Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sairas persoona?  (Luettu 15892 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #15 : 25.02.2008 21:58:14 »


Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta kokemukseni mukaan ihan näin mustavalkoisesti ei tuo heijastamisen laki mene.............................


Njaa...  :Smiley Varmasti jonkin ajan kuluttua, kun luet tätä topicia,
niin veikkaampa, että sinua alkaa naurattaa. Tongue

Olisipa mielenkiintoista kuulla, miten ystäväsi "Alina" ja "Marja"
sinut ja sinun käytöksesi kokevat, niin saisimme jonkinlaista
kokonaiskuvaa.

Ainakin minulle välittyy rivien välistä "marttyyri", jota ystävät käyttää
(omasta mielestään) hyväksi ja jota kohdellaan epäkunnioittavasti
ja niin vaikka kuinka teet niin hyvin heille ja olit vielä sairastunutkin.. Tongue

(topic kiltin tytön syndrooma!)

Niin paljon selostusta siitä, kuinka sinua kohdellaan huonosti
ja tarraudutaan ja käytetään ja niin..
-itse asiassa lähes kaikki, jopa juopot kaduilla. Wink

Kyllä kai sinussa nyt jotain otollista tartuntapintaa
löytyy? Huh

Mutta eipä sillä, kaikki tuon vaiheen läpi käy jossain vaiheessa. Embarrassed

Minäkin... buck2

Voimia ja jaksamista! Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #16 : 25.02.2008 22:16:24 »

En ehkä syyttelisi Ardithia, mutta ihmettelen miten sellaiseen pyöritykseen joutuu, ehkä tietyn aikaa ystävänrakkaudesta, ennen kuin katkoo välit narsistin kanssa..

eli siis pitää oppia tunnistamaan narsistit, päättämään mitä on itse ja valikoimaan seuransa..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #17 : 26.02.2008 01:48:44 »

En minä tuossa syyttelemään lähtisi ketään, eikä kai täällä syytelläkään? Kyllähän tuohon "heräämiseen" miten itseään kohdellaan ja käytetään tulee väistämättä vastareaktio. Ei ole väärin, että v.....aaa ja on petetty olo. Ne antavat myös voimaa kasvaa irti tuollaisista ihmisistä.

Anna mennä vaan Ardith!   tickedoff
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #18 : 26.02.2008 09:32:36 »

Eikö edellinen kirjoittaja viitannut siihen, että syy onkin Ardithissa itsessään= Näin usea keskustelu täällä kääntyy.

Toimiskohan sama mitä ehdotettiin eläinkeskusteluun; lähetä valoa kiusaajalle.. valo ja pimeys. Niiden yläpuolella on valaistuminen.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 26.02.2008 14:40:20 »


Eikun itse asiassa minua naurattaa sinun näkemyksesi. Et ole koskaan tavannut minua ja vetelet johtopäätöksiä osoitellen sormellasia minua narsistiksi!  Grin

Jätän kommenttisi omaan arvoonsa. Maailma ei ole Sasha niin mustavalkoinen.  Wink


Älähän nyt..  buck2

Kirjoituksessani ei ole edes narsisti-sanaa,
vielä vähemmän syyttävää sormea.

Haen takaa vain sitä, että näissä tarinoissa on aina kaksi puolta,
sinun ja sen toisen osapuolen.
Yksin ei kukaan riitele. Wink
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #20 : 26.02.2008 14:48:20 »

En ehkä syyttelisi Ardithia, mutta ihmettelen miten sellaiseen pyöritykseen joutuu, ehkä tietyn aikaa ystävänrakkaudesta, ennen kuin katkoo välit narsistin kanssa..

eli siis pitää oppia tunnistamaan narsistit, päättämään mitä on itse ja valikoimaan seuransa..


Siihen joutuu siten, että jos toinen on puoli vuotta ihastuttava ihminen, kenessä ei huomaa mitään ongelmaa... ja kun takki kääntyy hetkessä, ei heti työnnä pois sillä tajuaa että tuossa toisessa on muutakin kuin "paha" puoli". Minun "ongelmani" on se, että näen ihmisissä hyvää, olivat he tehneet ihan mitä tahansa! Niin vangit kuin raiskaajat... jokainen on joskus ollut lapsi, täysin viaton ihminen, kunnes tapahtui jotain, mikä ajaa nykyiseen käytökseen. Tämän kun tajuaa, on vaikea hylätä ihmistä, vaikka teon tuomitseekin.

Tämän aiheen tarkoitus oli pohtia, onko oikein katkaista välit ihmiseen, joka on ollut ystäväni, mutta jossa on ilmennyt perin outoja piirteitä.

Kiitos kommenteistanne.  Smiley



Kyllä kirjoitat " kuin minun tarinaani"
Tuossapa kuvaat juuri oman Akilleen kantapääni .... kuin myös sen miten itsekkin ajattelen/ toimin , ainakin ennen, tämän kaltaisissa tilanteissa.

Ja sen vuoksi irti päästämisistä tulee(kin) usein(kin) kovin kivuliaita  Embarrassed Cry

JA sitten ne tilanteet jatkuu , ja yleensä pahenee(kin) , "siinä sivussa" kun miettii  ja työstää itsessään ETTÄ mikä on oikein.

Hhhhh  Embarrassed  itse olen oppinut tämän, että KYLLÄ ihan hyvä että osaan " nähdä pintaa syvemmälle" nähdä sen toisessa ihmisessä olevan negatiivisen toiminnan ja käytöksen taakse - ja " nähdä " hänessä oleva "hyvä , valo, parempi-, korkeampi puoli)  angel

MUTTA en saa sen " sisäisen näkökykyni" antaa sokaista itseäni
t o d e l l i s u u d e l t a - eli siltä mikä arjessa eli reaaliajassa on tämän ihmisen tapa toimia ja käyttäytyä , kohdella toisia ihmisiä, ympäristöään, ja itseään ...

Eli josjakun toinen alkaa käyttäytyä huonosti  on siihen varmasti lukuisia syitä - ok. eli olen kokenut hänessä olevaa hyvää ja tahdon auttaa ... ja apuni saa hänet kimmastumaan - ja hän kääntää hyvän tarkoitukseni minua vastaan ... sitten ihmettelen ja kummastelen ja kärsin että mitä ihmettä JA omaa energiaa kuluu ...

ETTÄ itse olen  alkanut toimimaan näin:
puhun asiat suoraan toiselle ihmiselle juuri kuten ne näen ja koen  ja TUNNEN miltä minusta tuntuu hänen käytöksensä  VAIN se miltä minusta tuntuu ( ei sitä miltä minusta hänen käytöksensä näyttää, että johtuuko se siitä tai tuosta) JA kerron että nyt minua mättää " hänen käytöksensä- toimintatapansa " .

SIIS .. jos hän ei lotkauta korvaansakaan  puheilleni niin  sanon hänelle suoraan miltä itsestäni tuntuu hänen seurassaan tai että miltä hänen toimintatapansa minusta tuntuu ....  en ala arvioimaan, en analysoimaan, en hoitamaan, en edes syyttämään ja syyllistämään häntä tai itseäni EN SIIS etsi syyllistä tai uhria ... se ei johda mihinkään muuhun KUIN että ko. ihminen laittaa lisää volyymiä peliin ..

SIIS kerron vain miltä minusta tuntuu JA sitten sanon että otetaan breikki tai pannaan poikki .... aikalisää tällaisissa tilanteissa ei ole - koska molemminpuolisen  aikalisän( aikalisän aikanahan mietitään uutta suuntaa - kun taas tauko on tauko )  voi ottaa vain silloin kun molemmat myöntää että nyt jokin mättää ...

Tietty voin itse ottaa aikalisän suhteessa tähän toiseen ihmiseen - pääasia on ETTÄ viheltää pelin poikki - eli lakkaa oman pelinsä .... usein toinen sitten hakee uuden kumppanin jotta voi jatkaa peliänsä - ja jopa tulee näyttäm'ään minulle/ sinulle ETTÄ katsos nyt miten väärässä olit - ettei tämä toinen ihminen mitenkään edes vihjaa siihen suuntaan että jokin mättää .... :Smiley ( ja voi käydä niin ETTÄ itseään alkaa mättää "että kuis tuo toinen onnistui siinä missä minä en"  - kunnes tilanne menee puihin heilläkin, ellei sitten kolmas osapuoli ole havahtunut toimimaan toisin)

Kirjoitat "että näen ihmisissä hyvää, olivat he tehneet ihan mitä tahansa! Niin vangit kuin raiskaajat... jokainen on joskus ollut lapsi, täysin viaton ihminen, kunnes tapahtui jotain, mikä ajaa nykyiseen käytökseen." - ja samoin on itselläni SILLÄ itse olen työssäni kohdannut IHMISIÄ JOTKA ovat , raiskannet, murhanneet, tehneet insestiä,  olleet väkivallan tekijöitä, pettäneet ja kavaltaneet ja varastaneet , olleet huumediilereinä etc. ... ja minun on ollut löydettävä jokin reitti jolla olla läsnä heidän kanssaan - miten kohdata nämä ihmiset jotka oikeasti saavat ihoni kananlihalle ja veren kiehumaan - se on ollut melkoinen prosessi ... ja se mitä saattoi tehdä oli että oivalsin että voin jollain lailla ymmärtää heitä VAIKKA en hyväksy heidän käytöstään ... ja oli mentävä melkoisen pitkälle eli pintaa syvemmälle jotta saattoi heissä sen " jota ymmärtää" - pidin tätä tärkeänä KOSKA toinen vaihtoehto olisi ollut ETTÄ olisin muuttunut kylmäksi tunteettomaksi ja kyyniseksi - MUTTA

Oli vielä tehtävä se että oli ensin kohdattava itsessään oma viha, kiukku, inho, pelko, raivo, vastenmielisyys .... jotta saapui siihen pisteeseen jossa olla neutraali JA siinä neutraalissa kohtasi nämä ihmiset - ilman että arvioi heidän tekojansa ( en ollut tuomari vaan itseasiassa henkilö jonka oli tarkoitus olla heillä tukena) ....

Jotta tästä edellä kertomastani löydän sen kohdan joka teki " minusta kuoliaaksi ymmärtäjän" jolle havahduin ja jonka jälkeen löysin " neutraalin pisteen" ...

Mutta ymmärtäminen ja hyväksyminen on kaksi eri asiaa - ja tarvitseeko minun edes ymmärtää kaikkia? nämäkin hyviä kysymyksiä pohdittavaksesi. Ja olet varmasti pohtinutkin.

Hmmm koetin vastata selkeästi MUTTA ytimet ovat kuitenkin tuolla tekstin seassa  Wink

Itse olen päättänyt/ yksityiselämässäni  että kun jokin mättää ja se tuntuu pahalta niin kerron siitä ja jossei toisen käytös muutu NIIN se on bai bai ... on sitten kestettävä sekä hänen reaktionsa että omansa MUTTA ainakin peli tulee vihellettyä poikki.' Työelämässä tämä menee hiukka eri tavalla. Ja hyvä on pitääkin erillään yksityis ja työelämä - mutta se on jo taas toinen juttu.

Vastaavista hallintadraamoista on kirjoitettu kirjassa " YHDEKSÄN OIVALLUKSEN TIE" ... en muista juuri kirjoittajaa, on senverta kauan aikaa kun sitä "työstin"

Aaviisuinen  smitten




« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 16:19:16 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #21 : 26.02.2008 15:03:44 »




Haen takaa vain sitä, että näissä tarinoissa on aina kaksi puolta,
sinun ja sen toisen osapuolen.
Yksin ei kukaan riitele. Wink


Totta - riitaan ja peliin tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta ... nimimerkki olen itsekkin ollut monessa " ihmissuhdepelissä mukana" ... eikä ole häpeäksi kenellekkään meistä että " sen tunnustaa", on itseasiassa ainoa tapa viheltää " peli tai riita poikki" että näkee ja tunnustaa ainakin itselleen oman osuutensa tilanteessa ....

... suurin osa suhteistamme on pelejä - siihen asti kun alkaa niitä tunnistamaan ... ja on myös muita tapoja olla vuorovaikutuksessa kuin roolipelit ja MUITA tasoja joilta olla tekemisissä ihmisten kanssa ... kuin egon~minä taso ....

Nämä nyt ajatuksina ja yhdenlaisina  kokemuksina  ja näkemyksinä yleensä  smitten aaviisunen
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #22 : 26.02.2008 15:16:51 »

NOHH" Mitä tästä opimme. Kaikki eivät ole kivoja mutta vain 1% populasta on narsisti.. voidaan ajatella aloja millä narsisteja olis eniten= Julkkikset= Tavikset?

hmm..

ON oikein katkoa välit, voihan sitä katkoa välit vaikka kehen, vaikka olisi Kuka, tärkeäkin.

Saat tehdä just sen mikä tuntuu oikealta!  Cool Cool
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #23 : 26.02.2008 15:19:16 »

Aaviisuinen, oot kova jätkä.  smitten Kiss  Wink SUURIN OSA suhteistamme on pelejä?

Hmm minä muutan sen peliksi vasta kun toinen pelaa ellei ole Sydämellä mukana, tämä niin tärkeä elin.-- Grin

Sitten? Mitäs muuta Ardithin elämään kuuluu?  angel
« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 15:34:10 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #24 : 26.02.2008 15:46:49 »

Aaviisuinen, oot kova jätkä.  smitten Kiss

Sitten? Mitäs muuta Ardithin elämään kuuluu?  angel


 Grin totta  Souli  Kiss  smitten   Cool  mutta " kovan kuoren" alla sykkii  melkoisen herkkä sydän  2funny  Wink

Mutta " asiaan palatakseni"  Kiss
Elikkäs suomeksi sanottuna - olen sitä saanut siipeni  Embarrassed  crazy2  Cry kerta toisensa jälkeen - kunnes " tervehdyin" huomaamaan jotain oleellista itsestäni ... ja ko. ihmissuhteista  mikä on tullut jo aiemmin kerrotuksi, no melkoisena sekahedelmäsoppana, mutta kuitenkin   smiley6600 että niin kauan kun arvelin ETTÄ kyllä minä tämän(kin)  Lips Sealed kestän  ja antaa tulla vain  lunta ja lokaa  Wink - niin huonosti kävi itselleni ainakin - toiset osapuolet sen kun jatkoivat ... ja tässä se ydin on - mistä Sasha(kin) kertoo että nk. sairaassa ihmissuhteessa( jossa oikeastaan molemmat voivat huonosti, vaikka vain toinen sen myöntää) on molemmilla oma osuutensa. Sellaiseen suhteeseen on muodostunut säännöt joista ei puhuta  Lips Sealed  Lips Sealed - ja molemmat ovat ne nk. hyväksyneet ( juuri sillä puhumattomuudellaan) ja kun toinen alkaa voida huonosti niin ollaan jatkuvasti törmäyskurssilla, toisen ihmetellessä että mikäs sulle nyt tuli Huh Mutta ei ihmettelyt eikä puheet siinä auta VAAN on uskallettava  Lips Sealed olla rohkea ja tehtävä jotain sellaista mikä rikkoo pelin kuviot - eli kun lakkaa noudattamasta niitä hiljaisen suostumuksen  Lips Sealed Lips Sealed myötä tulleita sääntöjä NIIN ollaan uudessa tilanteessa...

Jossa on sitten uskallettava seistä omien kokemustensa ja tunteidensa ja sanojensa takana ... ja tehtävä se miltä itsestään hyvältä tuntuu. Vaikka tulisikin huono olo kun "omatunto alkaa soimata" tyyliin et voi jättää tuota toista - no jos en jätä tai lopeta peliä niin se tarkoittaa että jatkan... eli olen taas mukana pelissä - no joskus sitten tehdään näennäismuutoksia tai kompromisseja- mutta jos kompromissi on sekoitus kahdesta "huonosta" vaihtoehdosta  niin- sitä sitten saa mitä tilaa...

Ai kuinkako näin vuolaasti asiasta kirjoitan  :Smiley NO olen juuri päättänyt, viheltänyt poikki, lopettanut ihmissuhteen jossa voin huonosti - johon piiiitkään haettiin kompromisseja ja vaihtoehtoja - mutta kun peruskuvio oli SAIRAS ( Eli aiheutti minulle henkistä krapulaa, fyysistä kiukkua, ja toiselta lukuisia lupauksia- joilla hän koetti korvata minulle jotain - eikä niitä koskaan täytetty  tickedoff ja ja ...)  ja sellaisena  pysyi NIIIN ei tilanne lopultakaan muuttunut minun kannaltani paremmaksi...

Hetken aina sujui kun uskotteli itselleen - että nyt varmasti jotain oleellista muuttu - ja tilanne selviää - vaan ei selvinnyt kun se peruskuvio ei muuttunut - ja sehän se lopultakin minua mätti
( kertomatta nyt tämän tarkemmin, mikä se kuvio oli mutta sen kuvion myötä aloin olla alvariinsa TÖRMÄYSKUSSILLA ITSENI KANSSA kuin että " myin omia periaatteitani alle torihintojen" joista seurasi uhri-kuvio, että hallintadraamaa kerrakseen oli siinä suhteessa)  Ja lopulta minun oli myönnettävä ETTÄ huijaan itseäni pahemman kerran uskottelemalla " että vielä paremmaksi kaikki muuttuu"    olisin tietty voinut jäädä odottamaan Cry  ja odottamaan  Lips Sealed - mutta huh mitä se olisi tiennyt??? ..... alituista vääntämistä itseni kanssa = eli hakemista hyviä syitä joilla taas olisin huijannut itseäni uskomaan että " kyllä tämä tästä" - ja että annan toiselle vielä tämän mahdollisuuden ...  Embarrassed  coolsmiley


Tämä vielä mistä Soulikin kirjoitti ETTÄ hyvin harva suhde ja ihminen on todella sairas siis että on oikea diagnoosi ... muutta sillalailla sairaita ihmissuhteita ETTÄ toista tai molempia " sattuu " tai että toinen tai molemmat voivat huonosti ja oireilevat sen mukaisesti NIITÄ  on tosi paljon  Että  smitten kuitenkin
« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 16:03:01 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #25 : 26.02.2008 16:08:46 »

Oppia ikä kaikki.  Smiley

Minun viimeisin suhteeni ei kyl ole "sairas" vaikka ehkä hassu.

Naispuoliset ei live-elämässä juurikaan ole koukuttaneet.

Eläkää terveesti ja urheilkaa. Salpausselän kisat tulee.  Cool
« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 16:11:23 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #26 : 26.02.2008 16:22:07 »

Oppia ikä kaikki.  Smiley


Eläkää terveesti ja urheilkaa. Salpausselän kisat tulee.  Cool


jiikoo  mars ssilaisia ovat minunkin "ne" suhteet olleet  Wink
mutta se onkin jo toinen juttu - eikä kaiketi oleellinen tässä kohdin. Ainakin näin oletan  Smiley

voi hyvin siekin Souli  Cheesy
 smitten  smiley6600
« Viimeksi muokattu: 26.02.2008 16:27:14 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #27 : 26.02.2008 19:22:33 »

Lainaus
Jotta tästä edellä kertomastani löydän sen kohdan joka teki " minusta kuoliaaksi ymmärtäjän" jolle havahduin ja jonka jälkeen löysin " neutraalin pisteen" ...

Näin, ja peukku pystyyn!  police

Tämä juttu paisui nyt vähän dramaattiseksi, kukaan ei ole viime aikoina tapellut kenenkään kanssa vaan minä yksinkertaisesti totesin, että en taida haluat tätä ihmistä kovin lähelleni, vaikka hän lähellä käväisi.

Ja että tuo "neutraali piste" on ihan lähellä, joskin yritän antaa itselleni luvan asettaa rajat sille, keitä päästän elämääni, keitä en. Ennen pääsivät kaikki, etenkin ne joille oli kurjiten elämässä käynyt. Nyt enää ei pääse, vaikka vielä yrittävät.  Smiley

Onhan se mielenkiintoista kääntää katse myös omaan sisimpään, mutta jossain vaiheessa kun sitä on tehnyt tarpeeksi, ei enää jaksa. Ei jaksa väkisin peilata jokaista maan matkalaista itseen vaan antaa kaikkien kukkien kukkia. Sitten voi ihmetellä hetken ja jatkaa eteen päin. Ei viitsi  poimia mukaan jokaista päivänkakkaraa, koska osassa niistä tosiaan on elukka sisällä.

Lainaus
Tämä juttu paisui nyt vähän dramaattiseksi,

KIITOS että otit asian esille ~ja draamathan kuuluu niihin pelisuhteisiin - että ei niiltä voitu välttyä. Oma kokemukseni tästä ketjusta on se ETTÄ hyvin pysyimme kuosissa = rajoissa vaikka tuntemuksia pidemmiltäkin jaksoilta ynnä ihan lähiajoilta tuulettelimme - että siinä mielessä mikään ei mennyt överiksi .

Minulle ainakin teki tooosi hyvää saada peilata näitä juttuja omiin kokemuksiini ja niistä sitten kertoa. Ihan oli kunnon kevätsiivous näiltä osin.

Totuus on kuitenkin se, ainakin omasta näkökulmastani, että täytyy olla melko pitkälle sinut ko. asiassa  itsensä kanssa ETTÄ kykenee kirjoittamaan - niin kuin itsekukin kirjoitti. Ja sekin että on ottanut melkoisen askeleen siinä vaiheessa kun asiasta alkaa kirjoittamaan. Siä kirjoittaa usein ihan itselleenkin , voidakseen laittaa asioita järjestykseen . Katsoakseen senkin että missä vaiheessa itse menee.

Oletan ja uskon ettei ole yhtä tai edes kahta oikeaa vastausta , mutta kun lukee toisten kirjoituksia saa etäisyyttä omaan asiaansa ja toisaalta myös jotain uutta näkökulmaa joka hyvinkin auttaa seuraavaan vaiheeseen.

Asiat ottavat oman aikansa että tulevat nk. täysiksi , jolloin tulee se hetki jossa tietää " saaneensa tarpeeksi", whatever se ikinä onkin. Ja kun on saanut tarpeeksi eli katsonut ja kokenut ja tuntenut asiat ja tapahtumat pohjia myöten ne kuin tulevat valmiiksi ja jotkut ratkaisut onkin yllättäin helpompi tehdä - kun on päässyt sinuiksi tunteiden kanssa. Ja myös kohdannut toivon joka on oleellinen kokemus siinä että uskaltaa toimia ja luottaa itseensä. Silloin seisoo omilla jaloillaan omassa voimassa ~hieno hetki.

Jep. peukut pystyyn  smitten

Että kiitos sinulle Ardith  Kiss kuin muillekin  smitten

tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: