan tosissaan, se tekee ihmeitä! Niin iholle, kunnolle, ololle. Suosittelen!
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #68 : 20.01.2012 14:51:10 »

Motivaation puutetta? Tässä ratkaisu: www.jumbojoke.com/i_rest_my_case.html
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #69 : 20.01.2012 15:32:31 »

^ toi oli kyllä hyvä... Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #70 : 01.02.2012 08:05:19 »

Minä päätin, että nyt maaliskuusta eteenpäin aloitan vuoden kuntokuurin. Lenkkeilen päivittäin muutenkin, mutta yläkropan lihakset on ihan surkastuneet ja selän lihakset vaatii huoltoa. Nyt alkaa elämänmuutos niiltä osin.
Se miksi maaliskuussa, niin siinä on iso muutos muutenkin tulossa Smiley

Voin jo nyt hirvittävän paljon paremmin, kiitos tupakoinnin lopettamisen ja puhtaan ruuan.
Jos joku tarvitsee tsemppia tupakan kanssa niin huutakaa! Minulla on jakaa teille tarinoista siitä, miten hienoja asioita stumppaamisesta seuraa! Haluan että muutkin oivaltavat savuttomuuden upeuden!
Eikä se ole edes niin vaikeaa, sitten kun todella sen päätöksen tekee. Aiemmin kun lopetin, niin lopetin ties mistä syistä ja se ei toiminut kun ei ollut oikeanlaista motivaatiota.
Nyt oli ihan eri juttu.
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #71 : 01.02.2012 11:51:55 »

Selailin tuossa hieman veriryhmä-ruokavaliokirjaa ja sain taas pääni entistä enemmän pyörälle. Ainahan siis löytyy puolesta ja vastaan mielipiteitä, tärkeintä kai olisi löytää se kultainen keskitie, tasapaino itsensä kanssa.. mikään ei oo niin kiveen kirjoitettu, kuin oma fiilis ja olo, se kai sanelee onnistuuko näissä muutoksissaan vaiko nöy. Mutta spekuloin silti hieman Wink Jos ajateltais, että karppaaminen on se mun juttu, ainakin sillä sokerit pysyy kurissa, niin sitten kun lähdetään siihen soveltamaan tätä AB veriryhmälle sopivaa ruokavaliota, niin sopivat ruoka-aineet tippuu aika reilusti. Eikä siinä vielä kaikki  Cheesy Kilpirauhasen vajaatoiminnon vuoksi ei suositella goitrogeenisiä vihanneksia (parsakaalia, kukkakaalia etc). Jotta mitähän tässä sitten söis?  idiot2
Toisaalta, se mihin kiinnität huomiota, lisääntyy, joten jospa sitä vaan söisi sitä mitä hyvältä tuntuu, kävis haukkaamassa happea tuolla raittiissa pakkaskelissä ja tekisi asioita, mistä nauttii.. luulenpa, että se on kuitenkin kaikista terveellisin vaihtoehto, sanoi mikä tai kuka mitä tahansa. Tieto lisää vain tuskaa  Grin

 Smiley K
tallennettu
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #72 : 01.02.2012 13:14:44 »

Toisaalta, se mihin kiinnität huomiota, lisääntyy, joten jospa sitä vaan söisi sitä mitä hyvältä tuntuu, kävis haukkaamassa happea tuolla raittiissa pakkaskelissä ja tekisi asioita, mistä nauttii.. luulenpa, että se on kuitenkin kaikista terveellisin vaihtoehto, sanoi mikä tai kuka mitä tahansa. Tieto lisää vain tuskaa  Grin

Niinpä Smiley Itseään kuuntelemalla pääsee pitkälle, kun vaan oppisi kuuntelemaan kehoa ja korkeampaa minää, ei niinkään mieltänsä. Nimimerkillä opettelu käynnissä  Grin Ymmärtääkseni nuo goitrogeeniset kasvit tulisi kypsentää ennen syömistä, jolloin niiden vaikutus kilppariin olisi mahdollisimman vähäinen. Muutenkin mietin, että tarviiko sitä niin stressata noita goitrogeenejä, kunhan ei syö joka päivä ja hirveän isoja määriä. Muistaa monipuolisuuden ja vaihtelevuuden, ja tosiaan kypsentelee kaaleja.

Luulenpa, että ainakin meikäläisen kilpirauhasen toimintaa helpottaisi enemmän stressaamattomuus... Siinä ei nimittäin auta optimaalisinkaan ruokavalio, jos stressi repii sielua ja kehoa rikki. Smiley
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #73 : 02.02.2012 14:25:00 »

En muista olenko jo maininnut asiasta tai onko joku muu, mutta kaikki makeanhimosta kärsivät, ostakaa kromitabletteja. Kromi ihan oikeasti auttaa sokerinhimoon. Kun ottaa tabun päivässä, se riittää. Makean himo helpottaa ja muutenkin verensokeri pysyy paremmalla tasolla.

No ei vaan mulla auttanut yhtään kun aikoinaan kokeilin.  knuppel2 On ne karkitkin kai muullakin tavalla "koukuttavia" kuin vain fyysisesti, josko johtuisi siitä sitten...  :Smiley No, mulla ei kuitenkaan ole paino ongelmia, enkä muutenkaan koskaan kilokaupalla sentään syö karkkia, mutta yleensä edes pieni päivittäinen annos saatava.  Undecided Addicted.  buck2
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #74 : 03.02.2012 10:20:22 »

Omalla kohdalla makeat hedelmät auttaneet, jos keho oikeasti huutaa nopeaa energiaa tai sokereita muuten vain ja on kärsivällinen. Söin banaanin, ei tarvinnu polttaa ihan heti seuraavaa tupakkaa ja makeanhimo lähti. Mitä pidempi aika edellisestä hedelmästä, sitä enemmän alkaa tehdä mieli makeaa.  buck2 En ole miesmuistiin (enkä naismuistiin) himoinnut sinällään mitään makeaa. Nyt, kun on koko viikon väsyttänyt lähes koko ajan, on tehnyt tietysti mieli hiilihydraatteja ja sokeria, mutta en ole sen kummemmin langennut kuin toisen tarjoamana. Eikö ole olevaa.  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: