Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ceres/äitiys ja muuta knoppitietoa Cereksestä  (Luettu 41262 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Absintti
Vieras
« Vastaus #45 : 12.01.2007 23:32:29 »

Minun Cerekseni on tyttäreni ac:lla, aika ihanteellinen sijainti? Omalla kartallani Ceres on Dc:llä yhtymässä Venukseen. Muuan astrologi sanoi minulle kerran että saatan etsiä kumppaneita joilta saan hoivaa... Hauskaa on että mieheni AC:lla on Ceres yhtymässä Kuuhuni! Ja hän todellakin on hyvin ÄIDILLINEN mies, vaikka Jousimies onkin. Ruokaa laittaa ja hartioita hieroo  :Smiley...

Sisarellani on Ceres AC:lla ja hän on asettumassa palvelualalle, hotelli/ravintolabisnekseen.

Toimii!  laugh
« Viimeksi muokattu: 13.01.2007 16:24:05 kirjoittanut Absintti » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #46 : 13.01.2007 22:24:12 »

Absintti, sain viestistäsi inspiraation tarkistaa, miten avomieheni ja minun Cerekset sijoittuvat ja totesin, että oma Cerekseni on parin asteen päässä hänen kuunsolmustaan, hänen Cereksensä taas parin asteen päässä minun kuunsolmustani. Shocked Mielenkiintoista. Kellään tulkintoja? Smiley Olemmeko törmänneet hoivataksemme toisiamme?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Absintti
Vieras
« Vastaus #47 : 13.01.2007 23:48:51 »

No ainakin tulee mieleen että yhdessä vahvistatte toisissanne elämästä selviytymisen kykyä, voimakas Cereshän auttaa yli niukkojenkin aikojen. Ehkä olette täydellinen pari perustamaan suurperheen tai ravitsemus- tai hoitoalan bisneksen tai luomufarmin tai koirakennelin  Cheesy. Annoin ajatuksen lentää  Grin. Mutta siis loistava sijaintihan tuo  Smiley.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #48 : 29.02.2012 11:52:39 »

Tässä ketjussa on niin hyvää cerestietoa, että nostan tämän.  Smiley

Minulla ceres on 1 astetta rapua neljännessä huoneessa.
 aspect_con IC (tosin IC kaksosen puolella)

 aspect_con jupiter
 aspect_tri kuu
 aspect_opp merkurius
 aspect_opp uranus
 aspect_tri lilith
 aspect_tri juno
 aspect_squ pallas


Tämä ketju avasi taas hieman lisää cerestäni. Jupiterin yhtymä varmaankin on yksi tekijä, mikä ajaa minua jollain tapaa laajemman yhteiskunnallisen hoivaamisen puolelle. Ei vesimiesmäisesti köyhiin maihin, vaan tähän lähiyhteiskuntaan. Perinteinen hoivaamistyö taas ei kuitenkaan taida olla juttuni, vaikka muuten onkin kalaa kartalla.
Sijainti ravussa ja ICllä neljännessä huoneessa taas ovat juuri oikein äitimäinen sijainti. Perhe on minulle tärkeä asia. Se riippuu sitten vain biologiasta ja tilanteista suodaanko minulle lapsia. Hyvin nuoresta lähtien olisin halunnut perustaa perheen, jos vain olisi oikea mies tullut kohdalle. Tosin, olen tyytyväinen että asiat ovat menneet näin kun ovat menneet, nyt olen varmasti kypsempi ja valmiimpi äidiksi. Tästä eteenpäin kuitenkin toivoisin asioiden kääntyvän siihen suuntaan..  :Smiley


Onko kellään tietoa hedelmällisyyden näkymisestä kartalla? Ceres varmaankin liittyy siihen myös.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6588


Profiili WWW
« Vastaus #49 : 29.02.2012 13:57:49 »

Juu, kyllähän se Ceres / Demeter liittyy hedelmällisyyteen.
Maa oli hedelmällinen Cereksen ansiosta.
Cereksen tytär Proserpina söi manalassa granaattiomenan siemeniä.
Granaattiomena on hedelmällisyyden symboli,
joka liitetään Cereksen ja Proserpinan( kreik. Demeter ja Persephone) ohella Astarteen ja Afroditeen (Venus).
Samoin hedelmällisyyden jumalatar Kybele tuli tarun mukaan raskaaksi kosketettuaan granaattiomenapuuta.
Granaattiomenan siemenet voisivat ehkä kuvata myös Haadeksen valtiaaseen Plutoon liitettyä siementämistä.
Havaijilaisilla on oma hedelmällisyyden jumalatar Haumea.

itelläni hedelmällisyys näkyy 8 huoneessa.
Ilmeisesti sopien Skorpionille, siementämisen ja sitoutumisen huone, lisääntyminen, sukuelimet.
Siellä on   Vtx  rapu, kuu  kuunsolmu ja  mars leijona,
Haumea  aspect_con Child  aspect_con uranus aspect_con ceres neitsyt.
2 huonetta olen pitänyt jollain tapaa perimän huoneena,
sieltä  jupiter chiron  kalat aspect_opp tuo  neitsyt rykelmä ja  aspect_kvi kuu.
Ajattarien Klotho, the ninth, liittyy syntymään.
Synnytyksen hetkellä tr Klotho  aspect_con ceres
ja tr Haumea  aspect_opp Klotho.

http://www.powersthatbe.com/goddess/haumea.html
« Viimeksi muokattu: 29.02.2012 14:01:51 kirjoittanut nikki » tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #50 : 29.02.2012 22:02:18 »

Mitä sanotte tästä, jos miehen  ceres tarkkassa yhtymässä naisen  juno  rapu . Nämä yhdessä 3 asteen orbilla yhtymässä naisen IC:ssä?
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6588


Profiili WWW
« Vastaus #51 : 01.03.2012 12:31:16 »

kosmonautti
vaihtoehtoisia tulkintoja:
Mies huolehtii perheen toimeentulosta ja tekee vaimon olon turvalliseksi.
Mies toivoo naiseltaan perinteistä naisen / vaimon roolia eli nainen pyykkää ja laittaa ruuan.
Parin välillä on riippuvuussuhde, jossa nainen hallitsee huolehtimalla kaikesta.
Pari on vahvasti sitoutunut toisiinsa.
Mies kärsii aika ajoin masennuksesta ja mököttää, jolloin nainen saa raivokohtauksia.
Mies etsii naisesta äitihahmoa, jatkumoa lapsuudelle, nainen ei voi sietää anoppiaan, koska hän on ensimmäinen nainen.
Mies valitsee itseään huomattavasti nuoremman vaimon varmistaakseen tämän hedelmällisyyden ja saadakseen itselleen edustusvaimon (vrt. Haavisto, Niinistö  ceres rapu )
Molemmat pitävät perinteistä ja asuvat sukutilalla.
Mies kasvattaa omanapuita ja nainen on mustasukkainen lapsista.
Mies nukkuu aina oikealla ja nainen vasemmalla puolella.
Mies valitsi naisen pelkästään tämän rintojen vuoksi.
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #52 : 01.03.2012 19:27:43 »

Kiitos nikki, oliskohan se tuo viimeinen vaihtoehto.  Cheesy
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Lizzy
Vieras
« Vastaus #53 : 01.03.2012 23:05:30 »

Minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt omaa Cerestäni. Se on  jousimies 6. huoneessa kuten niin moni muukin tekijä kartallani. Mutta kun stellium on  jousimies alussa niin Ceres on ihan  jousimies lopussa  aspect_con neptunus ja  aspect_squ kuu

Tarkoittaako tuo neliö kuulle, että minusta ei ikinä tulekaan äitiä? Jää vain haaveeksi  neptunusUndecided

Muuten tajusin yhtäkkiä, että  ceres on tarkassa yhtymässä yhden ystäväni aurinkoon ja hyvin monella naispuolisella ystävälläni on jotain aspekteja minun neptunukselle ja näin ollen siis myös cerekselle. Näköjään tämä liittyy minulla siis myös naispuolisiin ystäviin.  Shocked
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6588


Profiili WWW
« Vastaus #54 : 02.03.2012 01:26:03 »

Cereksen myyttihän liittyy äitiin ja tyttäreen,
"jokainen äiti laajenee tyttäreensä ja jokainen tytär äitiinsä"
the mother like daughter sanois mies sopivassa tilanteessa,
niin siis että miksei liittyis muihinkin naisenergioihin.
Keskinäinen huolenpito. Energian jakaminen, jotta jaksettais olla "tuottavia".

 ceres 6 huoneessa on jollain tarkoittanut esim. syömishäiriöitä, anoreksiaa, bulimiaa,
en muista sen merkkiä ja aspekteja mut tuo huonesijainti oli.
Siis nuo kuuluvat Cereksen viljantähkää kantavaan symboliikan tulkintaan.
Nykyinen karppaaminen on vahvasti Cerestä.
Vilja-allergia tai allergiat vois olla Cerestä.
Neliö kuulle vois tuoda mukaan maitoallergiat,
tai Cereksen "veren mysteerit" eli naisen kuukautiskierron,
lisääntymisen, hedelmällisyyden.
Luultavasti itellä esim.  uranus ceres yhtymä on tehnyt nopean, joskus 21 pv kierron.
Voi olla tietty tulikuunkin ansiota tai että nää molemmat ovat 8 huoneessa.

Sitten tuo yhtymä Neptunukseen.
Se tois sellasen uskonnollisen puolen Cerekseen.
Tosin se jonkinlainen "vihkimys" liittyi  pluto ceres kuvioon Niemi-Mattilan mukaan.
Nämä mysteeriot ja niiden ymmärtämiset.
Ehkä se tulee tuosta kuviosta luopumisteemojen kautta niinkuin Cereksen myytissäkin.
Että kun olet tarpeeksi kovia kokenut, läpimasentunut ja toivosi menettänyt ja sitten päässyt jaloillesi,
niin kun se ei tappanut niin se vahvisti. Ehkä se elämän syvempi ymmärrys tulee sitä kautta.
Mutta siis,  neptunus ceres
esim. piispansauva muistuttaa vehnäntähkineen hämmästyttävästi Cereksen symbolia..
http://www.hs.fi/fingerpori/1135264968994

« Viimeksi muokattu: 02.03.2012 01:32:09 kirjoittanut nikki » tallennettu
sandee
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #55 : 02.03.2012 09:21:11 »

Hienosti määritelty nikki!
Cereksen myyttihän liittyy äitiin ja tyttäreen,
"jokainen äiti laajenee tyttäreensä ja jokainen tytär äitiinsä"

Kun katselen kolmen sukupolven ketjua Cereksen kautta, voin sanoa, että olen ottanut äidiltäni Ceres Rapu piirteitä, joita en kyllä hänessä näe itse kovin selvästi. Minä Ceres Oinaana olen kyllä toiminnan ihminen äitinä, mutta sisäinen ajatusmaailmani ja yksityinen perhe-elämä eli siis suhde omaan lapseen ilman muiden läsnäoloa tuo esille rapumaiset piirteet, mutta perhe-elämässä vallitsevana arvona olevat asiat viittaavat taas tyttären Ceres Kaloihin. Ja olen kyllä onnellinen, että hänellä on näitä kaloille kuuluvia piirteitä Cereksen kautta, joita ei itse niin näkyvästi tuo esille ulospäin, muille.
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
Lizzy
Vieras
« Vastaus #56 : 02.03.2012 10:05:18 »

Kiitos jälleen Nikki!

Muistankin joskus lukeneeni, että Cerekseen 6.huoneessa liitetään syömishäiriöt. Been there, done that. Enkä pysty juomaan tavallista maitoa.

Pitipä ihan tarkistaa missä äitini Ceres on. Se on 12  harka 8.huoneessa ja äidilläni on näköjään sama  ceres aspect_squ kuu kuin minulla. Jännä, että nää jotku kuviot tuntuu periytyvän. Mutta sen sijaan äidilläni on  ceres aspect_squ chiron ja täytyy sanoa, että tuo kuvio kyllä kuvaa äitiäni todella hyvin!  Shocked Chiron on äidilläni oppositiossa kuuhun minulla taas on  chiron aspect_sex kuu omalla kartallani.

Jos äidillä on tuollainen Ceres kuvio kartalla niin mielestäni se kertoo jostain ongelmista hoivaamisen ja välittämisen kanssa. Eikä silloin voi olla todellinen peili tyttärelle. Äiti voi kokea tyttärensä jopa jotenkin uhkaksi? Ehkä hänellä on ollut ongelmia oman äitinsä kanssa. Äidinäitini tarkkaa syntymäaikaa en tiedä, sen vain tiedän, että tämä oli  aurinko kalat

Eli jotenkin tuntuu että nämä minun suvun naiset uiskentelee aika  neptunus kalat tunnelmissa... Minä olen sitten tällainen maailmanmatkaaja opiskelija luonne, ja sillä tavalla tulisempi kuin edellisen sukupolvien naiset. Tosin isomummossani oli ilmeisesti jotain samaa kuin minussa. Ja häneltä olen perinyt toisen nimeni. Hän oli  aurinko jousimies

Tuo  neptunus  aspect_con ceres tekee varmaan tietyn taipumuksen marttyyriyteen, mutta kuitenkin siinä on myös sellaista se mikä ei tapa vahvistaa mentaliteettia ja jonkinlaista hengellisyyttä kyllä.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #57 : 02.03.2012 12:30:55 »

Kai minunkin pitäisi olla "äiti" tyyppi, kun on nouseva rapu ja ceres yhtyy ravussa askendanttiin. Pidän kyllä kaikista läheisistä aina huolta, vähän liikaakin. Huolehdin muiden puolesta.

Toisaalta, cerekseni on neliössä plutoon, marsiin, aurinkoon, venukseen ja kuuhun, liekö heikentävä vaikutus?

Chiron on sekstiilissä cerekseeni Smiley
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #58 : 02.03.2012 22:10:39 »

Kaksosissa ;Ajatuksen ja puheen oppiminen, se ettei toista saa manipuloida. Turvallisuudentunne tulee koulutuksen, puhumisen sekä kuuntelun kautta. Kommunikaatio on heille tärkeä älyllisen vuorovaikutuksen onnistumisen edellytys. Itsensä hyväksyminen on suhteessa nokkeluuteen ja yksilöllisyyden toteuttamismahdollisuuksiin. Epätasapaino ilmenee silloin, kun yksilön älyllinen liikkuvuus , nokkeluus ja verbaalisuus ei pääse toimimaan tai toiset rajoittavat sitä.

 ceres on mun nouseva planeetta:
I Ensimmäisen huoneen Ceres viittaa yksilön henkilökohtaiseen kykyyn hoivata, osoittaa sympatiaa ja saada yhteyttä toisiin. Yksilö voi samaistua perheeseen tai työhön menettäen otteen itseensä. Heidän kasvatuksessaan tai terapiassa on tärkeää ohjata heitä kiinnittämään huomio myös itseensä. ESIM. George Washington; " Maan isä".
Aspektit:
 ceres aspect_tri marsceres aspect_tri uranus ja  ceres  aspect_sex chiron.

Puhuminen, kommunikointi ja tiedon jakaminen on ollut mulle aina kaikki kaikessa.  Lips Sealed Opettaja olikin mun haaveammatti nuorempana. Ja kyllä tuon toisista huolehtimisenkin tiedostan ehkä enemmänkin henkisellä kuin fyysisellä tasolla.

Lapsistani olen tietenkin huolehtinut sekä henkisesti että fyysisesti ja vähän joutunut siinä sivussa itsenikin unohtamaan. 5 vuotta olin yksinhuoltajana. Yksinhuoltajaksi jouduin kun ensimmäinen oli n. 9 kk ja toinen jo tuloillaan. Nyt taas uudelleen erottuani lasten isästä yksinhuoltaja, lapset nyt 15 v ja kohta 14 v. Tuon 9 vuosen aikana, jolloin asuin lasten isän kanssa, omasta mielestäni huolehdin lähes kaikesta kodista lapsiin ja muustakin, lasten isä keskittyi töihinsä.

En tiedä liittyykö tämä  ceres:een, mutta olen lapsesta asti ollut kiinnostunut juuristani ja suvusta. Olenkin tehnyt 16 vuotta  sukututkimusta todella laajasti ja kaikki perinne ja historia vanha kiinnostaa kovasti.

Juuret ja se mistä on tullut voi myös kiinnostaa sen takia etten koskaan kunnolla tuntenut isääni ja äitikään ei huolehtinut minusta kun olin lapsi. Kasvoin siis isovanhempieni kanssa. Äidilläni on  ceres  kalat aspect_con kuunsolmu, mutta huonetta en tiedä.  ceres aspect_squ minun  ceres.. Hän on  aurinko rapu. Meillä on jotenkin kummallinen äiti-tytär -suhde. Äitini on hoitoalalla, muttei siis huolehtinut minusta lapsena eikä oikeastaan auttanut kun olin pienten lasten yksinhuoltaja, vaikka asui aivan naapurissa. Tämä asia varsinkin kaivertaa. Isoäidilläni  ceres skorpioni ja  aurinko leijona ja  aurinko aspect_con minun alasolmu. Hän oli erittäin huolehtiva ja empaattinen.

Minulla päin vastoin on tullut tunne, että vaikka hammasta purren hoidan itse lapseni, ettei kukaan voi sanoa että olisin samanlainen kuin äitini.



tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #59 : 04.07.2012 10:12:05 »

Etsiskelin tietoa tästä mielenkiintoisesta asteroidista. Mitenkähän ilmenee käytännössä pysähtynyt Ceres kartalla? Itse asiassa se on kai voimakas, sillä Cerekseni on yhtymässä myös seisahtaneeseen Jupiteriin? Eli tämä kaksikko on Kalojen merkissä, 6. huoneessa (yhdessä on myös Kuu ja Juno). Pitäisikö mun tehdä työkseni jotain hoiva-alaa? Tämä asia on alkanut vaivata ja kun tuntuu että olen aivan väärällä alalla niin voisiko tuosta löytyä uusi ammattikin? Olen aina ollut kiinnostunut ravintoasioista...ruuanlaittokin on ihan mieleistä. En oikein osaa tulkata tätä kuviota, löytyisikö jolta kulta kättä pidempää tähän kohtaan?  Smiley
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: