Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: psykologiset kysymykset  (Luettu 6094 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ardith
Vieras
« : 29.10.2008 15:35:11 »

Millaisia psykologisia testejä olette joutuneet tekemään esim. työhaastatteluissa?
Minä törmäsin taannoin kysymykseen: miten käyttäydyt coctailtilaisuudessa, oletko kuin kala vedessä vai vetäydytkö syrjään?  Huh Mitähän tällä testattiin, sosiaalisuutta?
tallennettu
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #1 : 30.10.2008 18:30:01 »

Riippuen alasta psykologista soveltuvuustestausta käytetään rekrytoinnissa melko runsaasti. Tosin aivan pahin 'buumi' taitaa olla ohi. Niiden kelpoisuutta kun on alettu hiukan kyseenalaistamaan. Ollaan huomattu, että aina ei olla onnistuttu rekrytoinnissa, vaikkakin on testattu. Tosin pahimmat ääripäät poistaa hausta hyvinkin.

Olen työurani aikana lähes aina ollut testauksissa uutta paikka hakiessa ja tuloksia on mielenkiintoista lukea
ja peilata niitä omaan käsitykseen itsestä. Vaikka raskaita päiviä tuollaiset testaukset ovat  Smiley

Eiköhän tuolla sinun testisi kysymyksellä ainakin haluttu saada selville näetkö itsesi introverttinä, hiukan sisäänpäinkääntyneenä vai ekstroverttinä, ulospäinsuuntautuvana ihmisenä. Juuri tuota sosiaalisuutta.  Smiley Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #2 : 31.10.2008 09:07:51 »

No astuisitko  sinä ?  Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 31.10.2008 10:05:22 »

Mä astuisin!  Cheesy Grin

What does it mean?  Huh

Psykologia on jännää.. Meitsil alkaa psyka ens jaksos ja oon ihan innoissani jo nyt!  Grin Minust tulee isona sit se psykologi ja kaikki kenen elämät oon sotkenu jotenki ni pääsee (puol)ilmaseks mun vastaanotolle! Tämä on lupaus, kyllä.  Grin
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #4 : 31.10.2008 21:03:01 »

Hmmmm... riippuu siitä, kuinka hyvät kumisaappaat olisi jalassa ja kuinka iso lätäkkö olisi.  Smiley

Kun ajattelen, miten kuljen nyt ulkona, kierrän kyllä lätäköt. Ei ole kiva kulkea jalat märkänä, enkä muutenkaan pitäisi siitä, että kura lentää. Joten en astuisi lätäkköön  Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #5 : 31.10.2008 22:24:26 »

 Grin

Tuo edellinen oli vain pyörittelyä. En astuisi lätäkköön, koska en astuisi siihen ilman kumisaappaita.
Jos astuisin siihen kumisaappaat jalassa, ei se sittenkään olisi ihan minua itseäni.

Vastaus on en astuisi. Smiley Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #6 : 31.10.2008 22:37:43 »

Niille ? Wink
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #7 : 31.10.2008 22:47:22 »

Aijaa, luulin ihan että niille   Grin

Jos sittenkin astuisin  :Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #8 : 01.11.2008 12:05:26 »

Joskus kauan sitten hakiessani terveydenhuolto alalle, testeihin kuului psykologin haastattelu.
Mennessäni huoneeseen oli psykologi pöydän alla  idiot2 tuntui hölmöltä että olisin istunut tuolille, niinpä istuin lattialle. Lopussa psykologi esitteli itsensä Aku Ankaksi...tuijotin, kättelin ja repesin nauramaan-en pääsyt kouluun  2funny

Hakiessni viitomakielentulkin koulutukseen, sain haastattelussa kuulla, että olin saanut siihen mennessä "ihan ok" tulokset.
Hämmästyin suuresti kun kysyttiin, että miten tulkki pukeutuu? Ja että olinko mielestäni pukeutunut sillä hetkellä tulkkimaisesti  Shocked.
Vastasin, että pukeuduin mielestäni ihan asiallisesti ottean huomioon, että olin vasta PYRKIMÄSSÄ kouluun (vaatteet ihan tavalliset, haastattelijoilla jakkupuvut, toisella nahkamini), mutta jatkossa tilanteen vaatimalla tavalla.
Suurin osa haastattelua koski lähinnä pukeutumista-miten ihmeessä se on se tärkein, en tajua vieläkään  idiot2
En päässyt kouluun.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #9 : 07.11.2008 20:30:07 »

Eikös tossa ole se, että jos terveydenhuoltoalalla tapaa mieleltään järkkyneitä ihmisiä, pitää niiden jutuissa vain mennä mukana, sillä täysi repeäminen voisi aiheuttaa suurta vahinkoa. Lähinnä se on testi, onko henkilön luonne sopiva tällaiselle alalle.

Mutta muuten olen hyvin epäileväinen näiden testien suhteen. Mistä voit esimerkiksi olla varma, että henkilö on vastannut "astuisin lätäkköön", koska hän oikeasti tekisi niin, eikä koska haluaa vaikuttaa olevansa impulsiivinen?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #10 : 07.11.2008 20:39:36 »

Mä en oikein usko noihin soveltuvuustesteihin.. Niissä voi huijata ihan 100-0...

Ensinnäkin, miksi meidän sh-luokalla ne joiden sivuaine oli päihdetyö, ovat juuri niitä ketkä tulee keskellä viikkoakin krapulassa kouluun?

Miten tänäkin vuonna uusissa opiskelijoissa on yksi tyttö jonka tiedän lyöneen monta tyttöä baarissa ja lyöneen lasisen tuopin mäsäksi yhden jätkän päähän.. Öö varmaan soveltuva luonne hoitoalalle?

Ei niitä kaiken maailman hulluja pysty karsimaan ainakaan...

En sitten tiedä mitkä pisteet itse sain psykologisissa testeissä mutta alalla ollaan - kaikesta huolimatta.  2funny

edit. krjotusvrhe..
« Viimeksi muokattu: 07.11.2008 21:53:23 kirjoittanut Tigrix » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: