Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarot kortit, selvänäkö?  (Luettu 10367 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yöpihla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« : 04.09.2007 00:34:00 »

En ole varma, onko otsikko ihan oikein, mutta kysymys koskee ennustamista ja tarot kortteja. Tiedän, että tarot ei sinänsä ole ennustuksen väline, vaan sen hetkisen tilanteen ja tunteiden, sekä mahdollisuuksien. Kuitenkin asia askarruttaa.
Tilasin itselleni tarotkortit, koska minua kiinnostaa näkeminen. Ei vähiten siksi, että toisinaan näen asioita tapahtuvaksi tai tiedän niistä etukäteen. Yritin aikoinani ennustaa kristallipallossa, mutta se hupi loppui lyhyeen. Ihmisiä, jotka tahtoivat näkemistä, oli liikaa ja olisin niin tahtonut nähdä kaikille. Niille, joiden kirjoitus oikeasti aiheutti minussa reaktion näin oikein, sen jälkeen onnistumis prosentti oli n. 80% . Ihan varmaksi en muista, kun tästä on jo aikaa. Lopetin jutun kuitenkin hyvin lyhyeen, sillä koin että en onnistunut ja että ihmisiä oli liikaa. Mielestäni on väärin vastata toisille ja jättää toiset ilman vastausta. Tämän lisäksi näkeminen oli aika työlästä, koska siihen piti keskittyä muun arjen lomassa. Tämän lisäksi, en usko itseeni tarpeeksi, vaan pelkään johtavani ihmisiä harhaan luuloillani. Tiedän kuitenkin, että toisinaan näen asioita..unissani tai kohdatessani ihmisiä ja ne käyvät toteen tai estyvät tietämyksestäni johtuen. Olen myös ennustanut ihmisille (ja itselleni) pelikorteista ja ennustanut oikein, myös kädestä olen nähnyt asioita, jotka ovat totta. Olen varma, että olen saanut tämän jostain syystä, mutta oma pelkoni käyttää "kykyäni" kahlitsee ja estää sen tarkoituksen. Joten tilasin tarotkortit, jotka päästävät hiukan minua vastuusta (vaikka eivät kuitenkaan). Niiden tulkinta on kuitenkin helpompaa, kuin omien päänsisässä tapahtuvien kuvien, siltikin vaikka minä nostan ne kortit.

Onko siis mitään paikkaa, jossa kyseistä taitoa voi harjoitella ilman sitä kaikki kaatavaa turhautumisen ja riittämättömyyden tunnetta. En näe kaikille ja sen sanominen tuntuu samalta, kuin sanoisin etten näe mitään, siltikin vaikka joukossa on niitä, joille olen nähnyt aivan oikein. Pallolle en enään uskalla, koska vapaaehtoinen katselmukseni johti siihen, että kaikki halusivat sitä ja kaikille halusin nähdä. Ennen sitä valitsin itse ne, joille oikeasti näin. Ja koska tahdoin nähdä kaikille, jotka apua minulta kysyivät, johti se vääriin tulkintoihin.

Tiedän kuitenkin, että näkemisiini/tietoihini ei ole mitään järjellistä selitystä, silloin kun asian olen nähnyt/tiennyt. Ei ennakointia ei arvausta, koska käsilläni ei ole ollut tietoa, joka olisi niihin edellyttänyt. Toisita ihmisistä vain tiedän, kun ne näen, että mitä tulee tapahtumaan, toisten asioista saan tietoa unessa. Millä nimellä tätä kykyä sitten kutsutaankin..
Olen sitä mieltä kuitenkin, että turhaan en ole tätä saannut, mutta en tiedä missä todistaisin itselleni, että se on oikeasti olemassa. Pahin pelkoni kun on, että johdan muita harhaan, koska haluan olla jotain, jota en ole.

Kiitos vastauksista, joita toivon mukaan saan.
tallennettu
kauris-neiti79
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #1 : 04.09.2007 01:02:26 »

Heips!
Minulla myös itselläni on tarot kotit ja niiden kanssa kannattaa aloittaa varovasti sekä tarot korttien kirjaa tulkinnan apuna käyttäen. Itse sanoisin että tarot kortit ei toimi aina, siihen pitää tulla sellainen "fiilis" että nyt kannattaa katsoa. Sitten vielä muistettavaa on se että tarotkorteilta ei voi kysyä suoraa vastausta mihinkään asiaan, vaan asia pitää osata asettaa oikeanlaiseen malliin. Esim. nostat kortin sille, millainen sinun työtilanteesi tulee olemaan. Nostamasi kortti ei välttämättä vastaa suoraan, mutta tiedät kyllä mikä osuus pätee. Minulla usein nostoja on sellaisissa asioissa ettei asiayhteys sovi, mutta kirjassa on yksi lause kyseisen kortin kohdalla mikä vastaa kysymykseen.. Hiljaa hyvä tulee. Onnea matkaan Smiley
tallennettu

Aurinko Kauris
Nousu Kaksonen
Kuu Kaksosissa
Merkurius Jousimiehessä
Venus Vesimiehessä
Mars Neitsyessä
silhei
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68



Profiili
« Vastaus #2 : 04.09.2007 14:33:27 »

Hei!
Ihanaa kun kirjoitit aiheesta, ihan kuin olisin lukenut omia tuntemuksiani. Minä olen vielä varmasti vielä enemmän alussa asian kanssa, olen katsonut vasta vähän aikaa taroteista, sitä ennen vähän korteilla ja muutenkin intuition avulla. Minulle on ollut vaikeaa juuri se, että toisille näkee helpommin kuin toisille ja sitten tulee omia epäilyksiä, että miten joistain asioista sanoo jne. Myöskin täsmäkysymykset ovat kauhistus, en kai vielä osaa tai minun pitäisi oppia käyttämään monenlaisia pöytiä.

Minuakin siis kiinnostaisi tositarkoituksella sellainen paikka/edes foorumi jossa voisi keskustella näistä asioista ja harjoitella - saada oppia siis. Olen hengessä mukana ja voin kirjoitella kanssasi jos haluat keskustella aiheesta lisää! Tässä ketjussa on muutamia omia nostojani, jos haluat lukaista mitä olen katsellut ihmisille ks. Silhei, hei! - ketju selvänäkö, ennustukset. Käytän Crowleyn kortteja.
tallennettu
Yöpihla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #3 : 04.09.2007 19:19:20 »

Kauris-neiti79: Kiitos vastauksesta. Olen ymmärtänyt, että Tarot-korttien tulkitseminen ei orjallisesti seuraa kirjan tai oppaan tekstejä, vaan korttien merkitykset muotoutuvat käyttäjänsä mukaan ajan saatossa? Tästä johtuen nillä täytyy kai jonkin aikaa harjoitella, että korttien sanoma alkaa avautumaan?

silhei: En ole itsekkään niin aktiivisesti katsellut, lähinnä siksi, että omassa ystäväpiirissäni näihin asioihin ei niin uskota. En ole monille edes puhunut asiasta. Mutta tiedän monesti kavereiden asioita ilman, että he kertovat niistä mitään.  Oma mies on pikkuhiljaa alkanut uskomaan, koska on itse nähnyt miten asioita, joita olen kertonut on käynyt toteen. Mutta pitää minua silti outona idiot2 . Tarot kortteja minulla ei viellä ole, sillä vasta ne tilasin. Asiaa olen pohtinut jo parisen vuotta, mutta en ole sitten koskaan niitä kuitenkaan ostanut. Samat kortit taitaa olla minulle tulossa. Ajattelin, että on ehkä helpompaa yrittää lähestyä asiaa näin, kun niillä mielikuvilla, jotka ovat omituisia ja epämääräisiä päässäni. Nyt olen jonkun verran lähtenyt etsimään tietoa, kun on selvästi vahvistunut tämä ilmiö. Joten en usko, että olen sen pidemmällä, alussa vasta Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #4 : 04.09.2007 20:02:14 »

No täällähän yksi amatöörinäkijä nostelee kortteja (taroteja siis) sekä riimuja ihan omassakin ketjussa Grin Mitään aiempaa kokemusta korteista minulla ei ole, joskin osaan lukaista ihmisten auroja. Ajatus omaan vastausketjuun pompsahti päähäni kuin tyhjästä, joten ajattelin,e ttä sen on pakko olla niin tärkeä juttu, että uskaltaudun hommaan.

Minullakin on se sama juttu, että toisille ei näy, toisille näkyy todella hyvin. Joillekin ei vain anneta vastausta - he tietävät vastauksen jo sisimmässään eikä Korkeampi Taho (joka korttien kautta välittää viestin vastaajalle) näe aiheelliseksi toistaa itseään. Toiset taas kysyvät asioita silkasta uteliaisuudesta, huvin ja urheilun kannalta. Tällaisten henkilöiden kohdalla tulee myös blokkeja, kun vastaus ei tunnu muodostuvan millään. Silloin en yritäkään väkisin kirjoittaa mitää liipalaapaa, vaan kirjoitan ainoastaan sen, mitä mieleeni kortin sanomasta tulee. Jokainenhan voi sitten itse vielä lueskella kortin/riimun sanomaa ja pohtia, mitä se mahtaisi tarkoittaa tähän kysymykseen liittyen.

Oma mieliala vaikuttaa myös vastauksiin ja minä pidänkin taukoja vastausketjussa aina silloin, kun tunnen voivani vähän huonommin. Lisäksi vastaan omalla ajallani eli jos tulipalohätäkysymyksiä ei ole, vastaan sitten, kun jaksan.
Jos ei näe jollekulle käyttäjälle vastausta, niin silloin ei näe. Piste. Voi ihan hyvin sanoa, että "en tiedä, mistä tämä johtuu, mutta sinulle ei nouse mitään erityistä. En saa vastausta, pahoittelen". Kaikelle on nimittäin syynsä eli myös sille, jos vastausta ei saa.

Tällaisessä katsomishommassa pitää osata olla myös terveellä tavalla itsekäs ja itsetuntoinen. Tänään en jaksa, katson myöhemmin. Sinulle ei tule jostain syystä vastausta kysymykseen. Nyt on niin paljon sumaa, etten ota uusia kysymyksiä vastaan ennen kuin saan entiset pois alta. Tänään pidän rentutumispäivän ja palaan asiaan myöhemmin. Jos näen jotain väärin, se tarkoittaa, että olen ehkä tulkinnut vastauksen vinoon tai sitten se on universumin merkki siitä, ettei tähän kysymykseen vastata - kysyjä tietää mahdollisesti jo vastauksen tai kyselee huvikseen, testausmielessä. Korkeimmilla Tahoilla ei ole mitään intressejä ryhtyä esittelemään kykyjään kysyjille. Ne vastaavat vain, jos on oikeasti hätä.

Lainaus
Olen ymmärtänyt, että Tarot-korttien tulkitseminen ei orjallisesti seuraa kirjan tai oppaan tekstejä, vaan korttien merkitykset muotoutuvat käyttäjänsä mukaan ajan saatossa? Tästä johtuen nillä täytyy kai jonkin aikaa harjoitella, että korttien sanoma alkaa avautumaan?

Tästä en olekaan kuullut aikaisemmin. Minä pyydän katsoessani taroteja tai riimuja Korkeimpia Tahoja - kysyjän oppaita, enkeleitä, kuolleita läheisiä, voimaeläimiä, jumaloppaita, muita yleisiä auttajia tmv. - auttamaan minua välittämään heidän vastauksensa kysyjän tällaiseen kysymykseen sekä auttamaan myös vastauksen tulkinnassa. Silloin viesti tulee vain minun kautta, ei minusta tai korteista. Luen aina kortin sanoman ja tulkitsen kysyjän kysymyksen, hänen auran ja oman intuition perusteella sen, mitä kortin kautta halutaan nyt viestittää kysyjälle.

Huomaan kyllä, että mitä enemmän käytän kortteja sen helpompaa niiden kanssa on työskennellä! Smiley Tullaan tutuiksi puolin ja toisin, sillä tokihan korteillakin on se yksilöllinen perusenergiansa sen mukaan, mitä itse kukin edustaa.
tallennettu
Yöpihla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #5 : 04.09.2007 22:50:08 »

Hei AthaMaarit,

Tarkoitan lähinnä (saatan ilmaista itseäni varsin epäselvästi Smiley )sitä, että kuvien merkitykset avautuvat jokaiselle lukijalle eritavoin. Kuten, kun isäni opetti minua ennustamaan pelikorteista, me molemmat tulkitsimme eritavoin kyseisiä kortteja. Pääpiirteittäin samoin, mutta erivivahtein. Kummankaan tulkinta ei kuitenkaan käsittääkseni ollut väärä? Meidän suvussa tätä erikoislaatuista asiaa esiintyy enemmänkin. Eli nähdään unia jne. Kenenkään muun en ole kuullut viellä kertovan, että saavat "aavistuksia" tai kuvia tulevasta, kuten joskus minulle käy.

Tuo auran lukeminen kuulostaa jännältä. Itse en ole niitä koskaan nähnyt, enkä tiedä haluaisinkokaan. Ehkä se auttaisi ihmisuhdeasioissa, ei luottaisi liikaa ihmisiin? En tiedä.

Käsistä ennustamisen olen unohtanut kokonaan, tai jättänyt sen unholaan. Joskus aikoinaan eräs nainen opetti/näytti minulel pääpiirteittään miten se tehdään. Toisaaltaan hänen ennustuksensa meni joiltain osin hiukan harhaan, vaikka muuton piti paikkansa.

Jollain tavoin kapinoink uitenkin tätä kaikkea vastaan...ehkä se on se rationaalinen minä, joka ei jaksa hyväksyä. Pitäisi heittäytyä vain hulluksi Wink
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #6 : 04.09.2007 23:24:52 »

Ahaa, kuvista oli siis kyse! No kuten sanottua, kuva sisältää sen tuhat sanaa, joten ei ihme, jos jokainen tulkkaa kuvia eri tavoin Wink Ja onko sillä niin kamalasti väliä näkeekö kortissa tiikerin vai leijonan? Molemmathan ovat kissaeläimiä Smiley Uskon kyllä, että meitä autetaan tulkitsemaan korttien kuviakin oikein ja jokainen tekee sen tyylillään. Yhtä ainoaa katsantotapaa ei ole olemassa ^______________^

Auroissa kyllä helpottaa se, että tietää heti ihmisestä mitkä aikeet tällä on, mikä on hänen suhteensa minuun ja minun häneen, ketkä ovat tuttuja menneistä elämistä, ketkä ovat aidosti sitä mitä esittävätkin olevansa, ketä kannattaa varoa, kehen voi luottaa, mitä voi sanoa kellekin jne. En minäkään näe auroja. Minä vain aistin ne.
tallennettu
silhei
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68



Profiili
« Vastaus #7 : 05.09.2007 09:42:08 »

Kuvista: korttien kuvat kertovat todella paljon, mielestäni yhden kortin painotus muuttuu  paljonkin riippuen muista siihen vaikuttavista korteista (jos pöydällä on monta). Samoin yhdessä kortissa ei koskaan ole vain yhtä selitystä, vaan ainakin minulle se tulee ensin energiana tai tunteena - ja sitä ei pysty selittämään yhdellä sanalla. Tosi mielenkiintoista kuulla, minkälainen "tulkintaprosessi" teillä on!

Ja Athamaarit: kiitos siitä mitä puhuit itsekkyydestä jne. Se on NIIN totta.
tallennettu
Yöpihla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #8 : 07.09.2007 00:32:34 »

Silhei: Olen samaa mieltä tuosta, että kortin painotus muuttuu sen mukaan, mitä kortteja sillä on rinnallaan. Oman käsitykseni mukaan jokainen kortti vaikuttaa toiseen (vierellään olevaan, joka taas vaikuttaa seuraavaan jne.).

Tämä "kyky" on niin kaksijakoinen, kun sitä epäilee itseään ja kaikkea ja sitten ihmiset ympärillä...kun he pelästyvät tai alkavat kummeksua "outona", vaikka kaikki mitä kerron tapahtuisikin. Ja sitten se tietomäärä...kun tietääa sioista, joista ei haluaisi ja joihin ei voi vaikuttaa. Se on ehkä murskaavinta. Nytkin olen niin varma, että tiedän eräästä läheisestäni asian, mutta en voi sitä hänelle kertoa ilman, että hän hylkäisi minut täysin. Joten en voi, kuin odottaa asioiden tapahtuvan ja olla sitten tukena. Toisaaltaan, ehkäpä tämän asian ei ole tarkoitus tulla estetyksi...en tiedä. Toivon, että olen väärässä, mutta olen varma, että tässä asiassa en ole. Ja nämä tälläiset tapaukset saavat minut inhoamaan tätä taakkaa, jonka olen syystä tai toisesta osakseni saanut.

En ole täydellinen ihminen, kaukana siitä. Ainut asia, johon uskon on Jumala, Korkeampi voima. Olen ihminen siinä missä muutkin ja monesti jopa huonompi. Ja tämä on myös yksi syy miski epäilen tätä ja kysyn, miksi juuri minulle tämä olisi annettu, kun en ole ketään parempi. Olen ollut siinä käsityksessä, että vain puhtaat ja harmoniset ihmiset saavat tämän kyvyn, mutta minä olen kaukana siitä. Kipulein elämässäni, kohtaan vaikeuksia ja kadotan toisinaan itseni, mutta tämä se on vaan ja pysyy, kaikesta huolimatta. En koe itseäni mitenkään erikoiseksi ja tästäkins yystä mietin monesti, luulenkohan vain itsestäni jotain enemmän. Sillä miten minä, joka en aina tiedä itsekkään miten omaa elämääni pitäisi elää, voin saada tietoon muille sattuvia asioita.

Omasta mielestäni "värähtelen" varsin matalalla ja en ole aina sinut elämäni kanssa, mutta mitä vähemmän olen sinut, sitä vahvempi tämä kykyni on ollut. Enkä tiedä miksi. Eihän psykiatrikaan, joka tarvitsee itse apua, saisi auttaa psyykkisesti sairaita..joten miten minä, joka en aina tiedä miten elää omaa elämääni (tai teen virheitä siinä) voin kertoa toisille, kuinka edetä heidän elämässään tai mitä tulee tapahtumaan. Ja silti saan tietoonia sioita, joita kukaan minulta ei suoraan kysy tai edes epäsuoraan. Tai ole edes pyytänyt mitään katselmusta minulta.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #9 : 07.09.2007 09:50:48 »

Tuollaiset kamppailut kuuluvat elämään. Se on sitä, kun ego (persoona, joka vaihtuu elämästä toiseen) ottaa yhteen todellisen olemuksemme, sielun, kanssa.

Jokaisessa on ihan samanarvoinen sielu. Kun sielu saa yhteyden korkeimpiin tahoihin tällainenkin näkeminen on luonnollista vaikka ego hakkaisikin päätään seinään. Ne ovat kaksi ihan erillistä asiaa. Minäkin kipuilen omalla tavallani omien haasteideni kimpussa. Ei se silti ole estänyt minua katsomasta kortteja.

Uskon myös, että jos näemme toisesta vahvasti, että tällaista tulee nyt tapahtumaan, sen kuuluukin tapahtua - varsinkin, jos meillä on olo, etten saa kertoa asiasta. Minä esimerkiksi pystyn näkemään pariskunnista ensi vilkaisulla tuleeko siitä kestävää suhdetta vai ei. En kuitenkaan ole mennyt möläyttelemään tästä mitään esim. kavereilleni ja heidän heiloillensa. Heidän suhteensa saattaa jäädä lyhyeksi, mutta entäs sitten? Suhde tuli ja sen kuuluikin tulla. En tiedä, miten suuria henkisiä juttuja he käyvät tiedostamattaan läpi tuon suhteen avulla ja jos pelästyttäisin heidät toistensa luota pois, ne jäisivätkin käymättä.

Minä en halua puuttua Alkulähteen Tahtoon Wink Jos joku tulee kysymään asiaa, voin sen kyllä sanoa, mutta muistutan kuitenkin aina, että mie saatan nähdä väärinkin. Tilanteet muuttuvat koko ajan ja se, mikä oli tänään selvää onkin epäsevää huomenna.
tallennettu
Yöpihla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #10 : 28.09.2007 22:18:04 »

AthaMaarit: Kiitos kirjoituksestasi Smiley

Jee, sain kortit tänään ja nyt alan niihin tutustumaan. Ihanaa Smiley
tallennettu
Yöpihla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #11 : 28.09.2007 23:41:56 »

Jänskää, kokeilin tuota katsomista tarotkorteilla. Yhdellä "omalla" pakalla sekä muutamalla kirjan opettamalla.

Tavallaan hirveän vaikeaa, koska itselleni jo näin ekoja kertoja kortit kääntyvät aika eritavoin, kuin kirjassa ja vaikea tulkita, koska oma näkemys/tulkinta saattaa poiketa paljonkin kirjasta.

Pelottavin oli ehkä kymmenen kortin tulkinta sekä "omapöytäni". Kaikissa sanoma oli aikalailla sama, mutta omapöytä oli valaisevin.

Pitää viellä harjoitella ja tutustua kortteihin. Kivaa oli ja aika mukavia, vaikkakin häkellyttäviä juttuja tuli esiin omasta sisimmästä Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #12 : 28.09.2007 23:45:46 »

Lainaus
Kivaa oli ja aika mukavia, vaikkakin häkellyttäviä juttuja tuli esiin omasta sisimmästä

Itselleen käytettynä tarotkortit ovat kuin antoisa, syvällinen keskustelu ystävän kanssa siitä, mikä mättää. Ystävä ulkopuolisena henkilönä kuitenkin huomaa aina jotain sellaista, mikä itseltään jää kokonaan hoksaamatta ja äkkiä ne asiat vain loksahtavatkin kohdalleen. Samoin tarotit ovat eräänlainen ulkopuolinen henkilö. Todellinen Minuutemme pääsee siinä ääneen, vaikka vastauksia olisi antamassa ja tulkkaamassa apuna joku opastaja. Omassa riimukirjassani oli sanottu ihanasti "Kun kysyt riimuilta kysyt Korkeammalta Itseltäsi", mikä pätee myös taroteihin ^_________^

Olen huomannut saman, että jotkut kortit ja kirjat eivät vain mene yksiin. Siksi olenkin mieltynyt noihin Crowleyn taroteihin ja niille olevaan tulkintakirjaan! Itse en kumpiakaan vielä omista. vaan käytän kämppisystäväni kortteja ja kirjaa, mutta hankin ne varmasti, kunhan muutan täältä seuraavaan osoitteeseen. Cool
tallennettu
Yöpihla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #13 : 29.09.2007 22:33:10 »

Itse olin vahingossa tilannut raider Whiten kortit Smiley vaikka piti tilata crowleyn. En tiedä miten niin oli päässyt käymään. Mutta tarkoituksensa silläkin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: